Відмінності між версіями «Педагогічна інноватика Усікова Л.В.»

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук
(Інтерактивні практичі заняття)
(Інтерактивні практичі заняття)
Рядок 17: Рядок 17:
  
 
2.У світовій практиці існує така закономірність: освітні системи повинні сприяти реалізації основних завдань соціально-економічного та культурного розвитку суспільства. Змінюється суспільство – змінюється освітня система.
 
2.У світовій практиці існує така закономірність: освітні системи повинні сприяти реалізації основних завдань соціально-економічного та культурного розвитку суспільства. Змінюється суспільство – змінюється освітня система.
Наше сучасне українське суспільство також зазнало і зазнає докорінних змін системи цінностей, ідеологічних і соціально-культурних орієнтирів. Відповідно змінюється і освітянська парадигма, суть якої зводиться до того, аби освіта переорієнтувалася на особистість учня, сприяла самореалізації особистості, виходячи із позицій життєвого самовизначення особистості. Отже, ми маємо посягнути на традиційні підходи щодо організації навчально-виховного процесу, порушити їх, навчитися працювати в нових гуманістичних категоріях і в тих технологіях, які потрібні для того, щоб зорієнтувати дитину саму на себе і на інших людей.
+
Наше сучасне українське суспільство також зазнало і зазнає докорінних змін системи цінностей, ідеологічних і соціально-культурних орієнтирів. Відповідно змінюється і освітянська парадигма, суть якої зводиться до того, аби освіта переорієнтувалася на особистість учня, сприяла самореалізації особистості, виходячи із позицій життєвого самовизначення особистості. Отже, ми маємо посягнути на традиційні підходи щодо організації навчально-виховного процесу, порушити їх, навчитися працювати в нових гуманістичних категоріях і в тих технологіях, які потрібні для того, щоб зорієнтувати дитину саму на себе і на інших людей.
 
3. Еволюція поняття «педагогічна технологія»:
 
3. Еволюція поняття «педагогічна технологія»:
 
1етап- поява в освітніх закладах технічних засобів навчання (40-50 р. 20 ст.);  
 
1етап- поява в освітніх закладах технічних засобів навчання (40-50 р. 20 ст.);  

Версія за 19:20, 23 квітня 2015

Інтерактивні практичі заняття

Добрий день! Сьогодні за розкладом у нас інтерактиане практичне заняття. На моїй сторінці обговорення Ви знайдете теоретичний матеріал. Опрацюйте його та дайте відповіді на питання:

  • У чому суть технологічності в освіті?
  • Що таке технологічний підхід у навчанні?
  • Простежте еволюцію поняття "педагогічна технологія".

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:07, 20 січня 2015 (EET)

Добрий день,Марина Вікторівна!Прошу Вас прийняти мої відповіді. 1.Поняття “технологія” володіє регулятивним впливом, який полягає в тому, що спонукає практиків: -знаходити основи результативної навчальної діяльності; -будувати її на інтенсивній, тобто максимально науковій, а не на екстенсивній (що веде до невиправданої витрати сил, часу, ресурсів) основі; -мобілізувати кращі досягнення науки ,які забезпечать потрібний результат; -спиратись на прогнозування і проектування, ліквідувати ймовірність корекцій під час навчального процесу; -найбільшою мірою інформатизувати навчання та рутинні операції тощо. Технологічність стає сьогодні домінуючою характеристикою діяльності вчителя, означає перехід на якісно новий щабель ефективності, оптимальності, наукомістськості освітнього пронесу.

2.У світовій практиці існує така закономірність: освітні системи повинні сприяти реалізації основних завдань соціально-економічного та культурного розвитку суспільства. Змінюється суспільство – змінюється освітня система. Наше сучасне українське суспільство також зазнало і зазнає докорінних змін системи цінностей, ідеологічних і соціально-культурних орієнтирів. Відповідно змінюється і освітянська парадигма, суть якої зводиться до того, аби освіта переорієнтувалася на особистість учня, сприяла самореалізації особистості, виходячи із позицій життєвого самовизначення особистості. Отже, ми маємо посягнути на традиційні підходи щодо організації навчально-виховного процесу, порушити їх, навчитися працювати в нових гуманістичних категоріях і в тих технологіях, які потрібні для того, щоб зорієнтувати дитину саму на себе і на інших людей. 3. Еволюція поняття «педагогічна технологія»: 1етап- поява в освітніх закладах технічних засобів навчання (40-50 р. 20 ст.); 2 етап- виникнення програмового навчання (50-60 роки 20 ст.); 3 етап- перехід від вербального навчання до аудівізуального (70-ті роки);

4 етап: створення комп’ютерних лабораторій, дисплейних класів тощо (80-ті роки). 

--Усікова Любов Василівна (обговорення) 19:09, 23 квітня 2015 (EEST)

Продовжуємо наше заняття. Прочитавши текст лекції на моїй сторінці обговорення, дайте відповіді на наступні питання:

  • Дайте порівняльний аналіз різних підходів до розкриття терміна"педагогічна технологія".
  • Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання", " технологія виховання", "персоніфіковані технології".

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 10:38, 27 січня 2015 (EET)


Шановні колеги! Продовжуємо працювати.

  • Чи згодні Ви з твердженням, що будь-яка педагогічна система завжди технологіча?
  • Обґрунтуйте Ваше ставлення до проблеми технологізації виховного процесу.
  • Чи може, на Вашу думку, вітчизняна система освіти вийти з кризи, запозичивши якусь цілісну освітню систему, яку можна було б взяти за взірець? Відповідь аргументуйте.

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:23, 12 лютого 2015 (EET)

Індивідуальні заняття

Доброго дня! За розкладом в нас індивідуальні заняття. На моїй сторінці обговорення Ви знайдете перелік літератури та завдання. Сподіваюсь, що рекомендована література буде Вам корисною.

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:38, 17 лютого 2015 (EET)

Продовжуємо працювати. Нагадую, що Вам потрібно виконати завдання з педагогічної інноватики.--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:22, 2 березня 2015 (EET)

Консультації

Тема консультації "Особливості окремих педагогічних технологій та впровадження їх у навчально-виховний процес". Звертайтесь з питаннями, якщо такі маєте.

Нагадую про необхідність виконання Вами завдань з педагогічної інноватики.

--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 10:04, 27 березня 2015 (EET)

Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)

Сутність поняття „інноваційна діяльність” відбиває не лише особливості процесу оновлення, внесення нових елементів у традиційну систему освітньої практики, а й органічно включає в себе характеристику індивідуального стилю діяльності педагога-новатора. Інноваційна діяльність передбачає вищий ступінь педагогічної творчості, педагогічне винахідництво нового в педагогічній практиці, що спрямоване на формування творчої особистості, враховує соціально-економічні та політичні зміни в суспільстві й проявляється в ціле покладанні, визначенні мети, завдань, а також змісту і технологій інноваційного навчання. Вчитель інноваційної орієнтації − це особистість, здатна брати на себе відповідальність, вчасно враховувати ситуацію соціальних змін і є найбільш перспективним соціальним типом педагога. Як учитель-дослідник, він спрямований на науково-обґрунтовану організацію навчально-виховного процесу з прогностичним спрямуванням, має адекватні ціннісні орієнтації, гнучке професійне мислення, розвинуту професійну самосвідомість, готовність до сприйняття нової інформації, високий рівень самоактуалізації, володіє мистецтвом рефлексії. Пропоную винести на обговорення наступні питання:

  • Що мотивує педагогів до інноваційної діяльності?
  • Як Ви проектуєте педагогічні інновації у навчально-виховний процес ЗНЗ?
  • Як Ви оцінюєте ефективність апробованих та впроваждуваних педагогічних нововведень?
  • Ваше ставлення до новаторства та ступінь поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів.

Залучайтесь до дискусії. --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:27, 14 квітня 2015 (EEST)

Проведення та перевірка модульного контролю