Психологія Гуппал Т.О.

Матеріал з HistoryPedia
Версія від 00:01, 24 жовтня 2015, створена Гуппал Тетяна Олексіївна (обговореннявнесок) (Проведення та перевірка модульного контролю)

Перейти до: навігація, пошук

Чекаю Ваших відповідей за завданнями!

--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 13:41, 13 жовтня 2015 (EEST)

Інтерактивні практичні заняття

Доброго дня, шановні колеги!

Рада Вас вітати у вікі-просторі на першому занятті з психології!

Ми приступаємо до вивчення теми "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня", яка буде розглянута на інтерактивних практичних заняттях протягом 8 навчальних годин (4 заняття, одне заняття – два-три питання).

Сьогодні – перше заняття. Текст до питань та рекомендована література розташовані на моїй сторінці обговорення. Відповіді ви розташовуєте на своїй сторінці обговорення (не забувайте за свій підпис під ними).


Дайте, будь ласка, лаконічні відповіді на перші три питання.

1. Виокремте поняття, які на різних етапах онтогенезу (загалом, до народження, після народження, у процесі соціалізації), визначають людину, як представника людського роду [10, с. 18-19].

1. Організм. Індивід. Особистість. Категорії «організм» та «індивід» несуть у собі біологічну, а «особистість» соціальну сутність.--Гуппал Тетяна Олексіївна (обговорення) 19:07, 4 травня 2015 (EEST)

2. Своїми словами сформулюйте визначення поняття «особистість» [10, с. 19].

2. Особистість – це індивід, який в результаті процесу виховання і самовиховання набув особливу соціальну якість, що проявляється в суспільних зв'язках і відношеннях. Особистість — це індивід, який усвідомлює свою індивідуальність.--Гуппал Тетяна Олексіївна (обговорення) 19:07, 4 травня 2015 (EEST)


3. Як ви вважаєте, чому саме спадковість та уродженість обумовлюють задатки людини [10, с. 21]?

3. Задатки - природжені особливості людини. Я вважаю, що важливим чинником, який впливає на формування особистості, є спадковість — відновлення в нащадків біологічних особливостей батьків. Велике значення мають і умови внутрішньоутробного життя, наслідки родової діяльності матері. Усе ж від природи різні діти мають неоднакові інтелектуальні задатки. Тому, важливо вчасно розгледіти «моцартів» та, організовуючи навчально-виховний процес у школі, слід здійснювати індивідуальний підхід до кожного учня, тобто впроваджувати диференційоване та особистісно-зорієнтоване навчання. --Гуппал Тетяна Олексіївна (обговорення) 19:07, 4 травня 2015 (EEST)

--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:37, 30 квітня 2015 (EET)


Дякую за швидке, продуктивне включення у діяльність та за правильні відповіді (обґрунтовані та аналітично-логічні) на перші три питання!

Продовжуємо працювати за темою "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповіді на наступні два питання.

4. На Вашу думку, чому саме стихійний шлях, має найбільший вплив на формування особистості дитини, визначте у цьому процесі роль референтної особи [10, с. 25, 28]?

5. Назвіть критерії вікової періодизації розвитку особистості та визначте декілька психологічних новоутворень, характерних для підліткового віку [10, с. 28-29].

--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 14:10, 7 травня 2015 (EEST)

4. Найбільший вплив на формування особистості дитини належить стихійному шляху - це об'єктивний, закономірний процес. У цьому розвитку велику роль грає зв'язок із значимими (референтними) особами. Референтна особа – це людина (педагог), що має авторитет у учня, до якого у дитини є симпатія або, хоча б, довіра. Саме їх допомога посідає значне місце у духовному, фізичному, психологічному розвитку дитини як особистості.

5. Вікова періодизація — поділ цілісного життєвого циклу людини на вікові відрізки, що вимірюються роками. Критерії вікової періодизації: 1. Від народження до одного року – немовля, до 2 місяців – стадія новонародженості. Це період початкового пристосування, початкової адаптації, безпосередньо-емоційного спілкування з дорослими. 2. Від 1 до 3 років – ранній вік. Один з найплідніших і найінтенсивніших періодів накопичення дитиною соціального досві¬ду, становлення фізичних функцій, психічних властивостей і процесів. 3. Від 3 до 7 років – дошкільний період, період інтенсивного накопичення соціально значимого досвіду в соціальному просторі, формування основних рис характеру і ставлення до навколишнього світу. Важливими показниками готовності дитини до навчання є звичка до розумових зусиль, зосередженість у роботі, вміння слухати вихователя і виконувати його вказівки. 4. Від 6 до 10 років – молодший шкільний вік. В цей період завер¬шується початкове визрівання фізіологічних і психологічних структур головного мозку, здійснюється подальше накопичення фізичних, нервово-фізіологічних та інтелектуальних сил, які забезпечують готовність до повноцінної систематичної навчальної праці. 5. Від 10 до 15 років – підлітковий період – час зрілого дитинства, накопичення фізичних і духовних сил для переходу до отроцтва– період завершення фізичного й психічного дозрівання, соціальної готовності до суспільно корисної продуктивної праці і громадянської відповідальності. Проходить бурхливий ріст і розвиток всього організму. Для підлітка характерна розкиданість інтересів. Значне місце в його житті відіграють різні форми спілкування, велике прагнення до дружного спілкування. Особливість підліткового періоду вимагає певно диференціації в організації життя хлопців і дівчат. Під кінець підліткового періоду перед учнями реально вимальовується завдання вибору професії. Це період формування світогляду, самосвідомості, характеру і життєвого самовизначення. 6. Від 15 до 18 років —старший шкільний (рання юність) вік, зображує процес особистісного розвитку дитини як знаходження людиною певного свідомого існування, властивості бути та ставати особистістю.--Гуппал Тетяна Олексіївна (обговорення) 23:46, 8 травня 2015 (EEST)

Дякую як за вірну, так і частково правильну відповіді та цікаві міркування відносно питань! Зверніть увагу на відповідь до питання №5, Ви визначили вікові етапи розвитку дитини та дали характеристику дитини за кожним етапом, а питання - про критерії вікової періодизації розвитку особистості (їх- три) та психологічні новоутворення, характерні для підліткового віку. Відповідь на другу частину питання, щодо психологічних новоутворень підліткового віку – приймаю (Ви опосередковано відповіли). Дайте, будь ласка, відповідь на першу частину питання №5.--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:54, 14 травня 2015 (EEST)

Шановна Ірина Валеріївна, прошу прийняти відповідь на першу частину питання № 5. Критерії вікової періодизації розвитку особистості: соціальна ситуація розвитку (ССР) – визначається соціальною позицією у системі відносин з навколишнім світом; провідний вид діяльності (ПВД) – визначається за параметрами впливу діяльності на психічний розвиток людини; психологічні новоутворення (ПНУ). Психологічні новоутворення характерні для підліткового віку - почуття дорослості, потреба у самоутвердженні. Вони показують – чи готова дитина перейти до нового етапу.--Гуппал Тетяна Олексіївна (обговорення) 18:51, 24 травня 2015 (EEST)

Дякую за правильне доповнення до відповіді на питання №5!--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 09:44, 23 вересня 2015 (EEST)


Сьогодні, протягом заняття, розглянемо ще два питання:

6. Дайте короткий опис людини, для якої характерний комплекс «змішування ролей» [10, с. 30-31].

7. Які особистісні тести Ви знаєте (достатньо одного прикладу: назва та що діагностує) [10, с. 76-93]?--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:35, 14 травня 2015 (EEST)

6. Комплекс "змішування ролей" характерний для підліткового періоду розвитку. У цей період підліток, виконуючи різні соціальні ролі (учня, сина (доньки), сестри (брата), товариша тощо), розвиває почуття особистої визначеності, характерної тільки для нього. При несприятливих умовах підліток губиться у ситуаціях рольової поведінки, не знаходить свого місця у соціальному оточенні.

7. Тест - опитувальник В.А. Лосенкова для виявлення рівня імпульсивності, діагностує величину показника імпульсивності Пі.--Гуппал Тетяна Олексіївна (обговорення) 18:51, 24 травня 2015 (EEST)

Дякую за правильні відповіді!--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 09:44, 23 вересня 2015 (EEST)


Закінчуємо розгляд теми "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповіді на останні два питання.

8. Як учитель засобом свого предмету чи організовуючи виховну діяльність може здійснити діагностику відносно соціопсихофізіологічного портрету особистості учня (на прикладі однієї особистісної характеристики) [10, с. 43-44, 47-60, 76-93]?

8. Соціопсихофізіологічний портрет особистості включає: індивідуально-типологічні властивості нервової системи (сила, рухливість, урівноваженість); позицію особистості (активність, ініціативність, цілеспрямованість); емоційний стан (емоційність, емоційна врівноваженість, поводження у стресі);властивості модальної системи (аудільної, візуальної,кінеститичної); особливості психічних процесів (мислення, па’мяті, сприймання, мови, уяви, уваги); стиль міжособистісних відносин; професійну спрямованість. Засобами свого предмета чи організовуючи діяльність виховну діяльність учитель може здійснити діагностику соціопсихофізіологічного портрету ососбистотсі учня методом спостереження, що дає змогу вивчати поведінку за конкретних умов, обставин, у реальному часі; методом педагогічного експерименту, який не лише включає спостереження та вимірювання, а й здійснює перелаштування, дослідження тощо; методами запитань, інтерв’ю, бесіди, тестування та анкетування.--Гуппал Тетяна Олексіївна (обговорення) 23:24, 18 жовтня 2015 (EEST)

9. На Вашу думку, чи враховуються зони актуального та найближчого розвитку учнів при організації навчально-виховного процесу на сучасному етапі розвитку освіти (коротко обґрунтуйте свою відповідь) [10, с. 29]?

9. Я вважаю, що зони актуального і найближчого розвитку враховуються при організації навчально-виховного процесу на сучасному етапі розвитку освіти, адже здійснюється рівнева диференціація, використовуються групові и індивідуальні форми роботи, широко застосовуються інноваційні технології, що орієнтуються не на досягнутий учнем рівень розвитку, а пред’являють мисленню дитини вимоги, які дещо перевищують її можливості, адже інтенсивний розвиток відбувається тільки тоді , коли навчання випереджає актуальний рівень і надає руху силам, що знаходяться в зоні найближчого розвитку.--Гуппал Тетяна Олексіївна (обговорення) 23:24, 18 жовтня 2015 (EEST)

Дякую за відповіді!

Дякую за співпрацю!

До зустрічі на наступних заняттях у вікі-просторі.--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 14:02, 20 травня 2015 (EEST)

Індивідуальні заняття

Доброго дня, шановні колеги!

Продовжуємо роботу. Індивідуальне заняття присвячене темі: «Психологічні аспекти гендерної освіти». За одним з напрямків (можете обрати із запропонованих нижче), опишіть гендерні відмінності учнів, що спостерігаються у навчально-виховному процесі та які педагогу потрібно враховувати у своїй професійній діяльності. Визначте умови, які потрібно при цьому створити для хлопчиків та дівчаток. Результати роздумів занесіть до наведеного нижче алгоритму (дуже коротко). Ознайомтесь із матеріалами розташованими на моїй сторінці обговорення, можете користуватись розглянутими на лекції дидактичними матеріалами та рекомендованою літературою.

Напрямки (сфери) прояву гендерних особливостей: фізіологічні процеси, фізичний розвиток, розвиток особистості, активність поведінки, діяльність, адаптація до школи, мовлення, мислення, сприйняття, увага, уява, емоції, вихованість, ставлення до оцінки, відношення до правил.

Гендерні особливості учнів

Сфера: мислення

Хлопчики

Опис: мислення нестандартне, узагальнене, абстрактнее, внутрішній пошук інтенсивніший і складніший.

Умови: намагаються все називати точно, швидше набувають арифметичних умінь, краще запам’ятовують форми і розуміють принципи роботи механізмів. Хлопчики орієнтовані на пошукову діяльність, висунення нових ідей, нестандартне розв'язання завдань надають перевагу розв’язанню нових, логічних і складних завдань, під час виконання стереотипних вправ виявлють нетерплячість та неохайність; більше цікавить сам процесс. Хлопчики більш успішні в висунення оригінальних ідей, у них ширші межі просторового уявлення.

Дівчатка

Опис: мислення більш детальне і конкретнее, орієнтовані на результат, вони воліють типові і шаблонні завдання, які вимагають ретельності виконання, більш дисципліновані, зібранні, старанні.

Умови: надають перевагу виконанню завдань за готовим зразком; більше цікавить результат; середній показник часу виконання завдання у дівчаток нижче, ніж у хлопчиків, що свідчить про те, що дівчатками було витрачено менше часу на виконання завдань, ніж хлопчиками. Дівчатка більш уважні, швидко набирають оптимальний рівень працездатності, мають перевагу в розвитку здатності до більш детальної розробки реалізації ідеї. --Гуппал Тетяна Олексіївна (обговорення) 22:52, 23 жовтня 2015 (EEST)

--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 14:21, 4 червня 2015 (EEST)

Чекаю Ваших відповідей за індивідуальним заняттям! --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:32, 16 вересня 2015 (EEST)

Консультації

Шановні колеги!

Згідно навчально-тематичного плану Ви маєте можливість отримати консультацію з навчальної дисципліни «Психологія» відносно теми «Тестування як психолого-педагогічний засіб оцінювання якості навчальних досягнень учнів». Готова надати її Вам за телефоном чи на сторінках обговорення. Попередньо прошу ознайомитись із матеріалами розташованими на моїй сторінці обговорення та інформацією, дидактичними матеріалами розглянутими на лекційних заняттях. У мене буде можливість дати відповідь кожному з Вас на одне питання. Телефонуйте чи залишайте Ваше запитання на цій сторінці. --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 11:04, 16 вересня 2015 (EEST)

Шановна Ірино Валеріївна, буду вдячна за психологічну консультацію при роботі з гіперактивними учнями середнього шкільного віку.--Гуппал Тетяна Олексіївна (обговорення) 23:15, 23 жовтня 2015 (EEST)

Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)

Доброго дня, колеги!

Запрошую Вас розглянути тему "Психологічні аспекти роботи з обдарованими дітьми".

Вивчаємо джерела

Пропоную звернутись до інформації та літературних джерел запропонованих до розгляду при вивченні даної теми на моїй сторінці обговорення, можете користуватись рекомендованою літературою та розглянутими на лекції дидактичними матеріалами.

Обговорюємо

Пропоную винести на дискусію обговорення характеристик (якостей, рис тощо) обдарованих учнів. Прошу кожного з Вас запропонувати по 1-2 характеристики, що визначає обдарованість до навчального предмету «історія». Таким чином, наприкінці дискусії ми сформулюємо алгоритм вияву обдарованих учнів.

--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 11:02, 9 червня 2015 (EEST)

Чекаю Ваших відповідей за завданням тематичної дискусії!--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 09:37, 23 вересня 2015 (EEST)

Обдаровані учні мають високу допитливістю, оригінально мислять, пропонують несподівані рішення, швидко оволодівають основними поняттями, швидко реагують на все нове, приділяють багато часу створенню власних «проектів».--Гуппал Тетяна Олексіївна (обговорення) 23:31, 23 жовтня 2015 (EEST)

Проведення та перевірка модульного контролю

Доброго дня, шановні колеги!

Модульний контроль з психології буде здійснюватися на основі узагальнення інформації про методи, які доцільно використовувати в професійній діяльності при організації навчально-виховного процесу при вивченні та формуванні педагогами особистості учня, розвитку його обдарованості та здатності до навчання, урахуванні гендерних особливостей, використанні методу тестування (таким чином відбудеться закріплення інформацію, до якої зверталися на попередніх заняттях).

Дайте лаконічне психолого-педагогічне обґрунтування одній техніці проведення тренінгового заняття за таким алгоритмом: назва інтерактивного метода, опис, аналіз доцільності його використання за зазначеними вище напрямками (1-2 речення). Текст до завдання та рекомендована література розташовані на моїй сторінці обговорення, можете користуватись інформацією та дидактичними матеріалами розглянутими на лекційних заняттях. Відповіді Ви розташовуєте на своїй сторінці обговорення (не забувайте за свій підпис під ними).

--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 20:20, 14 вересня 2015 (EEST)

Чекаю Ваших відповідей за модульним контролем! --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 11:02, 09 жовтня 2015 (EEST)

«Робота в малих групах».  Метод дозволяє учням набути навичок, що необхідні для спілкування та співпраці.  Стимулює роботу командою. Ідеї, що виробляються у групі, допомагають учасникам та учасницям бути корисним одне одному. Висловлення думок допомагає їм відчути власні можливості та зміцнити їх.--Гуппал Тетяна Олексіївна (обговорення) 23:57, 23 жовтня 2015 (EEST)