Відмінності між версіями «Психологія Дяченко Л.І.»

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук
(Інтерактивні практичні заняття)
(Інтерактивні практичні заняття)
 
(не показані 12 проміжних версій 2 учасників)
Рядок 19: Рядок 19:
  
 
----1.Психологічна наука, вивчаючи людину, називає її по-різному, у залежності від цілей та аспектів цього вивчення. На різних етапах онтогенезу є різні поняття, які визначають людину, як представника людського роду. Людина є організмом, бо існує на біологічному рівні. Вона є індивідом, бо належить до людського роду незалежно від її якостей і особливостей. Вона є особистістю бо виокремлює себе серед оточення, самостверджує своє неповторне, особливе "Я".--[[Користувач:Дяченко Людмила Іванівна|Дяченко Людмила Іванівна]] ([[Обговорення користувача:Дяченко Людмила Іванівна|обговорення]]) 22:11, 12 червня 2017 (EEST)
 
----1.Психологічна наука, вивчаючи людину, називає її по-різному, у залежності від цілей та аспектів цього вивчення. На різних етапах онтогенезу є різні поняття, які визначають людину, як представника людського роду. Людина є організмом, бо існує на біологічному рівні. Вона є індивідом, бо належить до людського роду незалежно від її якостей і особливостей. Вона є особистістю бо виокремлює себе серед оточення, самостверджує своє неповторне, особливе "Я".--[[Користувач:Дяченко Людмила Іванівна|Дяченко Людмила Іванівна]] ([[Обговорення користувача:Дяченко Людмила Іванівна|обговорення]]) 22:11, 12 червня 2017 (EEST)
2.Особистість - це людина, яка має певні соціальні функції:свідомість, займається активно суспільно - корисною діяльністю, креативна у роботі, приміняє набуті знання на практиці творчо. Це людина, яка неповторна, оригінальна, чимось унікальна. Має свій характер, темперамент, увагу, мслення...--[[Користувач:Дяченко Людмила Іванівна|Дяченко Людмила Іванівна]] ([[Обговорення користувача:Дяченко Людмила Іванівна|обговорення]]) 22:11, 12 червня 2017 (EEST)
+
2.Особистість - це людина, яка має певні соціальні функції:свідомість, займається активно суспільно - корисною діяльністю, креативна у роботі, приміняє набуті знання на практиці творчо. Це людина, яка неповторна, оригінальна, чимось унікальна. Має свій характер, темперамент, увагу, мислення...--[[Користувач:Дяченко Людмила Іванівна|Дяченко Людмила Іванівна]] ([[Обговорення користувача:Дяченко Людмила Іванівна|обговорення]]) 22:11, 12 червня 2017 (EEST)
 
3.Спадковість та уродженість обумовлюють задатки людини. Спадковість те, що існує та розвивається  в особистості на основі генного фонду її предків. Якщо наші предки мали талант до малювання, співу чи були гарними математиками то певний відсоток, що це передасться дітям. Але тут ще треба враховувати уродженість. Бо розглядаються умови внутрішньоутробного життя, наслідки родової діяльності матері. Ці два терміни повязані з поняттям задатки. Я вважаю, що дитину треба любити і розвивати такою якою вона є від народження. Діти  - аутисти, "сонячні діти" досягають достатнього розвитку, щоб жити у соціумі при належному вихованні і навчанні.--[[Користувач:Дяченко Людмила Іванівна|Дяченко Людмила Іванівна]] ([[Обговорення користувача:Дяченко Людмила Іванівна|обговорення]]) 22:11, 12 червня 2017 (EEST)
 
3.Спадковість та уродженість обумовлюють задатки людини. Спадковість те, що існує та розвивається  в особистості на основі генного фонду її предків. Якщо наші предки мали талант до малювання, співу чи були гарними математиками то певний відсоток, що це передасться дітям. Але тут ще треба враховувати уродженість. Бо розглядаються умови внутрішньоутробного життя, наслідки родової діяльності матері. Ці два терміни повязані з поняттям задатки. Я вважаю, що дитину треба любити і розвивати такою якою вона є від народження. Діти  - аутисти, "сонячні діти" досягають достатнього розвитку, щоб жити у соціумі при належному вихованні і навчанні.--[[Користувач:Дяченко Людмила Іванівна|Дяченко Людмила Іванівна]] ([[Обговорення користувача:Дяченко Людмила Іванівна|обговорення]]) 22:11, 12 червня 2017 (EEST)
 
Продовжуємо працювати за темою "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповіді на наступні два питання.
 
Продовжуємо працювати за темою "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповіді на наступні два питання.
Рядок 46: Рядок 46:
 
''8. Як учитель засобом свого предмету чи організовуючи виховну діяльність може здійснити діагностику відносно соціопсихофізіологічного портрету особистості учня (на прикладі однієї особистісної характеристики) [14, с. 43-44, 47-60, 76-93]?''
 
''8. Як учитель засобом свого предмету чи організовуючи виховну діяльність може здійснити діагностику відносно соціопсихофізіологічного портрету особистості учня (на прикладі однієї особистісної характеристики) [14, с. 43-44, 47-60, 76-93]?''
 
Як учитель засобом предмету історії я можу здійснити таку діагностику відносно соціопсихологічного портрету особистості учня: виявити, яким є рівень розвитку учня, чи цікавиться він даним предметом, як уміє реалізувати свої можливості. як ставиться до виконання громадських доручень, чи бере участь у позакласній роботі, як ставиться до себе, до колективу, чи достатньо батьки приділяють часу вихованню дитини.
 
Як учитель засобом предмету історії я можу здійснити таку діагностику відносно соціопсихологічного портрету особистості учня: виявити, яким є рівень розвитку учня, чи цікавиться він даним предметом, як уміє реалізувати свої можливості. як ставиться до виконання громадських доручень, чи бере участь у позакласній роботі, як ставиться до себе, до колективу, чи достатньо батьки приділяють часу вихованню дитини.
Гупало Лариса Миколаївна, 11 клас. Фізичний розвиток Лариси відповідає віку. На уроках фізичної культури займається в основній групі. Має позитивне ставлення до навчання, активно працює на уроках, відповідально ставиться до виконання домашніх завдань. Має нахил до предметів гуманітарного циклу. Особливу цікавість проявляє до уроків історії та географії. Рівень мотивації навчання в учениці високий, досягнення успіху – вище середнього.Загальний рівень розвитку пізнавальної сфери – високий. Рівень розвитку пам’яті – високий, уваги – високий, мислення – вище середнього, уяви – високий; мовлення активне, емоційне, змістовне.Нервова система характеризується  високим рівнем стійкості до стресів, учениця впевнена у своїх знаннях. Рівень егоцентризму відповідає особливостям цього віку; рівень самоприйняття не високий. У класі є лідером, завжди відстоює свою думку. Рівень потреб у схваленні з боку дорослих – вище середнього, з боку однолітків – високий. Страх не відповідати очікуванням оточуючих досить значний.У Лариси прагнення самовдосконалення виявляється у небайдужому ставленні до власних помилок та очікуванні прихильного ставлення до себе з боку оточуючих. З однолітками має гарні дружні стосунки, конфліктних ситуацій у колективі не було. Батьки приділяють належну увагу вихованню доньки, виконують покладені на них обов'язки по належному вихванню дитини. --[[Користувач:Дяченко Людмила Іванівна|Дяченко Людмила Іванівна]] ([[Обговорення користувача:Дяченко Людмила Іванівна|обговорення]]) 20:00, 14 червня 2017 (EEST)
+
Характеристика Гупало Лариси Миколаївни, 11 клас. Фізичний розвиток Лариси відповідає віку. На уроках фізичної культури займається в основній групі. Має позитивне ставлення до навчання, активно працює на уроках, відповідально ставиться до виконання домашніх завдань. Має нахил до предметів гуманітарного циклу. Особливу цікавість проявляє до уроків історії та географії. Рівень мотивації навчання в учениці високий, досягнення успіху – вище середнього.Загальний рівень розвитку пізнавальної сфери – високий. Рівень розвитку пам’яті – високий, уваги – високий, мислення – вище середнього, уяви – високий; мовлення активне, емоційне, змістовне.Нервова система характеризується  високим рівнем стійкості до стресів, учениця впевнена у своїх знаннях. Рівень егоцентризму відповідає особливостям цього віку; рівень самоприйняття не високий. У класі є лідером, завжди відстоює свою думку. Рівень потреб у схваленні з боку дорослих – вище середнього, з боку однолітків – високий. Страх не відповідати очікуванням оточуючих досить значний.У Лариси прагнення самовдосконалення виявляється у небайдужому ставленні до власних помилок та очікуванні прихильного ставлення до себе з боку оточуючих. З однолітками має гарні дружні стосунки, конфліктних ситуацій у колективі не було. Батьки приділяють належну увагу вихованню доньки, виконують покладені на них обов'язки по належному вихванню дитини. --[[Користувач:Дяченко Людмила Іванівна|Дяченко Людмила Іванівна]] ([[Обговорення користувача:Дяченко Людмила Іванівна|обговорення]]) 20:00, 14 червня 2017 (EEST)
''9. На Вашу думку, чи враховуються зони актуального та найближчого розвитку учнів при організації навчально-виховного процесу на сучасному етапі розвитку освіти (коротко обґрунтуйте свою відповідь) [14, с. 29]?''
+
  
'''''Дякую за відповіді!'''''
+
''9. На Вашу думку, чи враховуються зони актуального та найближчого розвитку учнів при організації навчально-виховного процесу на сучасному етапі розвитку освіти (коротко обґрунтуйте свою відповідь) [14, с. 29]?''
 +
При організації навчально - виховного процесу на сучасному етапі розвитку освіти враховуються зони актуального і найближчого розвитку. '''''Дякую за співпрацю! До зустрічі на наступних заняттях у вікі-просторі.'''''--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 12:34, 21 березня 2017 (EEST)
  
'''''Дякую за співпрацю!'''''
+
Л. С. Виготський висунув ідею про те, що навчання забігає вперед розвитку. Він виділив дві зони: 1 - актуального розвитку, тобто наявного на даний момент рівня підготовки, те що людина виконує самостійно. 2 - найближчого розвитку - те, що індивід зробить за допомогою іншої людини. На базі знань, навичок, розуміння фактів ми, як учителі історії можемо розвивати творчу, обдаровану особистість. Вона застосує набуті знання  в житті. --[[Користувач:Дяченко Людмила Іванівна|Дяченко Людмила Іванівна]] ([[Обговорення користувача:Дяченко Людмила Іванівна|обговорення]]) 20:17, 14 червня 2017 (EEST)Учень зможе робити висновки, сам аналізувати події.
  
'''''До зустрічі на наступних заняттях у вікі-просторі.'''''--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 12:34, 21 березня 2017 (EEST)
+
'''''Дякую за правильні відповіді та цікаві обґрунтування!''''' --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 18:03, 19 червня 2017 (EEST)
  
 
==== Індивідуальні заняття ====
 
==== Індивідуальні заняття ====
Рядок 60: Рядок 60:
 
Продовжуємо роботу. Індивідуальне заняття присвячене темі: «Психологічні аспекти гендерної освіти». За одним з напрямків (можете обрати із запропонованих нижче), опишіть гендерні відмінності учнів, що спостерігаються у навчально-виховному процесі та які педагогу потрібно враховувати у своїй професійній діяльності. Визначте умови, які потрібно при цьому створити для хлопчиків та дівчаток. Результати роздумів занесіть до наведеного нижче алгоритму (дуже коротко). Ознайомтесь із матеріалами розташованими на моїй сторінці обговорення, можете користуватись розглянутими на лекції дидактичними матеріалами та рекомендованою літературою.  
 
Продовжуємо роботу. Індивідуальне заняття присвячене темі: «Психологічні аспекти гендерної освіти». За одним з напрямків (можете обрати із запропонованих нижче), опишіть гендерні відмінності учнів, що спостерігаються у навчально-виховному процесі та які педагогу потрібно враховувати у своїй професійній діяльності. Визначте умови, які потрібно при цьому створити для хлопчиків та дівчаток. Результати роздумів занесіть до наведеного нижче алгоритму (дуже коротко). Ознайомтесь із матеріалами розташованими на моїй сторінці обговорення, можете користуватись розглянутими на лекції дидактичними матеріалами та рекомендованою літературою.  
  
'''Напрямки (сфери) прояву гендерних особливостей:''' фізіологічні процеси, фізичний розвиток, розвиток особистості, активність поведінки, діяльність, адаптація до школи, мовлення, мислення, сприйняття, увага, уява, емоції, вихованість, ставлення до оцінки, відношення до правил.  
+
'''Напрямки (сфери) прояву гендерних особливостей:''' фізіологічні процеси, фізичний розвиток, розвиток особистості, активність поведінки, діяльність, адаптація до школи, мовлення, мислення, сприйняття, увага, уява, емоції, вихованість, ставлення до оцінки, відношення до правил. --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 12:38, 5 квітня 2017 (EEST)
  
 
'''Гендерні особливості учнів'''
 
'''Гендерні особливості учнів'''
  
Сфера:  
+
Сфера: фізіологічні процеси
  
 
Хлопчики  
 
Хлопчики  
  
Опис:  
+
Опис:народжуються крупнішими, мозок крупний, вразливий. Повільно змінюються, складно пристосовуються до оточення. За біологічним віком молодші за дівчаток на рік. Дитинство триває довше, ніж у дівчат. Характеризуються різноманітністю вроджених ознак, значною кількістю корисних і шкідливих генетичних відхилень.
  
Умови:
+
Умови:шкільний вік.
 
   
 
   
 
Дівчатка  
 
Дівчатка  
  
Опис:
+
Опис:народжуються дрібнішими за хлопчиків, з меншою вагою та головою, більш зрілими на 3 - 4 тижні. Рідше зустрічаються глухота, косоокість, заїкання... При різкій зміні  умов життя легко пристосовуються, уникають дискомфорту. Витриваліші за хлопчиків.
 
   
 
   
Умови:
+
Умови:шкільний вік.
 +
--[[Користувач:Дяченко Людмила Іванівна|Дяченко Людмила Іванівна]] ([[Обговорення користувача:Дяченко Людмила Іванівна|обговорення]]) 23:44, 15 червня 2017 (EEST)
  
--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 12:38, 5 квітня 2017 (EEST)
+
'''''Дякую за вірну лаконічну відповідь та цікаві міркування! ''''' --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 17:57, 19 червня 2017 (EEST)
  
 
==== Консультації ====
 
==== Консультації ====
Рядок 84: Рядок 85:
  
 
Згідно навчально-тематичного плану Ви маєте можливість отримати консультацію з навчальної дисципліни «Психологія» відносно теми «Тестування як психолого-педагогічний засіб оцінювання якості навчальних досягнень учнів». Готова надати її Вам за телефоном чи на сторінках обговорення. Попередньо прошу ознайомитись із матеріалами розташованими на моїй сторінці обговорення та інформацією, дидактичними матеріалами розглянутими на лекційних заняттях. У мене буде можливість дати відповідь кожному з Вас на одне питання. Телефонуйте чи залишайте Ваше запитання на цій сторінці. --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 14:05, 03 травня 2017 (EEST)
 
Згідно навчально-тематичного плану Ви маєте можливість отримати консультацію з навчальної дисципліни «Психологія» відносно теми «Тестування як психолого-педагогічний засіб оцінювання якості навчальних досягнень учнів». Готова надати її Вам за телефоном чи на сторінках обговорення. Попередньо прошу ознайомитись із матеріалами розташованими на моїй сторінці обговорення та інформацією, дидактичними матеріалами розглянутими на лекційних заняттях. У мене буде можливість дати відповідь кожному з Вас на одне питання. Телефонуйте чи залишайте Ваше запитання на цій сторінці. --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 14:05, 03 травня 2017 (EEST)
 +
На вашу думку, чи завжди тестування є ефективним та реально відображає рівень навчальних досягнень учнів?--[[Користувач:Дяченко Людмила Іванівна|Дяченко Людмила Іванівна]] ([[Обговорення користувача:Дяченко Людмила Іванівна|обговорення]]) 20:49, 14 червня 2017 (EEST)
  
 
====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ====
 
====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ====
Рядок 97: Рядок 99:
  
 
Пропоную винести на дискусію обговорення характеристик (якостей, рис тощо) обдарованих учнів. Прошу кожного з Вас запропонувати по 1-2 характеристики, що визначає обдарованість до навчального предмету «історія». Таким чином, наприкінці дискусії ми сформулюємо алгоритм вияву обдарованих учнів. --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 12:52, 7 квітня 2017 (EEST)
 
Пропоную винести на дискусію обговорення характеристик (якостей, рис тощо) обдарованих учнів. Прошу кожного з Вас запропонувати по 1-2 характеристики, що визначає обдарованість до навчального предмету «історія». Таким чином, наприкінці дискусії ми сформулюємо алгоритм вияву обдарованих учнів. --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 12:52, 7 квітня 2017 (EEST)
 +
1.Учень швидко набуває нових знань. 2. Має почуття здорового глузду і є креативною особистістю. 3.Вміє розмірковувати, ясно, логічно мислить. 4. Швидко запам'ятовує прочитане чи прослухане, при цьому не витрачає багато часу. 5. Має багатий словниковий запас, любить читати. 6 Задає багато питань та випереджає своїх однолітків у навчанні на рік чи два. 7. Оригінально мислить і пропонує несподівані рішення і відповіді.  8. Дитина спостережлива, сприйнятлива, швидко реагує на все нове й несподіване.
 +
Такі якості характеризують  інтелектуальні здібності, але є визначальними для поняття обдарованості. Бо обдарована дитина завжди не стандарт, творча , неповторна, оригінальна, має своє бачення вирішеня проблем, вона завжди в пошуку, займає активну позицію. --[[Користувач:Дяченко Людмила Іванівна|Дяченко Людмила Іванівна]] ([[Обговорення користувача:Дяченко Людмила Іванівна|обговорення]]) 21:14, 14 червня 2017 (EEST)
 +
 +
'''''Дякую, пропозиції до алгоритму приймаються, їх навіть більше ніж дві!''''' --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 17:54, 19 червня 2017 (EEST)
  
 
==== Проведення та перевірка модульного контролю ====
 
==== Проведення та перевірка модульного контролю ====
Рядок 104: Рядок 110:
  
 
Дайте лаконічне психолого-педагогічне обґрунтування одній техніці проведення тренінгового заняття за таким алгоритмом: назва інтерактивного метода, опис, аналіз доцільності його використання за зазначеними вище напрямками (1-2 речення). Текст до завдання та рекомендована література розташовані на моїй сторінці обговорення, можете користуватись інформацією та дидактичними матеріалами розглянутими на лекційних заняттях. Відповіді Ви розташовуєте на своїй сторінці обговорення (не забувайте за свій підпис під ними).  --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 12:35, 12 квітня 2017 (EEST)
 
Дайте лаконічне психолого-педагогічне обґрунтування одній техніці проведення тренінгового заняття за таким алгоритмом: назва інтерактивного метода, опис, аналіз доцільності його використання за зазначеними вище напрямками (1-2 речення). Текст до завдання та рекомендована література розташовані на моїй сторінці обговорення, можете користуватись інформацією та дидактичними матеріалами розглянутими на лекційних заняттях. Відповіді Ви розташовуєте на своїй сторінці обговорення (не забувайте за свій підпис під ними).  --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 12:35, 12 квітня 2017 (EEST)
 +
На уроках історії часто використовую такий інтерактивний метод, як "Мозковий штурм". Мета методу -  зібрати якомога більше ідей щодо певної проблеми від усіх учасників заняття упродовж обмеженого періоду часу. Після оголошення проблеми запрошую усіх називати ідеї, коментарі, фрази чи слова, які пов'язані з цією проблемою. Записуємо усі пропозиції на дошці. Присутні не коментують пропозиції інших. Перелік цих ідей використовується в  подальшій роботі. яка може проходити в формі дискусії з розподілом пропозицій категоріями з відкиданням одних і наданням перевг іншим. "Мозковий  штурм доцільно обирати на початку роботи над новою проблемою чи темою. Варіації цього методу є "мережа" чи "кульки"."Мозковий штурм" вільного типу дає можливість за дуже короткий час записати запропоновані ідеї. Ці методи заохочують вільний вибір ідей і відчуття відсутності цензурних обмежень.--[[Користувач:Дяченко Людмила Іванівна|Дяченко Людмила Іванівна]] ([[Обговорення користувача:Дяченко Людмила Іванівна|обговорення]]) 00:07, 16 червня 2017 (EEST)
 +
 +
'''''Дякую за правильну відповідь та цікаві міркування! ''''' --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 17:55, 19 червня 2017 (EEST)

Поточна версія на 18:07, 19 червня 2017

Інтерактивні практичні заняття

Доброго дня, шановні колеги!

Рада Вас вітати у вікі-просторі на першому занятті з психології!

Ми приступаємо до вивчення теми "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня", яка буде розглянута на інтерактивних практичних заняттях протягом 8 навчальних годин (4 заняття, одне заняття – два-три питання).

Сьогодні – перше заняття. Текст до питань та рекомендована література розташовані на моїй сторінці обговорення. Відповіді ви розташовуєте на своїй сторінці обговорення (не забувайте за свій підпис під ними).


Дайте, будь ласка, лаконічні відповіді на перші три питання.

1. Виокремте поняття, які на різних етапах онтогенезу (загалом, до народження, після народження, у процесі соціалізації), визначають людину, як представника людського роду [14, с. 18-19].

2. Своїми словами сформулюйте визначення поняття «особистість» [14, с. 19].

3. Як ви вважаєте, чому саме спадковість та уродженість обумовлюють задатки людини [14, с. 21]?--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:34, 27 лютого 2017 (EET)


1.Психологічна наука, вивчаючи людину, називає її по-різному, у залежності від цілей та аспектів цього вивчення. На різних етапах онтогенезу є різні поняття, які визначають людину, як представника людського роду. Людина є організмом, бо існує на біологічному рівні. Вона є індивідом, бо належить до людського роду незалежно від її якостей і особливостей. Вона є особистістю бо виокремлює себе серед оточення, самостверджує своє неповторне, особливе "Я".--Дяченко Людмила Іванівна (обговорення) 22:11, 12 червня 2017 (EEST)

2.Особистість - це людина, яка має певні соціальні функції:свідомість, займається активно суспільно - корисною діяльністю, креативна у роботі, приміняє набуті знання на практиці творчо. Це людина, яка неповторна, оригінальна, чимось унікальна. Має свій характер, темперамент, увагу, мислення...--Дяченко Людмила Іванівна (обговорення) 22:11, 12 червня 2017 (EEST) 3.Спадковість та уродженість обумовлюють задатки людини. Спадковість те, що існує та розвивається в особистості на основі генного фонду її предків. Якщо наші предки мали талант до малювання, співу чи були гарними математиками то певний відсоток, що це передасться дітям. Але тут ще треба враховувати уродженість. Бо розглядаються умови внутрішньоутробного життя, наслідки родової діяльності матері. Ці два терміни повязані з поняттям задатки. Я вважаю, що дитину треба любити і розвивати такою якою вона є від народження. Діти - аутисти, "сонячні діти" досягають достатнього розвитку, щоб жити у соціумі при належному вихованні і навчанні.--Дяченко Людмила Іванівна (обговорення) 22:11, 12 червня 2017 (EEST) Продовжуємо працювати за темою "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповіді на наступні два питання.

4. На Вашу думку, чому саме стихійний шлях, має найбільший вплив на формування особистості дитини, визначте у цьому процесі роль референтної особи [14, с. 25, 28]?

5. Назвіть критерії вікової періодизації розвитку особистості та визначте декілька психологічних новоутворень, характерних для підліткового віку [14, с. 28-29].--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:53, 28 лютого 2017 (EET)


4.Стихійний шлях розвитку особистості має найбільший вплив на її формування. Це закономірний процес, який треба враховувати педагогу. Ми повинні займатися цілеспрямованим формуванням особистості. Дитина перебуває у соціумі, поряд з нею є різнобічні особистості, психологію яких вона може наслідувати. Дитина перебуває в садку, школі, вузі. Важливо. щоб поряд був фахівець, який направить її у правильному руслі. Найбільш значимі референтні особи, бо вони мають авторитет для дитини. Для дошкільнят - це батьки, для початківців - вчитель, для підлітків - однолітки, для юнацтва - своя думка. І тоді наші діти не піддадуться впливу інтернетзалежності, наркоманії, алкоголю.

--Дяченко Людмила Іванівна (обговорення) 23:21, 12 червня 2017 (EEST) 5.Рушійними силами розвитку особистості є суперечності, які виникають на кожному етапі розвитку. Вони зумовлюються виникненням у індивіда нових потреб, змінами взаємин з оточуючими, появою нового статусу. Є така класифікація становлення: період становлення ( від народження до 20 років), молода людина (20 - 40 років), людина у розквіті сил (40 - 60 років), старий і згасаючий вік (60 - 80 років). Сучасна вікова періодизація спирається на інтеграцію кількох критеріїв соціального статусу індивіда й проявів його активності. Беруться також зміни соматичні, зумовлені законами біологічного розвитку людського організму. Для підліткового віку характерні такі новоутворення: почуття дорослості, потреба у самоствердженні. --Дяченко Людмила Іванівна (обговорення) 00:12, 13 червня 2017 (EEST) Сьогодні, протягом заняття, розглянемо ще два питання:

6. Дайте короткий опис людини, для якої характерний комплекс «змішування ролей» [14, с. 30-31]. У підлітковому віці дитина намагається ідентифікувати свою особистість, "змішує ролі". Підліток, виконуючи різні соціальні ролі ( учня, сина, доньки, товариша) розвиває почуття особистої виначеності, яка притаманна тільки для нього. При несприятливих умовах підліток губиться у ситуаціях рольової поведінки, не знаходить свого місця у соціумі.--Дяченко Людмила Іванівна (обговорення) 19:23, 14 червня 2017 (EEST) 7. Які особистісні тести Ви знаєте (достатньо одного прикладу: назва та що діагностує) [14, с. 76-93]? Я знаю тест "Дослідження імпульсивності". Мета: виявлення рівня імпульсивності. У процесі обробки результатів підраховують величину показника імпульсивності Пі. Вона є сумою балів, набраною за всіма шкалами тесту - опитувальника. Рівень імпульсивності може бути охарактеризовано як високий, середній і низький.--Дяченко Людмила Іванівна (обговорення) 19:36, 14 червня 2017 (EEST) --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 11:17, 17 березня 2017 (EET)


Закінчуємо розгляд теми "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповіді на останні два питання.

8. Як учитель засобом свого предмету чи організовуючи виховну діяльність може здійснити діагностику відносно соціопсихофізіологічного портрету особистості учня (на прикладі однієї особистісної характеристики) [14, с. 43-44, 47-60, 76-93]? Як учитель засобом предмету історії я можу здійснити таку діагностику відносно соціопсихологічного портрету особистості учня: виявити, яким є рівень розвитку учня, чи цікавиться він даним предметом, як уміє реалізувати свої можливості. як ставиться до виконання громадських доручень, чи бере участь у позакласній роботі, як ставиться до себе, до колективу, чи достатньо батьки приділяють часу вихованню дитини. Характеристика Гупало Лариси Миколаївни, 11 клас. Фізичний розвиток Лариси відповідає віку. На уроках фізичної культури займається в основній групі. Має позитивне ставлення до навчання, активно працює на уроках, відповідально ставиться до виконання домашніх завдань. Має нахил до предметів гуманітарного циклу. Особливу цікавість проявляє до уроків історії та географії. Рівень мотивації навчання в учениці високий, досягнення успіху – вище середнього.Загальний рівень розвитку пізнавальної сфери – високий. Рівень розвитку пам’яті – високий, уваги – високий, мислення – вище середнього, уяви – високий; мовлення активне, емоційне, змістовне.Нервова система характеризується високим рівнем стійкості до стресів, учениця впевнена у своїх знаннях. Рівень егоцентризму відповідає особливостям цього віку; рівень самоприйняття не високий. У класі є лідером, завжди відстоює свою думку. Рівень потреб у схваленні з боку дорослих – вище середнього, з боку однолітків – високий. Страх не відповідати очікуванням оточуючих досить значний.У Лариси прагнення самовдосконалення виявляється у небайдужому ставленні до власних помилок та очікуванні прихильного ставлення до себе з боку оточуючих. З однолітками має гарні дружні стосунки, конфліктних ситуацій у колективі не було. Батьки приділяють належну увагу вихованню доньки, виконують покладені на них обов'язки по належному вихванню дитини. --Дяченко Людмила Іванівна (обговорення) 20:00, 14 червня 2017 (EEST)

9. На Вашу думку, чи враховуються зони актуального та найближчого розвитку учнів при організації навчально-виховного процесу на сучасному етапі розвитку освіти (коротко обґрунтуйте свою відповідь) [14, с. 29]? При організації навчально - виховного процесу на сучасному етапі розвитку освіти враховуються зони актуального і найближчого розвитку. Дякую за співпрацю! До зустрічі на наступних заняттях у вікі-просторі.--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:34, 21 березня 2017 (EEST)

Л. С. Виготський висунув ідею про те, що навчання забігає вперед розвитку. Він виділив дві зони: 1 - актуального розвитку, тобто наявного на даний момент рівня підготовки, те що людина виконує самостійно. 2 - найближчого розвитку - те, що індивід зробить за допомогою іншої людини. На базі знань, навичок, розуміння фактів ми, як учителі історії можемо розвивати творчу, обдаровану особистість. Вона застосує набуті знання в житті. --Дяченко Людмила Іванівна (обговорення) 20:17, 14 червня 2017 (EEST)Учень зможе робити висновки, сам аналізувати події.

Дякую за правильні відповіді та цікаві обґрунтування! --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 18:03, 19 червня 2017 (EEST)

Індивідуальні заняття

Доброго дня, шановні колеги!

Продовжуємо роботу. Індивідуальне заняття присвячене темі: «Психологічні аспекти гендерної освіти». За одним з напрямків (можете обрати із запропонованих нижче), опишіть гендерні відмінності учнів, що спостерігаються у навчально-виховному процесі та які педагогу потрібно враховувати у своїй професійній діяльності. Визначте умови, які потрібно при цьому створити для хлопчиків та дівчаток. Результати роздумів занесіть до наведеного нижче алгоритму (дуже коротко). Ознайомтесь із матеріалами розташованими на моїй сторінці обговорення, можете користуватись розглянутими на лекції дидактичними матеріалами та рекомендованою літературою.

Напрямки (сфери) прояву гендерних особливостей: фізіологічні процеси, фізичний розвиток, розвиток особистості, активність поведінки, діяльність, адаптація до школи, мовлення, мислення, сприйняття, увага, уява, емоції, вихованість, ставлення до оцінки, відношення до правил. --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:38, 5 квітня 2017 (EEST)

Гендерні особливості учнів

Сфера: фізіологічні процеси

Хлопчики

Опис:народжуються крупнішими, мозок крупний, вразливий. Повільно змінюються, складно пристосовуються до оточення. За біологічним віком молодші за дівчаток на рік. Дитинство триває довше, ніж у дівчат. Характеризуються різноманітністю вроджених ознак, значною кількістю корисних і шкідливих генетичних відхилень.

Умови:шкільний вік.

Дівчатка

Опис:народжуються дрібнішими за хлопчиків, з меншою вагою та головою, більш зрілими на 3 - 4 тижні. Рідше зустрічаються глухота, косоокість, заїкання... При різкій зміні умов життя легко пристосовуються, уникають дискомфорту. Витриваліші за хлопчиків.

Умови:шкільний вік. --Дяченко Людмила Іванівна (обговорення) 23:44, 15 червня 2017 (EEST)

Дякую за вірну лаконічну відповідь та цікаві міркування! --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 17:57, 19 червня 2017 (EEST)

Консультації

Шановні колеги!

Згідно навчально-тематичного плану Ви маєте можливість отримати консультацію з навчальної дисципліни «Психологія» відносно теми «Тестування як психолого-педагогічний засіб оцінювання якості навчальних досягнень учнів». Готова надати її Вам за телефоном чи на сторінках обговорення. Попередньо прошу ознайомитись із матеріалами розташованими на моїй сторінці обговорення та інформацією, дидактичними матеріалами розглянутими на лекційних заняттях. У мене буде можливість дати відповідь кожному з Вас на одне питання. Телефонуйте чи залишайте Ваше запитання на цій сторінці. --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 14:05, 03 травня 2017 (EEST) На вашу думку, чи завжди тестування є ефективним та реально відображає рівень навчальних досягнень учнів?--Дяченко Людмила Іванівна (обговорення) 20:49, 14 червня 2017 (EEST)

Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)

Доброго дня, колеги!

Запрошую Вас розглянути тему "Психологічні аспекти роботи з обдарованими дітьми".

Вивчаємо джерела

Пропоную звернутись до інформації та літературних джерел запропонованих до розгляду при вивченні даної теми на моїй сторінці обговорення, можете користуватись рекомендованою літературою та розглянутими на лекції дидактичними матеріалами.

Обговорюємо

Пропоную винести на дискусію обговорення характеристик (якостей, рис тощо) обдарованих учнів. Прошу кожного з Вас запропонувати по 1-2 характеристики, що визначає обдарованість до навчального предмету «історія». Таким чином, наприкінці дискусії ми сформулюємо алгоритм вияву обдарованих учнів. --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:52, 7 квітня 2017 (EEST) 1.Учень швидко набуває нових знань. 2. Має почуття здорового глузду і є креативною особистістю. 3.Вміє розмірковувати, ясно, логічно мислить. 4. Швидко запам'ятовує прочитане чи прослухане, при цьому не витрачає багато часу. 5. Має багатий словниковий запас, любить читати. 6 Задає багато питань та випереджає своїх однолітків у навчанні на рік чи два. 7. Оригінально мислить і пропонує несподівані рішення і відповіді. 8. Дитина спостережлива, сприйнятлива, швидко реагує на все нове й несподіване. Такі якості характеризують інтелектуальні здібності, але є визначальними для поняття обдарованості. Бо обдарована дитина завжди не стандарт, творча , неповторна, оригінальна, має своє бачення вирішеня проблем, вона завжди в пошуку, займає активну позицію. --Дяченко Людмила Іванівна (обговорення) 21:14, 14 червня 2017 (EEST)

Дякую, пропозиції до алгоритму приймаються, їх навіть більше ніж дві! --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 17:54, 19 червня 2017 (EEST)

Проведення та перевірка модульного контролю

Доброго дня, шановні колеги!

Модульний контроль з психології буде здійснюватися на основі узагальнення інформації про методи, які доцільно використовувати в професійній діяльності при організації навчально-виховного процесу при вивченні та формуванні педагогами особистості учня, розвитку його обдарованості та здатності до навчання, урахуванні гендерних особливостей, використанні методу тестування (таким чином відбудеться закріплення інформацію, до якої зверталися на попередніх заняттях).

Дайте лаконічне психолого-педагогічне обґрунтування одній техніці проведення тренінгового заняття за таким алгоритмом: назва інтерактивного метода, опис, аналіз доцільності його використання за зазначеними вище напрямками (1-2 речення). Текст до завдання та рекомендована література розташовані на моїй сторінці обговорення, можете користуватись інформацією та дидактичними матеріалами розглянутими на лекційних заняттях. Відповіді Ви розташовуєте на своїй сторінці обговорення (не забувайте за свій підпис під ними). --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:35, 12 квітня 2017 (EEST) На уроках історії часто використовую такий інтерактивний метод, як "Мозковий штурм". Мета методу - зібрати якомога більше ідей щодо певної проблеми від усіх учасників заняття упродовж обмеженого періоду часу. Після оголошення проблеми запрошую усіх називати ідеї, коментарі, фрази чи слова, які пов'язані з цією проблемою. Записуємо усі пропозиції на дошці. Присутні не коментують пропозиції інших. Перелік цих ідей використовується в подальшій роботі. яка може проходити в формі дискусії з розподілом пропозицій категоріями з відкиданням одних і наданням перевг іншим. "Мозковий штурм доцільно обирати на початку роботи над новою проблемою чи темою. Варіації цього методу є "мережа" чи "кульки"."Мозковий штурм" вільного типу дає можливість за дуже короткий час записати запропоновані ідеї. Ці методи заохочують вільний вибір ідей і відчуття відсутності цензурних обмежень.--Дяченко Людмила Іванівна (обговорення) 00:07, 16 червня 2017 (EEST)

Дякую за правильну відповідь та цікаві міркування! --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 17:55, 19 червня 2017 (EEST)