Психологія Кучма О.С

Матеріал з HistoryPedia
Версія від 18:24, 10 травня 2015, створена Кучма Оксана Сергіївна (обговореннявнесок) (Інтерактивні практичні заняття)

Перейти до: навігація, пошук

Інтерактивні практичні заняття

Доброго дня, шановні колеги!

Рада Вас вітати у вікі-просторі на першому занятті з психології!

Ми приступаємо до вивчення теми "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня", яка буде розглянута на інтерактивних практичних заняттях протягом 8 навчальних годин (4 заняття, одне заняття – два-три питання).

Сьогодні – перше заняття. Текст до питань та рекомендована література розташовані на моїй сторінці обговорення. Відповіді ви розташовуєте на своїй сторінці обговорення (не забувайте за свій підпис під ними).


Дайте, будь ласка, лаконічні відповіді на перші три питання.

1. Виокремте поняття, які на різних етапах онтогенезу (загалом, до народження, після народження, у процесі соціалізації), визначають людину, як представника людського роду [10, с. 18-19]. Людину, як представника людського роду на різних етапах онтогенезу визначають такими поняттями:організм (існування на біологічному рівні); індивід (належність до людського роду); особистість (виокремлення себе серед оточення). 2. Своїми словами сформулюйте визначення поняття «особистість» [10, с. 19]. Особистість - сукупність соціально значущих якостей людини;людська особа, що усвідомлює свої якості, унікальність, свої вади та переваги;індивід в тих ролях,які він виконує в суспільстві. 3. Як ви вважаєте, чому саме спадковість та уродженість обумовлюють задатки людини [10, с. 21]? Спадковість - те, що існує та розвивається в особистості на основі генного фонду її предків. Уродженність - умови внутрішньоутробного життя, наслідки родової діяльності матері. Дякую за увагу--Кучма Оксана Сергіївна (обговорення) 19:10, 5 травня 2015 (EEST)

--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:34, 30 квітня 2015 (EET)


Дякую за швидке, продуктивне включення у діяльність та за правильні відповіді (обґрунтовані та лаконічні) на перші три питання!

Продовжуємо працювати за темою "Формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповіді на наступні два питання.

4. На Вашу думку, чому саме стихійний шлях, має найбільший вплив на формування особистості дитини, визначте у цьому процесі роль референтної особи [10, с. 25, 28]? Особистість формується в умовах конкретно - історичного існування людини, у діяльності завдяки зовнішнім впливам один з яких соціальне середовище. У дитини визначена соціальна позиція, місце яке вона займає у системі відносин з навколишнім світом. Тому саме стихійний шлях, має найбільший вплив на формування особистості дитини. Дитина включена у систему соціальних людських взаємовідносин, поруч присутні різнобічні особистості психологію яких вона може опанувати, поведінку яких наслідувати.У стосунках "дитина - дорослий" зв'язок із референтними особами має найбільший вплив на шляху формування особистості дитини: для дошкільняти - це батьки; для молодших школярів - на першому плані вчитель, потім батьки; для підлітка - однолітки; для юнацтва - своя думка (при наявності стійкої психіки). 5. Назвіть критерії вікової періодизації розвитку особистості та визначте декілька психологічних новоутворень, характерних для підліткового віку [10, с. 28-29]. За Л.С.Виготським життя дитини складається з епох, які характеризуються повільним еволюційним розвитком.Основним джерелом розвитку вчений визначив середовище а рушійною силою розвитку навчання. Критерії вікової періодизації розвитку особистості: соціальна ситуація розвитку; провідний вид діяльності; психологічні новоутворення. Психологічні новоутворення характерні для підліткового віку - почуття дорослості, потреба у самоутвердженні.--Кучма Оксана Сергіївна (обговорення) 18:20, 10 травня 2015 (EEST) Дякую за відповіді!--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 14:07, 7 травня 2015 (EEST)

Індивідуальні заняття

Консультації

Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)

Проведення та перевірка модульного контролю