Відмінності між версіями «Психологія Лисенко Л.О.»

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук
(Інтерактивні практичні заняття)
(Інтерактивні практичні заняття)
Рядок 25: Рядок 25:
  
 
І. Загальні відомості про учня.
 
І. Загальні відомості про учня.
 +
 
1. Анкетні дані - ПІП, дата народження, клас.
 
1. Анкетні дані - ПІП, дата народження, клас.
 +
 
2. Відомості про стан здоров'я.
 
2. Відомості про стан здоров'я.
 +
 
3. Успішність.
 
3. Успішність.
 +
 
4. Позашкільні заняття.
 
4. Позашкільні заняття.
 +
 
5. Особливості сімейного виховання.
 
5. Особливості сімейного виховання.
 +
 
ІІ. Прояв особистісних якостей у поведінці учня.
 
ІІ. Прояв особистісних якостей у поведінці учня.
 +
 
1. Спрямованість інтересів.  
 
1. Спрямованість інтересів.  
 +
 
2. Ставлення до людей.
 
2. Ставлення до людей.
 +
 
3. Ставлення до себе.
 
3. Ставлення до себе.
 +
 
4. Вольові якості особистості.  
 
4. Вольові якості особистості.  
 +
 
5. Статус учня в класі.
 
5. Статус учня в класі.
 +
 
ІІІ. Особливості психічних процесів та емоційно-вольової сфери.
 
ІІІ. Особливості психічних процесів та емоційно-вольової сфери.
 +
 
1. Уважність на уроках.
 
1. Уважність на уроках.
 +
 
2. Пам'ять.
 
2. Пам'ять.
 +
 
3. Мислення.
 
3. Мислення.
 +
 
4. Емоційна реактивність.
 
4. Емоційна реактивність.
 +
 
5. Загальний емоційний тонус.
 
5. Загальний емоційний тонус.
 +
 
6. Емоційна врівноваженість.
 
6. Емоційна врівноваженість.
 +
  
 
--[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:37, 04 березня 2016 (EEST)
 
--[[Користувач:Панченко Світлана Миколаївна|Панченко Світлана Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Панченко Світлана Миколаївна|обговорення]]) 12:37, 04 березня 2016 (EEST)

Версія за 14:02, 1 травня 2016

Інтерактивні практичні заняття

Доброго дня! Прошу вибачення, з технічних причин вдібулася затримка у постановці практичних занять з психології. Думаю, ми швидко надолужимо згаєне))) Отже, згідно навчально-тематичного плану у нас інтерактивні практичні занаття заплановані з тем, які Ви можете перечитати за посиланням "Психологія особистості..." та "Психологічні аспекти роботи з обдарованими дітьми".

Виконайте 2 практичні роботи.

Доброго дня, Світлано Миколаївно! Надаю Вам свої відповіді!

Практична робота № 1. Вивчення особистості школяра

Завдання 1. Запропонуйте план, за яким Ви здійснюєте вивчення особистості Ваших учнів. Складіть алгоритм психолого-педагогічної характеристики на учня.

  • 1. Індивідуально-типологічні властивості (сила, рухливість, урівноваженість нервової системи).
  • 2. Позиція особистості (активність, ініціативність, цілеспрямованість).
  • 3. Емоційний фон (емоціональність, емоційна врівноваженість, поводження в стресі).
  • 4. Швидкісні властивості аналізаторних систем (зорової, слухової, рухової).
  • 5. Особливості віщих психічних функцій (відчуття, сприйняття, уявлення, мислення, пам'яті, мови, уяви, уваги).
  • 6. Стиль міжособистісних відносин.
  • 7. Професійна спрямованість.
  • 8. Ставлення до предмета, змісту, процесу, результатів навчально-пізнавальної діяльності, що виражається в мотивації навчання.
  • 9. Характер взаємин учня з учасниками навчально-виховного процесу, що виявляється в емоційно-оціночних стосунках учня і вчителя, учнів між собою.
  • 10. Здатність до саморегуляції навчальних дій, станів і відносин як показник розвитку самосвідомості.
  Алгоритм психолого-педагогічної характеристики учня.

І. Загальні відомості про учня.

1. Анкетні дані - ПІП, дата народження, клас.

2. Відомості про стан здоров'я.

3. Успішність.

4. Позашкільні заняття.

5. Особливості сімейного виховання.

ІІ. Прояв особистісних якостей у поведінці учня.

1. Спрямованість інтересів.

2. Ставлення до людей.

3. Ставлення до себе.

4. Вольові якості особистості.

5. Статус учня в класі.

ІІІ. Особливості психічних процесів та емоційно-вольової сфери.

1. Уважність на уроках.

2. Пам'ять.

3. Мислення.

4. Емоційна реактивність.

5. Загальний емоційний тонус.

6. Емоційна врівноваженість.


--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:37, 04 березня 2016 (EEST)


Завдання 2. Охарактеризуйте одного з ваших учнів за цим планом, деталізуючи у першу чергу особистісні риси дитини.

Психолого-педагогічна характеристика

Бакшинського Артема Олександровича

19.04.2001 року народження

учня 9 - А класу

Путивльської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 ім. Радіка Руднєва

Путивльського району Сумської області

І. Загальні відомості про учня

Бакшинський Артем Олександрович народився 19 квітня 2001 року. Навчається у 9-А класі Путивльської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 імені Радіка Руднєва. Загальний фізичний розвиток відповідає віковим нормам. Учень має задовільний стан здоров'я, без розумових та фізичних вад, хронічних та спадкових захворювань. Особливість функціонування нервової системи є стомлюваність після тривалого навчання. Навчальні вміння і навички засвоєні на середньому рівні. Середній бал навчальних досягнень складає 4,8 бала. Найвищі бали має з фізичної культури (12 б.), технологій (10 б.). Найнижчі бали з англійської, української, російської мов, алгебри, геометрії. Цікавиться фізичною культурою, бо займається у секції боксу ДЮСШ. Найскладнішим для Артема є предмет англійська мова, бо він його запустив: не виконує домашні завдання, не працює на уроках.

Бакшинський Артем виховується у повній сім'ї, батьки завжди відвідують батьківські збори, підтримують зв'язок із класним керівником, проте, Артему необхідно приділяти більше уваги, ніж він її отримує.

ІІ. Прояв особистісних якостей у поведінці учня.

Учень активний у позакласній роботі класу, школи, проявляє ініціативу під час проведення "трудових десантів", але працює посередньо, не відрізняється відповідальністю, допитливістю, організованістю, не завжди акуратний. Учень залучається до участі у шкільних виховних заходах. Прагне бути лідером у класному колективі, проте, клас не завжди підтримує його "ініціативу". Бракує чесності, правдивості, справедливості, чуйності, тактовності, ввічливості, самовладнання. Він перш за все дбає про себе. Упевнений у собі, Артему здається, що він завжди чинить правильно, прагне до успіху. Не контролює свою поведінку й не вміє самокритично подивитися на себе з боку. Рішучий, сміливий. У Артема є прагнення отримати схвалення від оточуючих. Не користується у класі авторитетом.

ІІІ. Особливості психічних процесів та емоційно-вольової сфери.

Зазвичай повільно і важко зосереджується на уроках, мало що засвоює через постійне відволікання, робить багато помилок через неуважність і не помічає їх під час перевірки. Для запам'ятовування матеріалу багаторазово механічно повторює його, не осмислюючи, робить змістові помилки. Розуміє матеріал лише після додаткових занять, украй повільно розв'язує завдання, при цьому, зазвичай, використовує відомі шаблони. Зазвичай самостійно реагує на життєві явища, але його мало що може дуже схвилювати. Жвавий, активний у деяких сферах шкільного життя. Підвищена емоційна збудливість, схильний до бурхливих емоційних проявів.

IV. Психолого-педагогічні рекомендації щодо роботи з учнем.

Математичні та мовленнєві навички потребують вдосконалення, пізнавальні психічні процеси та особисті якості учня підлягають подальшої корекції. Практичному психологу надати рекомендації батькам щодо виховання сина.


--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:36, 11 березня 2016 (EEST)


Практична робота №2. Моделювання особистості обдарованої дитини

Завдання 1. Провести класифікацію ознак обдарованості за сферами та заповнити таблицю. Зверніть увагу, що таблиця містить Ваш персональний листок з Вашим прізвищем, на якому Ви і працюєте.

--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:37, 18 березня 2016 (EEST)


Завдання 2. З переліку ознак обрати та виписати 6 найсуттєвіших ознак, що властиві обдарованій дитині:

  • 1.
  • 2.
  • 3.
  • 4.
  • 5.
  • 6.

--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:30, 25 березня 2016 (EEST)

Індивідуальні заняття

Вітаю!

Сьогодні у нас згідно навчально-тематичного плану та за розкладом занять індивідуальне заняття за темою "Психологія особистості..."

Обговоримо наступні проблемні питання:

Завдання 1. Чи кожна людина, яка проживає в людському суспільстві, є особистістю? Чи можна назвати особистостями представників соціальних низів нашого суспільства (наркоманів, проституток, злочинців, сексуальних маніяків…). Що Ви скажете з цього приводу вашим учням?


Ваша відповідь:





Завдання 2. Назвіть основні джерела особистісного розвитку сучасного школяра.


Ваша відповідь:



--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 13:49, 01 квітня 2016 (EEST)


Консультації

Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)

Проведення та перевірка модульного контролю