Відмінності між версіями «Психологія Лисенко Л.О.»

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук
(Індивідуальні заняття)
(Консультації)
Рядок 152: Рядок 152:
  
 
==== Консультації ====
 
==== Консультації ====
 +
Вітаю, Світлано Миколаївно!
 +
У мене виникли проблеми із редагуванням таблиці з персональним листком. Я перейшла за посиланням - відкрилася таблична форма (я була авторизована у мережі і, начебто в такому режимі можна редагувати), але таблична форма відкрилась лише у вигляді перегляду. Що можете порадити зробити у такому випадку? Завчасно дякую.
  
 +
ЛИСЕНКО Л.О.
  
 
====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ====
 
====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ====

Версія за 15:11, 1 травня 2016

Інтерактивні практичні заняття

Доброго дня! Прошу вибачення, з технічних причин вдібулася затримка у постановці практичних занять з психології. Думаю, ми швидко надолужимо згаєне))) Отже, згідно навчально-тематичного плану у нас інтерактивні практичні занаття заплановані з тем, які Ви можете перечитати за посиланням "Психологія особистості..." та "Психологічні аспекти роботи з обдарованими дітьми".

Виконайте 2 практичні роботи.

Доброго дня, Світлано Миколаївно! Надаю Вам свої відповіді!

Практична робота № 1. Вивчення особистості школяра

Завдання 1. Запропонуйте план, за яким Ви здійснюєте вивчення особистості Ваших учнів. Складіть алгоритм психолого-педагогічної характеристики на учня.

  • 1. Індивідуально-типологічні властивості (сила, рухливість, урівноваженість нервової системи).
  • 2. Позиція особистості (активність, ініціативність, цілеспрямованість).
  • 3. Емоційний фон (емоціональність, емоційна врівноваженість, поводження в стресі).
  • 4. Швидкісні властивості аналізаторних систем (зорової, слухової, рухової).
  • 5. Особливості віщих психічних функцій (відчуття, сприйняття, уявлення, мислення, пам'яті, мови, уяви, уваги).
  • 6. Стиль міжособистісних відносин.
  • 7. Професійна спрямованість.
  • 8. Ставлення до предмета, змісту, процесу, результатів навчально-пізнавальної діяльності, що виражається в мотивації навчання.
  • 9. Характер взаємин учня з учасниками навчально-виховного процесу, що виявляється в емоційно-оціночних стосунках учня і вчителя, учнів між собою.
  • 10. Здатність до саморегуляції навчальних дій, станів і відносин як показник розвитку самосвідомості.
  Алгоритм психолого-педагогічної характеристики учня.

І. Загальні відомості про учня.

1. Анкетні дані - ПІП, дата народження, клас.

2. Відомості про стан здоров'я.

3. Успішність.

4. Позашкільні заняття.

5. Особливості сімейного виховання.

ІІ. Прояв особистісних якостей у поведінці учня.

1. Спрямованість інтересів.

2. Ставлення до людей.

3. Ставлення до себе.

4. Вольові якості особистості.

5. Статус учня в класі.

ІІІ. Особливості психічних процесів та емоційно-вольової сфери.

1. Уважність на уроках.

2. Пам'ять.

3. Мислення.

4. Емоційна реактивність.

5. Загальний емоційний тонус.

6. Емоційна врівноваженість.


--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:37, 04 березня 2016 (EEST)


Завдання 2. Охарактеризуйте одного з ваших учнів за цим планом, деталізуючи у першу чергу особистісні риси дитини.

Психолого-педагогічна характеристика

Бакшинського Артема Олександровича

19.04.2001 року народження

учня 9 - А класу

Путивльської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 ім. Радіка Руднєва

Путивльського району Сумської області

І. Загальні відомості про учня

Бакшинський Артем Олександрович народився 19 квітня 2001 року. Навчається у 9-А класі Путивльської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 імені Радіка Руднєва. Загальний фізичний розвиток відповідає віковим нормам. Учень має задовільний стан здоров'я, без розумових та фізичних вад, хронічних та спадкових захворювань. Особливість функціонування нервової системи є стомлюваність після тривалого навчання. Навчальні вміння і навички засвоєні на середньому рівні. Середній бал навчальних досягнень складає 4,8 бала. Найвищі бали має з фізичної культури (12 б.), технологій (10 б.). Найнижчі бали з англійської, української, російської мов, алгебри, геометрії. Цікавиться фізичною культурою, бо займається у секції боксу ДЮСШ. Найскладнішим для Артема є предмет англійська мова, бо він його запустив: не виконує домашні завдання, не працює на уроках.

Бакшинський Артем виховується у повній сім'ї, батьки завжди відвідують батьківські збори, підтримують зв'язок із класним керівником, проте, Артему необхідно приділяти більше уваги, ніж він її отримує.

ІІ. Прояв особистісних якостей у поведінці учня.

Учень активний у позакласній роботі класу, школи, проявляє ініціативу під час проведення "трудових десантів", але працює посередньо, не відрізняється відповідальністю, допитливістю, організованістю, не завжди акуратний. Учень залучається до участі у шкільних виховних заходах. Прагне бути лідером у класному колективі, проте, клас не завжди підтримує його "ініціативу". Бракує чесності, правдивості, справедливості, чуйності, тактовності, ввічливості, самовладнання. Він перш за все дбає про себе. Упевнений у собі, Артему здається, що він завжди чинить правильно, прагне до успіху. Не контролює свою поведінку й не вміє самокритично подивитися на себе з боку. Рішучий, сміливий. У Артема є прагнення отримати схвалення від оточуючих. Не користується у класі авторитетом.

ІІІ. Особливості психічних процесів та емоційно-вольової сфери.

Зазвичай повільно і важко зосереджується на уроках, мало що засвоює через постійне відволікання, робить багато помилок через неуважність і не помічає їх під час перевірки. Для запам'ятовування матеріалу багаторазово механічно повторює його, не осмислюючи, робить змістові помилки. Розуміє матеріал лише після додаткових занять, украй повільно розв'язує завдання, при цьому, зазвичай, використовує відомі шаблони. Зазвичай самостійно реагує на життєві явища, але його мало що може дуже схвилювати. Жвавий, активний у деяких сферах шкільного життя. Підвищена емоційна збудливість, схильний до бурхливих емоційних проявів.

IV. Психолого-педагогічні рекомендації щодо роботи з учнем.

Математичні та мовленнєві навички потребують вдосконалення, пізнавальні психічні процеси та особисті якості учня підлягають подальшої корекції. Практичному психологу надати рекомендації батькам щодо виховання сина.


--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:36, 11 березня 2016 (EEST)


Практична робота №2. Моделювання особистості обдарованої дитини

Завдання 1. Провести класифікацію ознак обдарованості за сферами та заповнити таблицю. Зверніть увагу, що таблиця містить Ваш персональний листок з Вашим прізвищем, на якому Ви і працюєте.

--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:37, 18 березня 2016 (EEST)


Завдання 2. З переліку ознак обрати та виписати 6 найсуттєвіших ознак, що властиві обдарованій дитині:

  • 1. Тяга до пізнання.
  • 2. Наполегливість в досягненні мети.
  • 3. Допитливість.
  • 4. Висока успішність в навчанні з переважної більшості предметів.
  • 5. Висловлює багато пропозицій та оригінальних ідей.
  • 6. Гострота мислення.

--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:30, 25 березня 2016 (EEST)

Індивідуальні заняття

Вітаю!

Сьогодні у нас згідно навчально-тематичного плану та за розкладом занять індивідуальне заняття за темою "Психологія особистості..."

Обговоримо наступні проблемні питання:

Завдання 1. Чи кожна людина, яка проживає в людському суспільстві, є особистістю? Чи можна назвати особистостями представників соціальних низів нашого суспільства (наркоманів, проституток, злочинців, сексуальних маніяків…). Що Ви скажете з цього приводу вашим учням?


Ваша відповідь:

Так, кожна людина, шо проживає в суспільстві є особистістю, окрім тих індивідів, що не знайшли свого покликання.

Не кожного індивіда можна назвати особистістю. Особистістю не народжуються (бо народжуються всі однаково і однаковими), нею стають під впливом соціальних чинників, що впливають на людину з соціуму і в тому випадку, коли людина починає розуміти, що вона є ідентичною, унікально. Тому, на мою думку, цілком можливо вважати, що перераховані Вами у даному завданні "соціальні низи нашого суспільства" є особистостями. Їх можна назвати особистостями лише у тому випадку, коли вони самі розуміють своє "призначення" і свою соціальну роль у суспільстві, навіть і в такому образі; також якщо такі особистості мають відповідні психологічні ознаки. У кожної людини своя доля, ніхто не застрахований від того, що в певний момент, під не прямим психологічним впливом соціуму її не засудять, головне не в "соціальних низах нашого суспільства" - головне Закон. Чому ми себе можемо вважати особистостями, а наркоманів, проституток, злочинців, сексуальних маніяків і.т.п. ні? Безумовно - це особистості, але їх сукупність морально-етичних норм не відповідає такій сукупності звичайної законослухняної, вихованої, "високоморальної" особистості людини.





Завдання 2. Назвіть основні джерела особистісного розвитку сучасного школяра.


Ваша відповідь: Джерелом особистісного розвитку сучасного школяра є форми соціальної активності, які вона опановує та які проявляються у звзаємодії людей, у їхній кільтурі, звичаях і традиціях, у системі виховання, ідеології та моралі. Таким чином, психіка, самосвідомість дитини розвиваються як результат її власної активної діяльності з опанування об'єктивної дійсності, діяльності, опосередкованої відносинами з дорослими.


--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 13:49, 01 квітня 2016 (EEST)


Консультації

Вітаю, Світлано Миколаївно! У мене виникли проблеми із редагуванням таблиці з персональним листком. Я перейшла за посиланням - відкрилася таблична форма (я була авторизована у мережі і, начебто в такому режимі можна редагувати), але таблична форма відкрилась лише у вигляді перегляду. Що можете порадити зробити у такому випадку? Завчасно дякую.

ЛИСЕНКО Л.О.

Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)

Проведення та перевірка модульного контролю