Відмінності між версіями «Психологія Підлісна Ю.Г.»

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук
(Індивідуальні заняття)
(Індивідуальні заняття)
Рядок 31: Рядок 31:
 
==== Індивідуальні заняття ====
 
==== Індивідуальні заняття ====
 
Тема нашого індивідуального заняття - "Сучасні підходи у визначенні здатності учнів до навчання". 1. Коротко охарактеризуйте пізнавальні процеси школярів основної та старшої школи. 2.Яким чином здійснюється індивідуальний підхід до навчання учнів?--[[Користувач:Троіцька Марина Євгенівна|Троіцька Марина Євгенівна]] ([[Обговорення користувача:Троіцька Марина Євгенівна|обговорення]]) 14:21, 12 лютого 2015 (EET)
 
Тема нашого індивідуального заняття - "Сучасні підходи у визначенні здатності учнів до навчання". 1. Коротко охарактеризуйте пізнавальні процеси школярів основної та старшої школи. 2.Яким чином здійснюється індивідуальний підхід до навчання учнів?--[[Користувач:Троіцька Марина Євгенівна|Троіцька Марина Євгенівна]] ([[Обговорення користувача:Троіцька Марина Євгенівна|обговорення]]) 14:21, 12 лютого 2015 (EET)
 +
 +
1. У старшій школі пізнавальні процеси досконалі й гнучкі. Учні практично готові до виконання всіх видів розумової праці. Також вони здатні провести самоаналіз на основі теоретичний роздумів. Також можуть вільно спілкуватися та висловлювати свою позицію з різноманітних проблемних питань.
 +
Основна школа : пізнавальні процеси розвиваються (пам 'ять, увага, уявлення тощо). Формується мовний запас. Учні вчаться логічно мислити, концентрувати увагу тощо.
 +
2. Індивідуальний підхід до навчання має здійснювіатися на основі таких характеристик:-учень активний суб 'єкт взаємодії у системі "педагог-учень"; -орієнтація на позитивне оцінювання; -соціально значима мотивація для кожного учня; -рейтингові системи оцінювання; - створення портфоліо(особисті досягнення). Також потрібно враховувати індивідуальні психологічні можливості кожного учня та розвивати їх. Наприклад, за допомогою творчих завдань, проектної діяльності тощо.--[[Користувач:Підлісна Юлія Григорівна|Підлісна Юлія Григорівна]] ([[Обговорення користувача:Підлісна Юлія Григорівна|обговорення]]) 17:00, 17 лютого 2015 (EET)
  
 
==== Консультації ====
 
==== Консультації ====

Версія за 18:04, 17 лютого 2015

Інтерактивні практичні заняття

Доброго дня! Сьогодні обговорюємо тему гендерних аспектів навчання та виховання. Дайте, будь ласка, стислі відповіді на запитання: 1. Розкрийте поняття "гендер" 2. Які гендерні стереотипи зустрічаються в педагогічній діяльності? 3. Яку роль в становленні особистості відіграє статева ідентифікація? 4. Як в навчально-виховному процесі враховуються відмінноісті у навчанні, спілкуванні хлопців та дівчат?--Троіцька Марина Євгенівна (обговорення) 11:58, 22 січня 2015 (EET)

1. Гендер (граматично "родова ознака")-поняття, що відображає факт соціокультурної обумовленості, яка повязана з біологічною статтю чоловіків та жінок їх психологічними особливостями. 2. Гендерні стерелтипи - це суспільні уявлення про соціальні ролі чоловіків та жінок, їх психологічні та фізіологічні особливості. 3. За своєю нервово-психічною (природна) організацією хлопчики й дівчатка відмінні. Відповідно до природних здібностей традиційна академічна освіта більш підходить дівчаткам. Але хлопчики більш обдаровані. Але загальні здібності дитини, ступінь її творчої обдарованості, соціальна успішність залежать від індивідуальних , а не від статевих відмінностей. Тому педагог у своїй діяльності має оієнтуватися на індивідуальні особливості учня, його запити та прагнути створити особисту ситуацію успіху для кожного вихованця. --Підлісна Юлія Григорівна (обговорення) 14:47, 22 січня 2015 (EET)

Дякую, Юліє Григорівно. Ваша відповідь перша, яку я отримала від нашої групи. Дискусійним є теза про те, що хлопчики більш обдаровані. Вони відрізняються за типами, видами та проявами. Залишилось запитання 4.--Троіцька Марина Євгенівна (обговорення) 10:49, 29 січня 2015 (EET)

Доброго дня! Продовжуємо працювати. Наша наступна тема "Психологічні аспекти роботи з обдарованими дітьми". Після опрацювання тексту дайте стислі відповіді на запитання. 1.Як ви визначаєте поняття "обдарованість"? 2.Які типи обдарованості визначають в психологічній науці? 3. Назвіть види обдарованості. 4. З якими психологічними проблемами обдарованих дітей Ви зустрічались в педагогічній діяльності?--Троіцька Марина Євгенівна (обговорення) 10:49, 29 січня 2015 (EET)


Шановна Марино Євгенівно! Мої відповіді:1.Обдарованість - "це загальна здатність індивіда свідомо орієнтувати своє мислення на нові вимоги; це загальна здатність психіки пристосовуватись до нових завдань і умов життя".2. Гуманітарії. Природничі теоретики. Природничі прикладники(за Ю.Гільбухом). 3. Інтелектуальний, академічний, художній, креативний, соціальний, спортивний. 4. Проблеми : яскраво виражене почуття справедливості, всеємопоглинаюча цікавість, вразливість, ранимість, зануреність у філософські проблеми, конформність тощо. Основна проблема з якою я зустрічалася стосується можливості і бажання педагогів працювати з такими дітьми. Адже робота з обдарованими потребує спеціального підходу та включає в себе багато етапів. Крім того, реалії сьогоднішнього нашого життя свідчать про те, що креативним і творчо обдарованим важче реалізувати себе ніж "бездарям", які вміють швидко "пристосовуватися" на основі лестощів, підлабузництва, хабарництва і навіть відвертої брехні. А що стосується відмінностей у навчанні хлопчиків та дівчаток звичайно потрібно враховувати психологічні відмінності, статеві та природні. Педагоги, вихователі мають їх знати і враховувати у навчально-виховній діяльності. Особиста думка про особливу обдарованість хлопчиків базується на історичних фактах про відомих математиків, фізиків, лікарів і навіть відомих модельєрів,в тому числі й жіночого одягу, білизни, аксесуарів та кухарів. --Підлісна Юлія Григорівна (обговорення) 16:10, 29 січня 2015 (EET)


Доброго дня, шановні слухачі! Тема нашого вивчення – «Профілактика професійного вигорання». Після опрацювання відповідної літератури дайте стислі відповіді на запитання. 1. Що таке «професійне та емоційне вигорання»? 2. Які фактори впливають на виникнення синдрому «вигорання»? 3. Які ознаки та симптоми професійного вигорання педагогів? 4. Назвіть ефективні засоби профілактики професійного вигорання вчителів.--Троіцька Марина Євгенівна (обговорення) 10:35, 5 лютого 2015 (EET)

Відповіді: 1. "Професійне та емоційне вигорання" - це клінічна форма синдрому хронічної втоми. Або це фізичне, розумове, емоційне виснаження, яке виявляється у професійній діяльності. 2.Фактори, що впливають на виникнення синдрому "вигорання" : економічні проблеми; соціальні;фізичне і психічне здоров 'я; глобалізація суспільного життя; інформатизація тощо.3.Три складові "вигорання":емоційна виснаженість; деперсоналізація; редукція професійних досягнень. Симптоми:психофізичні,соціально-психологічні,поведінкові. 4. Профілактика : адекватне відношення до роботи і відведення їй належного місця у житті; робити те, що подобається; любити свою роботу та отримувати від неї задоволення. Адекватно планувати свій час, правильно харчуватися, займатися спортом (фізіологічний рівень); спілкуватися з природою (вплив на емоційний стан); постійно навчатися; думати про позитивне; не спілкуватися з людьми, які викливають негатив. --Підлісна Юлія Григорівна (обговорення) 12:51, 5 лютого 2015 (EET)

Юліє Григорівно, дякую за Вашу оперативну роботу.--Троіцька Марина Євгенівна (обговорення) 14:20, 12 лютого 2015 (EET)

Індивідуальні заняття

Тема нашого індивідуального заняття - "Сучасні підходи у визначенні здатності учнів до навчання". 1. Коротко охарактеризуйте пізнавальні процеси школярів основної та старшої школи. 2.Яким чином здійснюється індивідуальний підхід до навчання учнів?--Троіцька Марина Євгенівна (обговорення) 14:21, 12 лютого 2015 (EET)

1. У старшій школі пізнавальні процеси досконалі й гнучкі. Учні практично готові до виконання всіх видів розумової праці. Також вони здатні провести самоаналіз на основі теоретичний роздумів. Також можуть вільно спілкуватися та висловлювати свою позицію з різноманітних проблемних питань. Основна школа : пізнавальні процеси розвиваються (пам 'ять, увага, уявлення тощо). Формується мовний запас. Учні вчаться логічно мислити, концентрувати увагу тощо. 2. Індивідуальний підхід до навчання має здійснювіатися на основі таких характеристик:-учень активний суб 'єкт взаємодії у системі "педагог-учень"; -орієнтація на позитивне оцінювання; -соціально значима мотивація для кожного учня; -рейтингові системи оцінювання; - створення портфоліо(особисті досягнення). Також потрібно враховувати індивідуальні психологічні можливості кожного учня та розвивати їх. Наприклад, за допомогою творчих завдань, проектної діяльності тощо.--Підлісна Юлія Григорівна (обговорення) 17:00, 17 лютого 2015 (EET)

Консультації

Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)

Проведення та перевірка модульного контролю