Відмінності між версіями «Психологія Усікова Л.В.»

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук
(Проведення та перевірка модульного контролю)
(Інтерактивні практичні заняття)
Рядок 3: Рядок 3:
 
Доброго дня! Сьогодні обговорюємо тему гендерних аспектів навчання та виховання. Дайте, будь ласка, стислі відповіді на запитання:
 
Доброго дня! Сьогодні обговорюємо тему гендерних аспектів навчання та виховання. Дайте, будь ласка, стислі відповіді на запитання:
 
1. Розкрийте поняття "гендер" 2. Які гендерні стереотипи зустрічаються в педагогічній діяльності? 3. Яку роль в становленні особистості відіграє статева ідентифікація? 4. Як в навчально-виховному процесі враховуються відмінноісті у навчанні,  спілкуванні хлопців та дівчат?--[[Користувач:Троіцька Марина Євгенівна|Троіцька Марина Євгенівна]] ([[Обговорення користувача:Троіцька Марина Євгенівна|обговорення]]) 11:55, 22 січня 2015 (EET)
 
1. Розкрийте поняття "гендер" 2. Які гендерні стереотипи зустрічаються в педагогічній діяльності? 3. Яку роль в становленні особистості відіграє статева ідентифікація? 4. Як в навчально-виховному процесі враховуються відмінноісті у навчанні,  спілкуванні хлопців та дівчат?--[[Користувач:Троіцька Марина Євгенівна|Троіцька Марина Євгенівна]] ([[Обговорення користувача:Троіцька Марина Євгенівна|обговорення]]) 11:55, 22 січня 2015 (EET)
 
+
Доброго дня, Марино Євгенівно! Мої відповіді:
 
+
1. Гендер – соціально-біологічна характеристика, через яку визначаються поняття «чоловік», «жінка2, психосоціальні, соціокультурні ролі чоловіка і жінки як особистостей на відміну від статі, яка позначає біологічні відмінності.
 +
2. В педагогічній діяльності існують такі стереотипи: керівний статус жінок і чоловіків; освітні установи не тільки надають, але і обмежують можливості кар’єри; комунікаційні процеси в освітніх установах недооцінюють жінок, їх спосіб вчитися і виражатися.
 +
3. Статева ідентифікація - ототожнення себе з фізичною і психологічною статтю чоловіка чи жінки і прагнення відповідати тим прийнятим у культурі, насамперед у сім'ї, стереотипам чоловічої і жіночої поведінки.  Статева ідентифікація - несе в собі ціннісні орієнтації людини на свою стать як соціальную роль, як сексуальну потенцію і сексуальну поведінку, а також включає психологічне визнання своєї ідентичності зі своєю статтю у фізичному, соціальному і психологічному плані. Статева ідентифікація - єдність самосвідомості, мотивів поведінки, вчинків у повсякденному житті людини, які зараховують себе до певної статі і приймає на себе визначену традиціями відповідну статеву роль.
 +
4. Можна виділити такі відмінності у навчанні дівчаток і хлопчиків:1. Дівчата випереджають своїх однолітків у розвитку фонематичного слуху, умінні здійснювати найпростіші математичні обчислення і орієнтуватися на площині. 2. Відзначено певні відмінності в результатах обстеження першокласників сільських і міських шкіл. Найбільш готовими до навчання є міські школярі, у першу чергу дівчатка, найменш готовими - хлопчики з сільських шкіл.  У адаптації до навчальної діяльності дівчатка також характеризуються як більш успішні. Вони краще за своїх однолітків розуміють пояснення вчителя, вміють організувати власну діяльність на уроці, менш тривожні і характеризуються позитивним ставленням до школи. Хлопчики за жодним показником не випереджають ровесниць, за оцінками вчителів, за винятком незначних відмінностей в умінні спілкуватися з однолітками і з вчителями у школі, а також у рівні впевненості на уроці різниця в показниках дівчаток і хлопчиків не виражена. Виявлено ряд статистично достовірних взаємозалежностей між рівнем психолого-педагогічної готовності до школи і рівнем адаптації до навчальної діяльності, характерних для першокласників різної статі сільських і міських шкіл. Все це вказує на необхідність розробки освітніх технологій, які враховують гендерні особливості дітей початкового навчання. Навчання з урахуванням гендерних особливостей учнів вимагає відбору такого змісту навчального матеріалу і застосування таких методів і форм навчання, які відповідали б різному типу функціональної асиметрії мозку у сприйнятті інформації дівчатками і хлопчиками, відповідали б запитам і тих, й інших у ставленні до навчальної роботи.--[[Користувач:Усікова Любов Василівна|Усікова Любов Василівна]] ([[Обговорення користувача:Усікова Любов Василівна|обговорення]]) 09:46, 24 квітня 2015 (EEST)
 
Доброго дня! Продовжуємо працювати. Якщо Ваші відповіді на попередні запитання будуть потребувати коментарів, то буду їх робити.  Наша наступна тема "Психологічні аспекти роботи з обдарованими дітьми". Після опрацювання тексту дайте стислі відповіді на запитання.
 
Доброго дня! Продовжуємо працювати. Якщо Ваші відповіді на попередні запитання будуть потребувати коментарів, то буду їх робити.  Наша наступна тема "Психологічні аспекти роботи з обдарованими дітьми". Після опрацювання тексту дайте стислі відповіді на запитання.
 
1.Як ви визначаєте поняття "обдарованість"?
 
1.Як ви визначаєте поняття "обдарованість"?

Версія за 09:50, 24 квітня 2015

Інтерактивні практичні заняття

Доброго дня! Сьогодні обговорюємо тему гендерних аспектів навчання та виховання. Дайте, будь ласка, стислі відповіді на запитання: 1. Розкрийте поняття "гендер" 2. Які гендерні стереотипи зустрічаються в педагогічній діяльності? 3. Яку роль в становленні особистості відіграє статева ідентифікація? 4. Як в навчально-виховному процесі враховуються відмінноісті у навчанні, спілкуванні хлопців та дівчат?--Троіцька Марина Євгенівна (обговорення) 11:55, 22 січня 2015 (EET) Доброго дня, Марино Євгенівно! Мої відповіді: 1. Гендер – соціально-біологічна характеристика, через яку визначаються поняття «чоловік», «жінка2, психосоціальні, соціокультурні ролі чоловіка і жінки як особистостей на відміну від статі, яка позначає біологічні відмінності. 2. В педагогічній діяльності існують такі стереотипи: керівний статус жінок і чоловіків; освітні установи не тільки надають, але і обмежують можливості кар’єри; комунікаційні процеси в освітніх установах недооцінюють жінок, їх спосіб вчитися і виражатися. 3. Статева ідентифікація - ототожнення себе з фізичною і психологічною статтю чоловіка чи жінки і прагнення відповідати тим прийнятим у культурі, насамперед у сім'ї, стереотипам чоловічої і жіночої поведінки. Статева ідентифікація - несе в собі ціннісні орієнтації людини на свою стать як соціальную роль, як сексуальну потенцію і сексуальну поведінку, а також включає психологічне визнання своєї ідентичності зі своєю статтю у фізичному, соціальному і психологічному плані. Статева ідентифікація - єдність самосвідомості, мотивів поведінки, вчинків у повсякденному житті людини, які зараховують себе до певної статі і приймає на себе визначену традиціями відповідну статеву роль. 4. Можна виділити такі відмінності у навчанні дівчаток і хлопчиків:1. Дівчата випереджають своїх однолітків у розвитку фонематичного слуху, умінні здійснювати найпростіші математичні обчислення і орієнтуватися на площині. 2. Відзначено певні відмінності в результатах обстеження першокласників сільських і міських шкіл. Найбільш готовими до навчання є міські школярі, у першу чергу дівчатка, найменш готовими - хлопчики з сільських шкіл. У адаптації до навчальної діяльності дівчатка також характеризуються як більш успішні. Вони краще за своїх однолітків розуміють пояснення вчителя, вміють організувати власну діяльність на уроці, менш тривожні і характеризуються позитивним ставленням до школи. Хлопчики за жодним показником не випереджають ровесниць, за оцінками вчителів, за винятком незначних відмінностей в умінні спілкуватися з однолітками і з вчителями у школі, а також у рівні впевненості на уроці різниця в показниках дівчаток і хлопчиків не виражена. Виявлено ряд статистично достовірних взаємозалежностей між рівнем психолого-педагогічної готовності до школи і рівнем адаптації до навчальної діяльності, характерних для першокласників різної статі сільських і міських шкіл. Все це вказує на необхідність розробки освітніх технологій, які враховують гендерні особливості дітей початкового навчання. Навчання з урахуванням гендерних особливостей учнів вимагає відбору такого змісту навчального матеріалу і застосування таких методів і форм навчання, які відповідали б різному типу функціональної асиметрії мозку у сприйнятті інформації дівчатками і хлопчиками, відповідали б запитам і тих, й інших у ставленні до навчальної роботи.--Усікова Любов Василівна (обговорення) 09:46, 24 квітня 2015 (EEST) Доброго дня! Продовжуємо працювати. Якщо Ваші відповіді на попередні запитання будуть потребувати коментарів, то буду їх робити. Наша наступна тема "Психологічні аспекти роботи з обдарованими дітьми". Після опрацювання тексту дайте стислі відповіді на запитання. 1.Як ви визначаєте поняття "обдарованість"? 2.Які типи обдарованості визначають в психологічній науці? 3. Назвіть види обдарованості. 4. З якими психологічними проблемами обдарованих дітей Ви зустрічались в педагогічній діяльності?--Троіцька Марина Євгенівна (обговорення) 10:51, 29 січня 2015 (EET)

Доброго дня, шановні слухачі! Тема нашого вивчення – «Профілактика професійного вигорання». Після опрацювання відповідної літератури дайте стислі відповіді на запитання. 1. Що таке «професійне та емоційне вигорання»? 2. Які фактори впливають на виникнення синдрому «вигорання»? 3. Які ознаки та симптоми професійного вигорання педагогів? 4. Назвіть ефективні засоби профілактики професійного вигорання вчителів.--Троіцька Марина Євгенівна (обговорення) 10:51, 5 лютого 2015 (EET)

Індивідуальні заняття

Тема нашого індивідуального заняття - "Сучасні підходи у визначенні здатності учнів до навчання". 1. Коротко охарактеризуйте пізнавальні процеси школярів основної та старшої школи. 2.Яким чином здійснюється індивідуальний підхід до навчання учнів?--Троіцька Марина Євгенівна (обговорення) 14:56, 12 лютого 2015 (EET)


Продовжуємо роботу. Яким чином можна визначити рівень здатності учня до навчання? Наведіть приклади.--Троіцька Марина Євгенівна (обговорення) 11:10, 18 лютого 2015 (EET)

Консультації

Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)

Доброго дня! Маємо можливість набути цікавого досвіду - провести тематичну дискусію в режимі інтернет-семінару. Пропоную в цьому розділі розмістити своє бачення проблеми тестування як засобу психолого-педагогічного оцінювання. Які переваги і ризики ви в цьому вбачаєте? По завершенні роботи я спробую узагальнити наші думки.--Троіцька Марина Євгенівна (обговорення) 11:33, 18 лютого 2015 (EET)

Проведення та перевірка модульного контролю

Доброго дня! Переходимо до модульного контролю з актуальних проблем обдарованості. Дайте відповіді на запитання та тестові завдання: 1. У чому проявляється готовність педагога до роботи з обдарованими дітьми? 2. Які засоби є ефективними для формування й розвитку професійної готовності педагогічних працівників до роботи з обдарованими дітьми? 3. Потяг, прагнення, хист до певного виду діяльності, бажання дитини займатися ним — це: а) допитливість; б) талант; в) схильність. 4. До діапазону академічних здібностей не відносять: а) здібності до природознавчих наук; б) здібності до читання; в) образотворчі здібності. 5. Творчість — це: а) розумова й практична діяльність, результа¬том якої є створення оригінальних, непо¬вторних виробів, виявлення нових фактів, властивостей, закономірностей; б) схильність до занять певним видом діяль¬ності; в) здатність дитини до перетворення навко¬лишнього середовища й самої себе на основі засвоєння матеріальної й духовної культури.--Троіцька Марина Євгенівна (обговорення) 14:10, 11 березня 2015 (EET)

Доброго дня, Любов Василівно! Нагадую про виконання завдань з психології. Можливо, вам щось заважає? Чекаю відповідей.--Троіцька Марина Євгенівна (обговорення) 09:37, 21 квітня 2015 (EEST)