Відмінності між версіями «Психологія Цибаба Ю.В.»

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук
(Інтерактивні практичні заняття)
(Проведення та перевірка модульного контролю)
 
(не показані 3 проміжні версії цього учасника)
Рядок 63: Рядок 63:
 
     - міжособистісні відносини основані на емоційній поведінці
 
     - міжособистісні відносини основані на емоційній поведінці
 
     - професійна спрямованість на низькому рівні.
 
     - професійна спрямованість на низькому рівні.
9. Я вважаю, що враховуються  зони актуального і найблищого розвитку при організації навчально-виховного процесу на сучасному етапі розвитку освіти. Потрібно пам'ятати, що кожна дитина має свої психологічні та фізіологічні особливості. З урахуванням цього застосовується  індивідуальний та диференційований підхід. Здійснюючи ці підходи  учитель враховує зони актуального і найблищого розвитку.--[Користувач:Цибата Юлія Вікторівна|Цибата Юлія Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Цибата Юлія Вікторівна|обговорення]]) 13:08, 17 травня 2015 (EEST)
+
    9. Я вважаю, що враховуються  зони актуального і найблищого розвитку при організації навчально-виховного процесу на сучасному етапі  
 +
    розвитку освіти. Потрібно пам'ятати, що кожна дитина має свої психологічні та фізіологічні особливості. З урахуванням цього  
 +
    застосовується  індивідуальний та диференційований підхід. Здійснюючи ці підходи  учитель враховує зони актуального і найблищого  
 +
    розвитку.
 +
  --[Користувач:Цибата Юлія Вікторівна|Цибата Юлія Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Цибата Юлія Вікторівна|обговорення]]) 13:08, 17 травня 2015 (EEST)
  
 
'''''Дякую за правильні відповіді!''''' Деякої корекції потребує відповідь на питання №6. --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 09:16, 16 вересня 2015 (EEST)
 
'''''Дякую за правильні відповіді!''''' Деякої корекції потребує відповідь на питання №6. --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 09:16, 16 вересня 2015 (EEST)
Рядок 73: Рядок 77:
  
 
'''Напрямки (сфери) прояву гендерних особливостей:''' фізіологічні процеси, фізичний розвиток, розвиток особистості, активність поведінки, діяльність, адаптація до школи, мовлення, мислення, сприйняття, увага, уява, емоції, вихованість, ставлення до оцінки, відношення до правил.  
 
'''Напрямки (сфери) прояву гендерних особливостей:''' фізіологічні процеси, фізичний розвиток, розвиток особистості, активність поведінки, діяльність, адаптація до школи, мовлення, мислення, сприйняття, увага, уява, емоції, вихованість, ставлення до оцінки, відношення до правил.  
 +
--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 11:01, 11 червня 2015 (EEST)
  
 
'''Гендерні особливості учнів'''
 
'''Гендерні особливості учнів'''
Рядок 94: Рядок 99:
 
   досягнення. Охоче виконують вимоги і роспорядження, упорядковують приміщення, прикрашають побут, доглядають, опікають, турбуються, повчають, допомагають одноліткам.   
 
   досягнення. Охоче виконують вимоги і роспорядження, упорядковують приміщення, прикрашають побут, доглядають, опікають, турбуються, повчають, допомагають одноліткам.   
 
   
 
   
   Умови: Той  історичний матеріал, який здобули хлопці у результаті пошукової роботи дівчатка обробляють, вивчають та оформлюють для шкільного музею, де і буде зберігатися матеріал для  
+
   Умови: Той  історичний матеріал, який здобули хлопці у результаті пошукової роботи дівчатка обробляють, вивчають та оформлюють для  
   вивчення в інших класах. Можна запросити до себе на урок однолітків та  презентувати їм цей матеріал, застосувати демонстрацію одягу, дівчатками, даної історичної доби.--[[Користувач:Цибата Юлія Вікторівна|Цибата Юлія Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Цибата Юлія Вікторівна|обговорення]]) 12:09, 6 липня 2015 (EEST)  
+
  шкільного музею, де і буде зберігатися матеріал для  
 +
   вивчення в інших класах. Можна запросити до себе на урок однолітків та  презентувати їм цей матеріал, застосувати демонстрацію одягу,  
 +
  дівчатками, даної історичної доби.
 +
  --[[Користувач:Цибата Юлія Вікторівна|Цибата Юлія Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Цибата Юлія Вікторівна|обговорення]]) 12:09, 6 липня 2015 (EEST)  
  
--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 11:01, 11 червня 2015 (EEST)
+
'''''Дякую за цікаві міркування!'''''--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 09:19, 16 вересня 2015 (EEST)
  
 
==== Консультації ====
 
==== Консультації ====
Рядок 129: Рядок 137:
  
 
==== Проведення та перевірка модульного контролю ====
 
==== Проведення та перевірка модульного контролю ====
'''Доброго дня, шановні колеги!'''   
+
'''''Доброго дня, шановні колеги!'''''   
  
 
Модульний контроль з психології буде здійснюватися на основі узагальнення інформації про методи, які доцільно використовувати в професійній діяльності при організації навчально-виховного процесу при вивченні та формуванні педагогами особистості учня, розвитку його обдарованості та здатності до навчання, урахуванні гендерних особливостей, використанні методу тестування (таким чином відбудеться закріплення інформацію, до якої зверталися на попередніх заняттях).  
 
Модульний контроль з психології буде здійснюватися на основі узагальнення інформації про методи, які доцільно використовувати в професійній діяльності при організації навчально-виховного процесу при вивченні та формуванні педагогами особистості учня, розвитку його обдарованості та здатності до навчання, урахуванні гендерних особливостей, використанні методу тестування (таким чином відбудеться закріплення інформацію, до якої зверталися на попередніх заняттях).  
Рядок 138: Рядок 146:
 
      
 
      
 
     Назва інтерактивного метода: Мозковий штурм
 
     Назва інтерактивного метода: Мозковий штурм
     Опис:оперативний метод розв'язання проблеми з урахуванням стимулювання творчу активність, у якому учасникам обговорення пропонують висловлювати якомога більшу кількість варіантів  
+
     Опис:оперативний метод розв'язання проблеми з урахуванням стимулювання творчу активність, у якому учасникам обговорення пропонують  
     розв'язання, зокрема самихфантастичних. Потім від кількості висловлених ідей відбирають найвдаліші, які можна використані практично. Є методом експертного оцінювання.
+
висловлювати якомога більшу кількість варіантів  
     Аналіз доцільності його використання:Успіх мозкового штурму залежить від психологічної атмосфери і активності обговорення, тому роль ведучого в мізковому штурмі дуже важлива. Він може  
+
     розв'язання, зокрема самихфантастичних. Потім від кількості висловлених ідей відбирають найвдаліші, які можна використані практично. Є  
 +
методом експертного оцінювання.
 +
     Аналіз доцільності його використання:Успіх мозкового штурму залежить від психологічної атмосфери і активності обговорення, тому роль  
 +
ведучого в мізковому штурмі дуже важлива. Він може  
 
     вивести із глухого кута і вдихнути свіжі сили у процес.--[[Користувач:Цибата Юлія Вікторівна|Цибата Юлія Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Цибата Юлія Вікторівна|обговорення]]) 12:29, 6 липня 2015 (EEST)
 
     вивести із глухого кута і вдихнути свіжі сили у процес.--[[Користувач:Цибата Юлія Вікторівна|Цибата Юлія Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Цибата Юлія Вікторівна|обговорення]]) 12:29, 6 липня 2015 (EEST)
 +
 +
'''''Дякую за правильну відповідь!''''' --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 09:41, 16 вересня 2015 (EEST)

Поточна версія на 09:45, 16 вересня 2015

Інтерактивні практичні заняття

Доброго дня, шановні колеги!

Рада Вас вітати у вікі-просторі на першому занятті з психології!

Ми приступаємо до вивчення теми "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня", яка буде розглянута на інтерактивних практичних заняттях протягом 8 навчальних годин (4 заняття, одне заняття – два-три питання).

Сьогодні – перше заняття. Текст до питань та рекомендована література розташовані на моїй сторінці обговорення. Відповіді ви розташовуєте на своїй сторінці обговорення (не забувайте за свій підпис під ними).


Дайте, будь ласка, лаконічні відповіді на перші три питання.

1. Виокремте поняття, які на різних етапах онтогенезу (загалом, до народження, після народження, у процесі соціалізації), визначають людину, як представника людського роду [10, с. 18-19].

2. Своїми словами сформулюйте визначення поняття «особистість» [10, с. 19].

3. Як ви вважаєте, чому саме спадковість та уродженість обумовлюють задатки людини [10, с. 21]?

--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:45, 24 березня 2015 (EET)


   1. Організм,індивід, особистість.
   2. Особистість - комплекс соціаальних якостей, які набув індивід у процесі предметної діяльності та спілкування, я також рівень і якість представленості суспільних відносин у індивиді.
   3. Тому що спадковість - це те, що існує та розвивається на основі генного фонду предків, а уроженість пов'зана із умовами внутрішньоутробного життя, наслідками родової діяльності матері--Цибата Юлія Вікторівна (обговорення) 11:44, 17 травня 2015 (EEST) 

Продовжуємо працювати за темою "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповіді на наступні два пит 4. На Вашу думку, чому саме стихійний шлях, має найбільший вплив на формування особистості дитини, визначте у цьому процесі роль референтної особи [10, с. 25, 28]?

5. Назвіть критерії вікової періодизації розвитку особистості та визначте декілька психологічних новоутворень, характерних для підліткового віку [10, с. 28-29].

--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 14:14, 31 березня 2015 (EEST)


  4. Тому, що стихійне формування - це об'єктивний  та закономірний процес розвитку під впливом стихійних зовнішніх факторів. Сильно впливає на цей процес референтна особа, бо вона користується з боку дитини повагою та довірою.
  5. ССР, ПВД, ПНУ.Спілкування з однолітками, рольова поведінка.--Цибата Юлія Вікторівна (обговорення) 12:13, 17 травня 2015 (EEST)  

Сьогодні, протягом двох пар, ми закінчимо розгляд теми "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня" (2 заняття - 4 год, одне заняття - два питання). Дайте, будь ласка, відповіді на останні чотири питання.

6. Дайте короткий опис людини, для якої характерний комплекс «змішування ролей» [10, с. 30-31].

7. Які особистісні тести Ви знаєте (достатньо одного прикладу: назва та що діагностує) [10, с. 76-93]?

--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 14:15, 07 квітня 2015 (EEST)

8. Як учитель засобом свого предмету чи організовуючи виховну діяльність може здійснити діагностику відносно соціопсихофізіологічного портрету особистості учня (на прикладі однієї особистісної характеристики) [10, с. 43-44, 47-60, 76-93]?

9. На Вашу думку, чи враховуються зони актуального та найближчого розвитку учнів при організації навчально-виховного процесу на сучасному етапі розвитку освіти (коротко обґрунтуйте свою відповідь) [10, с. 29]?

Дякую за відповіді!

Дякую за співпрацю!

До зустрічі на наступних заняттях у вікі-просторі. --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 09:38, 17 квітня 2015 (EEST)

   6. Людина, яка виконує різні соціальні ролі, розвиває почуття особистої визначеностів.
   7. Дослідження вольової саморегуляції. Діагностує рівень розвитку вольової саморегуляції.
   8. Можна використати моніторинг, як систему оцінювання стану освітньої системи з конкретного предмету. 
      Особистісна характеристика
   - слабка нервова система, висока рухливість, неурівноважена особистість
   - висока активність, цілеспрямована, не ініціативна особистість
   - емоційна врівноважена, під час стресу - паніка
   - образне мислення, зорова пам'ять, особливості сприймання, мови, уяви,уваги для даного віку характеризуються середнім рівнем.
   - міжособистісні відносини основані на емоційній поведінці
   - професійна спрямованість на низькому рівні.
   9. Я вважаю, що враховуються  зони актуального і найблищого розвитку при організації навчально-виховного процесу на сучасному етапі 
   розвитку освіти. Потрібно пам'ятати, що кожна дитина має свої психологічні та фізіологічні особливості. З урахуванням цього 
   застосовується  індивідуальний та диференційований підхід. Здійснюючи ці підходи  учитель враховує зони актуального і найблищого 
   розвитку.
 --[Користувач:Цибата Юлія Вікторівна|Цибата Юлія Вікторівна]] (обговорення) 13:08, 17 травня 2015 (EEST)

Дякую за правильні відповіді! Деякої корекції потребує відповідь на питання №6. --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 09:16, 16 вересня 2015 (EEST)

Індивідуальні заняття

Доброго дня, шановні колеги!

Продовжуємо роботу. Індивідуальне заняття присвячене темі: «Психологічні аспекти гендерної освіти». За одним з напрямків (можете обрати із запропонованих нижче), опишіть гендерні відмінності учнів, що спостерігаються у навчально-виховному процесі та які педагогу потрібно враховувати у своїй професійній діяльності. Визначте умови, які потрібно при цьому створити для хлопчиків та дівчаток. Результати роздумів занесіть до наведеного нижче алгоритму (дуже коротко). Ознайомтесь із матеріалами розташованими на моїй сторінці обговорення, можете користуватись розглянутими на лекції дидактичними матеріалами та рекомендованою літературою.

Напрямки (сфери) прояву гендерних особливостей: фізіологічні процеси, фізичний розвиток, розвиток особистості, активність поведінки, діяльність, адаптація до школи, мовлення, мислення, сприйняття, увага, уява, емоції, вихованість, ставлення до оцінки, відношення до правил. --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 11:01, 11 червня 2015 (EEST)

Гендерні особливості учнів

  Сфера: активність поведінки
  Хлопчики 
 Опис: висока схильність до пошукової активності,тяжіють до освоєння нового і широкого простору. Частіше за дівчаток потребують змін, різноманітності, прогресивної динаміки життя. Схильні    
 до прояву ризикованості. Більш самостійні, автономні за дівчаток, сміливіше приймають рішення. Уникають надмірної опіки, намагаються звільнитися від контролю, не люблять підкорятися 
 вимозі, висловленій в імперативній формі, поводяться агресивно.   
 Умови: Давати завдання пошукового характеру, яке стосувалося б історії рідного краю. Застосувати не тільки екскурсії, щодо вивчення краю, я також залучити до роботи із архівними 
 матеріалами та організувати походи з метою пошуку могил героїв доного регіону. Всі ці завдання пропонувати  у формі поради. Розподілити обов'язки, виконуючи які вони зможуть проявити 
 самостійність.

 Дівчатка 
 Опис: Активність спрямована не на освоєння нового, а на збереження та закріплення досягнутого, передачу свого досвіду іншим, на виживання  у нових умовах, пристосування до них , 
 знаходження свого місця, забезпечення  комфортного стану. Активно проявляють себе у сферах. у яких почуваються впевнено. Демонструють іншим свої прикраси, вбрання, іграшки, солодощі, 
 досягнення. Охоче виконують вимоги і роспорядження, упорядковують приміщення, прикрашають побут, доглядають, опікають, турбуються, повчають, допомагають одноліткам.   

 Умови: Той  історичний матеріал, який здобули хлопці у результаті пошукової роботи дівчатка обробляють, вивчають та оформлюють для   
 шкільного музею, де і буде зберігатися матеріал для 
  вивчення в інших класах. Можна запросити до себе на урок однолітків та  презентувати їм цей матеріал, застосувати демонстрацію одягу, 
 дівчатками, даної історичної доби.
 --Цибата Юлія Вікторівна (обговорення) 12:09, 6 липня 2015 (EEST) 

Дякую за цікаві міркування!--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 09:19, 16 вересня 2015 (EEST)

Консультації

Шановні колеги!

Згідно навчально-тематичного плану Ви маєте можливість отримати консультацію з навчальної дисципліни «Психологія» відносно теми «Тестування як психолого-педагогічний засіб оцінювання якості навчальних досягнень учнів». Готова надати її Вам за телефоном чи на сторінках обговорення. Попередньо прошу ознайомитись із матеріалами розташованими на моїй сторінці обговорення та інформацією, дидактичними матеріалами розглянутими на лекційних заняттях. У мене буде можливість дати відповідь кожному з Вас на одне питання. Телефонуйте чи залишайте Ваше запитання на цій сторінці. --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:30, 4 червня 2015 (EEST)

Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)

Доброго дня, колеги!

Запрошую Вас розглянути тему "Психологічні аспекти роботи з обдарованими дітьми".

Вивчаємо джерела

Пропоную звернутись до інформації та літературних джерел запропонованих до розгляду при вивченні даної теми на моїй сторінці обговорення, можете користуватись рекомендованою літературою та розглянутими на лекції дидактичними матеріалами.

Обговорюємо

Пропоную винести на дискусію обговорення характеристик (якостей, рис тощо) обдарованих учнів. Прошу кожного з Вас запропонувати по 1-2 характеристики, що визначає обдарованість до навчального предмету «історія». Таким чином, наприкінці дискусії ми сформулюємо алгоритм вияву обдарованих учнів.

--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:32, 7 травня 2015 (EEST)

   1. Нестандартне історичне мислення
   2. Пізнавальна активність у історико-пошуковій діяльності учня
   3. Висока працездатність
   4. Творчість, продуктивна діяльність.
   5. Психомоторні здібності.--Цибата Юлія Вікторівна (обговорення) 13:42, 17 травня 2015 (EEST)

Дякую, пропозиції до алгоритму приймаються!--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 09:33, 19 червня 2015 (EEST)

Проведення та перевірка модульного контролю

Доброго дня, шановні колеги!

Модульний контроль з психології буде здійснюватися на основі узагальнення інформації про методи, які доцільно використовувати в професійній діяльності при організації навчально-виховного процесу при вивченні та формуванні педагогами особистості учня, розвитку його обдарованості та здатності до навчання, урахуванні гендерних особливостей, використанні методу тестування (таким чином відбудеться закріплення інформацію, до якої зверталися на попередніх заняттях).

Дайте лаконічне психолого-педагогічне обґрунтування одній техніці проведення тренінгового заняття за таким алгоритмом: назва інтерактивного метода, опис, аналіз доцільності його використання за зазначеними вище напрямками (1-2 речення). Текст до завдання та рекомендована література розташовані на моїй сторінці обговорення, можете користуватись інформацією та дидактичними матеріалами розглянутими на лекційних заняттях. Відповіді Ви розташовуєте на своїй сторінці обговорення (не забувайте за свій підпис під ними).

--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:38, 20 травня 2015 (EEST)

   Назва інтерактивного метода: Мозковий штурм
   Опис:оперативний метод розв'язання проблеми з урахуванням стимулювання творчу активність, у якому учасникам обговорення пропонують 
висловлювати якомога більшу кількість варіантів 
   розв'язання, зокрема самихфантастичних. Потім від кількості висловлених ідей відбирають найвдаліші, які можна використані практично. Є 
методом експертного оцінювання.
   Аналіз доцільності його використання:Успіх мозкового штурму залежить від психологічної атмосфери і активності обговорення, тому роль 
ведучого в мізковому штурмі дуже важлива. Він може 
   вивести із глухого кута і вдихнути свіжі сили у процес.--Цибата Юлія Вікторівна (обговорення) 12:29, 6 липня 2015 (EEST)

Дякую за правильну відповідь! --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 09:41, 16 вересня 2015 (EEST)