Відмінності між версіями «Психологія Чайкін І.М.»

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук
(Інтерактивні практичні заняття)
(Інтерактивні практичні заняття)
Рядок 12: Рядок 12:
 
Доброго дня, Світлана Миколаївна. Відповідаю на Ваші питання:
 
Доброго дня, Світлана Миколаївна. Відповідаю на Ваші питання:
 
#План, за яким я здійснюю вивчення особистості учнів
 
#План, за яким я здійснюю вивчення особистості учнів
*1. Вивчення особової справи учня;
+
* Вивчення особової справи учня;
*2. Власні спостереження за учнем;
+
* Власні спостереження за учнем;
*3. Інформація отримана від інших викладачів;
+
* Інформація отримана від інших викладачів;
*4. Інформація отримана від батьків учня;
+
* Інформація отримана від батьків учня;
*5. Проведення тестування.
+
* Проведення тестування.
#Алгоритм психолого-педагогічної характеристики на учня
+
2. Алгоритм психолого-педагогічної характеристики на учня
 
Складаючи характеристику, слід дотримуватись таких вимог:
 
Складаючи характеристику, слід дотримуватись таких вимог:
 
характеристикою охоплюються всі сторони особистості учня, які створюють цілісне й повне уявлення про нього.
 
характеристикою охоплюються всі сторони особистості учня, які створюють цілісне й повне уявлення про нього.

Версія за 19:09, 21 червня 2016

Інтерактивні практичні заняття

Доброго дня! Прошу вибачення, з технічних причин вдібулася затримка у постановці практичних занять з психології. Думаю, ми швидко надолужимо згаєне))) Отже, згідно навчально-тематичного плану у нас інтерактивні практичні занаття заплановані з тем, які Ви можете перечитати за посиланням "Психологія особистості..." та "Психологічні аспекти роботи з обдарованими дітьми".

Виконайте 2 практичні роботи.

Практична робота № 1. Вивчення особистості школяра

Завдання 1. Запропонуйте план, за яким Ви здійснюєте вивчення особистості Ваших учнів. Складіть алгоритм психолого-педагогічної характеристики на учня.

Доброго дня, Світлана Миколаївна. Відповідаю на Ваші питання:

  1. План, за яким я здійснюю вивчення особистості учнів
  • Вивчення особової справи учня;
  • Власні спостереження за учнем;
  • Інформація отримана від інших викладачів;
  • Інформація отримана від батьків учня;
  • Проведення тестування.

2. Алгоритм психолого-педагогічної характеристики на учня Складаючи характеристику, слід дотримуватись таких вимог: характеристикою охоплюються всі сторони особистості учня, які створюють цілісне й повне уявлення про нього. Виділяються основні риси учня, характерні для нього, і які треба враховувати під час навчально-виховної діяльності. У змісті характеристики розкриваються особливості, які ще не є провідними, але за певних умов може розвинутись. У характеристиці школяра відзначаються позитивні і негативні риси його характеру. Відокремлюються ті риси (позитивні чи негативні), які потребують індивідуального підходу. Розкривається динаміка розвитку особистості школяра: не тільки рівень досягнутого, а й перспективні можливості. Вказуються види діяльності, які сприяють найбільшому розкриттю особистості учня. Рекомендується уникати однобокості й переліку зовнішніх проявів поведінки. Розкривається внутрішній світ дитини, мотиви її поведінки, спрямованість особистості, моральні якості. Важливо уникати неправомірних узагальнень, що принижують гідність дитини і призводять до “навішування ярликів”.--Чайкін Ігор Михайлович (обговорення) 12:23, 14 квітня 2016 (EEST)


--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:37, 04 березня 2016 (EEST)



Завдання 2. Охарактеризуйте одного з ваших учнів за цим планом, деталізуючи у першу чергу особистісні риси дитини.

________________ має хороший фізичний і розумовий розвиток, має високий та достатній рівень навчальних досягнень. Учень надає перевагу предметам математичного циклу, має широкий кругозір, дбре розвинуте логічне мислення, любить читати. Дмитро вміє висловлювати власну думку усно та письмово, доводити її при частковій допомозі вчителя, при цьому демонструючи достатній словниковий запас. Мовлення виразне, емоційне. Учень має розвинуту довільну увагу, вільно переключається із одного виду діяльності на інший, зосереджуючи увагу на суттєвих фактах, проте не вміє її розподіляти, часто відволікається. Програмний матеріал засвоює швидко, осмислено. Має хорошу пам'ять, матеріал запам’ятовує швидко і легко його відтворює. Вміє відрізняти істотні та другорядні ознаки предметів та явищ, має розвинуту уяву. Неорганізований, проте вміє самостійно працювати з книгою, заучувати матеріал, контролювати себе, дотримується режиму дня, реагує на похвалу чи осуд вчителя. Часто створює конфліктні ситуації, може проявляти агресивність по відношенню до учнів класу. Емоційний, вразливий, товариський, артистичний, користується авторитетом серед школярів.

--Чайкін Ігор Михайлович (обговорення) 12:24, 14 квітня 2016 (EEST)


--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:36, 11 березня 2016 (EEST)



Практична робота №2. Моделювання особистості обдарованої дитини

Завдання 1. Провести класифікацію ознак обдарованості за сферами та заповнити таблицю. Зверніть увагу, що таблиця містить Ваш персональний листок з Вашим прізвищем, на якому Ви і працюєте.

  • 1. Інтелектуальна сфера: гострота мислення, чітке формулювання думок, схильність до класифікацій і побудови схем та таблиць, прагне до збільшення та ускладнення інтелектуальних задач, очевидна і ненаситна розумова активність.
  • 2. Академічні досягнення: висока успішність в навчанні з переважної більшості предметів ("круглий відмінник") чи одного предмету, з задоволенням і легко навчається, швидка засвоюваність матеріалу ("научіння"), здатний керувати собою, довготривала зосередженість на справі.
  • 3. Творчість: неконформність, висловлює багато пропозицій та оригінальних ідей, винахідливість на заняттях, забігання вперед, постійна гра уяви.
  • 4. Спілкування та лідерство: займає позицію лідера в колективі, легко пристосовується до ситуації, зберігає впевненість в собі, має тенденцію керувати іншими, демонструє легкість та ініціативу в спілкуванні.
  • 5. Рухлива сфера: володіє широким діапазоном рухів, тонка та точна моторика, добре володіє своїм тілом, рівновагою, любить рух, володіє зорово-моторною координацією.
  • 6. Сфера художньої діяльності: демонструє успіхи в художній сфері, легко оволодіває грою на музичному інструменті, пише вірші, захоплюється літературою, пише музику, малює краще за інших.

--Чайкін Ігор Михайлович (обговорення) 12:48, 14 квітня 2016 (EEST)

--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:37, 18 березня 2016 (EEST)



Завдання 2. З переліку ознак обрати та виписати 6 найсуттєвіших ознак, що властиві обдарованій дитині:

  • 1. чітке формулювання думок;
  • 2. швидка засвоюваність матеріалу ("научіння");
  • 3. винахідливість на заняттях;
  • 4. зберігає впевненість в собі;
  • 5. добре володіє своїм тілом;
  • 6. демонструє успіхи в художній сфері.--Чайкін Ігор Михайлович (обговорення) 13:14, 14 квітня 2016 (EEST)

--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 12:30, 25 березня 2016 (EEST)


Індивідуальні заняття

Вітаю!

Сьогодні у нас згідно навчально-тематичного плану та за розкладом занять індивідуальне заняття за темою "Психологія особистості..."

Обговоримо наступні проблемні питання:

Завдання 1. Чи кожна людина, яка проживає в людському суспільстві, є особистістю? Чи можна назвати особистостями представників соціальних низів нашого суспільства (наркоманів, проституток, злочинців, сексуальних маніяків…). Що Ви скажете з цього приводу вашим учням?


Ваша відповідь:

Особистістю іменується людина, яка володіє свідомістю і при цьому проявляє діяльність, спрямовану на суспільний розвиток. З даного визначення стає видно, що особистість і поняття "людина" є різними. Адже не можна сказати, що новонароджене немовля є персоною або індивідуумом. Для того щоб стати особистістю, спочатку людині необхідно досягти певного рівня вдосконалення у внутрішньому психічному розвитку. Представники соціальних низів нашого суспільства є особистостями, тому що викривлений розвиток людської особистості пов'язаний не з відсутністю або недостатністю тих чи інших психічних якостей (розуму, волі, емоцій), а більшою мірою з невідповідністю між особливостями психіки і тими зовнішніми умовами, в яких відбувається розвиток людини . Отже, відмінність загальноприйнятої поведінки від іншої зумовлена ціннісними орієнтаціями, поглядами і соціальними установками індивіда. Загальновизнано, що саме в координатах ціннісно-нормативної системи особистості та соціального середовища, їхній взаємодії слід шукати безпосередні причини неприйнятної поведінки . --Чайкін Ігор Михайлович (обговорення) 14:55, 14 квітня 2016 (EEST)




Завдання 2. Назвіть основні джерела особистісного розвитку сучасного школяра.


Ваша відповідь:

Джерелами особистісного розвитку сучасного школяра є форми соціальної активності, які вона опановує та які проявляються у взаємодії людей, у їх культурі, звичаях і традиціях, у системі виховання, ідеології та моралі.--Чайкін Ігор Михайлович (обговорення) 13:29, 14 квітня 2016 (EEST)


--Панченко Світлана Миколаївна (обговорення) 13:49, 01 квітня 2016 (EEST)


Консультації

Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)

Проведення та перевірка модульного контролю