Відмінності між версіями «Психологія Чернякова Г.М.»

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук
(Інтерактивні практичні заняття)
(Проведення та перевірка модульного контролю)
 
(не показано 24 проміжні версії 2 учасників)
Рядок 14: Рядок 14:
 
Дайте, будь ласка, лаконічні відповіді на перші три питання.
 
Дайте, будь ласка, лаконічні відповіді на перші три питання.
  
''1. Виокремте поняття, які на різних етапах онтогенезу (загалом, до народження, після народження, у процесі соціалізації), визначають людину, як представника людського роду [14, с. 18-19].''
+
''1. Виокремте поняття, які на різних етапах онтогенезу (загалом, до народження, після народження, у процесі соціалізації), визначають людину, як представника людського роду [14, с. 18-19].Людину, як представника людського роду на різних етапах онтогенезу визначають такими поняттями:організм (існування на біологічному рівні); індивід (належність до людського роду); особистість (виокремлення себе серед оточення).
 +
--[[Користувач:Чернякова Ганна Миколаївна|Чернякова Ганна Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Чернякова Ганна Миколаївна|обговорення]]) 22:42, 18 вересня 2017 (EEST)
 +
''2. Своїми словами сформулюйте визначення поняття «особистість» [14, с. 19].'Термін «особистість» використовують різні науки, але найчастіше ми зустрічаємося з ним у медицині, філософії, правознавстві, історії та педагогіці. Кожна з цих наук розглядає особистість зі своєї точки зору, використовуючи для її вивчення свої методи і категоріальний апарат. Найбільш детально й у всіх проявах особистість визначається педагогікою. Вважають, що становлення особистості починається на певному етапі розвитку. Лише серед людей, за умови нормального розвитку людського організму індивід стає особистістю. Таким чином, особистість – це індивід, який має свідомість, самосвідомість, активно пізнає і перетворює навколишній світ відповідно до людських потреб.--[[Користувач:Чернякова Ганна Миколаївна|Чернякова Ганна Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Чернякова Ганна Миколаївна|обговорення]]) 18:08, 18 вересня 2017 (EEST)'
  
''2. Своїми словами сформулюйте визначення поняття «особистість» [14, с. 19].''
+
''3. Як ви вважаєте, чому саме спадковість та уродженість обумовлюють задатки людини [14, с. 21]?Задатки - природжені особливості людини. Я вважаю, що важливим чинником, який впливає на формування особистості, є спадковість — відновлення в нащадків біологічних особливостей батьків. Велике значення мають і умови внутрішньоутробного життя, наслідки родової діяльності матері. Усе ж від природи різні діти мають неоднакові інтелектуальні задатки. Тому, важливо вчасно розгледіти високорозвинену особистість, особливі задатки дитини, працювати над їх розвитком. Організовуючи навчально-виховний процес у школі, слід здійснювати індивідуальний підхід до кожного учня, тобто впроваджувати диференційоване та особистісно-зорієнтоване навчання.--[[Користувач:Чернякова Ганна Миколаївна|Чернякова Ганна Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Чернякова Ганна Миколаївна|обговорення]]) 22:43, 18 вересня 2017 (EEST)--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 12:28, 25 квітня 2017 (EET)
 
+
''3. Як ви вважаєте, чому саме спадковість та уродженість обумовлюють задатки людини [14, с. 21]?''--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 12:28, 25 квітня 2017 (EET)
+
 
----
 
----
  
 
Продовжуємо працювати за темою "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповіді на наступні два питання.
 
Продовжуємо працювати за темою "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповіді на наступні два питання.
  
''4. На Вашу думку, чому саме стихійний шлях, має найбільший вплив на формування особистості дитини, визначте у цьому процесі роль референтної особи [14, с. 25, 28]?''
+
''4. На Вашу думку, чому саме стихійний шлях, має найбільший вплив на формування особистості дитини, визначте у цьому процесі роль референтної особи [14, с. 25, 28]?'Формування особистості відбувається під впливом зовнішніх факторів, один з яких стихійне формування. Це є закономірний, об'єктивний процес, в якому дитина перебуває від свого народження і на її формування нецілеспрямовано впливають різні чинники, але головним є соціальне оточення. Роль референтної особи в цей період є дуже важливою, бо на цю людину дитина орієнтується. Велику роль грає зв'язок із значимими(референтними)особами. Референтна особа - особа, яка є прямим або непрямим об'єктом для порівняння, чи зразком для наслідування в процесі формування поглядів чи поведінці окремої людини. Люди, які оточують дитину мають вплив на формування особистості дитини.--[[Користувач:Чернякова Ганна Миколаївна|Чернякова Ганна Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Чернякова Ганна Миколаївна|обговорення]]) 22:44, 18 вересня 2017 (EEST)'
  
''5. Назвіть критерії вікової періодизації розвитку особистості та визначте декілька  психологічних новоутворень, характерних для підліткового віку [14, с. 28-29].''--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 12:33, 03 травня 2017 (EET)
+
''5. Назвіть критерії вікової періодизації розвитку особистості та визначте декілька  психологічних новоутворень, характерних для підліткового віку [14, с. 28-29].'Критерії вікової періодизації розвитку особистості:
 +
1.Соціальна ситуація розвитку-визначається соціальною позицією,місцем яке займає дитина у системі відносинз навколишнім світом(соціальним середовищем).Найбільший вплив на розвиток особистості дитини мають для дошкільнят-батьки;для молодшого школяра-вчитель,батьки;для підлітка-однолітки;для юнацтва-своя думка.
 +
2.Провідний вид діяльності-який на конкретному віковому етапі обумовлює головні,найважливіші зміни у психіці індивіда,у його психічних процесах та психологічних властивостей.
 +
ПВД за віковими етапами:
 +
1)до 1 р.-безпосередньо-емоційне спілкування з дорослими;
 +
2)1-3 р.-предметно-маніпуляційна діяльність;
 +
3)3-7 р.-сюжетно-рольова гра;
 +
4)7-10 р.-навчання;
 +
5)10-15 р.-спілкування з однолітками;
 +
6)15-17 р.-навчально-профорієнтаційна діяльність.
 +
3.Психологічні новоутворення-якісні зміни,придбання у психічному розвитку людини,що відбуваються у кінці вікового періоду.Вони показують чи готова дитина перейти до нового етапу.
 +
Підлітковий вік — період переходу від дитинства до дорослості, інтенсивного становлення почуттів і волі, спрямованості, готовності жити і діяти так, як живуть і діють дорослі. Підліток усвідомлює себе дорослою особою. Зростає його активність, відбувається ціннісна переорієнтація під впливом прагнення бути дорослим. Проте він поводиться ще як дитина. Психічному його розвитку властиво багато суперечностей. Підліток є ще дитиною, і вже — не дитина, має деякі риси дорослого, але — ще не дорослий, намагається обмірковувати свої прагнення, дії, як це роблять дорослі, але своєрідно, по-дитячому. Саме ця суперечність у психічному розвитку потребує у спілкуванні з ним значного такту, обережності, делікатності, які є суттєвими у процесі нормального становлення його особистості. --[[Користувач:Чернякова Ганна Миколаївна|Чернякова Ганна Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Чернякова Ганна Миколаївна|обговорення]]) 22:23, 18 вересня 2017 (EEST)
 +
'--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 12:33, 03 травня 2017 (EET)
  
 
----
 
----
Рядок 31: Рядок 43:
 
Сьогодні, протягом заняття, розглянемо ще два питання:
 
Сьогодні, протягом заняття, розглянемо ще два питання:
  
''6. Дайте короткий опис людини, для якої характерний комплекс «змішування ролей» [14, с. 30-31].''
+
''6. Дайте короткий опис людини, для якої характерний комплекс «змішування ролей» [14, с. 30-31].'Людина, для якої є характерним комплекс "змішування ролей", буде виконувати різні соціальні ролі, розвиватиме почуття особистої визначеності, характерної тільки для неї, а при несприятливих умовах губитиметься у ситуаціях рольової поведінки, не знаходитиме свого місця у соціальному оточенні.--[[Користувач:Чернякова Ганна Миколаївна|Чернякова Ганна Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Чернякова Ганна Миколаївна|обговорення]]) 22:30, 18 вересня 2017 (EEST)'
  
''7. Які особистісні тести Ви знаєте (достатньо одного прикладу: назва та що діагностує) [14, с. 76-93]?''
+
''7. Які особистісні тести Ви знаєте (достатньо одного прикладу: назва та що діагностує) [14, с. 76-93]?'Відповідь:Тест Роршаха — психодіагностичний тест для дослідження особистості.Це один з тестів, що застосовуються для дослідження особистості і її особистісних порушень.Випробовуваному пропонується дати інтерпретацію десяти симетричних щодо вертикальної осі чорнильних плям. Кожна така фігура служить стимулом для вільних асоціацій — випробовуваний повинен назвати будь-які слова, образи чи ідеї, що у нього виникають. Тест заснований на припущенні, згідно з яким те, що індивід «бачить» у плямі, визначається особливостями його власної особистості.Деякі випробовувані бачили в чорнильній плямі рухомі людські фігури. Роршах виявив, що серед здорових індивідів це найчастіше характерно для тих, кому властива багата уява, а серед осіб з психічними відхиленнями — для тих, хто схильний до нереалістичних фантазій.--[[Користувач:Чернякова Ганна Миколаївна|Чернякова Ганна Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Чернякова Ганна Миколаївна|обговорення]]) 23:07, 18 вересня 2017 (EEST)'
  
 
--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 11:11, 10 травня 2017 (EET)
 
--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 11:11, 10 травня 2017 (EET)
Рядок 42: Рядок 54:
  
 
''8. Як учитель засобом свого предмету чи організовуючи виховну діяльність може здійснити діагностику відносно соціопсихофізіологічного портрету особистості учня (на прикладі однієї особистісної характеристики) [14, с. 43-44, 47-60, 76-93]?''
 
''8. Як учитель засобом свого предмету чи організовуючи виховну діяльність може здійснити діагностику відносно соціопсихофізіологічного портрету особистості учня (на прикладі однієї особистісної характеристики) [14, с. 43-44, 47-60, 76-93]?''
 +
Відповідь:На уроках історії під час підготовки та проведення виховних заходів,під час навчальних екскурсій,використовуючи метод спостереження можна отримати соціопсихофізіологічний портрет особистості.Учень М. в міру рухливий.Особливої активності на уроках не проявляє,емоційно врівноважений.Найбільше розвинена візуальна система сприйняття.Пам'ять і мислення розвинені на середньому рівні,мова нешвидка,розбірлева.В стосунках з однокласниками намагається бути лідером.Має нешироке коло друзів і товарищів.--[[Користувач:Чернякова Ганна Миколаївна|Чернякова Ганна Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Чернякова Ганна Миколаївна|обговорення]]) 21:36, 1 жовтня 2017 (EEST)
  
''9. На Вашу думку, чи враховуються зони актуального та найближчого розвитку учнів при організації навчально-виховного процесу на сучасному етапі розвитку освіти (коротко обґрунтуйте свою відповідь) [14, с. 29]?''
+
''9. На Вашу думку, чи враховуються зони актуального та найближчого розвитку учнів при організації навчально-виховного процесу на сучасному етапі розвитку освіти (коротко обґрунтуйте свою відповідь) [14, с. 29]?--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 11:00, 17 травня 2017 (EET)
 +
Відповідь:На мою думку враховуються,так як у процесі навчання зона актуального розвитку поширюється,збільшується,але і зона найблищого розвитку також.Таким чином навчання веде за собою розвиток.Навчання повинно орієнтуватись не на досягнутий учнем рівень розвитку,а трішки забігати вперед,пред'являючі мисленню дитини вимоги,які дещо перевищують її можливості.Від змісту,форм та методів навчання залежить темп переходу індивіду від нищих до вищих етапів розумового розвитку.--[[Користувач:Чернякова Ганна Миколаївна|Чернякова Ганна Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Чернякова Ганна Миколаївна|обговорення]]) 21:16, 30 вересня 2017 (EEST)   
  
 
'''''Дякую за відповіді!'''''
 
'''''Дякую за відповіді!'''''
  
'''''Дякую за співпрацю!'''''
+
'''''Дякую за співпрацю!'''''--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 14:36, 23 жовтня 2017 (EEST)
 
+
--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 11:00, 17 травня 2017 (EET)
+
  
 
==== Індивідуальні заняття ====
 
==== Індивідуальні заняття ====
 +
----
  
 +
'''''Доброго дня, шановні колеги! '''''
 +
 
 +
Продовжуємо роботу. Індивідуальне заняття присвячене темі: «Психологічні аспекти гендерної освіти». За одним з напрямків (можете обрати із запропонованих нижче), опишіть гендерні відмінності учнів, що спостерігаються у навчально-виховному процесі та які педагогу потрібно враховувати у своїй професійній діяльності. Визначте умови, які потрібно при цьому створити для хлопчиків та дівчаток. Результати роздумів занесіть до наведеного нижче алгоритму (дуже коротко). Ознайомтесь із матеріалами розташованими на моїй сторінці обговорення, можете користуватись розглянутими на лекції дидактичними матеріалами та рекомендованою літературою.
  
 +
'''Напрямки (сфери) прояву гендерних особливостей:''' фізіологічні процеси, фізичний розвиток, розвиток особистості, активність поведінки, діяльність, адаптація до школи, мовлення, мислення, сприйняття, увага, уява, емоції, вихованість, ставлення до оцінки, відношення до правил.
 +
 +
'''Гендерні особливості учнів'''
 +
 +
Сфера:
 +
 +
Хлопчики
 +
 +
Опис:
 +
 +
Умови:
 +
 +
Дівчатка
 +
 +
Опис:
 +
 +
Умови: --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 11:17, 24 травня 2017
 +
 +
Відповідь:
 +
 +
Опис:Сфера:розвиток особистості
 +
 +
Хлопчики
 +
 +
Опис:Провідним мотивом поведінки і діяльності виступає пізнавальний.Характеризуються широкими й здебільшого визначеними інтересами які виходять за межі навчальної програми.Характер здебільшого стабільний,послідовний,прогнозований.Притаманні вольові риси.Переважають інтелектуальні та практичні почуття.
 +
 +
Умови:Залучати хлопчиків більше до пошукової діяльності,особливо в плані вивчення історії рідного краю; в роботі більш давати самостійності.
 +
 +
Дівчатка
 +
 +
Опис:Провідними мотивами поведінки та діяльності виступають схвалення та соціальна значущість результату.Інтереси здебільшого пов'язані з моральними та побутовими аспектами життя,рідко виходять за межі програмних вимог.Переважають моральні та естетичні почуття.
 +
 +
Умови:Залучати до роботи екскурсоводами в музеї,до організації та проведення виховних заходів з історії та права,оформлення та проведення тематичних виставок.--[[Користувач:Чернякова Ганна Миколаївна|Чернякова Ганна Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Чернякова Ганна Миколаївна|обговорення]]) 22:28, 28 вересня 2017 (EEST)
 +
 +
'''''Дякую за відповідь!'''''--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 14:37, 23 жовтня 2017 (EEST)
  
 
==== Консультації ====
 
==== Консультації ====
 +
'''''Шановні колеги! '''''
  
 +
Згідно навчально-тематичного плану Ви маєте можливість отримати консультацію з навчальної дисципліни «Психологія» відносно теми «Тестування як психолого-педагогічний засіб оцінювання якості навчальних досягнень учнів». Готова надати її Вам за телефоном чи на сторінках обговорення. Попередньо прошу ознайомитись із літературою розташованою на моїй сторінці обговорення та інформацією, дидактичними матеріалами розглянутими на лекційних заняттях. У мене буде можливість дати відповідь кожному з Вас на одне питання. Телефонуйте чи залишайте Ваше запитання на цій сторінці.
 +
--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 12:33, 8 вересня 2017 (EEST)
  
 
====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ====
 
====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ====
 +
'''''Доброго дня, колеги!'''''
  
 +
Запрошую Вас розглянути тему "Психологічні аспекти роботи з обдарованими дітьми".
 +
 +
''Вивчаємо джерела''
 +
 +
Пропоную звернутись до літературних джерел запропонованих до розгляду при вивченні даної теми на моїй сторінці обговорення, можете користуватись рекомендованою літературою та розглянутими на лекції дидактичними матеріалами.
 +
 +
''Обговорюємо''
 +
 +
Пропоную винести на дискусію обговорення характеристик (якостей, рис тощо) обдарованих учнів. Прошу кожного з Вас запропонувати по 1-2 характеристики, що визначає обдарованість до навчального предмету «історія». Таким чином, наприкінці дискусії ми сформулюємо алгоритм вияву обдарованих учнів.
 +
--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 11:17, 1 червня 2017 (EEST)
 +
 +
Відповідь:Я вважаю, що одними із основних характеристик обдарованої дитини з історії є:
 +
1)володіння великим обсягом інформації;
 +
2)здатність висловлювати оригінальні ідеї;
 +
3)здатність розв'язувати складні проблеми.--[[Користувач:Чернякова Ганна Миколаївна|Чернякова Ганна Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Чернякова Ганна Миколаївна|обговорення]]) 21:36, 2 жовтня 2017 (EEST)
 +
 +
'''''Дякую за відповідь!'''''--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 14:38, 23 жовтня 2017 (EEST)
  
 
==== Проведення та перевірка модульного контролю ====
 
==== Проведення та перевірка модульного контролю ====
 +
'''''Доброго дня, шановні колеги!''''' 
 +
 +
Модульний контроль з психології буде здійснюватися на основі узагальнення інформації про методи, які доцільно використовувати в професійній діяльності при організації навчально-виховного процесу при вивченні та формуванні педагогами особистості учня, розвитку його обдарованості та здатності до навчання, урахуванні гендерних особливостей, використанні методу тестування (таким чином відбудеться закріплення інформації, до якої зверталися на попередніх заняттях).
 +
 +
Дайте лаконічне психолого-педагогічне обґрунтування одній техніці проведення тренінгового заняття за таким алгоритмом: назва інтерактивного методу, опис, аналіз доцільності його використання за зазначеними вище напрямками (1-2 речення). Рекомендована література розташована на моїй сторінці обговорення, можете користуватись інформацією та дидактичними матеріалами розглянутими на лекційних заняттях. Відповіді Ви розташовуєте на своїй сторінці обговорення (не забувайте за свій підпис під ними).
 +
--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 14:18, 12 червня 2017 (EEST)
 +
 +
Відповідь:На своїх уроках з історії серед інтерактивних методів я надаю перевагу методу"Прес".Цей метод використовується при обговоренні проблемних питань.Метод навчає учнів виробляти й формулювати аргументи,сприяє розвитку в майбутньому виробленню громадянської позиції.Метод має таку структуру:
 +
1)висловлення позиції
 +
2)чітке її обгрунтування
 +
3)наведення фактів,що підтверджують позицію
 +
4)висновки--[[Користувач:Чернякова Ганна Миколаївна|Чернякова Ганна Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Чернякова Ганна Миколаївна|обговорення]]) 21:49, 1 жовтня 2017 (EEST)
 +
 +
'''''Дякую за відповідь!'''''--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 14:38, 23 жовтня 2017 (EEST)

Поточна версія на 14:42, 23 жовтня 2017

Інтерактивні практичні заняття


Доброго дня, шановні колеги!

Рада Вас вітати у вікі-просторі на першому занятті з психології!

Ми приступаємо до вивчення теми "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня", яка буде розглянута на інтерактивних практичних заняттях протягом 8 навчальних годин (4 заняття, одне заняття – два-три питання).

Сьогодні – перше заняття. Текст до питань та рекомендована література розташовані на моїй сторінці обговорення. Відповіді ви розташовуєте на своїй сторінці обговорення (не забувайте за свій підпис під ними).


Дайте, будь ласка, лаконічні відповіді на перші три питання.

1. Виокремте поняття, які на різних етапах онтогенезу (загалом, до народження, після народження, у процесі соціалізації), визначають людину, як представника людського роду [14, с. 18-19].Людину, як представника людського роду на різних етапах онтогенезу визначають такими поняттями:організм (існування на біологічному рівні); індивід (належність до людського роду); особистість (виокремлення себе серед оточення). --Чернякова Ганна Миколаївна (обговорення) 22:42, 18 вересня 2017 (EEST) 2. Своїми словами сформулюйте визначення поняття «особистість» [14, с. 19].'Термін «особистість» використовують різні науки, але найчастіше ми зустрічаємося з ним у медицині, філософії, правознавстві, історії та педагогіці. Кожна з цих наук розглядає особистість зі своєї точки зору, використовуючи для її вивчення свої методи і категоріальний апарат. Найбільш детально й у всіх проявах особистість визначається педагогікою. Вважають, що становлення особистості починається на певному етапі розвитку. Лише серед людей, за умови нормального розвитку людського організму індивід стає особистістю. Таким чином, особистість – це індивід, який має свідомість, самосвідомість, активно пізнає і перетворює навколишній світ відповідно до людських потреб.--Чернякова Ганна Миколаївна (обговорення) 18:08, 18 вересня 2017 (EEST)'

3. Як ви вважаєте, чому саме спадковість та уродженість обумовлюють задатки людини [14, с. 21]?Задатки - природжені особливості людини. Я вважаю, що важливим чинником, який впливає на формування особистості, є спадковість — відновлення в нащадків біологічних особливостей батьків. Велике значення мають і умови внутрішньоутробного життя, наслідки родової діяльності матері. Усе ж від природи різні діти мають неоднакові інтелектуальні задатки. Тому, важливо вчасно розгледіти високорозвинену особистість, особливі задатки дитини, працювати над їх розвитком. Організовуючи навчально-виховний процес у школі, слід здійснювати індивідуальний підхід до кожного учня, тобто впроваджувати диференційоване та особистісно-зорієнтоване навчання.--Чернякова Ганна Миколаївна (обговорення) 22:43, 18 вересня 2017 (EEST)--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:28, 25 квітня 2017 (EET)


Продовжуємо працювати за темою "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповіді на наступні два питання.

4. На Вашу думку, чому саме стихійний шлях, має найбільший вплив на формування особистості дитини, визначте у цьому процесі роль референтної особи [14, с. 25, 28]?'Формування особистості відбувається під впливом зовнішніх факторів, один з яких стихійне формування. Це є закономірний, об'єктивний процес, в якому дитина перебуває від свого народження і на її формування нецілеспрямовано впливають різні чинники, але головним є соціальне оточення. Роль референтної особи в цей період є дуже важливою, бо на цю людину дитина орієнтується. Велику роль грає зв'язок із значимими(референтними)особами. Референтна особа - особа, яка є прямим або непрямим об'єктом для порівняння, чи зразком для наслідування в процесі формування поглядів чи поведінці окремої людини. Люди, які оточують дитину мають вплив на формування особистості дитини.--Чернякова Ганна Миколаївна (обговорення) 22:44, 18 вересня 2017 (EEST)'

5. Назвіть критерії вікової періодизації розвитку особистості та визначте декілька психологічних новоутворень, характерних для підліткового віку [14, с. 28-29].'Критерії вікової періодизації розвитку особистості: 1.Соціальна ситуація розвитку-визначається соціальною позицією,місцем яке займає дитина у системі відносинз навколишнім світом(соціальним середовищем).Найбільший вплив на розвиток особистості дитини мають для дошкільнят-батьки;для молодшого школяра-вчитель,батьки;для підлітка-однолітки;для юнацтва-своя думка. 2.Провідний вид діяльності-який на конкретному віковому етапі обумовлює головні,найважливіші зміни у психіці індивіда,у його психічних процесах та психологічних властивостей. ПВД за віковими етапами: 1)до 1 р.-безпосередньо-емоційне спілкування з дорослими; 2)1-3 р.-предметно-маніпуляційна діяльність; 3)3-7 р.-сюжетно-рольова гра; 4)7-10 р.-навчання; 5)10-15 р.-спілкування з однолітками; 6)15-17 р.-навчально-профорієнтаційна діяльність. 3.Психологічні новоутворення-якісні зміни,придбання у психічному розвитку людини,що відбуваються у кінці вікового періоду.Вони показують чи готова дитина перейти до нового етапу. Підлітковий вік — період переходу від дитинства до дорослості, інтенсивного становлення почуттів і волі, спрямованості, готовності жити і діяти так, як живуть і діють дорослі. Підліток усвідомлює себе дорослою особою. Зростає його активність, відбувається ціннісна переорієнтація під впливом прагнення бути дорослим. Проте він поводиться ще як дитина. Психічному його розвитку властиво багато суперечностей. Підліток є ще дитиною, і вже — не дитина, має деякі риси дорослого, але — ще не дорослий, намагається обмірковувати свої прагнення, дії, як це роблять дорослі, але своєрідно, по-дитячому. Саме ця суперечність у психічному розвитку потребує у спілкуванні з ним значного такту, обережності, делікатності, які є суттєвими у процесі нормального становлення його особистості. --Чернякова Ганна Миколаївна (обговорення) 22:23, 18 вересня 2017 (EEST) '--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:33, 03 травня 2017 (EET)


Сьогодні, протягом заняття, розглянемо ще два питання:

6. Дайте короткий опис людини, для якої характерний комплекс «змішування ролей» [14, с. 30-31].'Людина, для якої є характерним комплекс "змішування ролей", буде виконувати різні соціальні ролі, розвиватиме почуття особистої визначеності, характерної тільки для неї, а при несприятливих умовах губитиметься у ситуаціях рольової поведінки, не знаходитиме свого місця у соціальному оточенні.--Чернякова Ганна Миколаївна (обговорення) 22:30, 18 вересня 2017 (EEST)'

7. Які особистісні тести Ви знаєте (достатньо одного прикладу: назва та що діагностує) [14, с. 76-93]?'Відповідь:Тест Роршаха — психодіагностичний тест для дослідження особистості.Це один з тестів, що застосовуються для дослідження особистості і її особистісних порушень.Випробовуваному пропонується дати інтерпретацію десяти симетричних щодо вертикальної осі чорнильних плям. Кожна така фігура служить стимулом для вільних асоціацій — випробовуваний повинен назвати будь-які слова, образи чи ідеї, що у нього виникають. Тест заснований на припущенні, згідно з яким те, що індивід «бачить» у плямі, визначається особливостями його власної особистості.Деякі випробовувані бачили в чорнильній плямі рухомі людські фігури. Роршах виявив, що серед здорових індивідів це найчастіше характерно для тих, кому властива багата уява, а серед осіб з психічними відхиленнями — для тих, хто схильний до нереалістичних фантазій.--Чернякова Ганна Миколаївна (обговорення) 23:07, 18 вересня 2017 (EEST)'

--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 11:11, 10 травня 2017 (EET)


Закінчуємо розгляд теми "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповіді на останні два питання.

8. Як учитель засобом свого предмету чи організовуючи виховну діяльність може здійснити діагностику відносно соціопсихофізіологічного портрету особистості учня (на прикладі однієї особистісної характеристики) [14, с. 43-44, 47-60, 76-93]? Відповідь:На уроках історії під час підготовки та проведення виховних заходів,під час навчальних екскурсій,використовуючи метод спостереження можна отримати соціопсихофізіологічний портрет особистості.Учень М. в міру рухливий.Особливої активності на уроках не проявляє,емоційно врівноважений.Найбільше розвинена візуальна система сприйняття.Пам'ять і мислення розвинені на середньому рівні,мова нешвидка,розбірлева.В стосунках з однокласниками намагається бути лідером.Має нешироке коло друзів і товарищів.--Чернякова Ганна Миколаївна (обговорення) 21:36, 1 жовтня 2017 (EEST)

9. На Вашу думку, чи враховуються зони актуального та найближчого розвитку учнів при організації навчально-виховного процесу на сучасному етапі розвитку освіти (коротко обґрунтуйте свою відповідь) [14, с. 29]?--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 11:00, 17 травня 2017 (EET) Відповідь:На мою думку враховуються,так як у процесі навчання зона актуального розвитку поширюється,збільшується,але і зона найблищого розвитку також.Таким чином навчання веде за собою розвиток.Навчання повинно орієнтуватись не на досягнутий учнем рівень розвитку,а трішки забігати вперед,пред'являючі мисленню дитини вимоги,які дещо перевищують її можливості.Від змісту,форм та методів навчання залежить темп переходу індивіду від нищих до вищих етапів розумового розвитку.--Чернякова Ганна Миколаївна (обговорення) 21:16, 30 вересня 2017 (EEST)

Дякую за відповіді!

Дякую за співпрацю!--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 14:36, 23 жовтня 2017 (EEST)

Індивідуальні заняття


Доброго дня, шановні колеги!

Продовжуємо роботу. Індивідуальне заняття присвячене темі: «Психологічні аспекти гендерної освіти». За одним з напрямків (можете обрати із запропонованих нижче), опишіть гендерні відмінності учнів, що спостерігаються у навчально-виховному процесі та які педагогу потрібно враховувати у своїй професійній діяльності. Визначте умови, які потрібно при цьому створити для хлопчиків та дівчаток. Результати роздумів занесіть до наведеного нижче алгоритму (дуже коротко). Ознайомтесь із матеріалами розташованими на моїй сторінці обговорення, можете користуватись розглянутими на лекції дидактичними матеріалами та рекомендованою літературою.

Напрямки (сфери) прояву гендерних особливостей: фізіологічні процеси, фізичний розвиток, розвиток особистості, активність поведінки, діяльність, адаптація до школи, мовлення, мислення, сприйняття, увага, уява, емоції, вихованість, ставлення до оцінки, відношення до правил.

Гендерні особливості учнів

Сфера:

Хлопчики

Опис:

Умови:

Дівчатка

Опис:

Умови: --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 11:17, 24 травня 2017

Відповідь:

Опис:Сфера:розвиток особистості

Хлопчики

Опис:Провідним мотивом поведінки і діяльності виступає пізнавальний.Характеризуються широкими й здебільшого визначеними інтересами які виходять за межі навчальної програми.Характер здебільшого стабільний,послідовний,прогнозований.Притаманні вольові риси.Переважають інтелектуальні та практичні почуття.

Умови:Залучати хлопчиків більше до пошукової діяльності,особливо в плані вивчення історії рідного краю; в роботі більш давати самостійності.

Дівчатка

Опис:Провідними мотивами поведінки та діяльності виступають схвалення та соціальна значущість результату.Інтереси здебільшого пов'язані з моральними та побутовими аспектами життя,рідко виходять за межі програмних вимог.Переважають моральні та естетичні почуття.

Умови:Залучати до роботи екскурсоводами в музеї,до організації та проведення виховних заходів з історії та права,оформлення та проведення тематичних виставок.--Чернякова Ганна Миколаївна (обговорення) 22:28, 28 вересня 2017 (EEST)

Дякую за відповідь!--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 14:37, 23 жовтня 2017 (EEST)

Консультації

Шановні колеги!

Згідно навчально-тематичного плану Ви маєте можливість отримати консультацію з навчальної дисципліни «Психологія» відносно теми «Тестування як психолого-педагогічний засіб оцінювання якості навчальних досягнень учнів». Готова надати її Вам за телефоном чи на сторінках обговорення. Попередньо прошу ознайомитись із літературою розташованою на моїй сторінці обговорення та інформацією, дидактичними матеріалами розглянутими на лекційних заняттях. У мене буде можливість дати відповідь кожному з Вас на одне питання. Телефонуйте чи залишайте Ваше запитання на цій сторінці. --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:33, 8 вересня 2017 (EEST)

Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)

Доброго дня, колеги!

Запрошую Вас розглянути тему "Психологічні аспекти роботи з обдарованими дітьми".

Вивчаємо джерела

Пропоную звернутись до літературних джерел запропонованих до розгляду при вивченні даної теми на моїй сторінці обговорення, можете користуватись рекомендованою літературою та розглянутими на лекції дидактичними матеріалами.

Обговорюємо

Пропоную винести на дискусію обговорення характеристик (якостей, рис тощо) обдарованих учнів. Прошу кожного з Вас запропонувати по 1-2 характеристики, що визначає обдарованість до навчального предмету «історія». Таким чином, наприкінці дискусії ми сформулюємо алгоритм вияву обдарованих учнів. --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 11:17, 1 червня 2017 (EEST)

Відповідь:Я вважаю, що одними із основних характеристик обдарованої дитини з історії є: 1)володіння великим обсягом інформації; 2)здатність висловлювати оригінальні ідеї; 3)здатність розв'язувати складні проблеми.--Чернякова Ганна Миколаївна (обговорення) 21:36, 2 жовтня 2017 (EEST)

Дякую за відповідь!--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 14:38, 23 жовтня 2017 (EEST)

Проведення та перевірка модульного контролю

Доброго дня, шановні колеги!

Модульний контроль з психології буде здійснюватися на основі узагальнення інформації про методи, які доцільно використовувати в професійній діяльності при організації навчально-виховного процесу при вивченні та формуванні педагогами особистості учня, розвитку його обдарованості та здатності до навчання, урахуванні гендерних особливостей, використанні методу тестування (таким чином відбудеться закріплення інформації, до якої зверталися на попередніх заняттях).

Дайте лаконічне психолого-педагогічне обґрунтування одній техніці проведення тренінгового заняття за таким алгоритмом: назва інтерактивного методу, опис, аналіз доцільності його використання за зазначеними вище напрямками (1-2 речення). Рекомендована література розташована на моїй сторінці обговорення, можете користуватись інформацією та дидактичними матеріалами розглянутими на лекційних заняттях. Відповіді Ви розташовуєте на своїй сторінці обговорення (не забувайте за свій підпис під ними). --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 14:18, 12 червня 2017 (EEST)

Відповідь:На своїх уроках з історії серед інтерактивних методів я надаю перевагу методу"Прес".Цей метод використовується при обговоренні проблемних питань.Метод навчає учнів виробляти й формулювати аргументи,сприяє розвитку в майбутньому виробленню громадянської позиції.Метод має таку структуру: 1)висловлення позиції 2)чітке її обгрунтування 3)наведення фактів,що підтверджують позицію 4)висновки--Чернякова Ганна Миколаївна (обговорення) 21:49, 1 жовтня 2017 (EEST)

Дякую за відповідь!--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 14:38, 23 жовтня 2017 (EEST)