Психологія управління Бабій Л.М.

Матеріал з HistoryPedia
Версія від 10:57, 14 вересня 2015, створена Вознюк Алла Вікторівна (обговореннявнесок) (Інтерактивні практичні заняття)

Перейти до: навігація, пошук

Інтерактивні практичні заняття

Доброго дня. Прошу опрацювати тему 1 "Сутність та основні напрями управлінської діяльності керівників освітніх організацій." та дати відповіді на наступні питання:

  1. Дайте визначення поняття "управлінська діяльність керівників освітніх організацій"
  2. Визначте основні напрями управлінської діяльності керівників освітніх організацій.

--Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 12:39, 9 червня 2015 (EEST)


Ваші відповіді:

  1. Управлінська діяльність керівників освітніх організацій - це поєднання різних стилів управління, організація спільної діяльності керівника та працівників на засадах партнерства, урахування мотивів професійної діяльності працівників та створення умов для їх особистісного й професійного самовдосконалення, визначення психологічних умов удосконалення особистості та діяльності керівників освітніх організацій.
  2. Є два основні напрями управлінської діяльності керівних освітніх організацій:

-власне управлінська діяльність ;

-управління педагогічними кадрами. Власне управлінська діяльність керівних освітніх організацій складається з двох компонентів : організаційно-управлінського та соціально-психологічного.

Організаційно- управлінський компонент власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій включає в себе такі складові: визначення мети , планування , організація, реалізація, контроль,коригування, прогнозування тощо.--Бабій Лариса Михайлівна (обговорення) 22:46, 7 липня 2015 (EEST)

Доброго дня. Продовжуємо опрацювати тему 1 "Сутність та основні напрями управлінської діяльності керівників освітніх організацій." Уважно прочитайте текст лекції та дайти відповіді на наступні питання: 1. Вчені, якого підходу вважають, що для ефективного здійснення управлінської діяльності керівник освітньої організації повинен володіти не тільки професіоналізмом діяльності, а й професіоналізмом особистості. Розкрийте сутність даного підходу. 2. Які основні завдання передбачає вирішення організаційно-управлінський компонент власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій. 3. Визначте та розкрийте зміст основних складових організаційно-управлінського компоненту власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій.

--Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 14:15, 18 червня 2015 (EEST)


Доброго дня. Прошу опрацювати тему 2 Зміст і структура психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівниками. та дати відповіді на наступні питання:


--Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 09:46, 2 вересня 2015 (EEST)


Доброго дня. Продовжуємо опрацювати тему 1 "Сутність та основні напрями управлінської діяльності керівників освітніх організацій." Уважно прочитайте текст лекції та дайти відповіді на наступні питання: 1. Який компонент власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій полягає у створенні сприятливих умов для обміну інформацією, конструктивної взаємодії між всіма учасниками освітнього процесу, вибору альтернативних рішень для вирішення завдань освітньої організації. Розкрийте сутність даного компоненту. 2. Визначте та охарактеризуйте основні етапи прийняття управлінських рішень управління. 3. Дайте визначення та розкрийте зміст основних складових комунікації. 4. Розкрийте зміст основних структурних елементів стилю керівництва. --Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 08:34, 7 вересня 2015 (EEST)


Ваші відповіді: 1. 2. 3.



Ваші відповіді:

  1. Психологічна готовність-система спонукаючих чинників ( потреб,ціннісних орієнтацій ), особистісних характеристик і рівнів компетентності ( знання, уміння,управлінський досвід ), які забезпечують успішну роботу з педагогічними працівниками. На основі даних функціонального та особистісного підходів поняття психологічна готовність можна визначити , з одного боку, як стан готовності до певної діяльності , з іншого-як результат підготовленості особистості до діяльності.
  2. Основні компоненти психологічної готовності: конгнітивний (система необхідних для здійснення ефективного прийняття управлінського рішення знань); операційний (комплекс умінь і навичок, які забезпечують успішність процесу прийняття управлінських рішень); особистісний (сукупність важливих індивідуально-особистісних характеристик, які впливають на процес прийняття управлінських рішень: політична та соціальна компетентність, інтелектуальний рівень, професіоналізм, організаторські здібності, вимогливість, винахідливість, прийняття інновацій, схильність до ризику, справедливість, демократизм, гуманність, самокритичність, працездатність, принциповість); мотиваційний (сукупність мотивів, адекватних цілям та завданням процесу прийняття управлінських рішень).
  3. На психологічну готовність впливають дві групи чинників:чинники, які стосуються діяльності освітньої організації та чинники , які стосуються управлінської діяльності керівників освітньої організації.Перша група чинників відображає діяльність освітньої організації ( організаційний розвиток освітньої організації, організаційна культура, соціально-психологічний клімат).Друга група безпосередньо пов'язана з управлінською діяльністю керівників освітньої організації ( управлінське спілкування , стиль керівництва, прийняття управлінського рішення).З повагою --Бабій Лариса Михайлівна (обговорення) 19:28, 31 липня 2015 (EEST)

Індивідуальні заняття

Доброго дня! Продовжуємо опрацювати тему 2 "Зміст і структура психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівника". Уважно прочитайте текст лекції та дайти відповіді на наступні питання: 1. Який компонент відображає сукупність умінь та управлінського досвіду керівників освітніх організацій, що забезпечує успішну роботу з педагогічними працівниками. Розкрийте сутність даного компоненту. 2. Виокреміть основні особистісні характеристики, які пов’язані зі ставленням керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівниками в цілому. 3. Дайте визначення та розкрийте зміст основних складових мотиваційного компоненту психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівниками. Ваші відповіді: 1. 2. 3.

--Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 09:48, 7 вересня 2015 (EEST)


Ваші відповіді:

  1. Психологічна готовність-система спонукаючих чинників ( потреб,ціннісних орієнтацій ), особистісних характеристик і рівнів компетентності ( знання, уміння,управлінський досвід ), які забезпечують успішну роботу з педагогічними працівниками. На основі даних функціонального та особистісного підходів поняття психологічна готовність можна визначити , з одного боку, як стан готовності до певної діяльності , з іншого-як результат підготовленості особистості до діяльності.
  2. Основні компоненти психологічної готовності: конгнітивний (система необхідних для здійснення ефективного прийняття управлінського рішення знань); операційний (комплекс умінь і навичок, які забезпечують успішність процесу прийняття управлінських рішень); особистісний (сукупність важливих індивідуально-особистісних характеристик, які впливають на процес прийняття управлінських рішень: політична та соціальна компетентність, інтелектуальний рівень, професіоналізм, організаторські здібності, вимогливість, винахідливість, прийняття інновацій, схильність до ризику, справедливість, демократизм, гуманність, самокритичність, працездатність, принциповість); мотиваційний (сукупність мотивів, адекватних цілям та завданням процесу прийняття управлінських рішень).
  3. На психологічну готовність впливають дві групи чинників:чинники, які стосуються діяльності освітньої організації та чинники , які стосуються управлінської діяльності керівників освітньої організації.Перша група чинників відображає діяльність освітньої організації ( організаційний розвиток освітньої організації, організаційна культура, соціально-психологічний клімат).Друга група безпосередньо пов'язана з управлінською діяльністю керівників освітньої організації ( управлінське спілкування , стиль керівництва, прийняття управлінського рішення).З повагою --Бабій Лариса Михайлівна (обговорення) 19:28, 31 липня 2015 (EEST)

Консультації

Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)

Шановні колеги, вітаю! Тема нашої дискусії є «Управління навчальним закладом в умовах реформування освіти». Визначте, будь ласка, з якими психологічними проблемами Ви найбільше стикаєтесь під час здійснення управлінської діяльності навчальним закладом. Поділіться досвідом, щодо вирішення означених проблем. Дякую. Бажаю успіху.

--Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 10:09, 14 вересня 2015 (EEST)

Проведення та перевірка модульного контролю