Відмінності між версіями «Психологія управління Загайко О.А.»

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук
(Індивідуальні заняття)
(Проведення та перевірка модульного контролю)
 
(не показано 4 проміжні версії 2 учасників)
Рядок 64: Рядок 64:
 
Доброго дня. Прошу опрацювати тему 2 «Зміст і структура психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівника" та дати відповіді на питання: 1. Що таке психологічна готовність 2. Назвіть основні компоненти психологічної готовності 3. Які чинники впливають на психологічну готовність.  
 
Доброго дня. Прошу опрацювати тему 2 «Зміст і структура психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівника" та дати відповіді на питання: 1. Що таке психологічна готовність 2. Назвіть основні компоненти психологічної готовності 3. Які чинники впливають на психологічну готовність.  
 
Ваші відповіді:  
 
Ваші відповіді:  
1.  
+
Доброго дня!
2.  
+
1. 1.Психологічна готовність - це істотна передумова будь-якої цілеспрямованої діяльності, її регуляції, стійкості та ефективності.  
3.  
+
2. Основні компоненти психологічної готовності: мотиваційний, когнітивний, операційний, стійкі особистісні характеристики, які формуються в процесі діяльності та спілкування між людьми, розвитку особистості.
 +
3. Чинники, що впливають на процес прийняття керівником управлінського рішення, можна об'єднати у дві основні групи: об'єктивні (або зовнішні) і суб'єктивні (або внутрішні). Об'єктивні (або зовнішні) чинники — це ті, що пов'язані з управлінською ситуацією як такою й не залежать безпосередньо від самого керівника. Суб'єктивні чинники, що визначають особливості прийняття управлінських рішень керівниками установ середньої освіти, — це чинники, зумовлені індивідуально-психологічними характеристика¬ми самого керівника (рівнем його підготовки, особливостями вико¬нання діяльності, особистісними характеристиками).--[[Користувач:Загайко Оксана Анатоліївна|Загайко Оксана Анатоліївна]] ([[Обговорення користувача:Загайко Оксана Анатоліївна|обговорення]]) 21:44, 31 жовтня 2015 (EET)
 +
 
--[[Користувач:Вознюк Алла Вікторівна|Вознюк Алла Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Вознюк Алла Вікторівна|обговорення]]) 08:40, 7 вересня 2015 (EEST)
 
--[[Користувач:Вознюк Алла Вікторівна|Вознюк Алла Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Вознюк Алла Вікторівна|обговорення]]) 08:40, 7 вересня 2015 (EEST)
  
Рядок 83: Рядок 85:
  
 
--[[Користувач:Вознюк Алла Вікторівна|Вознюк Алла Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Вознюк Алла Вікторівна|обговорення]]) 09:49, 26 жовтня 2015 (EEST)
 
--[[Користувач:Вознюк Алла Вікторівна|Вознюк Алла Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Вознюк Алла Вікторівна|обговорення]]) 09:49, 26 жовтня 2015 (EEST)
 +
Доброго дня, Алло Вікторівно! 1.  Комплекс умінь та навичок, які забезпечують успішність здійснення управління відображає сукупність умінь та управлінського досвіду керівника освітньої організації. Існують два рівні аналізу управлінського процесу — управлінський та психологічний. Виділяються такі управлінські уміння та навички: діагностико-прогностичні; організаційно-регулятивні; контрольно-коригуючі.Керівник повинен володіти психолого-управлінськими уміннями та навичками. Ця група включає такі уміння та навички: - самостійно приймати доцільні управлінські рішення з урахуванням психологічних особливостей управлінської ситуації; розуміти учнів, батьків, уміти спілкуватися з ними; уміти ефективно спілкуватися з працівниками, вибираючи, залежно від ситуації, необхідний стиль спілкування; забезпечувати співробітництво між адміністрацією та працівниками, між вчителями та учнями; попереджувати та розв'язувати конфлікти у колективі; створювати сприятливий соціально-психологічний клімат у колективі; орієнтувати навчально-виховний процес на забезпечення поваги до кожного учня, врахування його індивідуально-психологічних особливостей; орієнтувати навчально-виховний процес на формування творчих здібностей учнів, всебічний розвиток їх особистості; вести індивідуальну роботу з працівниками з урахуванням їх індивідуально-психологічних особливостей, творчих можливостей. 2.Основні особистісні характеристики – це характеристики , які формуються в процесі діяльності та спілкування між людьми, розвитку особистості. Їх об'єднують в п'ять основних груп, які пов'язані зі ставленням керівників освітніх організацій до: предмету управлінської діяльності; виконання управлінської діяльності; інших учасників управлінського діяльності; керівника до самого себе; держави, в якій здійснюється функціонування освітнього закладу і самого керівника. Пов'язані із ставленням до предмету управлінської діяльності: компетентність; високий інтелектуальний рівень; творчий потенціал; організаторські здібності. Відображають ставлення до виконання управлінської діяльності: відповідальність; відданість роботі; єдність слова та діла; вимогливість. Ставлення до учасників управлінської діяльності: любов до дітей; порядність; справедливість; демократизм; гуманність. Ставлення керівника до самого себе відображають такі характеристики: самокритичність; вимогливість; здатність володіти собою в будь-якій ситуації; орієнтація на особистісний розвиток, професійне вдосконалення. 3. Мотиваційний компонент психологічної готовності керівників – це сукупність мотивів та мотиваційних орієнтирів, які впливають на успішне вирішення завдань щодо управління педагогічними працівниками. Він містить такі складові: 1) потреби керівників освітніх організацій в успішному управлінні педагогічними працівниками; 2) мотиваційні орієнтири керівників освітніх організацій на успішне управління педагогічними працівниками. Можна виділити такі підгрупи: потреби, які відображають задоволення власних потреб керівників освітніх організацій при здійсненні управлінської діяльності; потреби, які спрямовані на професійне та творче зростання керівників освітніх організацій при здійсненні управлінської діяльності; потреби, які відображають взаємодію керівника освітньої організації з працівниками через чіткий розподіл обов’язків та своєчасний контроль за їх виконанням;  потреби, які спрямовані на взаємодію керівника освітньої організації з працівниками з урахуванням професійних можливостей, професійного розвитку.--[[Користувач:Загайко Оксана Анатоліївна|Загайко Оксана Анатоліївна]] ([[Обговорення користувача:Загайко Оксана Анатоліївна|обговорення]]) 13:06, 6 грудня 2015 (EET)
  
 
==== Консультації ====
 
==== Консультації ====
Рядок 91: Рядок 94:
 
Шановні колеги, вітаю! Тема нашої дискусії є «Управління навчальним закладом в умовах реформування освіти». Визначте, будь ласка, з якими психологічними проблемами Ви найбільше стикаєтесь під час здійснення управлінської діяльності навчальним закладом. Поділіться досвідом, щодо вирішення означених проблем. Дякую. Бажаю успіху.
 
Шановні колеги, вітаю! Тема нашої дискусії є «Управління навчальним закладом в умовах реформування освіти». Визначте, будь ласка, з якими психологічними проблемами Ви найбільше стикаєтесь під час здійснення управлінської діяльності навчальним закладом. Поділіться досвідом, щодо вирішення означених проблем. Дякую. Бажаю успіху.
 
--[[Користувач:Вознюк Алла Вікторівна|Вознюк Алла Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Вознюк Алла Вікторівна|обговорення]]) 10:11, 14 вересня 2015 (EEST)
 
--[[Користувач:Вознюк Алла Вікторівна|Вознюк Алла Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Вознюк Алла Вікторівна|обговорення]]) 10:11, 14 вересня 2015 (EEST)
 +
 +
Шановні колеги, вітаю! Тема нашої дискусії є «Управління навчальним закладом в умовах реформування освіти». Визначте, будь ласка, з якими психологічними проблемами Ви найбільше стикаєтесь під час роботи з педагогічними працівниками Поділіться досвідом, щодо вирішення означених проблем. Дякую. Бажаю успіху.
 +
 +
--[[Користувач:Вознюк Алла Вікторівна|Вознюк Алла Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Вознюк Алла Вікторівна|обговорення]]) 09:45, 2 листопада 2015 (EEST)
  
 
==== Проведення та перевірка модульного контролю ====
 
==== Проведення та перевірка модульного контролю ====
Рядок 100: Рядок 107:
  
 
--[[Користувач:Вознюк Алла Вікторівна|Вознюк Алла Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Вознюк Алла Вікторівна|обговорення]]) 08:24, 21 вересня 2015 (EEST)
 
--[[Користувач:Вознюк Алла Вікторівна|Вознюк Алла Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Вознюк Алла Вікторівна|обговорення]]) 08:24, 21 вересня 2015 (EEST)
 +
 +
Доброго дня, Оксано Анатоліївно! Ви правильно відповіли на всі питання інтерактивних практичних занять. Вам необхідно виконати завдання індивідуальних занять, тематичних дискусій та відповісти на питання модульного контролю. З повагою до Вас, викладач Алла Вікторівна Вознюк. Бажаю Вам успіхів. Зустрінемося на екзаменаційній сесії для підведення підсумків. 
 +
 +
--[[Користувач:Вознюк Алла Вікторівна|Вознюк Алла Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Вознюк Алла Вікторівна|обговорення]]) 09:58, 16 листопада 2015 (EEST)
 +
 +
Доброго дня! Загальні особливості управлінської діяльності керівників освітніх організацій: - управлінська діяльність відноситься до класу професійної діяльності, здійсненої в особливих умовах, має гетеро хронічний, соціотехнічний характер, який постійно ускладнюється; - управлінська діяльність має творчий характер через домінування нестандартних ситуацій; - управлінська діяльність висуває дуже жорсткі вимоги до індивідуально-професійних якостей суб’єкта діяльності і його професіоналізму; - характерним для управлінської діяльності є її висока інформативна насиченість, генерація нової інформації у вигляді управлінського рішення; - управлінська діяльність супроводжується високою психічною напруженістю, має високу психологічну ціну через персональну відповідальність за результати діяльності. Специфічні особливості управлінської діяльності керівників: -  керівник сам має бути зразком для особистості, яку він прагне виховувати у підростаючих поколінь; має бути  і чудовим організатором, і прекрасним учителем-предметником; дослідником, для якого сучасні управлінські знання і вміння – керівництво і контроль поступаються місцем прогнозу, моніторингу, аналізу; - по-друге, – управлінська діяльность повинна розглядати об’єкт управління – освітню організацію – як відкриту, соціально-педагогічну систему, яка взаємодіє з соціумом; повинна забезпечувати розвиток освітньої організації, яка б відповідала запитам часу і створювала передумови для формування розвивального середовища учня, в конкретному середовищі; передбачає організацію взаємодії з учасниками навчально-виховного процесу, які мають різний ступінь підпорядкування керівникові (вчителі, учні, їх батьки, громадськість).  Велике значення  має особистий досвід керівника, уміння знаходити творчі і оптимальні рішення в своїй діяльності. Ефективність управлінської діяльності керівника залежить від доцільності, чіткості і раціональності розподілу обов'язків представників адміністрації. Одне з правил успішного керівника – «навчайте тому, що знаєте самі». Хороший керівник повинен приділяти багато часу розвитку навиків своїх підлеглих, передавати їм свої знання, щоб вони теж могли підвищувати свою кваліфікацію.--[[Користувач:Загайко Оксана Анатоліївна|Загайко Оксана Анатоліївна]] ([[Обговорення користувача:Загайко Оксана Анатоліївна|обговорення]]) 13:20, 6 грудня 2015 (EET)

Поточна версія на 14:24, 6 грудня 2015

Інтерактивні практичні заняття

Доброго дня. Прошу опрацювати тему 1 "Сутність та основні напрями управлінської діяльності керівників освітніх організацій." та дати відповіді на наступні питання:

  1. Дайте визначення поняття "управлінська діяльність керівників освітніх організацій"
  2. Визначте основні напрями управлінської діяльності керівників освітніх організацій.
  3. Які складові входять до управління педагогічними працівниками?

--Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 12:34, 9 червня 2015 (EEST)


Ваші відповіді:

  1. Доброго дня.1. Управлінська діяльність керівника освітньої організації - різновид професійної діяльності, яка здатна: поєднувати різні стилі управління залежно від ситуації; організовувати спільну діяльність керівника та працівників на засадах партнерства; врахувати мотиви професійної діяльності працівників і створювати умови для їх особистісного та професійного самовдосконалення; визначати психологічні умови вдосконалення особистості та діяльності керівника освітньої організації.

2. Основні напрями управлінської діяльності керівників освітніх організацій: – власне управлінська діяльність; – управління педагогічними працівниками. 3. Складові управління педагогічними працівниками: підбір та відбір педагогічних працівників, професійна адаптація педагогічних працівників, оцінка педагогічних працівників, професійне навчання педагогічних працівників, особистісно-професійне зростання педагогічних працівників.--Загайко Оксана Анатоліївна (обговорення) 20:32, 20 жовтня 2015 (EEST)


Доброго дня. Продовжуємо опрацювати тему 1 "Сутність та основні напрями управлінської діяльності керівників освітніх організацій." Уважно прочитайте текст лекції та дайти відповіді на наступні питання: 1. Вчені, якого підходу вважають, що для ефективного здійснення управлінської діяльності керівник освітньої організації повинен володіти не тільки професіоналізмом діяльності, а й професіоналізмом особистості. Розкрийте сутність даного підходу. 2. Які основні завдання передбачає вирішення організаційно-управлінський компонент власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій. 3. Визначте та розкрийте зміст основних складових організаційно-управлінського компоненту власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій. Ваші відповіді: Доброго дня.1. Вчені акмеологічного підхіду вважають, що для ефективного здійснення управлінської діяльності керівник освітньої організації повинен володіти не тільки професіоналізмом діяльності, а й професіоналізмом особистості. Особистісний розвиток керівника освітньої організації у професійній діяльності ґрунтується на прагненні до професійного вдосконалення, особистісного і духовного зростання, готовності до само змін і самоствердження у професійній сфері тощо. 2. Організаційно-управлінський компонент власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій передбачає вирішення таких завдань, як: – визначення стратегії освітньої організації; – складання плану роботи, враховуючи завдання освітньої організації та ціннісні орієнтації педагогічних працівників; – узгодження взаємодії між усіма суб’єктами навчально-виховного процесу через чіткий розподіл повноважень та встановлений термін виконання; – створення умов для делегування повноважень, координації, керування змінними, гнучкості контролю для успішного вирішення поставлених завдань освітньої організації тощо. 3. Даний компонент включає в себе такі складові: визначення мети; планування, організація, реалізація, контроль, корегування, прогнозування тощо. Успішність управління залежить від того, наскільки чітко сформульована мета діяльності. Визначення мети полягає у встановленні узгоджених, реалістичних цілей і вмінні визначити та передбачити бажаний кінцевий результат. Планування є однією з пріоритетних складових власне управлінського компоненту управління, в якій визначається логічний порядок дій, спрямований на досягнення визначеної мети. Результатом планування є план, який містить в собі систему взаємопов’язаних, об’єднаних загальною метою завдань, що передбачають терміни, порядок, послідовність, умови, ресурси та результати виконання. Організація – це складова власне управлінського компоненту управління, сутність якої полягає у визначенні місця і ролі кожного учасника діяльності для досягнення поставленої мети. Реалізація передбачає створення оптимальних умов (делегування, координація, керування змінними) для здійснення управління, відповідно до встановлених процедур, які базуються на стандартній методології. Контроль є особливою складовою власне управлінського компоненту управління, оскільки він супроводжує кожен управлінський компонент з метою перевірки виконання обраної мети і результатів діяльності.--Загайко Оксана Анатоліївна (обговорення) 20:53, 20 жовтня 2015 (EEST)

--Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 14:49, 18 червня 2015 (EEST)


Доброго дня. Продовжуємо опрацювати тему 1 "Сутність та основні напрями управлінської діяльності керівників освітніх організацій." Уважно прочитайте текст лекції та дайти відповіді на наступні питання: 1. Який компонент власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій полягає у створенні сприятливих умов для обміну інформацією, конструктивної взаємодії між всіма учасниками освітнього процесу, вибору альтернативних рішень для вирішення завдань освітньої організації. Розкрийте сутність даного компоненту. 2. Визначте та охарактеризуйте основні етапи прийняття управлінських рішень управління. 3. Дайте визначення та розкрийте зміст основних складових комунікації. 4. Розкрийте зміст основних структурних елементів стилю керівництва. Ваші відповіді: Доброго дня. 1.Соціально-психологічний компонент власне управлінської діяльності керівників освітніх організацій полягає у створенні сприятливих умов для обміну інформацією, конструктивної взаємодії між всіма учасниками освітнього процесу, вибору альтернативних рішень для вирішення завдань освітньої організації. До даного компоненту входять такі складові, як: управлінське спілкування; мотивація управлінської діяльності; прийняття управлінського рішення, стиль керівництва. Мотивація як складова психологічного компоненту управління спонукає керівника організації та працівників до діяльності, спрямованої на досягнення встановленої мети та завдань. Мотивація керівника організації пов’язана з потребами, інтересами, бажаннями, ціннісними орієнтаціями самого керівника. Вона передбачає вирішення таких питань, як формування усвідомленої потреби; розуміння цілей, бажань; вміння визначати пріоритетність своїх мотивів і цілеспрямовано регулювати свою поведінку; володіння різноманітними засобами самоконтролю; високий ступінь відповідальності. Мотивація працівників відтворює потреби, мотиви та інтереси, як самих працівників, так і відповідної організації. Це і вміння заохочувати, і психологічна підтримка, і своєчасна допомога, повага до працівників, переконання, вимога, схвалення, контроль і самоконтроль працівників, організація співробітництва. 2. Основні етапи здійснення управління: 1. З’ясування, усвідомлення та формулювання проблеми (зібрання, аналіз і систематизацію відповідної інформації з даної проблеми). 2. Всебічний розгляд альтернативних рішень. Необхідно враховувати такі психологічні вимоги: урахування різних інтересів; створення системи стимулів; ступінь довіри; прийняття компромісного, колегіального рішення; своєчасність і реальність виконання. 3. Вибір найбільш вдалих способів розв’язання проблеми. На вибір найбільш вдалих способів розв’язання проблеми впливають такі психологічні вимоги: творчі здібності та рівень компетентності працівників; схильність до ризику; демократичний стиль керівництва. На процес прийняття управлінського рішення керівником організації можуть впливати такі зовнішні та внутрішні чинники. Зовнішні чинники – це чинники, що пов’язані з об’єктивною управлінською ситуацією в організації. Внутрішні чинники – це чинники, що пов’язані з особистісними характеристиками самого керівника організації. Злагодженість дій керівника організації та працівників, їх взаємоспрямованість на визначення шляхів і засобів реалізації визначеної мети буде впливати на об’єктивне прийняття управлінського рішення. 3. Комунікація– це складова психологічного компоненту управління, що охоплює обмін інформацією, взаємосприйняття та взаємодію між працівниками. Основні складові комунікації: обмін інформацією, взаєморозуміння та взаємодія між працівниками. Особливу роль в управлінні відіграє формальна та неформальна комунікація. Формальна комунікація здійснюється на підставі офіційних документів. Неформальна комунікація виникає на основі особистих, дружніх стосунків між працівниками. Без спілкування керівника організації із працівниками, без взаємного обміну ідеями, думками та інформацією не може відбуватися успішне управління. 4. Керівництво– складова психологічного компоненту управління, яка передбачає взаємовплив працівників з метою виконання поставленої мети. Структурні елементи стилю керівництва: психолого-управлінський, соціально-психологічний, індивідуально-психологічний. Психолого-управлінський компонент стилю керівництва представлений через вміння визначати стратегічні та тактичні цілі діяльності; виокремлення рівнів управління; встановлення системи повідомлень; визначення нормативів оцінювання. Соціально-психологічний компонент стилю керівництва відображає міжособистісну взаємодію працівників. Це орієнтація на спільну діяльність працівників; робота в команді професіоналів і однодумців; відкритість для нових ідей, пошуку, творчості; повага до думок інших, прихильне ставлення до конструктивної критики. Індивідуально-психологічний компонент стилю керівництва є проявом індивідуально-особистісних характеристик керівника організації: загальні та спеціальні здібності, індивідуальний стиль керівництва керівника; здатність до емоційно-вольового впливу; організаторське чуття; комунікабельність.--Загайко Оксана Анатоліївна (обговорення) 21:20, 20 жовтня 2015 (EEST)

--Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 09:50, 2 вересня 2015 (EEST)


Доброго дня. Прошу опрацювати тему 2 «Зміст і структура психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівника" та дати відповіді на питання: 1. Що таке психологічна готовність 2. Назвіть основні компоненти психологічної готовності 3. Які чинники впливають на психологічну готовність. Ваші відповіді: Доброго дня! 1. 1.Психологічна готовність - це істотна передумова будь-якої цілеспрямованої діяльності, її регуляції, стійкості та ефективності. 2. Основні компоненти психологічної готовності: мотиваційний, когнітивний, операційний, стійкі особистісні характеристики, які формуються в процесі діяльності та спілкування між людьми, розвитку особистості. 3. Чинники, що впливають на процес прийняття керівником управлінського рішення, можна об'єднати у дві основні групи: об'єктивні (або зовнішні) і суб'єктивні (або внутрішні). Об'єктивні (або зовнішні) чинники — це ті, що пов'язані з управлінською ситуацією як такою й не залежать безпосередньо від самого керівника. Суб'єктивні чинники, що визначають особливості прийняття управлінських рішень керівниками установ середньої освіти, — це чинники, зумовлені індивідуально-психологічними характеристика¬ми самого керівника (рівнем його підготовки, особливостями вико¬нання діяльності, особистісними характеристиками).--Загайко Оксана Анатоліївна (обговорення) 21:44, 31 жовтня 2015 (EET)

--Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 08:40, 7 вересня 2015 (EEST)

Індивідуальні заняття

Доброго дня! Продовжуємо опрацювати тему 2 "Зміст і структура психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівника". Уважно прочитайте текст лекції та дайти відповіді на наступні питання: 1. Який компонент відображає сукупність умінь та управлінського досвіду керівників освітніх організацій, що забезпечує успішну роботу з педагогічними працівниками. Розкрийте сутність даного компоненту. 2. Виокреміть основні особистісні характеристики, які пов’язані зі ставленням керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівниками в цілому. 3. Дайте визначення та розкрийте зміст основних складових мотиваційного компоненту психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівниками. Ваші відповіді: 1. 2. 3. --Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 09:55, 7 вересня 2015 (EEST)

Доброго дня! Продовжуємо опрацювати тему 2 "Зміст і структура психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівника". Уважно прочитайте текст лекції та дайти відповіді на наступні питання: 1. Дайте визначення та охарактеризуйте специфічні ознаки позитивної організаційної культури освітньої організації. 2. Визначте основні показники позитивного соціально-психологічного клімату в колективі. 3. Виокреміть психологічні вимоги, що впливають на ефективність управлінського спілкування в процесі управління педагогічними працівниками. Ваші відповіді: 1. 2. 3.

--Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 09:49, 26 жовтня 2015 (EEST) Доброго дня, Алло Вікторівно! 1. Комплекс умінь та навичок, які забезпечують успішність здійснення управління відображає сукупність умінь та управлінського досвіду керівника освітньої організації. Існують два рівні аналізу управлінського процесу — управлінський та психологічний. Виділяються такі управлінські уміння та навички: діагностико-прогностичні; організаційно-регулятивні; контрольно-коригуючі.Керівник повинен володіти психолого-управлінськими уміннями та навичками. Ця група включає такі уміння та навички: - самостійно приймати доцільні управлінські рішення з урахуванням психологічних особливостей управлінської ситуації; розуміти учнів, батьків, уміти спілкуватися з ними; уміти ефективно спілкуватися з працівниками, вибираючи, залежно від ситуації, необхідний стиль спілкування; забезпечувати співробітництво між адміністрацією та працівниками, між вчителями та учнями; попереджувати та розв'язувати конфлікти у колективі; створювати сприятливий соціально-психологічний клімат у колективі; орієнтувати навчально-виховний процес на забезпечення поваги до кожного учня, врахування його індивідуально-психологічних особливостей; орієнтувати навчально-виховний процес на формування творчих здібностей учнів, всебічний розвиток їх особистості; вести індивідуальну роботу з працівниками з урахуванням їх індивідуально-психологічних особливостей, творчих можливостей. 2.Основні особистісні характеристики – це характеристики , які формуються в процесі діяльності та спілкування між людьми, розвитку особистості. Їх об'єднують в п'ять основних груп, які пов'язані зі ставленням керівників освітніх організацій до: предмету управлінської діяльності; виконання управлінської діяльності; інших учасників управлінського діяльності; керівника до самого себе; держави, в якій здійснюється функціонування освітнього закладу і самого керівника. Пов'язані із ставленням до предмету управлінської діяльності: компетентність; високий інтелектуальний рівень; творчий потенціал; організаторські здібності. Відображають ставлення до виконання управлінської діяльності: відповідальність; відданість роботі; єдність слова та діла; вимогливість. Ставлення до учасників управлінської діяльності: любов до дітей; порядність; справедливість; демократизм; гуманність. Ставлення керівника до самого себе відображають такі характеристики: самокритичність; вимогливість; здатність володіти собою в будь-якій ситуації; орієнтація на особистісний розвиток, професійне вдосконалення. 3. Мотиваційний компонент психологічної готовності керівників – це сукупність мотивів та мотиваційних орієнтирів, які впливають на успішне вирішення завдань щодо управління педагогічними працівниками. Він містить такі складові: 1) потреби керівників освітніх організацій в успішному управлінні педагогічними працівниками; 2) мотиваційні орієнтири керівників освітніх організацій на успішне управління педагогічними працівниками. Можна виділити такі підгрупи: потреби, які відображають задоволення власних потреб керівників освітніх організацій при здійсненні управлінської діяльності; потреби, які спрямовані на професійне та творче зростання керівників освітніх організацій при здійсненні управлінської діяльності; потреби, які відображають взаємодію керівника освітньої організації з працівниками через чіткий розподіл обов’язків та своєчасний контроль за їх виконанням; потреби, які спрямовані на взаємодію керівника освітньої організації з працівниками з урахуванням професійних можливостей, професійного розвитку.--Загайко Оксана Анатоліївна (обговорення) 13:06, 6 грудня 2015 (EET)

Консультації

Доброго дня, шановні колеги! Сьогодні з 9.30 по 10.50 у нас з Вами час для консультації. Якщо у Вас виникли запитання, я буду рада відповісти на них. --Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 09:38, 21 вересня 2015 (EEST)

Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)

Шановні колеги, вітаю! Тема нашої дискусії є «Управління навчальним закладом в умовах реформування освіти». Визначте, будь ласка, з якими психологічними проблемами Ви найбільше стикаєтесь під час здійснення управлінської діяльності навчальним закладом. Поділіться досвідом, щодо вирішення означених проблем. Дякую. Бажаю успіху. --Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 10:11, 14 вересня 2015 (EEST)

Шановні колеги, вітаю! Тема нашої дискусії є «Управління навчальним закладом в умовах реформування освіти». Визначте, будь ласка, з якими психологічними проблемами Ви найбільше стикаєтесь під час роботи з педагогічними працівниками Поділіться досвідом, щодо вирішення означених проблем. Дякую. Бажаю успіху.

--Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 09:45, 2 листопада 2015 (EEST)

Проведення та перевірка модульного контролю

Доброго дня, шановні колеги! Модульний контроль з психології управління буде здійснюватися на основі вивчення лекційних занять про сутність і специфіку управлінської діяльності керівників освітніх організацій. Текст до лекційних занять та рекомендована література розташовані на моїй сторінці обговорення. Відповіді Ви розташовуєте на своїй сторінці обговорення (не забувайте за свій підпис під ними). Питання до модульного контролю: 1. Які є загальні та специфічні особливості управлінської діяльності керівників освітніх організацій порівняно з іншими видами діяльності? 2. Виберіть, за значущістю для Вас виокремлені складові управлінської діяльності та обгрунтуйте визначену позицію? 3. Які чинники, на Вашу думку, можуть впливати на психологічну готовність керівників освітніх організацій до управління педагогічними працівниками?

--Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 08:24, 21 вересня 2015 (EEST)

Доброго дня, Оксано Анатоліївно! Ви правильно відповіли на всі питання інтерактивних практичних занять. Вам необхідно виконати завдання індивідуальних занять, тематичних дискусій та відповісти на питання модульного контролю. З повагою до Вас, викладач Алла Вікторівна Вознюк. Бажаю Вам успіхів. Зустрінемося на екзаменаційній сесії для підведення підсумків.

--Вознюк Алла Вікторівна (обговорення) 09:58, 16 листопада 2015 (EEST)

Доброго дня! Загальні особливості управлінської діяльності керівників освітніх організацій: - управлінська діяльність відноситься до класу професійної діяльності, здійсненої в особливих умовах, має гетеро хронічний, соціотехнічний характер, який постійно ускладнюється; - управлінська діяльність має творчий характер через домінування нестандартних ситуацій; - управлінська діяльність висуває дуже жорсткі вимоги до індивідуально-професійних якостей суб’єкта діяльності і його професіоналізму; - характерним для управлінської діяльності є її висока інформативна насиченість, генерація нової інформації у вигляді управлінського рішення; - управлінська діяльність супроводжується високою психічною напруженістю, має високу психологічну ціну через персональну відповідальність за результати діяльності. Специфічні особливості управлінської діяльності керівників: - керівник сам має бути зразком для особистості, яку він прагне виховувати у підростаючих поколінь; має бути і чудовим організатором, і прекрасним учителем-предметником; дослідником, для якого сучасні управлінські знання і вміння – керівництво і контроль поступаються місцем прогнозу, моніторингу, аналізу; - по-друге, – управлінська діяльность повинна розглядати об’єкт управління – освітню організацію – як відкриту, соціально-педагогічну систему, яка взаємодіє з соціумом; повинна забезпечувати розвиток освітньої організації, яка б відповідала запитам часу і створювала передумови для формування розвивального середовища учня, в конкретному середовищі; передбачає організацію взаємодії з учасниками навчально-виховного процесу, які мають різний ступінь підпорядкування керівникові (вчителі, учні, їх батьки, громадськість). Велике значення має особистий досвід керівника, уміння знаходити творчі і оптимальні рішення в своїй діяльності. Ефективність управлінської діяльності керівника залежить від доцільності, чіткості і раціональності розподілу обов'язків представників адміністрації. Одне з правил успішного керівника – «навчайте тому, що знаєте самі». Хороший керівник повинен приділяти багато часу розвитку навиків своїх підлеглих, передавати їм свої знання, щоб вони теж могли підвищувати свою кваліфікацію.--Загайко Оксана Анатоліївна (обговорення) 13:20, 6 грудня 2015 (EET)