Відмінності між версіями «Теорія та методика фахової дисципліни Боров В.О.»

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук
Рядок 34: Рядок 34:
 
[http://xn--e1aajfpcds8ay4h.com.ua/files/image/konf%2011/doklad_11_3_2_20.pdf Берегова Д. А., Стельмах Н. В. НЕТРАДИЦІЙНІ ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ, ЇХ ПЕРЕВАГИ, НЕДОЛІКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ЗАСТОСУВАННЯ В ШКОЛІ]
 
[http://xn--e1aajfpcds8ay4h.com.ua/files/image/konf%2011/doklad_11_3_2_20.pdf Берегова Д. А., Стельмах Н. В. НЕТРАДИЦІЙНІ ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ, ЇХ ПЕРЕВАГИ, НЕДОЛІКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ЗАСТОСУВАННЯ В ШКОЛІ]
  
'''Завдання для Вас''': '''''розкажіть, які нетрадиційні форми уроків Ви практикуєте. Наведіть приклади''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]]   
+
'''Завдання для Вас''': '''''розкажіть, які нетрадиційні форми уроків Ви практикуєте. Наведіть приклади''''' --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]]
 +
 
 +
Найбільш популярні форми нетрадиційних уроків:
 +
Вивчення предмета за допомогою інтернету. Форма, пропонована вчителем для проведення такого уроку, може бути абсолютно вільною. Наприклад, легше вчити іноземні мови, якщо є можливість сприймати на слух звук іноземній мові. Особливо цей момент актуальне на перших порах навчання. Викладач шукає он-лайн урок потрібної тематики: віртуальна екскурсія, фільм на мові, що вивчається, кимось підготовлений урок і разом з класом поетапно розбирає матеріал. Інтернет завжди пропонує широкі можливості. Від педагогів вимагається лише одне - бути достатньо підготовленим користувачем віртуального простору.
 +
Уроки - проекти проходять з попередньою підготовкою, або все відбувається протягом академічної години. Головна мета - дати дітям можливість відчути себе причетними якомусь уявному важливій справі. Цей метод складно назвати ілюзією, бо часто саме на таких уроках в спеціалізованих школах, де практикується найбільш поглиблене вивчення предмета, учні дійсно пропонують дуже неформальні вирішення проблем. У школах, де є творчий ухил, практично вся програма вибудувана на уроках - проектах. Причетність дорослої проблемі підвищує рівень відповідальності і дає потужний поштовх до неординарного вирішення завдання.
 +
Уроки з використанням відеоряду. Вчителі молодших класів стали особливо часто застосовувати таку форму подачі матеріалу. Відео - презентація, створена в програмах Microsoft Word і PPS - шоу (презентація створена в створеній у Microsoft PowerPoint) дозволяє перетворити будь-який складний для сприйняття матеріал в цікаве дійство. Потрібно зауважити, що розвиваються не тільки учні, а й вчителі підвищують свої знання в користуванні РС, що досить втішно. Особливо важливі подібні уроки для сільських шкіл, де можливості користуватися інтернетом є не у всіх дітей. Педагоги, як правило, проводять копітку роботу по підготовці кожного подібного заняття.
 +
Уроки - екскурсії проводяться досить давно і мають тематичний характер. Наприклад, досить часто це заняття з історії чи природознавства. Їхнє завдання прищепити інтерес і любов до природи, історії рідного краю, звернути увагу на екологію і крихкість живої природи.
 +
Уроки спектаклі і свята дуже схожі між собою. Завдання можуть ставитися самі різні: допомогти дитині приміряти нове амплуа, створити невимушену атмосферу в спілкуванні з батьками. Дозволити дітям подивитися один на одного, на своїх батьків під новим кутом, що розкриває таланти.
 +
Уроки інтерв'ю та есе дозволяють розвинути здібності майбутніх гуманітаріїв і дипломатів. Дитина, виконуючий роль «кореспондента» вчиться правильно формулювати свої запитання до запрошеному інтерв'юеру. Часто саме на таких заняттях осягаються ази дипломатії.  
  
  

Версія за 13:06, 21 червня 2016

Інтерактивні практичні заняття

Доброго дня, колеги. Давайте торкнемося надзвичайно цікавої для вчителя історії теми: "Методика роботи з історичними джерелами". За цим посиланням знаходиться Матеріал "Методи роботи з візуальними джерелами" із сайту Всеукраїнської асоціації викладачів історії та суспільних дисциплін "Нова Доба"

Організація діяльності учнів із різними джерелами історичних знань

Сокур Л.А. ДО ПИТАННЯ ВИКОРИСТАННЯ ДОКУМЕНТІВ НА УРОКАХ ІСТОРІЇ

Завдання для Вас: складіть орієнтовну пам'ятку для учнів по роботі з історичним джерелом --Ніколаєнко Світлана Петрівна Пам'ятка "Як працювати з текстом історичного джерела" 5-6 класи:

1. Прочитайте документ.

2. Хто автор документу?

3. Про яку історичну подію або явище розповідає документ?

4. Чи вказано в документі кому він адресований?

5. Визначте:

про що ви дізнались; що найголовніше в тексті; що потрібно запам'ятати; 6. Складіть запитання до тексту, починаючи словами "чому", "навіщо", "як".

7. Зробіть висновки.



Пропоную вашій увазі лекцію з методики викладання історії на тему "Нетрадиційні форми навчання у сучасній загальноосвітній школі". Щоб переглянути текст лекції, перейдіть за посиланням Нетрадиційні форми навчання у сучасній загальноосвітній школі.

Берегова Д. А., Стельмах Н. В. НЕТРАДИЦІЙНІ ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ, ЇХ ПЕРЕВАГИ, НЕДОЛІКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ЗАСТОСУВАННЯ В ШКОЛІ

Завдання для Вас: розкажіть, які нетрадиційні форми уроків Ви практикуєте. Наведіть приклади --Ніколаєнко Світлана Петрівна

Найбільш популярні форми нетрадиційних уроків: Вивчення предмета за допомогою інтернету. Форма, пропонована вчителем для проведення такого уроку, може бути абсолютно вільною. Наприклад, легше вчити іноземні мови, якщо є можливість сприймати на слух звук іноземній мові. Особливо цей момент актуальне на перших порах навчання. Викладач шукає он-лайн урок потрібної тематики: віртуальна екскурсія, фільм на мові, що вивчається, кимось підготовлений урок і разом з класом поетапно розбирає матеріал. Інтернет завжди пропонує широкі можливості. Від педагогів вимагається лише одне - бути достатньо підготовленим користувачем віртуального простору. Уроки - проекти проходять з попередньою підготовкою, або все відбувається протягом академічної години. Головна мета - дати дітям можливість відчути себе причетними якомусь уявному важливій справі. Цей метод складно назвати ілюзією, бо часто саме на таких уроках в спеціалізованих школах, де практикується найбільш поглиблене вивчення предмета, учні дійсно пропонують дуже неформальні вирішення проблем. У школах, де є творчий ухил, практично вся програма вибудувана на уроках - проектах. Причетність дорослої проблемі підвищує рівень відповідальності і дає потужний поштовх до неординарного вирішення завдання. Уроки з використанням відеоряду. Вчителі молодших класів стали особливо часто застосовувати таку форму подачі матеріалу. Відео - презентація, створена в програмах Microsoft Word і PPS - шоу (презентація створена в створеній у Microsoft PowerPoint) дозволяє перетворити будь-який складний для сприйняття матеріал в цікаве дійство. Потрібно зауважити, що розвиваються не тільки учні, а й вчителі підвищують свої знання в користуванні РС, що досить втішно. Особливо важливі подібні уроки для сільських шкіл, де можливості користуватися інтернетом є не у всіх дітей. Педагоги, як правило, проводять копітку роботу по підготовці кожного подібного заняття. Уроки - екскурсії проводяться досить давно і мають тематичний характер. Наприклад, досить часто це заняття з історії чи природознавства. Їхнє завдання прищепити інтерес і любов до природи, історії рідного краю, звернути увагу на екологію і крихкість живої природи. Уроки спектаклі і свята дуже схожі між собою. Завдання можуть ставитися самі різні: допомогти дитині приміряти нове амплуа, створити невимушену атмосферу в спілкуванні з батьками. Дозволити дітям подивитися один на одного, на своїх батьків під новим кутом, що розкриває таланти. Уроки інтерв'ю та есе дозволяють розвинути здібності майбутніх гуманітаріїв і дипломатів. Дитина, виконуючий роль «кореспондента» вчиться правильно формулювати свої запитання до запрошеному інтерв'юеру. Часто саме на таких заняттях осягаються ази дипломатії.



Продовжуємо навчатися, друзі! Пропоную ознайомитися з матеріалом викладеним на сайті Кунцівської ЗОШ на основі книги Пастушенко Н. М., Пастушенко Р. Я. Діагностування навченості: Гуманітарні дисципліни. — Львів: ВНТЛ, 2000.ДІАГНОСТУВАННЯ НАВЧЕНОСТІ ШКОЛЯРІВ З ІСТОРІЇ.

Завдання для Вас: які уміння учнів свідчитимуть про наявність принаймні поверхового розуміння здобутої історичної інформації? --Ніколаєнко Світлана Петрівна



Знайомимося з новою темою Використання програмових педагогічних засобів(ППЗ) на уроках та в позаурочний час. Завдання до теми, як завжди, на ваших персональних сторінках. З наказом МОН України Про затвердження тимчасових вимог до педагогічних програмних засобів від 15 травня 2006 року N 369 ви можете ознайомитись на сайті Асоціації підприємств інформаційних технологій України, перейшовши за посиланням Наказ МОНУ.

Завдання для Вас: на яких етапах уроку доцільно застосовувати ППЗ? --Ніколаєнко Світлана Петрівна



Міжпредметні зв'язки на уроках історії та суспільних дисциплін Друзі, запрошую переглянути теоретичний матеріал за цим посиланням і виконати завдання, розміщені на ваших сторінках обговорення. Дякую і бажаю натхнення!

Завдання для Вас: наведіть приклад міжпредметних зв'язків, які Ви встановлюєте на своїх уроках --Ніколаєнко Світлана Петрівна



Наступна тема: Специфіка викладання історії Матеріал до неї ви знайдете за цим посиланням. Бажаю успіхів. Якщо виникнуть питання до мене, звертайтесь у розділі "Спілкування на моїй сторінці обговорення".

Завдання для Вас: які шляхи існують для створення проблемних ситуацій на уроках суспільних дисциплін? --Ніколаєнко Світлана Петрівна



Індивідуальні заняття

Шановні колеги! Під час індивідуальних занять зайдіть на головну сторінку цього сайту, перейдіть на сторінку порад і ознайомтесь з розділом "Корисні публікації". Там ви знайдете список сайтів з важливою для вчителів суспільних дисциплін інформацією та набір ікт інструментів для роботи з учнями! Вдалого вам використання!!! Будуть питання - звертайтеся. --Ніколаєнко Світлана Петрівна

Консультації

Шановні колеги! Під час консультації ви можете ставити мені запитання з методики викладання суспільних дисциплін тут.

У якості моєї консультації пропоную вам корисний матеріал з теми Кабінет історії

Кабінет історії на сайті вчителя історії КЗШ № 37 Пивовар С.В. --Ніколаєнко Світлана Петрівна

Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)

Проведення та перевірка модульного контролю

Вікторина модульного контролю