Відмінності між версіями «Теорія та методика фахової дисципліни Коваленко С.О.»

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук
(Інтерактивні практичні заняття)
(Інтерактивні практичні заняття)
Рядок 48: Рядок 48:
 
----
 
----
 
Ваші відповіді
 
Ваші відповіді
#
+
#Взаємозвязок  ключових і предметних компетентностей  проявляється  по перше у змісті і вимогах компетентностей, забезпеченні  системного підходу до формування життєвої компетентності учня як міжпредметного результату якісної освіти. По-друге, предметні компетентності (їхня сукупність) відбивають особливість  змісту й способів пізнання відповідної науки, у нашому випадку – історії. По-третє, подані формулювання створюють об’єктивну основу для визначення чіткої та ясної позиції вчителя як у побудові навчального процесу, так і в оцінюванні його результатів.--[[Користувач:Коваленко Сергій Олександрович|Коваленко Сергій Олександрович]] ([[Обговорення користувача:Коваленко Сергій Олександрович|обговорення]]) 22:15, 29 березня 2017 (EEST)--[[Користувач:Коваленко Сергій Олександрович|Коваленко Сергій Олександрович]] ([[Обговорення користувача:Коваленко Сергій Олександрович|обговорення]]) 22:15, 29 березня 2017 (EEST)
 
----
 
----
 
----
 
----

Версія за 22:19, 29 березня 2017

Інтерактивні практичні заняття

Вітаю Вас! Шановні колеги, сьогодні працюємо з темою "Нормативно-методичне забезпечення". Прошу зайти за посиланням Тема 1. Нормативно-методичне забезпечення.

Після перегляду матеріалу дайте відповіді на запитання:

  1. Які документи складають нормативно-правову базу суспільствознавчих дисциплін в ЗНЗ?
  2. Які компоненти складають зміст історичної освіти в ЗНЗ? Відповідь обгрунтуйте.

--Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 09:33, 2 березня 2017 (EET)


Ваші відповіді:

  1. Які документи складають нормативно-правову базу суспільствознавчих дисциплін в ЗНЗ?Нормативна документація − документи, які встановлюють правила, загальні принципи чи характеристики різних видів діяльності або їхніх результатів.

Основним нормативним документом у викладанні шкільних історичних курсів є: національна доктрина розвитку освіти, яка визначає мету та пріоритетні напрями державної політики в освітній галузі значна частина яких і стосується шкільної історичної освіти, і реалізується через її зміст.

Державний освітній стандарт визначає вимоги до освіченості учнів. Навчальний план – це нормативний документ, на підставі якого формується весь навчальний процес у шкільній освіті.

На основі навчального плану формується навчальна програма з історії.

8 вересня 2016 р. Колегією МОН України (протокол № 9/1-2 від 08.09.2016) схвалено зміни до навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів та надано їм гриф «Затверджено Міністерством освіти і науки України».

Листи Міністерства освіти і науки України від 17.08.2016 № 1/9-437 «Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах», від 17.08.2016 № 1/9-434 «Про перелік навчальної літератури, що має відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, для використання у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016-2017 навчальному році», від 09.06.2016 № 1/9-296 «Про структуру 2016-2017 навчального плану та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів».--Коваленко Сергій Олександрович (обговорення) 20:01, 10 березня 2017 (EET)

  1. Які компоненти складають зміст історичної освіти в ЗНЗ?Зміст історичної освіти складається з навчального історичного матеріалу. Навчальний історичний матеріал складається з компонентів, які притаманні самій історичній науці: історичних фактів і теорії, а також способів опрацювання історичного матеріалу, теоретичних і методо¬логічних основ історії як науки (основні принци¬пи, підходи до вивчення історичного процесу, форми і способи наукового пізнання).,результатів засвоєння змісту освіти (знання,уміння,навички,ставлення), предметні компетентності (хронологічні,просторові,логічні,аксіологічні.--Коваленко Сергій Олександрович (обговорення) 20:30, 10 березня 2017 (EET)

Доброго дня, шановні колеги. Сьогодні у нас інтерактивне практичне заняття на тему: "Специфіка методики викладання історії". Прошу проаналізувати посилання Тема 2. Специфіка методики викладання історії.

Після опрацювання матеріалу дайте відповідь на запитання:

  1. Зміст навчання історії в школі це...
  2. Проаналізуйте чинники, що впливають на формування змісту історичної освіти.

--Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 09:15, 7 березня 2017 (EET)


Ваші відповіді:

  1. Зміст навчання історії в школі це.. Сукупність змісту всіх курсів історії, що вивчаються сьогодні у 5 – 11 класах загальноосвітніх навчальних закладів. Він формується на основі відбору та структурування фактів і понять історичної науки відповідно до цілей і завдань навчання історії в школі. Методична наука визначає принципи та критерії такого відбору та структурування. Як правило, до вивчення у шкільних історичних курсах відбираються основні факти, найважливіші події та явища вітчизняної та всесвітньої історії, відповідні теоретичні поняття та ідеї, способи історичного пізнання та аналізу тощо. Зміст історичної освіти, відібраний для навчання у школі, оформлюється у вигляді Державного стандарту, програм і підручників.
  2. Проаналізуйте чинники, що впливають на формування змісту історичної освіти.Зміст навчання з часом змінюється і розвивається. Під розвитком змісту шкільної історичної освіти розуміємо зміни у фактичному та теоретичному навчальному матеріалі (зменшення чи збільшення кількості, заміну одних фактів чи елементів теорії, способів діяльності іншими тощо), що відбуваються під впливом зовнішніх та внутрішніх чинників на тому чи іншому етапі розвитку самої системи шкільної історичної освіти.

На формування змісту історичної освіти впливають такі чинники: соціально-політичні, серед яких: демократичні перетворення в українському суспільстві, пов’язані із отримання нашою державою незалежності, Помаранчева революція, революція гідності; законодавчо-правові, що визначаються нормативно-правовими актами в правовому полі освітньої галузі; культурні, духовно-ідеологічні, пов’язані із станом культури в державі, духовно-моральними цінностями суспільства, освітньо-педагогічні - зміни в програмах, підручниках, методичних посібниках загальноосвітніх шкіл.--Коваленко Сергій Олександрович (обговорення) 20:52, 10 березня 2017 (EET)



Доброго дня шановний Сергій Олександрович. Дякую Вам за активну участь у обговоренні. Сьогодні у нас інтерактивне практичне заняття на тему: "Формування предметних компетентностей на уроках історії. Тема 7. "Формування предметних компетентностей"" Після опрацювання відповідної літератури, дайте відповідь на запитання:

  1. Обґрунтуйте взаємозв'язок ключових і предметних компетентностей на уроках історії і суспільствознавчих дисциплін.

--Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 11:00, 13 березня 2017 (EET)


Ваші відповіді

  1. Взаємозвязок ключових і предметних компетентностей проявляється по перше у змісті і вимогах компетентностей, забезпеченні системного підходу до формування життєвої компетентності учня як міжпредметного результату якісної освіти. По-друге, предметні компетентності (їхня сукупність) відбивають особливість змісту й способів пізнання відповідної науки, у нашому випадку – історії. По-третє, подані формулювання створюють об’єктивну основу для визначення чіткої та ясної позиції вчителя як у побудові навчального процесу, так і в оцінюванні його результатів.--Коваленко Сергій Олександрович (обговорення) 22:15, 29 березня 2017 (EEST)--Коваленко Сергій Олександрович (обговорення) 22:15, 29 березня 2017 (EEST)


Доброго дня, шановні колеги! Сьогодні ми працюємо над темою:"Нормативно-методичне забезпечення". Прошу пройти за посиланням Тема 1. Навчальні програми для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Історія України.

Після перегляду матеріалу дайте відповідь на запитання:

  1. Здобутки і прорахунки програми з історії України для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, яка чинна у 2016/2017 навчальному році.

--Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 11:03, 24 березня 2017 (EET)


Ваша відповідь:



Шановні колеги! Ми продовжуємо працювати над темою:"Нормативно-методичне забезпечення". Прошу пройти за посиланням Тема 1. Підручники з історії України для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Після перегляду матеріалу дайте відповідь на запитання:

  1. Які, на Вашу думку, недоліки і переваги має підручник з історії України для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів, який є чинним у 2016/2017 навчальному році? Автор підручника на Ваш вибір.

Запрошую до активного обговорення --Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 12:34, 24 березня 2017 (EET)


Ваша відповідь:



Доброго дня. Сьогодні ми опрацьовуємо тему: "Формування предметних та життєвих компетентностей учнів". Опрацюйте посилання Формування предметних компетентностей учнів Після перегляду матеріалу дайте відповідь на запитання:

  1. На Вашу думку, які компетенції необхідно розвивати на уроках історії та суспільних дисциплін для адаптації молоді в сучасних соціально-економічних умовах?

--Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 11:01, 29 березня 2017 (EEST)


Ваша відповідь:



Індивідуальні заняття

Консультації

Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)

Проведення та перевірка модульного контролю

Проведення та перевірка модульного контролю