Відмінності між версіями «Теорія та методика фахової дисципліни Коваленко С.О.»

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук
(Тематичні дискусії (Інтернет-семінари))
(Консультації)
Рядок 121: Рядок 121:
  
  
==== Консультації ====
+
==== Консультація====
 
+
Доброго дня, шановний Сергій Олександрович. Ще раз хочу Вам подякувати, за активність та власні роздуми на дискусійні питання. Сьогодні у нас консультація з актуальної на теми: "Урок як основна форма навчання історії". Проаналізувавши Інтеренет ресурс [https://drive.google.com/file/d/0B6Kt7DUcL31aNmpXUE1YVTRVNjQ/view?usp=sharing Тема: Урок як основна форма навчання історії], давайте визначимо:
 +
#структуру сучасних уроків...
 +
#чи має вчитель змогу змінювати таку структуру уроків...
 +
#чи дієва така структура уроків на сьогодні...
 +
--[[Користувач:Драновська Світлана Вікторівна|Драновська Світлана Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Драновська Світлана Вікторівна|обговорення]]) 09:08, 13 квітня 2017 (EEST)
 +
----
 +
# Відповідь:
 +
----
 +
----
  
 
====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ====
 
====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ====

Версія за 09:12, 13 квітня 2017

Інтерактивні практичні заняття

Вітаю Вас! Шановні колеги, сьогодні працюємо з темою "Нормативно-методичне забезпечення". Прошу зайти за посиланням Тема 1. Нормативно-методичне забезпечення.

Після перегляду матеріалу дайте відповіді на запитання:

  1. Які документи складають нормативно-правову базу суспільствознавчих дисциплін в ЗНЗ?
  2. Які компоненти складають зміст історичної освіти в ЗНЗ? Відповідь обгрунтуйте.

--Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 09:33, 2 березня 2017 (EET)


Ваші відповіді:

  1. Які документи складають нормативно-правову базу суспільствознавчих дисциплін в ЗНЗ?Нормативна документація − документи, які встановлюють правила, загальні принципи чи характеристики різних видів діяльності або їхніх результатів.

Основним нормативним документом у викладанні шкільних історичних курсів є: національна доктрина розвитку освіти, яка визначає мету та пріоритетні напрями державної політики в освітній галузі значна частина яких і стосується шкільної історичної освіти, і реалізується через її зміст.

Державний освітній стандарт визначає вимоги до освіченості учнів. Навчальний план – це нормативний документ, на підставі якого формується весь навчальний процес у шкільній освіті.

На основі навчального плану формується навчальна програма з історії.

8 вересня 2016 р. Колегією МОН України (протокол № 9/1-2 від 08.09.2016) схвалено зміни до навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів та надано їм гриф «Затверджено Міністерством освіти і науки України».

Листи Міністерства освіти і науки України від 17.08.2016 № 1/9-437 «Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах», від 17.08.2016 № 1/9-434 «Про перелік навчальної літератури, що має відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, для використання у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016-2017 навчальному році», від 09.06.2016 № 1/9-296 «Про структуру 2016-2017 навчального плану та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів».--Коваленко Сергій Олександрович (обговорення) 20:01, 10 березня 2017 (EET)

  1. Які компоненти складають зміст історичної освіти в ЗНЗ?Зміст історичної освіти складається з навчального історичного матеріалу. Навчальний історичний матеріал складається з компонентів, які притаманні самій історичній науці: історичних фактів і теорії, а також способів опрацювання історичного матеріалу, теоретичних і методо¬логічних основ історії як науки (основні принци¬пи, підходи до вивчення історичного процесу, форми і способи наукового пізнання).,результатів засвоєння змісту освіти (знання,уміння,навички,ставлення), предметні компетентності (хронологічні,просторові,логічні,аксіологічні.--Коваленко Сергій Олександрович (обговорення) 20:30, 10 березня 2017 (EET)

Доброго дня, шановні колеги. Сьогодні у нас інтерактивне практичне заняття на тему: "Специфіка методики викладання історії". Прошу проаналізувати посилання Тема 2. Специфіка методики викладання історії.

Після опрацювання матеріалу дайте відповідь на запитання:

  1. Зміст навчання історії в школі це...
  2. Проаналізуйте чинники, що впливають на формування змісту історичної освіти.

--Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 09:15, 7 березня 2017 (EET)


Ваші відповіді:

  1. Зміст навчання історії в школі це.. Сукупність змісту всіх курсів історії, що вивчаються сьогодні у 5 – 11 класах загальноосвітніх навчальних закладів. Він формується на основі відбору та структурування фактів і понять історичної науки відповідно до цілей і завдань навчання історії в школі. Методична наука визначає принципи та критерії такого відбору та структурування. Як правило, до вивчення у шкільних історичних курсах відбираються основні факти, найважливіші події та явища вітчизняної та всесвітньої історії, відповідні теоретичні поняття та ідеї, способи історичного пізнання та аналізу тощо. Зміст історичної освіти, відібраний для навчання у школі, оформлюється у вигляді Державного стандарту, програм і підручників.
  2. Проаналізуйте чинники, що впливають на формування змісту історичної освіти.Зміст навчання з часом змінюється і розвивається. Під розвитком змісту шкільної історичної освіти розуміємо зміни у фактичному та теоретичному навчальному матеріалі (зменшення чи збільшення кількості, заміну одних фактів чи елементів теорії, способів діяльності іншими тощо), що відбуваються під впливом зовнішніх та внутрішніх чинників на тому чи іншому етапі розвитку самої системи шкільної історичної освіти.

На формування змісту історичної освіти впливають такі чинники: соціально-політичні, серед яких: демократичні перетворення в українському суспільстві, пов’язані із отримання нашою державою незалежності, Помаранчева революція, революція гідності; законодавчо-правові, що визначаються нормативно-правовими актами в правовому полі освітньої галузі; культурні, духовно-ідеологічні, пов’язані із станом культури в державі, духовно-моральними цінностями суспільства, освітньо-педагогічні - зміни в програмах, підручниках, методичних посібниках загальноосвітніх шкіл.--Коваленко Сергій Олександрович (обговорення) 20:52, 10 березня 2017 (EET)



Доброго дня шановний Сергій Олександрович. Дякую Вам за активну участь у обговоренні. Сьогодні у нас інтерактивне практичне заняття на тему: "Формування предметних компетентностей на уроках історії. Тема 7. "Формування предметних компетентностей"" Після опрацювання відповідної літератури, дайте відповідь на запитання:

  1. Обґрунтуйте взаємозв'язок ключових і предметних компетентностей на уроках історії і суспільствознавчих дисциплін.

--Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 11:00, 13 березня 2017 (EET)


Ваші відповіді

  1. Взаємозвязок ключових і предметних компетентностей проявляється по перше у змісті і вимогах компетентностей, забезпеченні системного підходу до формування життєвої компетентності учня як міжпредметного результату якісної освіти. По-друге, предметні компетентності (їхня сукупність) відбивають особливість змісту й способів пізнання відповідної науки, у нашому випадку – історії. По-третє, подані формулювання створюють об’єктивну основу для визначення чіткої та ясної позиції вчителя як у побудові навчального процесу, так і в оцінюванні його результатів.--Коваленко Сергій Олександрович (обговорення) 22:15, 29 березня 2017 (EEST)--Коваленко Сергій Олександрович (обговорення) 22:15, 29 березня 2017 (EEST)


Доброго дня, шановні колеги! Сьогодні ми працюємо над темою:"Нормативно-методичне забезпечення". Прошу пройти за посиланням Тема 1. Навчальні програми для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Історія України.

Після перегляду матеріалу дайте відповідь на запитання:

  1. Здобутки і прорахунки програми з історії України для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, яка чинна у 2016/2017 навчальному році.

--Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 11:03, 24 березня 2017 (EET)


Ваша відповідь:

  1. Здобутки: державні вимоги щодо підготовки учня більше наближені до програми ЗНО, чіткіше сформульований зміст вимог, щодо історичних предметних компетентностей (хронологічні, просторові, інформаційні, мовленнєві, логічні, аксіологічні) конкретизовані завдання щодо роботи з історичною картою, більше виділяється часу на тему «Наш край» 4год .замість 2 год.,виділені історичні персоналії,розділені теми «Україна в Першій світовій війні» та «Початок Української революції»,введені практичні заняття.

Прорахунки:дуже мало виділяється часу за рівнем стандарту всього 35 год, а обсяг матеріалу дуже великий, складний, насичений подіями, ще передбачає обов’язковість ДПА, не виокремлено тему Голодомору 32-33рр. --Коваленко Сергій Олександрович (обговорення) 23:07, 29 березня 2017 (EEST)




Шановні колеги! Ми продовжуємо працювати над темою:"Нормативно-методичне забезпечення". Прошу пройти за посиланням Тема 1. Підручники з історії України для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Після перегляду матеріалу дайте відповідь на запитання:

  1. Які, на Вашу думку, недоліки і переваги має підручник з історії України для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів, який є чинним у 2016/2017 навчальному році? Автор підручника на Ваш вибір.

Запрошую до активного обговорення --Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 12:34, 24 березня 2017 (EET)


Ваша відповідь:

  1. Працюю за підручником Власова В.С.

Переваги: доступність матеріалу,достатній рівень методичного забезпечення, різнорівневі завдання,достатня джерельна база,ілюстративна,наявність карт, доступна мова, Недоліки:дрібний шрифт,відсутність загальної хронологічної таблиці, бажано ввести коротку інформацію про те , що відбувалося в цей час в інших країнах(синхронна таблиця),на деякі запитання відсутня відповідь у тексті параграфа.--Коваленко Сергій Олександрович (обговорення) 23:36, 29 березня 2017 (EEST)



Доброго дня. Сьогодні ми опрацьовуємо тему: "Формування предметних та життєвих компетентностей учнів". Опрацюйте посилання Формування предметних компетентностей учнів Після перегляду матеріалу дайте відповідь на запитання:

  1. На Вашу думку, які компетенції необхідно розвивати на уроках історії та суспільних дисциплін для адаптації молоді в сучасних соціально-економічних умовах?

--Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 11:01, 29 березня 2017 (EEST)


Ваша відповідь:

  1. Інформаційну компетенцію , уміннями відбирати, аналізувати, оцінювати інформацію,щоб орієнтувався в умовах гібридної війни, та щоб не стати жертвою маніпуляцій з боку політиків.

Загальнокультурну (комунікативну) компетентність- в умовах інтернету втрачається вміння говорити з живою людиною, в умовах глобального світу втрачаємо свою національну самобутність Аксіологічну компетенцію – необхідність формулювати ввласні оцінки, щоб порівнювати й оцінювати факти та діяльність осіб із позиції загальнолюдських та національних цінностей, визначати власну позицію.--Коваленко Сергій Олександрович (обговорення) 23:58, 29 березня 2017 (EEST)



Доброго дня, шановний Сергій Олександрович. Дуже вдячна Вам за активну участь у обговоренні. Сьогодні ми працюємо над темою: Нетипові форми роботи на уроках історії. Опрацюйте посилання Тема: Нетипові форми роботи на уроках історії Після перегляду матеріалу дайте відповідь на запитання:

  1. Проаналізуйте нетипові форми навчання на уроках історії, які існують у ХХІ ст. Відповідь обгрунтуйте.
  2. Які нетипові форми навчання, Ви використовуєте у своїй роботі?

--Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 10:59, 31 березня 2017 (EEST)


Ваша відповідь:

  1. До нестандартних (нетипових) уроків належать:

1. Уроки змістовної спрямованості. 2. Уроки на інтегративній основі 3. Уроки міжпредметні, мають на меті об’єднати споріднений матеріал кількох предметів. 4. Уроки--змагання 5. Уроки суспільного огляду знань 6. Уроки комунікативної спрямованості 7. Уроки театралізовані. 8. Уроки-подорожі, уроки-дослідження 9. Уроки з різновіковим складом учнів. 10. Уроки-ділові, рольові ігри 11. Уроки драматизації 12. Уроки-психотренінги. До сучасного виду нетипово уроку відносяться веб-квести.

  1. У своїй роботі використовую:уроки--змагання,у роки-подорожі переважно це 5-8 класи,уроки комунікативної спрямованост(уроки-диспути, уроки-прес-конференції, уроки-репортажі-в основному у старших класах наприклад: "Зовнішня політика провідних держав світу напередодні ІІ Світової війни",веб-квести- старші класи-створюють презентації як результат своєї роботи (практичні заняття),використання ІКТ для вирішення професійних завдань (для пошуку необхідної інформації).--Коваленко Сергій Олександрович (обговорення) 22:59, 31 березня 2017 (EEST)


Індивідуальні заняття

Консультація

Доброго дня, шановний Сергій Олександрович. Ще раз хочу Вам подякувати, за активність та власні роздуми на дискусійні питання. Сьогодні у нас консультація з актуальної на теми: "Урок як основна форма навчання історії". Проаналізувавши Інтеренет ресурс Тема: Урок як основна форма навчання історії, давайте визначимо:

  1. структуру сучасних уроків...
  2. чи має вчитель змогу змінювати таку структуру уроків...
  3. чи дієва така структура уроків на сьогодні...

--Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 09:08, 13 квітня 2017 (EEST)


  1. Відповідь:


Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)

Доброго дня, шановний Сергій Олександрович. Дякую Вам за активну участь у практичних заняттях. Сьогодні у нас тематична дискусія на тему: "Мультиперспективність у вивченні історії як фактор формування критичного мислення". Після перегляду посилання Тема: Новітні досягнення історичної наукидайте відповідь на запитання.

  1. Як Ви вважаєте, допомагає чи заважає велика кількість історичних джерел у вивченні історії в загальноосвітніх навчальних закладах?

--Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 09:31, 6 квітня 2017 (EEST)


Дискусія: Важко відповісти на це питання однозначно. Я вважаю, що велика кількість історичних джерел потрібна тоді,коли вивчення історії в школі буде побудоване, як дослідження окремих періодів історії, ознайомлення з різними точками зору. Якщо вивчення історії це набути певний обсяг знань, який потрібно запам’ятати, тоді це заважатиме. Сучасна програма з історії , розриває вчителя перед необхідністю дати чітко визначений обсяг знань (зміст програми ,програма ДПА, ЗНО) і одночасно навчити учня. Велика кількість історичних джерел не заважатиме у спеціалізованих класах з поглибленим вивченням історії , і навпаки при стандартних 1год.,1,5 год. буде складно.--Коваленко Сергій Олександрович (обговорення) 21:48, 7 квітня 2017 (EEST)



Ми продовжуємо нашу дискусію. У мене до Вас наступне дискусійне питання: Роль і місце ІКТ на уроках історії та суспільних дисциплін (обгрунтувати позитивні та негативні сторони).

--Драновська Світлана Вікторівна (обговорення) 11:06, 6 квітня 2017 (EEST)


Дискусія: Позитивні: це сучасно(модерно), швидкий пошук інформації, ілюстративність, наочність, швидка перевірка знань, поява у перспективі інших можливостей про які ми ще і не здогадуємося. Негативні: між учителем і учнем став комп'ютер, комп'ютер може оцінити тільки суму знань, а не власну точку зору учня його оцінку подій (недоліки тестової форми ЗНО), а ми це повинні формувати на уроках.--Коваленко Сергій Олександрович (обговорення) 21:48, 7 квітня 2017 (EEST)



Проведення та перевірка модульного контролю

Проведення та перевірка модульного контролю