Відмінності між версіями «Теорія та методика фахової дисципліни Корж Т.М.»

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук
(Інтерактивні практичні заняття)
(Інтерактивні практичні заняття)
 
(не показано одну проміжну версію цього учасника)
Рядок 5: Рядок 5:
 
# Як Ви розумієте поняття "міжпредметні зв'язки"?
 
# Як Ви розумієте поняття "міжпредметні зв'язки"?
 
# Наведіть приклади з досвіду Вашої роботи часткової та повної інтеграції міжпредметних зв'язків
 
# Наведіть приклади з досвіду Вашої роботи часткової та повної інтеграції міжпредметних зв'язків
 +
Міжпредметні зв'язки - педагогічна категорія для позначення синтезуючих, інтеграційних відносин між об'єктами, явищами і процесами реальної дійсності, що знайшли своє відображення у змісті, формах і методах навчально-виховного процесу і виконують освітню, розвиваючу і виховуючу функції в їх єдності.
 +
Принцип міжпредметних зв'язків націлює на формулювання проблеми, питань, завдань для учнів, орієнтувальних на застосування і синтез знань і умінь з різних предметів.Систематичне використання міжпредметних зв'язків створює можливості широко користуватися дидактичними матеріалами та засобами наочності (підручниками, таблицями, приладами, картами, діафільмами, кінофільмами), які належать до одного навчального предмета, при вивченні інших дисциплін. В організації навчання виникає потреба в комплексних формах - узагальнюючих уроках, семінарах, екскурсіях, конференціях, що мають міжпредметні зв'язки. Міжпредметні і внутріпредметні зв'язки допомагають учням отримати глибокі й міцні знанням з основ наук, засвоєння провідних ідей навчальних дисциплін, вироблення комунікативних умінь і навичок гармонійно розвиненої особистості.
 +
2.На уроках історії я використовую звязки з літературою,художньою культурою, курсом «Людина і світ», економікою,географією і, звичайно, з всесвітньою історією.
 +
Наприклад:
 +
Вивчаючи Гайдамацький рух, використовуємо зміст поеми Т.Шевченка «Гайдамаки»
 +
Вивчення культури неможливе без знань з художньої культури,музики
 +
Вивчаючи зародження капіталізму,ринкових відносин ,допомогу дають знання з економіки.
 +
Взагалі вивчення історіїУкраїни неможливе без знань з всесвітньої історії
 +
При використанні міжпредметних звязків, діти отримують завдання підготувати творчі та короткі письмові задання, підготувати презентацію,порівняти історичну подію з описом у художньому творі. Вивчаючи події історії України порівнюємо з подібними процесами в Європі та Росії. У виробленні картографічних навиків велику допомогу дають знання з георафії. При розвязанні історичних завдань –математика.
 +
В більшості випадків  інтеграція носить частковий характер,коли використовуються  короткі відомості з певного предмету.Інтеграція має повний характер при проведенні уроків, на яких висвітлюються суміжні теми з різних предметів. Так, при проведенні тем з історії «Література і мистецтво. "Розстріляне відродження".» та з літератури «Особливості розвитку української літератури в 30-х рр»,доречним буде проведення бінарного уроку, на якому і відбувається повна інтеграція.--[[Користувач:Корж Тамара Михайлівна|Корж Тамара Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Корж Тамара Михайлівна|обговорення]]) 16:17, 4 вересня 2015 (EEST)
  
 
Дякую і бажаю натхнення! --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] ([[Обговорення користувача:Ніколаєнко Світлана Петрівна|обговорення]]) 12:59, 23 квітня 2015 (EEST)
 
Дякую і бажаю натхнення! --[[Користувач:Ніколаєнко Світлана Петрівна|Ніколаєнко Світлана Петрівна]] ([[Обговорення користувача:Ніколаєнко Світлана Петрівна|обговорення]]) 12:59, 23 квітня 2015 (EEST)

Поточна версія на 16:21, 4 вересня 2015

Інтерактивні практичні заняття

Міжпредметні зв'язки на уроках історії та суспільних дисциплін Така цікава і благодатна тема! Друзі, запрошую переглянути теоретичний матеріал за цим посиланням і виконати наступні завдання:

  1. Як Ви розумієте поняття "міжпредметні зв'язки"?
  2. Наведіть приклади з досвіду Вашої роботи часткової та повної інтеграції міжпредметних зв'язків

Міжпредметні зв'язки - педагогічна категорія для позначення синтезуючих, інтеграційних відносин між об'єктами, явищами і процесами реальної дійсності, що знайшли своє відображення у змісті, формах і методах навчально-виховного процесу і виконують освітню, розвиваючу і виховуючу функції в їх єдності. Принцип міжпредметних зв'язків націлює на формулювання проблеми, питань, завдань для учнів, орієнтувальних на застосування і синтез знань і умінь з різних предметів.Систематичне використання міжпредметних зв'язків створює можливості широко користуватися дидактичними матеріалами та засобами наочності (підручниками, таблицями, приладами, картами, діафільмами, кінофільмами), які належать до одного навчального предмета, при вивченні інших дисциплін. В організації навчання виникає потреба в комплексних формах - узагальнюючих уроках, семінарах, екскурсіях, конференціях, що мають міжпредметні зв'язки. Міжпредметні і внутріпредметні зв'язки допомагають учням отримати глибокі й міцні знанням з основ наук, засвоєння провідних ідей навчальних дисциплін, вироблення комунікативних умінь і навичок гармонійно розвиненої особистості. 2.На уроках історії я використовую звязки з літературою,художньою культурою, курсом «Людина і світ», економікою,географією і, звичайно, з всесвітньою історією. Наприклад: Вивчаючи Гайдамацький рух, використовуємо зміст поеми Т.Шевченка «Гайдамаки» Вивчення культури неможливе без знань з художньої культури,музики Вивчаючи зародження капіталізму,ринкових відносин ,допомогу дають знання з економіки. Взагалі вивчення історіїУкраїни неможливе без знань з всесвітньої історії При використанні міжпредметних звязків, діти отримують завдання підготувати творчі та короткі письмові задання, підготувати презентацію,порівняти історичну подію з описом у художньому творі. Вивчаючи події історії України порівнюємо з подібними процесами в Європі та Росії. У виробленні картографічних навиків велику допомогу дають знання з георафії. При розвязанні історичних завдань –математика. В більшості випадків інтеграція носить частковий характер,коли використовуються короткі відомості з певного предмету.Інтеграція має повний характер при проведенні уроків, на яких висвітлюються суміжні теми з різних предметів. Так, при проведенні тем з історії «Література і мистецтво. "Розстріляне відродження".» та з літератури «Особливості розвитку української літератури в 30-х рр»,доречним буде проведення бінарного уроку, на якому і відбувається повна інтеграція.--Корж Тамара Михайлівна (обговорення) 16:17, 4 вересня 2015 (EEST)

Дякую і бажаю натхнення! --Ніколаєнко Світлана Петрівна (обговорення) 12:59, 23 квітня 2015 (EEST)

Індивідуальні заняття

Консультації

Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)

Проведення та перевірка модульного контролю