Захищаємо свої права

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук

Мета проекту.

Мета проекту : формувати в учнів громадянську позицію щодо необхідності захищати права і свободи людини, розвивати навички захисту прав у демократичному суспільстві ,запобігти порушенням прав підлітків. Завдання проекту : залучити учнів до реального дослідження сфер порушення прав підлітків, винайти способи індивідуального і колективного захисту прав людини.

Етапи проекту :

-створення творчої групи,

-визначення проблеми проекту,

-мотивація пошукової діяльності,

-розробка плану пошукової діяльності,

-об’єднання учнів у груп ,

-діяльність пошукових груп,

-аналіз творчої роботи ,

-захист проекту ,

-підсумки проекту

Хід роботи творчих груп.

- визначення завдання групи,

- робота з літературою, НПА щодо проблеми групи,

- опитування, анкетування, збір інформації щодо проблеми групи,

- опрацювання аналітичного звіту та висновку роботи творчої групи,

- захист проекту, презентація матеріалів

Пошукова група №1.

в рамках проекту-дослідження «Захищаємо свої права і свободи» наша пошукова група працювала над проблемою: Порушення прав неповнолітнього в навчальному закладі Порушеннями в учбових закладах(школи, ПТУ, інтернати) можуть бути такі: побиття старшокурсниками молодших учнів, побиття вихователями учнів (вчителі, майстри, вихователі дають під затильники, тягнуть за вуха, б’ють по голові та пальцях лінійками, указками, книжками тощо), приниження (перекручування прізвища, розголошують особисту інформацію про учнів), крик на учнів, неприємні прізвиська, образи (вживання нецензурної лексики, називають дітей, придурками, , негідниками, недоумками, ідіотами, тощо), зневажання фізіологічних потреб учня (вчителі не випускають учнів в туалет під час уроків, ігнорують погане самопочуття учнів), затримання на перервах; залякування і шантаж.

Як запобігти порушення прав у навчальному закладі (рекомендації учнів своїм одноліткам): • звертайся до працівників учбового закладу (адміністрація школи, класний керівник, психолог, соціальний педагог, інші вчителі, охоронець тощо), • старшокласники, що вивчають правознавство, можуть надати тобі корисні поради і допомогу, можуть проводити для учнів молодших учнів бесіди з роз’яснення прав та обов’язків, • активно використовуй і захищай свої права, приймаючи участь в шкільних правових гуртках, молодіжних та дитячих громадських організаціях, спеціальних акціях («Захист прав дитини», «Дитина – надія майбутнього суспільства» та інші), • не соромся звертатися за допомогою до кваліфікованих спеціалістів, правоохоронців, до соціальних служб (33 5040), • намагайся регулярно спілкуватися із батьками про своє шкільне життя, - вони твої офіційні представники й надійні захисники, • якщо ти став свідком порушень прав інших учнів, не будь байдужим, використай свої знання, та надай їм допомогу, адже в такій ситуації можеш опинитися й ти.

Пошукова група №2.

Проблема,над якою працювала пошукова група №2 - порушення прав підлітка, дитини у медичному закладі В рамках проекту-дослідження «Захищаємо свої права і свободи» пошукова група досліджувала можливі порушення прав дитини в медичних закладах Порушення прав неповнолітнього в медичних є:

• Грубі розмови; Погрози; Крик на дітей; Приниження; Примусове приймання ліків; Фізичне насилля (побої); Обмеження свободи пересування (заборона виходити з палати, заборона вставати з ліжка, заборона грати з сусідами по палаті …); Психологічне насилля (розголошення конфіденційності інформації про стан здоров’я, спекуляції на хворобах); Обмеження щодо побачень з батьками; Вимагання грошової «винагороди» (хабара) за надання законних медичних послуг.

Як запобігти порушення прав (рекомендації учнів своїм одноліткам):

• Якщо твої права порушують, звертайся до керівництва лікарні (головний лікар, завідуючий відділенням); • Намагайся бути поінформованим (шукай інформацію) щодо своїх прав під час перебування в лікарняних закладах (права пацієнта); • Вимагай від медичного персоналу інформацію щодо прав неповнолітнього пацієнта; • Не соромся звертатися за допомогою до кваліфікованих спеціалістів, правоохоронців, до соціальних служб (050, 79-41-43), • Намагайся регулярно спілкуватися із батьками щодо режиму лікарні, взаємовідносини з медичним персоналом, курсу лікування (ліки, процедури) - вони твої офіційні представники, • Ти маєш знати, що твої права захищає Закон України «Основи законодавства про охорону здоров’я» й можеш використовувати його для того щоб захищати свої права та допомагати іншим.

Пошукова група №3.

Проект «Захищаємо свої права і свободи» Проблеми пошукової групи № 3: Порушення прав неповнолітнього представниками органів державної влади та місцевого самоврядування щодо неповнолітніх є: • Примус до участі у масових заходах (в урочний час учнів примушували брати участь в походах, демонстраціях, покладаннях квітів, та інших офіційних заходах); • Зобов’язання купувати квитки на різні заходи (театр, кіно, лялькові спектаклі, музеї тощо); • Ігнорування та приховування органами державної влади і місцевого самоврядування соціальних проблем, пов’язаних з насиллям, що веде до їх поширення та збільшення кількості: • Комп’ютерні клуби (відкритий доступ, близьке розташування біля шкіл, а то й безпосередньо в приміщеннях шкіл, їхній цілодобовий режим роботи, - призводять до того, що учні урочний час проводять в цих клубах, витрачаючи батьківські кошти (які мають інше призначення) та завдаючи шкоду своєму здоров’ю), Ігнорування та приховування правоохоронними органами порушень прав неповнолітніх; Формалізм у підході до проблем прав і інтересів неповнолітніх. Закриття підліткових клубів та безкоштовних секцій позаурочної зайнятості.

Як запобігти порушення прав (рекомендації учнів своїм одноліткам): • Ти маєш знати, що, відповідно до Закону України «Про освіту», відволікання учнів на рахунок навчального часу на роботу і здійснення заходів, не пов’язаних процесом навчання, забороняється . Це можна здійснювати лише за рішенням Кабінету Міністрів України, • Як громадяни України ти маєш право відвідувати збори, брати участь у діяльності дитячих та юнацьких громадських організацій, органах учнівського самоврядування, суспільних акціях, висловлювати свої думки щодо різних питань, • Ти маєш право звертатись із пропозиціями до органів влади, посадових осіб, депутатів. Представники органів влади повинні реагувати на звернення громадян, відповідати на їх заяви та скарги, враховувати пропозиції, вирішувати існуючі проблеми, і, у разі потреби, приймати рішення чи пропонувати зміни до законів нашої держави. • Вимагай від органів державної влади та місцевого самоврядування дотримання й забезпечення чинного законодавства та сумлінного виконання покладених на них обов’язків: • організація дозвілля дітей шкільного віку, контроль за ігровим та розважальним бізнесом, фінансування навчальних закладів у повному обсязі відповідно до їхніх потреб, зацікавлення молоді масовими заходами, планування реального здійснення програм для молоді, - опублікування фактичних результатів цих програм.

Пошукова група №4.

Проблеми пошукової групи № 4: Наша група визначила основні види порушень щодо підлітків у правоохоронних органах  Порушеннями прав підлітка з боку працівників правоохоронних органів найчастіше бувають:  Безпідставний обшук,  Загроза фізичної розправи,  Дезінформація,  Тиск при допиті,  Незаконне затримання, залякування (моральний тиск), вилучення особистих речей,  Не роз’яснення прав,  Невиправдане застосування сили. У випадках контактів із працівниками правоохоронних органів, за яких твої права порушено чи може бути порушено, ти маєш знати:

• Твої права захищає, а діяльність правоохоронців регламентують Закони України «Про органи і служби у справах неповнолітніх та спеціальні установи для неповнолітніх», «Про міліцію», «Про Службу безпеки України» та Конституція України. • Для затримання учня у правоохоронців повинні бути законні підстави: • підозріла поведінка при появі наряду міліції (намагання втекти чи сховатися); • підозра у скоєні злочину чи проступку; • факт скоєного правопорушення (наприклад, нецензурна лайка в громадських місцях, образливе чіпляння до перехожих, порушення громадського спокою після 22.00 тощо); • перебування підлітка в громадських місцях у стані сп’яніння, якщо його зовнішній вигляд ображає людську гідність, або він не може самостійно пересуватися, або його дії можуть завдати шкоди оточуючим або йому особисто. • Якщо тебе зупинили чи затримали міліціонери, не варто грубити, вириватися, говорити, що вони неправі, подавати неправдиві відомості. Слід бути ввічливим, відповідати чітко і ясно на запитання правоохоронців, надавати про себе лише правдиву інформацію. Намагання щось приховати чи сказати неправду (не зовсім правду) одразу ж тебе видасть і у подальшому може негативно вплинути на твою долю; • Якщо тебе затримали, то: • Зберігай спокій, • Одразу ж з’ясуй за що тебе затримано, та вимагай роз’яснення твоїх прав, • Попроси міліціонерів поінформувати про твоє затримання батьків, • Не слід робити ніяких заяв, що можуть бути використані проти тебе, • При складанні протоколу слід бути ввічливим і чемним, правильно називати своє ім’я, прізвище, вік, домашню адресу, • Допит повинен відбуватися обов’язково у присутності когось із твоїх дорослих представників (батьки, вчителі, лікарі, адвокат), • Ти маєш право не свідчити проти себе. • У випадку порушення міліціонерами твоїх прав, звертайся до керівництва відділу міліції, в прокуратуру у відділ з питань захисту прав і свобод неповнолітніх, до адвоката, батьків та інших твоїх дорослих представників (родичів, вчителів тощо).


Пошукова група №5.

Проблеми пошукової групи № 5: порушення прав на вулиці щодо підлітків і дітей. Пошукова група визначила порушення , які відбуваються найчастіше на вулиці: 1. Фізичне насилля: Грабіж, Розбій, Побиття, Примусова праця (збирання і здача металобрухту, макулатури, порожні пляшки, миття машин, праця вантажниками). 2. Моральне насилля: образи, приниження честі та гідності. 3. Злочини проти власності: грабіж. Шляхи подолання (Як себе поводити): •Не ходити самому по вулицях в вечірній та нічний час, •Не спілкуватися із незнайомими особами, •Не виставляти на показ коштовні речі (прикраси, мобільні телефони, гроші), •Не вживати алкогольні, наркотичні засоби (це призводить до втрати самоконтролю), •Не провокувати своєю поведінкою інших (включаючи строкатий відвертий одяг та поведінку, що занадто привертає увагу), •У випадку працевлаштування, вимагай від працедавців дотримання норм трудового законодавства щодо неповнолітніх (укладення трудового договору у письмовій формі із зазначенням умов праці), •Якщо на твоїх очах відбувається правопорушення, дуже важливо не бути втягнутим у нього щоб не стати жертвою або співучасником, •Якщо ти став свідком правопорушення, варто обов’язково звернутись до правоохоронних органів і надати їм інформацію про це. Таким чином ти убережеш себе й інших людей від того, щоб не стати жертвою.


Пошукова група №6.

Проблема,над якою працювала пошукова група №6 - порушення прав підлітка, дитини у СІМ’Ї Проект «Захищаємо свої права і свободи» Наша творча група була здивована кількістю скарг і прикладів у анонімному опитуванні щодо порушень прав підлітків, дітей у родинах, місці, де повинно бути зручно і затишно. Найчастіше серед порушень прав дитини ми з’ясували такі: Знущання над дитиною; Нанесення побоїв; Завдання шкоди здоров’ю; Залякування; Навіювання страху; Перебивання дитини під час розмови; Ізоляція дитини; Контроль (обмеження) доступу до спілкування з ровесниками; Ігнорування дитини; Незадоволення основних потреб; Використання дитини як засіб економічного торгу під час розлучення батьків; Погроза залишити дитину; Погроза фізичною розправою; Поводження з дитиною як з прислугою; Відмови в поінформуванні про важливі рішення сім’ї.

Як запобігти порушення прав (рекомендації учнів своїм одноліткам):

• Твої права в сім’ї в нашій державі захищають Сімейний кодекс України та Цивільний кодекс України; • Будь поінформованим та нагадуй батькам про існування твоїх прав (права дитини є такими ж як і права дорослих, які є закріпленими в ІІ розділі Конституції України); • Намагайся завжди шукати порозуміння з батьками; • Не соромся звертатися за допомогою до кваліфікованих спеціалістів, вчителів, психологів, працівників прокуратури, кримінальної міліції у справах неповнолітніх; • З 14 років ти маєш право особисто звернутися в суд щодо порушень твоїх прав батьками … коли сам станеш дорослими, не порушуй права власних дітей

Рекомендації для батьків: • Забезпечити фізичну безпеку – не залишати дитину без нагляду. • Підтримуйте сімейний розклад дитини. • Слідкуйте за тининою: • Будьте послідовним, • Усно визначайте свої опікування та межі дозволеного, • Давайте настанови, а не покарання, • Приділяйте дитині свій час і увагу, • Беріть участь вжитті дитини: ігри, шкільні заходи, • Залучайте дітей до своїх заходів. • Заохочення і підтримка: • Заохочуйте дітей займатися тим, чим їм цікаво, • Будьте позитивними, • Навчайте їх необхідних навичок, • Якщо дитини вас дратує, скажіть їй свої відчуття від першої особи» Мені важко коли хтось заважає». • Довіряйте дітям. • Взнавайте право її на особисте життя. • Поважайте почуття інших батьків. • Говоріть та дійте так, щоб діти відчували себе у безпеці.


Висновки.

На жаль, ще багато дітей в світі потребують захисту: підлітки, як і раніше, стають жертвами насильства, експлуатації, бездоглядності, соціального виключення та дискримінації. Інтегровані місцеві, регіональні та державні стратегії є ключовими для посилення можливостей місцевих, регіональних та національних органів влади. Але для захисту прав підлітків система освіти повинна приділити увагу і навчити власне підлітків знати і захищати свої права. Влада і система освіти для покращення захисту прав дітей має популяризувати освіченість з питань громадянства та прав людини, популяризувати етичні основи та людську гідність, впровадити прийняття інтегрованих національних стратегій захисту дітей від насильства. Країни мають розширювати права та можливості дітей на реалізацію права на участь у медійному середовищі, мають створюватися умови для забезпечення дотримання прав та законних інтересів дитини в сім'ї, мають створюватися умови для формування гідної життєвої перспективи для кожної дитини, її освіти, виховання та соціалізації, і все це має привести до максимально можливої самореалізації в соціально позитивних видах діяльності дітей і підлітків усього світу.


Помилка створення мініатюри: Помилковий параметр мініатюри
Захист проекту

Використані джерела.

Список використаної літератури

  1. Белламі К. Положення дітей у світі. - Нью-Йорк: ЮНІСЕФ, 2008. - 143 с.
  2. Бессонова Т.І. Психологічний феномен соціальної занедбаності дитинства / Т.І. Бессонова // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. - 2003. - Вип. 3-4. - C. - 221-227.
  3. Гуріч В.О. Правове виховання дитини як основа її моральності і духовності. - Київ: Пед. думка, 2010. - 362 с.
  4. Коваль Л.Г. Соціальна робота: навчальний посібник / Л.Г. Коваль, І.Д. Зверєва,С.Р. Хлебік; під ред. проф. Л.Г. Коваля. - Київ: ЗМН, 1997. - 390 с.
  5. Логвінова М.В. Цивільна та сімейно-правова відповідальність батьків за правопорушення, вчинювані неповнолітніми. - Київ: Інститут держави і права ім. В.М. Корецького, 2006. - 20 с.
  6. Москалюк В.Є. Щодо поняття «відмова від дитини» та суміжних понять у Сімейному Кодексі України. - Київ: Ксилон, 2008. - 81 с.
  7. Москалюк В.Ю. Наукові засади та практика застосування нового Сімейного кодексу України. - Київ: Ксилон, 2010. - 212 с.
  8. Опольська Н.М. Механізм забезпечення прав та свобод дитини. - Київ: Ін-т держави і права ім. В.М. Корецького НАН України, 2007. - 178 с .
  9. Петрухин Л.И. Личные тайны (человек и власть). - Москва: Издательство института государства и права Российской Академии наук, 2008. - 232с.
  10. Радышевский Д.А. От унисекса к унивозрасту. - Москва: Профиздательство, 1998. - 66 с.
  11. Ромовська З.В. Сімейний кодекс України: Науково-практичний коментар. - Київ: Видавничий Дім "Ін Юре", 2009. - 528 с.
  12. Скакун О.Ф. Теорія держави і права. - Харків: Консум, 2001. - 656 с.
  13. Тарасенко В.С. Соціальний захист дитини у міжнародно-правових актах. -Одеса: Альтернатива, 2001. - 201 с.
  14. Фурса С.Я. Сімейний кодекс України: Науково-практичний коментар. - Київ: КНТ, 2008. - 1248 с.
  15. Червоний Ю.С. Сімейне право України: Підручник. - Київ: Європ. ун-т, 2004. - 288 с.
  16. Чорна Ж.Л. Цивільно-правовий захист майнових прав та інтересів малолітніх і неповнолітніх. - Львів: Юридичний факультет #Львівського національного університету імені Івана Франка, 2010. - 22 с.
  17. Шевченко Н.Ю. Реалізація прав дитини в сімї. - Київ: Ксилон, 2004.- 68 с.
  18. Шишка Р.Б. Цивільне право в Україні: Курс лекцій / Р.Б. Шишка, О.Л. Зайцев, Є.О. Мічурін та ін.; під ред. проф. Р.Б. Шишки та

Корнелюк Наталія Миколаївна