Відмінності між версіями «Психологія Шевченко В.І.»
(→Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)) |
(→Індивідуальні заняття) |
||
(не показані 11 проміжних версій 2 учасників) | |||
Рядок 1: | Рядок 1: | ||
− | + | <p style="color:red;"><b>Чекаю Ваших відповідей за всіма завданнями! </b></p> --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 12:46, 7 жовтня 2016 (EEST) | |
==== Інтерактивні практичні заняття ==== | ==== Інтерактивні практичні заняття ==== | ||
'''''Доброго дня, шановні колеги!''''' | '''''Доброго дня, шановні колеги!''''' | ||
Рядок 12: | Рядок 12: | ||
Дайте, будь ласка, лаконічну відповідь на перше питання. | Дайте, будь ласка, лаконічну відповідь на перше питання. | ||
− | ''1. Виокремте поняття, які на різних етапах онтогенезу (загалом, до народження, після народження, у процесі соціалізації), визначають людину, як представника людського роду та своїми словами дайте визначення поняття «особистість» [10, с. 19].'' | + | ''1. Виокремте поняття, які на різних етапах онтогенезу (загалом, до народження, після народження, у процесі соціалізації), визначають людину, як представника людського роду та своїми словами дайте визначення поняття «особистість» |
+ | особистість – це система, яка являє собою саморозвиваюче ціле, що у процесі свого індивідуального розвитку проходить послідовно етапи ускладнення та диференціації.. Онтогенез є індивідуальним розвитком людини як організму із закладеною у ньому філогенетичною програмою. Цією програмою визначається тривалість життя, послідовна зміна вікових стадій, вирішальних моментів цілісності людського організму: зачаття, народження, дозрівання, зрілості, старіння, старості. --[[Користувач:Шевченко Віктор Іванович|Шевченко Віктор Іванович]] ([[Обговорення користувача:Шевченко Віктор Іванович|обговорення]]) 10:41, 22 жовтня 2016 (EEST) [10, с. 19].'' | ||
--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 12:43, 26 квітня 2016 (EEST) | --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 12:43, 26 квітня 2016 (EEST) | ||
Рядок 19: | Рядок 20: | ||
Продовжуємо працювати за темою "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповідь на наступне питання. | Продовжуємо працювати за темою "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповідь на наступне питання. | ||
− | ''2. Як ви вважаєте, чому саме спадковість та уродженість обумовлюють задатки людини [10, с. 21]?'' | + | ''2. Як ви вважаєте, чому саме спадковість та уродженість обумовлюють задатки людини |
+ | [10, с. 21]?'' | ||
--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 14:09, 05 травня 2016 (EEST) | --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 14:09, 05 травня 2016 (EEST) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | я вважаю, що саме здатність до опрацюання великого обєму інформації, критичного її переосмислення обумовлюються успадкованими памяттю, увагою, ннаполегливістю в роботі. | ||
+ | --[[Користувач:Шевченко Віктор Іванович|Шевченко Віктор Іванович]] ([[Обговорення користувача:Шевченко Віктор Іванович|обговорення]]) 10:56, 22 жовтня 2016 (EEST) | ||
---- | ---- | ||
Рядок 29: | Рядок 36: | ||
--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 11:10, 11 травня 2016 (EEST) | --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 11:10, 11 травня 2016 (EEST) | ||
+ | |||
+ | Рушйними силами розвитку особистості є суперечності, які виникають на кожному етапі розвитку людини. Вони зумовлюються виникненням у індивіда нових потреб, змінами взаємин з оточуючими людьми появою нового статусу в суспільстві. Існує така класифікація віку: | ||
+ | період становлення (від народження до 20 р.) | ||
+ | молода людина (20-40 р.) | ||
+ | людина у розквіті сил (40- 60 р.) | ||
+ | старий і згасаючий (60- 80р.) | ||
+ | сучасна вікова періодизація спирається на інтеграцію кількох крмтеріїв- соціального статусу індивіда й проявів його власної психічної активності, а також беруться до уваги соматичні зміни, зумовлені законами біологічного розвитку людського розвитку. | ||
+ | |||
+ | Для підліткового віку характерні такі новоутворення: почуття дорослості, потреба у самоствердженні, | ||
+ | --[[Користувач:Шевченко Віктор Іванович|Шевченко Віктор Іванович]] ([[Обговорення користувача:Шевченко Віктор Іванович|обговорення]]) 11:45, 22 жовтня 2016 (EEST) | ||
---- | ---- | ||
Рядок 52: | Рядок 69: | ||
'''Гендерні особливості учнів''' | '''Гендерні особливості учнів''' | ||
− | Сфера: | + | Сфера: фізіологічні |
Хлопчики | Хлопчики | ||
− | Опис: | + | Опис:відрізняються підвищеною запальністю, схильні до предметно- інструментальної діяльності і легше оволодівають навичками роботи з різними речовинами, інструментами і матеріалами, більш схильні до самостійної дослідницької діяльності, вважаючи за краще вирішувати проблему, а не діяти за шаблоном, багато філософствують і віддають перевагу логіці, воліють джіалог, дискусію. |
− | Умови: | + | Умови:шкільний період |
Дівчатка | Дівчатка | ||
− | Опис: | + | Опис:задають утричі більше питань, ростуть швидше від хлопчиків, фізіологічно дозрівають приблизно на 3 роки раніше.віддають перевагу працювати працювати з вербальною інформацією, більш схильні до вивчення гуманітарних предметів, більшу подобається психологія, література, схильні до монологів, воліють чути і виражати себе |
− | Умови: | + | Умови:шкільний період |
+ | --[[Користувач:Шевченко Віктор Іванович|Шевченко Віктор Іванович]] ([[Обговорення користувача:Шевченко Віктор Іванович|обговорення]]) 12:20, 22 жовтня 2016 (EEST) | ||
--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 11:17, 24 травня 2016 (EEST) | --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 11:17, 24 травня 2016 (EEST) | ||
+ | |||
+ | '''''Чекаю Ваших відповідей за індивідуальним заняттям!''''' --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 12:43, 16 вересня 2016 (EEST) | ||
==== Консультації ==== | ==== Консультації ==== | ||
+ | '''''Шановні колеги! ''''' | ||
+ | |||
+ | Згідно навчально-тематичного плану Ви маєте можливість отримати консультацію з навчальної дисципліни «Психологія» відносно теми «Тестування як психолого-педагогічний засіб оцінювання якості навчальних досягнень учнів». Готова надати її Вам за телефоном чи на сторінках обговорення. Попередньо прошу ознайомитись із матеріалами розташованими на моїй сторінці обговорення та інформацією, дидактичними матеріалами розглянутими на лекційних заняттях. У мене буде можливість дати відповідь кожному з Вас на одне питання. Телефонуйте чи залишайте Ваше запитання на цій сторінці. | ||
+ | --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 11:04, 16 вересня 2016 (EEST) | ||
====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ==== | ====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ==== | ||
Рядок 84: | Рядок 108: | ||
Пропоную винести на дискусію обговорення характеристик (якостей, рис тощо) обдарованих учнів. Прошу кожного з Вас запропонувати по 1-2 характеристики, що визначає обдарованість до навчального предмету «історія». Таким чином, наприкінці дискусії ми сформулюємо алгоритм вияву обдарованих учнів. | Пропоную винести на дискусію обговорення характеристик (якостей, рис тощо) обдарованих учнів. Прошу кожного з Вас запропонувати по 1-2 характеристики, що визначає обдарованість до навчального предмету «історія». Таким чином, наприкінці дискусії ми сформулюємо алгоритм вияву обдарованих учнів. | ||
--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 12:43, 2 червня 2016 (EEST) | --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 12:43, 2 червня 2016 (EEST) | ||
+ | |||
+ | '''''Чекаю Ваших відповідей за завданням тематичної дискусії!'''''--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 14:14, 20 вересня 2016 (EEST) | ||
==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== | ==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== | ||
+ | '''''Доброго дня, шановні колеги!''''' | ||
+ | |||
+ | Модульний контроль з психології буде здійснюватися на основі узагальнення інформації про методи, які доцільно використовувати в професійній діяльності при організації навчально-виховного процесу при вивченні та формуванні педагогами особистості учня, розвитку його обдарованості та здатності до навчання, урахуванні гендерних особливостей, використанні методу тестування (таким чином відбудеться закріплення інформацію, до якої зверталися на попередніх заняттях). | ||
+ | |||
+ | Дайте лаконічне психолого-педагогічне обґрунтування одній техніці проведення тренінгового заняття за таким алгоритмом: назва інтерактивного метода, опис, аналіз доцільності його використання за зазначеними вище напрямками (1-2 речення). Текст до завдання та рекомендована література розташовані на моїй сторінці обговорення, можете користуватись інформацією та дидактичними матеріалами розглянутими на лекційних заняттях. Відповіді Ви розташовуєте на своїй сторінці обговорення (не забувайте за свій підпис під ними). | ||
+ | |||
+ | --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 12:34, 7 жовтня 2016 (EEST) |
Поточна версія на 12:24, 22 жовтня 2016
Чекаю Ваших відповідей за всіма завданнями!
--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:46, 7 жовтня 2016 (EEST)Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Доброго дня, шановні колеги!
Рада Вас вітати у вікі-просторі на першому занятті з психології!
Ми приступаємо до вивчення теми "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня", яка буде розглянута протягом чотирьох інтерактивних практичних занять.
Сьогодні – перше заняття. Текст до питань та рекомендована література розташовані на моїй сторінці обговорення. Відповіді ви розташовуєте на своїй сторінці обговорення (не забувайте за свій підпис під ними).
Дайте, будь ласка, лаконічну відповідь на перше питання.
1. Виокремте поняття, які на різних етапах онтогенезу (загалом, до народження, після народження, у процесі соціалізації), визначають людину, як представника людського роду та своїми словами дайте визначення поняття «особистість»
особистість – це система, яка являє собою саморозвиваюче ціле, що у процесі свого індивідуального розвитку проходить послідовно етапи ускладнення та диференціації.. Онтогенез є індивідуальним розвитком людини як організму із закладеною у ньому філогенетичною програмою. Цією програмою визначається тривалість життя, послідовна зміна вікових стадій, вирішальних моментів цілісності людського організму: зачаття, народження, дозрівання, зрілості, старіння, старості. --Шевченко Віктор Іванович (обговорення) 10:41, 22 жовтня 2016 (EEST) [10, с. 19].
--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:43, 26 квітня 2016 (EEST)
Продовжуємо працювати за темою "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповідь на наступне питання.
2. Як ви вважаєте, чому саме спадковість та уродженість обумовлюють задатки людини [10, с. 21]?
--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 14:09, 05 травня 2016 (EEST)
я вважаю, що саме здатність до опрацюання великого обєму інформації, критичного її переосмислення обумовлюються успадкованими памяттю, увагою, ннаполегливістю в роботі. --Шевченко Віктор Іванович (обговорення) 10:56, 22 жовтня 2016 (EEST)
Наступне питання:
3. Назвіть критерії вікової періодизації розвитку особистості та визначте декілька психологічних новоутворень, характерних для підліткового віку [10, с. 28-29].
--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 11:10, 11 травня 2016 (EEST)
Рушйними силами розвитку особистості є суперечності, які виникають на кожному етапі розвитку людини. Вони зумовлюються виникненням у індивіда нових потреб, змінами взаємин з оточуючими людьми появою нового статусу в суспільстві. Існує така класифікація віку: період становлення (від народження до 20 р.) молода людина (20-40 р.) людина у розквіті сил (40- 60 р.) старий і згасаючий (60- 80р.) сучасна вікова періодизація спирається на інтеграцію кількох крмтеріїв- соціального статусу індивіда й проявів його власної психічної активності, а також беруться до уваги соматичні зміни, зумовлені законами біологічного розвитку людського розвитку.
Для підліткового віку характерні такі новоутворення: почуття дорослості, потреба у самоствердженні, --Шевченко Віктор Іванович (обговорення) 11:45, 22 жовтня 2016 (EEST)
Закінчуємо розгляд теми "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповідь на останнє питання.
4. На Вашу думку, чи враховуються зони актуального і найближчого розвитку учнів при організації навчально-виховного процесу на сучасному етапі розвитку освіти (коротко обґрунтуйте свою відповідь) та як учитель засобом свого предмету чи організовуючи виховну діяльність може здійснити діагностику відносно соціопсихофізіологічного портрету особистості учня (на прикладі однієї особистісної характеристики) [10, с. 29, 43-44, 47-60, 76-93]?
Дякую за відповідь!
Дякую за співпрацю!
До зустрічі на наступних заняттях у вікі-просторі. --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 11:05, 17 травня 2016 (EEST)
Індивідуальні заняття
Доброго дня, шановні колеги!
Продовжуємо роботу. Індивідуальне заняття присвячене темі: «Психологічні аспекти гендерної освіти». За одним з напрямків (можете обрати із запропонованих нижче), опишіть гендерні відмінності учнів, що спостерігаються у навчально-виховному процесі та які педагогу потрібно враховувати у своїй професійній діяльності. Визначте умови, які потрібно при цьому створити для хлопчиків та дівчаток. Результати роздумів занесіть до наведеного нижче алгоритму (дуже коротко). Ознайомтесь із матеріалами розташованими на моїй сторінці обговорення, можете користуватись розглянутими на лекції дидактичними матеріалами та рекомендованою літературою.
Напрямки (сфери) прояву гендерних особливостей: фізіологічні процеси, фізичний розвиток, розвиток особистості, активність поведінки, діяльність, адаптація до школи, мовлення, мислення, сприйняття, увага, уява, емоції, вихованість, ставлення до оцінки, відношення до правил.
Гендерні особливості учнів
Сфера: фізіологічні
Хлопчики
Опис:відрізняються підвищеною запальністю, схильні до предметно- інструментальної діяльності і легше оволодівають навичками роботи з різними речовинами, інструментами і матеріалами, більш схильні до самостійної дослідницької діяльності, вважаючи за краще вирішувати проблему, а не діяти за шаблоном, багато філософствують і віддають перевагу логіці, воліють джіалог, дискусію.
Умови:шкільний період
Дівчатка
Опис:задають утричі більше питань, ростуть швидше від хлопчиків, фізіологічно дозрівають приблизно на 3 роки раніше.віддають перевагу працювати працювати з вербальною інформацією, більш схильні до вивчення гуманітарних предметів, більшу подобається психологія, література, схильні до монологів, воліють чути і виражати себе
Умови:шкільний період --Шевченко Віктор Іванович (обговорення) 12:20, 22 жовтня 2016 (EEST)
--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 11:17, 24 травня 2016 (EEST)
Чекаю Ваших відповідей за індивідуальним заняттям! --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:43, 16 вересня 2016 (EEST)
Консультації
Шановні колеги!
Згідно навчально-тематичного плану Ви маєте можливість отримати консультацію з навчальної дисципліни «Психологія» відносно теми «Тестування як психолого-педагогічний засіб оцінювання якості навчальних досягнень учнів». Готова надати її Вам за телефоном чи на сторінках обговорення. Попередньо прошу ознайомитись із матеріалами розташованими на моїй сторінці обговорення та інформацією, дидактичними матеріалами розглянутими на лекційних заняттях. У мене буде можливість дати відповідь кожному з Вас на одне питання. Телефонуйте чи залишайте Ваше запитання на цій сторінці.
--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 11:04, 16 вересня 2016 (EEST)
Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)
Доброго дня, колеги!
Запрошую Вас розглянути тему "Психологічні аспекти роботи з обдарованими дітьми".
Вивчаємо джерела
Пропоную звернутись до інформації та літературних джерел запропонованих до розгляду при вивченні даної теми на моїй сторінці обговорення, можете користуватись рекомендованою літературою та розглянутими на лекції дидактичними матеріалами.
Обговорюємо
Пропоную винести на дискусію обговорення характеристик (якостей, рис тощо) обдарованих учнів. Прошу кожного з Вас запропонувати по 1-2 характеристики, що визначає обдарованість до навчального предмету «історія». Таким чином, наприкінці дискусії ми сформулюємо алгоритм вияву обдарованих учнів. --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:43, 2 червня 2016 (EEST)
Чекаю Ваших відповідей за завданням тематичної дискусії!--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 14:14, 20 вересня 2016 (EEST)
Проведення та перевірка модульного контролю
Доброго дня, шановні колеги!
Модульний контроль з психології буде здійснюватися на основі узагальнення інформації про методи, які доцільно використовувати в професійній діяльності при організації навчально-виховного процесу при вивченні та формуванні педагогами особистості учня, розвитку його обдарованості та здатності до навчання, урахуванні гендерних особливостей, використанні методу тестування (таким чином відбудеться закріплення інформацію, до якої зверталися на попередніх заняттях).
Дайте лаконічне психолого-педагогічне обґрунтування одній техніці проведення тренінгового заняття за таким алгоритмом: назва інтерактивного метода, опис, аналіз доцільності його використання за зазначеними вище напрямками (1-2 речення). Текст до завдання та рекомендована література розташовані на моїй сторінці обговорення, можете користуватись інформацією та дидактичними матеріалами розглянутими на лекційних заняттях. Відповіді Ви розташовуєте на своїй сторінці обговорення (не забувайте за свій підпис під ними).
--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:34, 7 жовтня 2016 (EEST)