Відмінності між версіями «Психологія Мацак О.М.»
(→Індивідуальні заняття) |
(→Проведення та перевірка модульного контролю) |
||
(не показані 5 проміжних версій 2 учасників) | |||
Рядок 40: | Рядок 40: | ||
Закінчуємо розгляд теми "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповідь на останнє питання. | Закінчуємо розгляд теми "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповідь на останнє питання. | ||
− | ''4. На Вашу думку, чи враховуються зони актуального і найближчого розвитку учнів при організації навчально-виховного процесу на сучасному етапі розвитку освіти (коротко обґрунтуйте свою відповідь) та як учитель засобом свого предмету чи організовуючи виховну діяльність може здійснити діагностику відносно соціопсихофізіологічного портрету особистості учня (на прикладі однієї особистісної характеристики) [10, с. 29, 43-44, 47-60, 76-93]?'' | + | ''4. На Вашу думку, чи враховуються зони актуального і найближчого розвитку учнів при організації навчально-виховного процесу на сучасному етапі розвитку освіти (коротко обґрунтуйте свою відповідь) та як учитель засобом свого предмету чи організовуючи виховну діяльність може здійснити діагностику відносно соціопсихофізіологічного портрету особистості учня (на прикладі однієї особистісної характеристики) [10, с. 29, 43-44, 47-60, 76-93]?''--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 11:20, 17 травня 2016 (EEST) |
− | + | Відповідь: Так, враховуються. Актуальний розвиток- це набір психологічних факторів розвитку на даний момент. Найближчий розвиток- це потенційні можливості розвитку, те що індивід може зробити за допомогою іншої людини, це більш високий рівень розвитку. Учитель може конструювати діагностичні ситуації: методи спостереження та експеримент.Наприклад, визначити коло питань, за якими складається загальне уявлення про учня: Як навчається, мотиви навчання, самопочуття учня, реакція на події, що відбуваються. --[[Користувач:Мацак Олена Миколаївна|Мацак Олена Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Мацак Олена Миколаївна|обговорення]]) 17:04, 8 серпня 2016 (EEST) | |
'''''Дякую за співпрацю!''''' | '''''Дякую за співпрацю!''''' | ||
− | '''''До зустрічі на наступних заняттях у вікі-просторі.''''' | + | '''''Дякую за правильну лаконічну відповідь на питання № 4!''''' |
− | --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) | + | |
− | + | '''''До зустрічі на наступних заняттях у вікі-просторі.''''' --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 13:30, 16 вересня 2016 (EEST) | |
==== Індивідуальні заняття ==== | ==== Індивідуальні заняття ==== | ||
Рядок 103: | Рядок 103: | ||
- креативність; | - креативність; | ||
- творче виконання завдань. --[[Користувач:Мацак Олена Миколаївна|Мацак Олена Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Мацак Олена Миколаївна|обговорення]]) 21:06, 29 серпня 2016 (EEST) | - творче виконання завдань. --[[Користувач:Мацак Олена Миколаївна|Мацак Олена Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Мацак Олена Миколаївна|обговорення]]) 21:06, 29 серпня 2016 (EEST) | ||
+ | |||
+ | '''''Дякую, пропозиції до алгоритму приймаються, їх навіть більше ніж дві!''''' --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 13:32, 16 вересня 2016 (EEST) | ||
==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== | ==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== | ||
+ | '''''Доброго дня, шановні колеги!''''' | ||
+ | |||
+ | Модульний контроль з психології буде здійснюватися на основі узагальнення інформації про методи, які доцільно використовувати в професійній діяльності при організації навчально-виховного процесу при вивченні та формуванні педагогами особистості учня, розвитку його обдарованості та здатності до навчання, урахуванні гендерних особливостей, використанні методу тестування (таким чином відбудеться закріплення інформацію, до якої зверталися на попередніх заняттях). | ||
+ | |||
+ | Дайте лаконічне психолого-педагогічне обґрунтування одній техніці проведення тренінгового заняття за таким алгоритмом: назва інтерактивного метода, опис, аналіз доцільності його використання за зазначеними вище напрямками (1-2 речення). Текст до завдання та рекомендована література розташовані на моїй сторінці обговорення, можете користуватись інформацією та дидактичними матеріалами розглянутими на лекційних заняттях. Відповіді Ви розташовуєте на своїй сторінці обговорення (не забувайте за свій підпис під ними). | ||
+ | |||
+ | --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 12:39, 7 жовтня 2016 (EEST) | ||
+ | Відповідь: Метод тестування може використовуватися як після вивчення всієї теми, так і на початковому етапі. Цей метод доцільно використовувати, бо він дає можливість оперативно та обєктивно визначити рівень підготовки учня. --[[Користувач:Мацак Олена Миколаївна|Мацак Олена Миколаївна]] ([[Обговорення користувача:Мацак Олена Миколаївна|обговорення]]) 19:37, 28 жовтня 2016 (EEST) |
Поточна версія на 19:43, 28 жовтня 2016
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Доброго дня, шановні колеги!
Рада Вас вітати у вікі-просторі на першому занятті з психології!
Ми приступаємо до вивчення теми "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня", яка буде розглянута протягом чотирьох інтерактивних практичних занять.
Сьогодні – перше заняття. Текст до питань та рекомендована література розташовані на моїй сторінці обговорення. Відповіді ви розташовуєте на своїй сторінці обговорення (не забувайте за свій підпис під ними).
Дайте, будь ласка, лаконічну відповідь на перше питання.
1. Виокремте поняття, які на різних етапах онтогенезу (загалом, до народження, після народження, у процесі соціалізації), визначають людину, як представника людського роду та своїми словами дайте визначення поняття «особистість» [10, с. 19].
--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:37, 26 квітня 2016 (EEST) Відповідь: Особистість – це людина як член певного суспільства зі своєю точкою зору, поглядами, кругозором, місцем у суспільстві. Людина – організм + індивід + особистість. --Мацак Олена Миколаївна (обговорення) 21:17, 14 травня 2016 (EEST)
Продовжуємо працювати за темою "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповідь на наступне питання.
2. Як ви вважаєте, чому саме спадковість та уродженість обумовлюють задатки людини [10, с. 21]?
--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 14:15, 05 травня 2016 (EEST) Відповідь: Спадковість – те, що існує та розвивається в особистості на основі генного фонду її предків. Уродженість – розглядаються умови внутрішньоутробного життя, наслідки родової діяльності матері. Ці терміни пов’язані з поняттям задатки – це уроджені, обумовлені генним фондом, а іноді пренатальними умовами потенційні можливості розвитку більшості анатомічних, фізіологічних та деяких психічних властивостей людини. --Мацак Олена Миколаївна (обговорення) 21:21, 14 травня 2016 (EEST)
Наступне питання:
3. Назвіть критерії вікової періодизації розвитку особистості та визначте декілька психологічних новоутворень, характерних для підліткового віку [10, с. 28-29].
--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 11:38, 11 травня 2016 (EEST) Відповідь: а) Соціальна ситуація розвитку; б) провідний вид діяльності; в) психологічні новоутворення. Підлітковий вік характеризується такими специфічними новоутвореннями, як почуття дорослості, потреба у самоствердженні. --Мацак Олена Миколаївна (обговорення) 21:27, 14 травня 2016 (EEST)
Дякую за швидке, продуктивне включення у діяльність та за правильні відповіді на перші три питання – обґрунтовані та лаконічні!
Закінчуємо розгляд теми "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповідь на останнє питання.
4. На Вашу думку, чи враховуються зони актуального і найближчого розвитку учнів при організації навчально-виховного процесу на сучасному етапі розвитку освіти (коротко обґрунтуйте свою відповідь) та як учитель засобом свого предмету чи організовуючи виховну діяльність може здійснити діагностику відносно соціопсихофізіологічного портрету особистості учня (на прикладі однієї особистісної характеристики) [10, с. 29, 43-44, 47-60, 76-93]?--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 11:20, 17 травня 2016 (EEST)
Відповідь: Так, враховуються. Актуальний розвиток- це набір психологічних факторів розвитку на даний момент. Найближчий розвиток- це потенційні можливості розвитку, те що індивід може зробити за допомогою іншої людини, це більш високий рівень розвитку. Учитель може конструювати діагностичні ситуації: методи спостереження та експеримент.Наприклад, визначити коло питань, за якими складається загальне уявлення про учня: Як навчається, мотиви навчання, самопочуття учня, реакція на події, що відбуваються. --Мацак Олена Миколаївна (обговорення) 17:04, 8 серпня 2016 (EEST)
Дякую за співпрацю!
Дякую за правильну лаконічну відповідь на питання № 4!
До зустрічі на наступних заняттях у вікі-просторі. --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 13:30, 16 вересня 2016 (EEST)
Індивідуальні заняття
Доброго дня, шановні колеги!
Продовжуємо роботу. Індивідуальне заняття присвячене темі: «Психологічні аспекти гендерної освіти». За одним з напрямків (можете обрати із запропонованих нижче), опишіть гендерні відмінності учнів, що спостерігаються у навчально-виховному процесі та які педагогу потрібно враховувати у своїй професійній діяльності. Визначте умови, які потрібно при цьому створити для хлопчиків та дівчаток. Результати роздумів занесіть до наведеного нижче алгоритму (дуже коротко). Ознайомтесь із матеріалами розташованими на моїй сторінці обговорення, можете користуватись розглянутими на лекції дидактичними матеріалами та рекомендованою літературою.
Напрямки (сфери) прояву гендерних особливостей: фізіологічні процеси, фізичний розвиток, розвиток особистості, активність поведінки, діяльність, адаптація до школи, мовлення, мислення, сприйняття, увага, уява, емоції, вихованість, ставлення до оцінки, відношення до правил.
Гендерні особливості учнів
Сфера: фізіологічні процеси
Хлопчики
Опис: пізніше починають ходити, отримують більше травм у дитинстві, для психічного розвитку потрібний більший простір.
Умови: повноцінна сім'я, любов батьків, активне спілкування з однолітками.
Дівчатка
Опис: дорослішають швидше за хлопців,грають в обмеженому просторі, їм досить маленького куточка.
Умови: благополучне оточення, друзі, любов батьків. --Мацак Олена Миколаївна (обговорення) 17:25, 8 серпня 2016 (EEST)
--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 11:14, 24 травня 2016 (EEST)
Дякую за вірну лаконічну відповідь та цікаві міркування! --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:57, 16 вересня 2016 (EEST)
Консультації
Шановні колеги!
Згідно навчально-тематичного плану Ви маєте можливість отримати консультацію з навчальної дисципліни «Психологія» відносно теми «Тестування як психолого-педагогічний засіб оцінювання якості навчальних досягнень учнів». Готова надати її Вам за телефоном чи на сторінках обговорення. Попередньо прошу ознайомитись із матеріалами розташованими на моїй сторінці обговорення та інформацією, дидактичними матеріалами розглянутими на лекційних заняттях. У мене буде можливість дати відповідь кожному з Вас на одне питання. Телефонуйте чи залишайте Ваше запитання на цій сторінці.
--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 11:06, 16 вересня 2016 (EEST)
Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)
Доброго дня, колеги!
Запрошую Вас розглянути тему "Психологічні аспекти роботи з обдарованими дітьми".
Вивчаємо джерела
Пропоную звернутись до інформації та літературних джерел запропонованих до розгляду при вивченні даної теми на моїй сторінці обговорення, можете користуватись рекомендованою літературою та розглянутими на лекції дидактичними матеріалами.
Обговорюємо
Пропоную винести на дискусію обговорення характеристик (якостей, рис тощо) обдарованих учнів. Прошу кожного з Вас запропонувати по 1-2 характеристики, що визначає обдарованість до навчального предмету «історія». Таким чином, наприкінці дискусії ми сформулюємо алгоритм вияву обдарованих учнів. --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:38, 2 червня 2016 (EEST)
Відповідь: Характеристика обдарованих учнів: - пізнавальна активність та допитливість; - логічне мислення; - креативність; - творче виконання завдань. --Мацак Олена Миколаївна (обговорення) 21:06, 29 серпня 2016 (EEST)
Дякую, пропозиції до алгоритму приймаються, їх навіть більше ніж дві! --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 13:32, 16 вересня 2016 (EEST)
Проведення та перевірка модульного контролю
Доброго дня, шановні колеги!
Модульний контроль з психології буде здійснюватися на основі узагальнення інформації про методи, які доцільно використовувати в професійній діяльності при організації навчально-виховного процесу при вивченні та формуванні педагогами особистості учня, розвитку його обдарованості та здатності до навчання, урахуванні гендерних особливостей, використанні методу тестування (таким чином відбудеться закріплення інформацію, до якої зверталися на попередніх заняттях).
Дайте лаконічне психолого-педагогічне обґрунтування одній техніці проведення тренінгового заняття за таким алгоритмом: назва інтерактивного метода, опис, аналіз доцільності його використання за зазначеними вище напрямками (1-2 речення). Текст до завдання та рекомендована література розташовані на моїй сторінці обговорення, можете користуватись інформацією та дидактичними матеріалами розглянутими на лекційних заняттях. Відповіді Ви розташовуєте на своїй сторінці обговорення (не забувайте за свій підпис під ними).
--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:39, 7 жовтня 2016 (EEST) Відповідь: Метод тестування може використовуватися як після вивчення всієї теми, так і на початковому етапі. Цей метод доцільно використовувати, бо він дає можливість оперативно та обєктивно визначити рівень підготовки учня. --Мацак Олена Миколаївна (обговорення) 19:37, 28 жовтня 2016 (EEST)