Відмінності між версіями «Психологія Бурсов С.М.»
(→Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)) |
(→Інтерактивні практичні заняття) |
||
(не показані 7 проміжних версій 2 учасників) | |||
Рядок 14: | Рядок 14: | ||
Дайте, будь ласка, лаконічні відповіді на перші три питання. | Дайте, будь ласка, лаконічні відповіді на перші три питання. | ||
− | ''1. Виокремте поняття, які на різних етапах онтогенезу (загалом, до народження, після народження, у процесі соціалізації), визначають людину, як представника людського роду [14, с. 18-19].'' | + | ''1. Виокремте поняття, які на різних етапах онтогенезу (загалом, до народження, після народження, у процесі соціалізації), визначають людину, як представника людського роду [14, с. 18-19].''Людину, як представника людського роду на різних етапах онтогенезу визначають такими поняттями:організм (існування на біологічному рівні); індивід (належність до людського роду); особистість (виокремлення себе серед оточення).--[[Користувач:Бурсов Сергій Миколайович|Бурсов Сергій Миколайович]] ([[Обговорення користувача:Бурсов Сергій Миколайович|обговорення]]) 20:41, 24 жовтня 2017 (EEST) |
− | ''2. Своїми словами сформулюйте визначення поняття «особистість» [14, с. 19].'' | + | ''2. Своїми словами сформулюйте визначення поняття «особистість» [14, с. 19].'' Особистість - це індивід, який має свідомість, самосвідомість, активно пізнає і перетворює навколишній світ відповідно до людських потреб. Це відображення соціальної природи людини.--[[Користувач:Бурсов Сергій Миколайович|Бурсов Сергій Миколайович]] ([[Обговорення користувача:Бурсов Сергій Миколайович|обговорення]]) 20:41, 24 жовтня 2017 (EEST) |
− | ''3. Як ви вважаєте, чому саме спадковість та уродженість обумовлюють задатки людини [14, с. 21]?''--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 12:52, 25 квітня 2017 (EET) | + | ''3. Як ви вважаєте, чому саме спадковість та уродженість обумовлюють задатки людини [14, с. 21]?''Задатки - природжені особливості людини. Я вважаю, що важливим чинником, який впливає на формування особистості, є спадковість — відновлення в нащадків біологічних особливостей батьків. Велике значення мають і умови внутрішньоутробного життя, наслідки родової діяльності матері. Усе ж від природи різні діти мають неоднакові інтелектуальні задатки. Тому, важливо вчасно розгледіти високорозвинену особистість, особливі задатки дитини, працювати над їх розвитком. Організовуючи навчально-виховний процес у школі, слід здійснювати індивідуальний підхід до кожного учня, тобто впроваджувати диференційоване та особистісно-зорієнтоване навчання.--[[Користувач:Бурсов Сергій Миколайович|Бурсов Сергій Миколайович]] ([[Обговорення користувача:Бурсов Сергій Миколайович|обговорення]]) 20:41, 24 жовтня 2017 (EEST)[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 12:52, 25 квітня 2017 (EET) |
---- | ---- | ||
Продовжуємо працювати за темою "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповіді на наступні два питання. | Продовжуємо працювати за темою "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповіді на наступні два питання. | ||
− | ''4. На Вашу думку, чому саме стихійний шлях, має найбільший вплив на формування особистості дитини, визначте у цьому процесі роль референтної особи [14, с. 25, 28]?'' | + | ''4. На Вашу думку, чому саме стихійний шлях, має найбільший вплив на формування особистості дитини, визначте у цьому процесі роль референтної особи [14, с. 25, 28]?''Формування особистості відбувається під впливом зовнішніх факторів, один з яких стихійне формування. Це є закономірний, об'єктивний процес, в якому дитина перебуває від свого народження і на її формування нецілеспрямовано впливають різні чинники, але головним є соціальне оточення.--[[Користувач:Бурсов Сергій Миколайович|Бурсов Сергій Миколайович]] ([[Обговорення користувача:Бурсов Сергій Миколайович|обговорення]]) 20:41, 24 жовтня 2017 (EEST) |
− | ''5. Назвіть критерії вікової періодизації розвитку особистості та визначте декілька психологічних новоутворень, характерних для підліткового віку [14, с. 28-29].''--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 12:50, 03 травня 2017 (EET) | + | ''5. Назвіть критерії вікової періодизації розвитку особистості та визначте декілька психологічних новоутворень, характерних для підліткового віку [14, с. 28-29].''--1.Соціальна ситуація розвитку-визначається соціальною позицією,місцем яке займає дитина у системі відносин з навколишнім світом(соціальним середовищем).Найбільший вплив на розвиток особистості дитини мають для дошкільнят - батьки;для молодшого школяра-вчитель,батьки;для підлітка-однолітки;для юнацтва-своя думка. |
+ | 2.Провідний вид діяльності-який на конкретному віковому етапі обумовлює головні,найважливіші зміни у психіці індивіда,у його психічних процесах та психологічних властивостей. | ||
+ | ПВД за віковими етапами: | ||
+ | 1)до 1 р.-безпосередньо-емоційне спілкування з дорослими; | ||
+ | 2)1-3 р.-предметно-маніпуляційна діяльність; | ||
+ | 3)3-7 р.-сюжетно-рольова гра; | ||
+ | 4)7-10 р.-навчання; | ||
+ | 5)10-15 р.-спілкування з однолітками; | ||
+ | 6)15-17 р.-навчально-профорієнтаційна діяльність. | ||
+ | 3.Психологічні новоутворення-якісні зміни,придбання у психічному розвитку людини,що відбуваються у кінці вікового періоду.Вони показують чи готова дитина перейти до нового етапу. | ||
+ | Підлітковий вік — період переходу від дитинства до дорослості, інтенсивного становлення почуттів і волі, спрямованості, готовності жити і діяти так, як живуть і діють дорослі. Підліток усвідомлює себе дорослою особою. Зростає його активність, відбувається ціннісна переорієнтація під впливом прагнення бути дорослим. Проте він поводиться ще як дитина. Психічному його розвитку властиво багато суперечностей. Підліток є ще дитиною, і вже — не дитина, має деякі риси дорослого, але — ще не дорослий, намагається обмірковувати свої прагнення, дії, як це роблять дорослі, але своєрідно, по-дитячому. Саме ця суперечність у психічному розвитку потребує у спілкуванні з ним значного такту, обережності, делікатності, які є суттєвими у процесі нормального становлення його особистості.--[[Користувач:Бурсов Сергій Миколайович|Бурсов Сергій Миколайович]] ([[Обговорення користувача:Бурсов Сергій Миколайович|обговорення]]) 20:41, 24 жовтня 2017 (EEST)[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 12:50, 03 травня 2017 (EET) | ||
---- | ---- | ||
Рядок 32: | Рядок 42: | ||
''6. Дайте короткий опис людини, для якої характерний комплекс «змішування ролей» [14, с. 30-31].'' | ''6. Дайте короткий опис людини, для якої характерний комплекс «змішування ролей» [14, с. 30-31].'' | ||
+ | -Людина, для якої є характерним комплекс "змішування ролей", буде виконувати різні соціальні ролі.--[[Користувач:Бурсов Сергій Миколайович|Бурсов Сергій Миколайович]] ([[Обговорення користувача:Бурсов Сергій Миколайович|обговорення]]) 20:41, 24 жовтня 2017 (EEST) | ||
''7. Які особистісні тести Ви знаєте (достатньо одного прикладу: назва та що діагностує) [14, с. 76-93]?'' | ''7. Які особистісні тести Ви знаєте (достатньо одного прикладу: назва та що діагностує) [14, с. 76-93]?'' | ||
− | + | -Опитувальник Схильності до ризику. О.Г. Шмельова. Мета: оцінювання схильності особистості до ризику.--[[Користувач:Бурсов Сергій Миколайович|Бурсов Сергій Миколайович]] ([[Обговорення користувача:Бурсов Сергій Миколайович|обговорення]]) 20:41, 24 жовтня 2017 (EEST) | |
--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 11:25, 10 травня 2017 (EET) | --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 11:25, 10 травня 2017 (EET) | ||
Рядок 42: | Рядок 53: | ||
''8. Як учитель засобом свого предмету чи організовуючи виховну діяльність може здійснити діагностику відносно соціопсихофізіологічного портрету особистості учня (на прикладі однієї особистісної характеристики) [14, с. 43-44, 47-60, 76-93]?'' | ''8. Як учитель засобом свого предмету чи організовуючи виховну діяльність може здійснити діагностику відносно соціопсихофізіологічного портрету особистості учня (на прикладі однієї особистісної характеристики) [14, с. 43-44, 47-60, 76-93]?'' | ||
+ | --На уроках історії, під час підготовки та проведення заходів,під час навчальних екскурсій,використовуючи метод спостереження можна отримати соціопсихофізіологічний портрет особистості.Учень М. в міру рухливий. Активності на уроках не проявляє,емоційно врівноважений. Розвинена візуальна система сприйняття. Пам'ять і мислення розвинені на середньому рівні, мова нешвидка, розбірлива. В стосунках з однокласниками завжди намагається бути лідером.--[[Користувач:Бурсов Сергій Миколайович|Бурсов Сергій Миколайович]] ([[Обговорення користувача:Бурсов Сергій Миколайович|обговорення]]) 20:41, 24 жовтня 2017 (EEST) | ||
+ | ''9. На Вашу думку, чи враховуються зони актуального та найближчого розвитку учнів при організації навчально-виховного процесу на сучасному етапі розвитку освіти (коротко обґрунтуйте свою відповідь) [14, с. 29]?''--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 11:19, 17 травня 2017 (EET) | ||
− | + | --Так.--[[Користувач:Бурсов Сергій Миколайович|Бурсов Сергій Миколайович]] ([[Обговорення користувача:Бурсов Сергій Миколайович|обговорення]]) 20:41, 24 жовтня 2017 (EEST) | |
− | '''''Дякую за відповіді!''''' | + | '''''Дякую за відповіді!''''' <p style="color:red;"><b>Відповідь до питання №9 потребує обгрунтування.</b></p> |
− | '''''Дякую за співпрацю!''''' | + | '''''Дякую за співпрацю!'''''--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 17:37, 25 жовтня 2017 (EEST) |
− | + | ||
− | --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) | + | |
==== Індивідуальні заняття ==== | ==== Індивідуальні заняття ==== | ||
Рядок 58: | Рядок 69: | ||
Продовжуємо роботу. Індивідуальне заняття присвячене темі: «Психологічні аспекти гендерної освіти». За одним з напрямків (можете обрати із запропонованих нижче), опишіть гендерні відмінності учнів, що спостерігаються у навчально-виховному процесі та які педагогу потрібно враховувати у своїй професійній діяльності. Визначте умови, які потрібно при цьому створити для хлопчиків та дівчаток. Результати роздумів занесіть до наведеного нижче алгоритму (дуже коротко). Ознайомтесь із матеріалами розташованими на моїй сторінці обговорення, можете користуватись розглянутими на лекції дидактичними матеріалами та рекомендованою літературою. | Продовжуємо роботу. Індивідуальне заняття присвячене темі: «Психологічні аспекти гендерної освіти». За одним з напрямків (можете обрати із запропонованих нижче), опишіть гендерні відмінності учнів, що спостерігаються у навчально-виховному процесі та які педагогу потрібно враховувати у своїй професійній діяльності. Визначте умови, які потрібно при цьому створити для хлопчиків та дівчаток. Результати роздумів занесіть до наведеного нижче алгоритму (дуже коротко). Ознайомтесь із матеріалами розташованими на моїй сторінці обговорення, можете користуватись розглянутими на лекції дидактичними матеріалами та рекомендованою літературою. | ||
− | '''Напрямки (сфери) прояву гендерних особливостей:''' фізіологічні процеси, фізичний розвиток, розвиток особистості, активність поведінки, діяльність, адаптація до школи, мовлення, мислення, сприйняття, увага, уява, емоції, вихованість, ставлення до оцінки, відношення до правил. | + | '''Напрямки (сфери) прояву гендерних особливостей:''' фізіологічні процеси, фізичний розвиток, розвиток особистості, активність поведінки, діяльність, адаптація до школи, мовлення, мислення, сприйняття, увага, уява, емоції, вихованість, ставлення до оцінки, відношення до правил. --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 11:04, 24 травня 2017 (EEST) |
'''Гендерні особливості учнів''' | '''Гендерні особливості учнів''' | ||
− | Сфера: | + | Сфера: Сфера:розвиток особистості--[[Користувач:Бурсов Сергій Миколайович|Бурсов Сергій Миколайович]] ([[Обговорення користувача:Бурсов Сергій Миколайович|обговорення]]) 20:48, 24 жовтня 2017 (EEST) |
Хлопчики | Хлопчики | ||
− | Опис: | + | Опис: Провідним мотивом їхньої поведінки виступає пізнавальний. Характеризуються широкими і визначеними інтересами які виходять за межі навчальної програми. Характер стабільний, послідовний, прогнозований. Більше притаманні вольові риси. Переважають інтелектуальні та практичні почуття.--[[Користувач:Бурсов Сергій Миколайович|Бурсов Сергій Миколайович]] ([[Обговорення користувача:Бурсов Сергій Миколайович|обговорення]]) 20:48, 24 жовтня 2017 (EEST) |
− | Умови: | + | Умови:Залучати хлопчиків більше до пошукової діяльності,особливо в плані вивчення історії рідного краю; в роботі більш давати самостійності.--[[Користувач:Бурсов Сергій Миколайович|Бурсов Сергій Миколайович]] ([[Обговорення користувача:Бурсов Сергій Миколайович|обговорення]]) 20:48, 24 жовтня 2017 (EEST) |
Дівчатка | Дівчатка | ||
− | Опис: | + | Опис:Провідними мотивами поведінки та діяльності виступають схвалення та соціальна значущість. Інтереси здебільшого пов'язані з моральними та побутовими аспектами життя і рідко виходять за межі програмних вимог. Переважають моральні та естетичні почуття.--[[Користувач:Бурсов Сергій Миколайович|Бурсов Сергій Миколайович]] ([[Обговорення користувача:Бурсов Сергій Миколайович|обговорення]]) 20:48, 24 жовтня 2017 (EEST) |
− | Умови: --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) | + | Умови: Залучати до роботи екскурсоводами в музеї, до організації та проведення виховних заходів,оформлення та проведення тематичних виставок.--[[Користувач:Бурсов Сергій Миколайович|Бурсов Сергій Миколайович]] ([[Обговорення користувача:Бурсов Сергій Миколайович|обговорення]]) 20:48, 24 жовтня 2017 (EEST) |
+ | |||
+ | '''Дякую за відповідь!'''--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 17:32, 25 жовтня 2017 (EEST) | ||
---- | ---- | ||
Рядок 95: | Рядок 108: | ||
''Обговорюємо'' | ''Обговорюємо'' | ||
− | Пропоную винести на дискусію обговорення характеристик (якостей, рис тощо) обдарованих учнів. Прошу кожного з Вас запропонувати по 1-2 характеристики, що визначає обдарованість до навчального предмету «історія». Таким чином, наприкінці дискусії ми сформулюємо алгоритм вияву обдарованих учнів. | + | Пропоную винести на дискусію обговорення характеристик (якостей, рис тощо) обдарованих учнів. Прошу кожного з Вас запропонувати по 1-2 характеристики, що визначає обдарованість до навчального предмету «історія». Таким чином, наприкінці дискусії ми сформулюємо алгоритм вияву обдарованих учнів.--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 11:05, 1 червня 2017 (EEST) |
− | + | ||
− | --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 11:05, 1 червня 2017 (EEST) | + | Відповідь: На мою думку одними з основних характеристик обдарованої дитини з предмету історії є: 1.володіння великим обсягом інформації; 2.здатність критично мислити та висловлювати оригінальні ідеї; 3.здатність розв'язувати складні проблеми.--[[Користувач:Бурсов Сергій Миколайович|Бурсов Сергій Миколайович]] ([[Обговорення користувача:Бурсов Сергій Миколайович|обговорення]]) 20:53, 24 жовтня 2017 (EEST) |
+ | |||
+ | '''Дякую за відповідь!'''--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 17:30, 25 жовтня 2017 (EEST) | ||
==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== | ==== Проведення та перевірка модульного контролю ==== | ||
Рядок 104: | Рядок 119: | ||
Модульний контроль з психології буде здійснюватися на основі узагальнення інформації про методи, які доцільно використовувати в професійній діяльності при організації навчально-виховного процесу при вивченні та формуванні педагогами особистості учня, розвитку його обдарованості та здатності до навчання, урахуванні гендерних особливостей, використанні методу тестування (таким чином відбудеться закріплення інформації, до якої зверталися на попередніх заняттях). | Модульний контроль з психології буде здійснюватися на основі узагальнення інформації про методи, які доцільно використовувати в професійній діяльності при організації навчально-виховного процесу при вивченні та формуванні педагогами особистості учня, розвитку його обдарованості та здатності до навчання, урахуванні гендерних особливостей, використанні методу тестування (таким чином відбудеться закріплення інформації, до якої зверталися на попередніх заняттях). | ||
− | Дайте лаконічне психолого-педагогічне обґрунтування одній техніці проведення тренінгового заняття за таким алгоритмом: назва інтерактивного методу, опис, аналіз доцільності його використання за зазначеними вище напрямками (1-2 речення). Рекомендована література розташована на моїй сторінці обговорення, можете користуватись інформацією та дидактичними матеріалами розглянутими на лекційних заняттях. Відповіді Ви розташовуєте на своїй сторінці обговорення (не забувайте за свій підпис під ними). | + | Дайте лаконічне психолого-педагогічне обґрунтування одній техніці проведення тренінгового заняття за таким алгоритмом: назва інтерактивного методу, опис, аналіз доцільності його використання за зазначеними вище напрямками (1-2 речення). Рекомендована література розташована на моїй сторінці обговорення, можете користуватись інформацією та дидактичними матеріалами розглянутими на лекційних заняттях. Відповіді Ви розташовуєте на своїй сторінці обговорення (не забувайте за свій підпис під ними).--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 14:04, 12 червня 2017 (EEST) |
− | --[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 14:04, 12 червня 2017 (EEST) | + | |
+ | Відповідь: На своїх уроках з історії серед інтерактивних методів я надаю перевагу методу "Прес". Цей метод використовується при обговоренні проблемних питань.Метод навчає учнів виробляти й формулювати аргументи,сприяє розвитку в майбутньому виробленню громадянської позиції. | ||
+ | Метод має таку структуру: 1.висловлення позиції; 2.чітке її обгрунтування; 3.наведення фактів,що підтверджують позицію; 4.висновки.--[[Користувач:Бурсов Сергій Миколайович|Бурсов Сергій Миколайович]] ([[Обговорення користувача:Бурсов Сергій Миколайович|обговорення]]) 20:56, 24 жовтня 2017 (EEST) | ||
+ | |||
+ | '''Дякую за відповідь!'''--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 17:29, 25 жовтня 2017 (EEST) |
Поточна версія на 17:41, 25 жовтня 2017
Чекаю Ваших відповідей за всіма завданнями!
--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 13:54, 23 жовтня 2017 (EEST)Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Доброго дня, шановні колеги!
Рада Вас вітати у вікі-просторі на першому занятті з психології!
Ми приступаємо до вивчення теми "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня", яка буде розглянута на інтерактивних практичних заняттях протягом 8 навчальних годин (4 заняття, одне заняття – два-три питання).
Сьогодні – перше заняття. Текст до питань та рекомендована література розташовані на моїй сторінці обговорення. Відповіді ви розташовуєте на своїй сторінці обговорення (не забувайте за свій підпис під ними).
Дайте, будь ласка, лаконічні відповіді на перші три питання.
1. Виокремте поняття, які на різних етапах онтогенезу (загалом, до народження, після народження, у процесі соціалізації), визначають людину, як представника людського роду [14, с. 18-19].Людину, як представника людського роду на різних етапах онтогенезу визначають такими поняттями:організм (існування на біологічному рівні); індивід (належність до людського роду); особистість (виокремлення себе серед оточення).--Бурсов Сергій Миколайович (обговорення) 20:41, 24 жовтня 2017 (EEST)
2. Своїми словами сформулюйте визначення поняття «особистість» [14, с. 19]. Особистість - це індивід, який має свідомість, самосвідомість, активно пізнає і перетворює навколишній світ відповідно до людських потреб. Це відображення соціальної природи людини.--Бурсов Сергій Миколайович (обговорення) 20:41, 24 жовтня 2017 (EEST)
3. Як ви вважаєте, чому саме спадковість та уродженість обумовлюють задатки людини [14, с. 21]?Задатки - природжені особливості людини. Я вважаю, що важливим чинником, який впливає на формування особистості, є спадковість — відновлення в нащадків біологічних особливостей батьків. Велике значення мають і умови внутрішньоутробного життя, наслідки родової діяльності матері. Усе ж від природи різні діти мають неоднакові інтелектуальні задатки. Тому, важливо вчасно розгледіти високорозвинену особистість, особливі задатки дитини, працювати над їх розвитком. Організовуючи навчально-виховний процес у школі, слід здійснювати індивідуальний підхід до кожного учня, тобто впроваджувати диференційоване та особистісно-зорієнтоване навчання.--Бурсов Сергій Миколайович (обговорення) 20:41, 24 жовтня 2017 (EEST)З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:52, 25 квітня 2017 (EET)
Продовжуємо працювати за темою "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповіді на наступні два питання.
4. На Вашу думку, чому саме стихійний шлях, має найбільший вплив на формування особистості дитини, визначте у цьому процесі роль референтної особи [14, с. 25, 28]?Формування особистості відбувається під впливом зовнішніх факторів, один з яких стихійне формування. Це є закономірний, об'єктивний процес, в якому дитина перебуває від свого народження і на її формування нецілеспрямовано впливають різні чинники, але головним є соціальне оточення.--Бурсов Сергій Миколайович (обговорення) 20:41, 24 жовтня 2017 (EEST)
5. Назвіть критерії вікової періодизації розвитку особистості та визначте декілька психологічних новоутворень, характерних для підліткового віку [14, с. 28-29].--1.Соціальна ситуація розвитку-визначається соціальною позицією,місцем яке займає дитина у системі відносин з навколишнім світом(соціальним середовищем).Найбільший вплив на розвиток особистості дитини мають для дошкільнят - батьки;для молодшого школяра-вчитель,батьки;для підлітка-однолітки;для юнацтва-своя думка. 2.Провідний вид діяльності-який на конкретному віковому етапі обумовлює головні,найважливіші зміни у психіці індивіда,у його психічних процесах та психологічних властивостей. ПВД за віковими етапами: 1)до 1 р.-безпосередньо-емоційне спілкування з дорослими; 2)1-3 р.-предметно-маніпуляційна діяльність; 3)3-7 р.-сюжетно-рольова гра; 4)7-10 р.-навчання; 5)10-15 р.-спілкування з однолітками; 6)15-17 р.-навчально-профорієнтаційна діяльність. 3.Психологічні новоутворення-якісні зміни,придбання у психічному розвитку людини,що відбуваються у кінці вікового періоду.Вони показують чи готова дитина перейти до нового етапу. Підлітковий вік — період переходу від дитинства до дорослості, інтенсивного становлення почуттів і волі, спрямованості, готовності жити і діяти так, як живуть і діють дорослі. Підліток усвідомлює себе дорослою особою. Зростає його активність, відбувається ціннісна переорієнтація під впливом прагнення бути дорослим. Проте він поводиться ще як дитина. Психічному його розвитку властиво багато суперечностей. Підліток є ще дитиною, і вже — не дитина, має деякі риси дорослого, але — ще не дорослий, намагається обмірковувати свої прагнення, дії, як це роблять дорослі, але своєрідно, по-дитячому. Саме ця суперечність у психічному розвитку потребує у спілкуванні з ним значного такту, обережності, делікатності, які є суттєвими у процесі нормального становлення його особистості.--Бурсов Сергій Миколайович (обговорення) 20:41, 24 жовтня 2017 (EEST)З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:50, 03 травня 2017 (EET)
Сьогодні, протягом заняття, розглянемо ще два питання:
6. Дайте короткий опис людини, для якої характерний комплекс «змішування ролей» [14, с. 30-31]. -Людина, для якої є характерним комплекс "змішування ролей", буде виконувати різні соціальні ролі.--Бурсов Сергій Миколайович (обговорення) 20:41, 24 жовтня 2017 (EEST)
7. Які особистісні тести Ви знаєте (достатньо одного прикладу: назва та що діагностує) [14, с. 76-93]? -Опитувальник Схильності до ризику. О.Г. Шмельова. Мета: оцінювання схильності особистості до ризику.--Бурсов Сергій Миколайович (обговорення) 20:41, 24 жовтня 2017 (EEST) --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 11:25, 10 травня 2017 (EET)
Закінчуємо розгляд теми "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповіді на останні два питання.
8. Як учитель засобом свого предмету чи організовуючи виховну діяльність може здійснити діагностику відносно соціопсихофізіологічного портрету особистості учня (на прикладі однієї особистісної характеристики) [14, с. 43-44, 47-60, 76-93]? --На уроках історії, під час підготовки та проведення заходів,під час навчальних екскурсій,використовуючи метод спостереження можна отримати соціопсихофізіологічний портрет особистості.Учень М. в міру рухливий. Активності на уроках не проявляє,емоційно врівноважений. Розвинена візуальна система сприйняття. Пам'ять і мислення розвинені на середньому рівні, мова нешвидка, розбірлива. В стосунках з однокласниками завжди намагається бути лідером.--Бурсов Сергій Миколайович (обговорення) 20:41, 24 жовтня 2017 (EEST) 9. На Вашу думку, чи враховуються зони актуального та найближчого розвитку учнів при організації навчально-виховного процесу на сучасному етапі розвитку освіти (коротко обґрунтуйте свою відповідь) [14, с. 29]?--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 11:19, 17 травня 2017 (EET)
--Так.--Бурсов Сергій Миколайович (обговорення) 20:41, 24 жовтня 2017 (EEST)
Дякую за відповіді!Відповідь до питання №9 потребує обгрунтування.
Дякую за співпрацю!--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 17:37, 25 жовтня 2017 (EEST)
Індивідуальні заняття
Доброго дня, шановні колеги!
Продовжуємо роботу. Індивідуальне заняття присвячене темі: «Психологічні аспекти гендерної освіти». За одним з напрямків (можете обрати із запропонованих нижче), опишіть гендерні відмінності учнів, що спостерігаються у навчально-виховному процесі та які педагогу потрібно враховувати у своїй професійній діяльності. Визначте умови, які потрібно при цьому створити для хлопчиків та дівчаток. Результати роздумів занесіть до наведеного нижче алгоритму (дуже коротко). Ознайомтесь із матеріалами розташованими на моїй сторінці обговорення, можете користуватись розглянутими на лекції дидактичними матеріалами та рекомендованою літературою.
Напрямки (сфери) прояву гендерних особливостей: фізіологічні процеси, фізичний розвиток, розвиток особистості, активність поведінки, діяльність, адаптація до школи, мовлення, мислення, сприйняття, увага, уява, емоції, вихованість, ставлення до оцінки, відношення до правил. --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 11:04, 24 травня 2017 (EEST)
Гендерні особливості учнів
Сфера: Сфера:розвиток особистості--Бурсов Сергій Миколайович (обговорення) 20:48, 24 жовтня 2017 (EEST)
Хлопчики
Опис: Провідним мотивом їхньої поведінки виступає пізнавальний. Характеризуються широкими і визначеними інтересами які виходять за межі навчальної програми. Характер стабільний, послідовний, прогнозований. Більше притаманні вольові риси. Переважають інтелектуальні та практичні почуття.--Бурсов Сергій Миколайович (обговорення) 20:48, 24 жовтня 2017 (EEST)
Умови:Залучати хлопчиків більше до пошукової діяльності,особливо в плані вивчення історії рідного краю; в роботі більш давати самостійності.--Бурсов Сергій Миколайович (обговорення) 20:48, 24 жовтня 2017 (EEST)
Дівчатка
Опис:Провідними мотивами поведінки та діяльності виступають схвалення та соціальна значущість. Інтереси здебільшого пов'язані з моральними та побутовими аспектами життя і рідко виходять за межі програмних вимог. Переважають моральні та естетичні почуття.--Бурсов Сергій Миколайович (обговорення) 20:48, 24 жовтня 2017 (EEST)
Умови: Залучати до роботи екскурсоводами в музеї, до організації та проведення виховних заходів,оформлення та проведення тематичних виставок.--Бурсов Сергій Миколайович (обговорення) 20:48, 24 жовтня 2017 (EEST)
Дякую за відповідь!--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 17:32, 25 жовтня 2017 (EEST)
Консультації
Шановні колеги!
Згідно навчально-тематичного плану Ви маєте можливість отримати консультацію з навчальної дисципліни «Психологія» відносно теми «Тестування як психолого-педагогічний засіб оцінювання якості навчальних досягнень учнів». Готова надати її Вам за телефоном чи на сторінках обговорення. Попередньо прошу ознайомитись із літературою розташованою на моїй сторінці обговорення та інформацією, дидактичними матеріалами розглянутими на лекційних заняттях. У мене буде можливість дати відповідь кожному з Вас на одне питання. Телефонуйте чи залишайте Ваше запитання на цій сторінці. --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:43, 8 вересня 2017 (EEST)
Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)
Доброго дня, колеги!
Запрошую Вас розглянути тему "Психологічні аспекти роботи з обдарованими дітьми".
Вивчаємо джерела
Пропоную звернутись до літературних джерел запропонованих до розгляду при вивченні даної теми на моїй сторінці обговорення, можете користуватись рекомендованою літературою та розглянутими на лекції дидактичними матеріалами.
Обговорюємо
Пропоную винести на дискусію обговорення характеристик (якостей, рис тощо) обдарованих учнів. Прошу кожного з Вас запропонувати по 1-2 характеристики, що визначає обдарованість до навчального предмету «історія». Таким чином, наприкінці дискусії ми сформулюємо алгоритм вияву обдарованих учнів.--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 11:05, 1 червня 2017 (EEST)
Відповідь: На мою думку одними з основних характеристик обдарованої дитини з предмету історії є: 1.володіння великим обсягом інформації; 2.здатність критично мислити та висловлювати оригінальні ідеї; 3.здатність розв'язувати складні проблеми.--Бурсов Сергій Миколайович (обговорення) 20:53, 24 жовтня 2017 (EEST)
Дякую за відповідь!--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 17:30, 25 жовтня 2017 (EEST)
Проведення та перевірка модульного контролю
Доброго дня, шановні колеги!
Модульний контроль з психології буде здійснюватися на основі узагальнення інформації про методи, які доцільно використовувати в професійній діяльності при організації навчально-виховного процесу при вивченні та формуванні педагогами особистості учня, розвитку його обдарованості та здатності до навчання, урахуванні гендерних особливостей, використанні методу тестування (таким чином відбудеться закріплення інформації, до якої зверталися на попередніх заняттях).
Дайте лаконічне психолого-педагогічне обґрунтування одній техніці проведення тренінгового заняття за таким алгоритмом: назва інтерактивного методу, опис, аналіз доцільності його використання за зазначеними вище напрямками (1-2 речення). Рекомендована література розташована на моїй сторінці обговорення, можете користуватись інформацією та дидактичними матеріалами розглянутими на лекційних заняттях. Відповіді Ви розташовуєте на своїй сторінці обговорення (не забувайте за свій підпис під ними).--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 14:04, 12 червня 2017 (EEST)
Відповідь: На своїх уроках з історії серед інтерактивних методів я надаю перевагу методу "Прес". Цей метод використовується при обговоренні проблемних питань.Метод навчає учнів виробляти й формулювати аргументи,сприяє розвитку в майбутньому виробленню громадянської позиції. Метод має таку структуру: 1.висловлення позиції; 2.чітке її обгрунтування; 3.наведення фактів,що підтверджують позицію; 4.висновки.--Бурсов Сергій Миколайович (обговорення) 20:56, 24 жовтня 2017 (EEST)
Дякую за відповідь!--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 17:29, 25 жовтня 2017 (EEST)