Відмінності між версіями «Психологія Семенченко С.М.»

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук
(Консультації)
(Інтерактивні практичні заняття)
Рядок 15: Рядок 15:
  
 
''1. Виокремте поняття, які на різних етапах онтогенезу (загалом, до народження, після народження, у процесі соціалізації), визначають людину, як представника людського роду [14, с. 18-19].''
 
''1. Виокремте поняття, які на різних етапах онтогенезу (загалом, до народження, після народження, у процесі соціалізації), визначають людину, як представника людського роду [14, с. 18-19].''
 
+
В сучасній науці вживаються поняття "людина", "індивід", "індивідуальність" і "особистість", які за своїм обсягом співпадають, бо означають одну і ту саму істоту Homo sapiens, тобто людину. Поняття "індивід" підкреслює, що мова йде про одиницю, яка належить певному цілому (в даному випадку людському родові). В по­нятті "особистість" відображено те, що ця одиниця (індивід) має властивості, які набуваються в суспільстві, в процесі сумісної діяльності із собі подібним.--[[Користувач:Семенченко Світлана Михайлівна|Семенченко Світлана Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Семенченко Світлана Михайлівна|обговорення]]) 09:46, 13 червня 2017 (EEST)
 
''2. Своїми словами сформулюйте визначення поняття «особистість» [14, с. 19].''
 
''2. Своїми словами сформулюйте визначення поняття «особистість» [14, с. 19].''
 
+
"Особистість" це ха­рактеристика людини з боку тих рис, які формуються під впливом соціального оточення. Особистістю не на­роджуються, а нею стають в процесі життєдіяльності завдяки вход­женню людини в суспільство, тобто в процесі соціалізації.--[[Користувач:Семенченко Світлана Михайлівна|Семенченко Світлана Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Семенченко Світлана Михайлівна|обговорення]]) 09:46, 13 червня 2017 (EEST)
 
''3. Як ви вважаєте, чому саме спадковість та уродженість обумовлюють задатки людини [14, с. 21]?''--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 12:31, 25 квітня 2017 (EET)
 
''3. Як ви вважаєте, чому саме спадковість та уродженість обумовлюють задатки людини [14, с. 21]?''--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 12:31, 25 квітня 2017 (EET)
----
+
Спадковість — здатність організму відтворювати потомство, передавати свої ознаки наступним поколінням, відновлення у нащадків біологічної подібності.
 +
За спадковістю передаються: тип нервової системи, конституція тіла, зовнішні ознаки (колір волосся, очей, шкіри) та власне людські задатки (високоорганізований мозок, здатність розмовляти, ходити у вертикальному положенні, займатись певними видами діяльності та ін.).
 +
-За свідченням психологів, вродженими у людини є не готові здібності, а тільки потенційні можливості для їх розвитку — задатки.
 +
Задатки — природні особливості людини, які є передумовою для розвитку індивіда.
 +
Вони впливають на швидкість виникнення умовних рефлексів, вироблення навичок, форм поведінки, становлення темпераменту, але самі по собі не зумовлюють особливостей особистості. Якщо немає сприятливих суспільних умов, чи людина не займається відповідною діяльністю, вони взагалі можуть не виявлятися.  Спадково передаються інтелектуальні здібності — основа розвитку розумових і пізнавальних сил. Генетики довели, що люди здатні до необмеженого духовного розвитку завдяки можливостям мозку. Проте інтелектуальний розвиток відбувається лише за активної розумової діяльності. Тому важливо якомога раніше виявляти задатки до різних видів діяльності й створювати відповідні умови для їх розвитку.---[[Користувач:Семенченко Світлана Михайлівна|Семенченко Світлана Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Семенченко Світлана Михайлівна|обговорення]]) 09:46, 13 червня 2017 (EEST)--
  
 
Продовжуємо працювати за темою "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповіді на наступні два питання.
 
Продовжуємо працювати за темою "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповіді на наступні два питання.
  
 
''4. На Вашу думку, чому саме стихійний шлях, має найбільший вплив на формування особистості дитини, визначте у цьому процесі роль референтної особи [14, с. 25, 28]?''
 
''4. На Вашу думку, чому саме стихійний шлях, має найбільший вплив на формування особистості дитини, визначте у цьому процесі роль референтної особи [14, с. 25, 28]?''
 
+
У формуванні особистості важливу роль відіграє наслідування дитиною дорослих. Діти наслідують як позитивне, так і негативне, оскільки у них ще не вистачає досвіду й немає критичного ставлення до дій, вчинків дорослих. Наслідування особливо яскраво виявляється у дітей дошкільного віку. Діти цього віку не виявляють самостійності у ставленні до вчинків, поведінки, думок, висловлювань дорослих і механічно повторюють їх. Із розвитком особистості у підлітковому та юнацькому віці, зі зростанням її інтелекту і самостійності діти критично оцінюють вчинки та поведінку дорослих, запозичують краще, а гірше заперечують і відкидають. Проте і в старшому віці вони можуть переймати від дорослих негативне, якщо позитивний досвід навколишньої дійсності не стане домінуючим в їхньому житті та не сформується морально-етичне ставлення до вчинків інших і самовладання.--[[Користувач:Семенченко Світлана Михайлівна|Семенченко Світлана Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Семенченко Світлана Михайлівна|обговорення]]) 09:46, 13 червня 2017 (EEST)
 
''5. Назвіть критерії вікової періодизації розвитку особистості та визначте декілька  психологічних новоутворень, характерних для підліткового віку [14, с. 28-29].''--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 12:38, 03 травня 2017 (EET)
 
''5. Назвіть критерії вікової періодизації розвитку особистості та визначте декілька  психологічних новоутворень, характерних для підліткового віку [14, с. 28-29].''--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 12:38, 03 травня 2017 (EET)
 
+
Віковий психічний розвиток прийнято поділяти на періоди з метою виявлення його закономірностей та специфіки. Існують різні підходи до періодизації психічного розвитку залежно від уявлень учених про зміст періодів, їх часові межі, важливі сторони розвитку. Згідно з періодизацією психічного розвитку, визначеною Л. С. Виготським, можна виокремити три групи періодизацій: за зовнішнім критерієм, за одною чи кількома ознаками дитячого розвитку, на підставі кількох істотних особливостей цього розвитку.
 
----
 
----
 +
Підлітковий вік характеризується такими специфічними новоутвореннями, як почуття дорослості, потреба у самоствердженні.--[[Користувач:Семенченко Світлана Михайлівна|Семенченко Світлана Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Семенченко Світлана Михайлівна|обговорення]]) 09:46, 13 червня 2017 (EEST)
  
 
Сьогодні, протягом заняття, розглянемо ще два питання:
 
Сьогодні, протягом заняття, розглянемо ще два питання:
  
 
''6. Дайте короткий опис людини, для якої характерний комплекс «змішування ролей» [14, с. 30-31].''
 
''6. Дайте короткий опис людини, для якої характерний комплекс «змішування ролей» [14, с. 30-31].''
 
+
Комплекс "змішування ролей" характерний для підліткового періоду розвитку. Людина виконує різні соціальні ролі (учня, сина (доньки),сестри(брата), товарища тощо), розвиває почуття особистої визначеності характерні тільки для неї, а при несприятливих умовах губиться у ситуаціях рольової поведінки,не знаходить свого місця у соціальному оточенні.--[[Користувач:Семенченко Світлана Михайлівна|Семенченко Світлана Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Семенченко Світлана Михайлівна|обговорення]]) 09:46, 13 червня 2017 (EEST)
 
''7. Які особистісні тести Ви знаєте (достатньо одного прикладу: назва та що діагностує) [14, с. 76-93]?''
 
''7. Які особистісні тести Ви знаєте (достатньо одного прикладу: назва та що діагностує) [14, с. 76-93]?''
 
+
До тестів дії (цільових особистісних тестів) зараховують: "Тест пам'яті Мейлі" - оцінювання зорової, слухової пам'яті (Мейлі, 1969); "Шкала оцінки Озерецького" - оцінювання рухових умінь і окремих компонентів моторики (М. Озерецький, 1923); тест "Спіраль" - оцінювання рухових функцій; тест "Линеограмми" - оцінювання перемикання уваги, пластичності розумових функцій; "Складна реакція з вибором" (СРВ) - оцінювання уваги, короткочасної пам'яті, комбінаторних здібностей; що визначає здатність до абстрагування; тест "Комбінаторні здібності"; тест "Кількісні відношення" - оцінювання логіко-математичних здібностей; тест "Встановлення закономірностей" - оцінювання уваги, пам'яті, логічного мислення; тест "Узори" - оцінювання уяви; тест "Фігури" - оцінювання образної пам'яті; тест "Червоно-чорні таблиці" - оцінювання переключення уваги; тест "Переплутані лінії" - оцінювання стійкості уваги; тест "Сенсорно-моторна координація"; тест "Інформаційний пошук" - оцінювання короткочасної пам'яті, уваги; тест "Слухомовна пам'ять"; тест "Словник" - дослідження індивідуального тезауруса, кругозору досліджуваних; тест "Умовиводи" - оцінювання логічного мислення; тест "Компаси" - оцінювання просторової уяви.--[[Користувач:Семенченко Світлана Михайлівна|Семенченко Світлана Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Семенченко Світлана Михайлівна|обговорення]]) 09:46, 13 червня 2017 (EEST)
 
--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 11:05, 10 травня 2017 (EET)
 
--[[Користувач:Сидоренко Ірина Валеріївна|З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна]] ([[Обговорення користувача:Сидоренко Ірина Валеріївна|обговорення]]) 11:05, 10 травня 2017 (EET)
  
Рядок 42: Рядок 47:
  
 
''8. Як учитель засобом свого предмету чи організовуючи виховну діяльність може здійснити діагностику відносно соціопсихофізіологічного портрету особистості учня (на прикладі однієї особистісної характеристики) [14, с. 43-44, 47-60, 76-93]?''
 
''8. Як учитель засобом свого предмету чи організовуючи виховну діяльність може здійснити діагностику відносно соціопсихофізіологічного портрету особистості учня (на прикладі однієї особистісної характеристики) [14, с. 43-44, 47-60, 76-93]?''
 
+
Соціопсихологічний портрет особистості учня допоможе створити комплекс методик психолого-педагогічного моніторингу:індивідуально-типологічні властивості нервової системи; позиція особистості;особливості психічних процесів; стиль міжособистісних відносин; професійна спрямованість. Учитель усвідомлює,що зараз тільки через виховання особистості учня можна по-справжньому вирішити завдання навчння.Упрвляти особистістю учня можна за допомогою діагностичних ситуацій: методи спостереження та експерименти.Ефективними є також методи запитань, методи інтерв'ю та бесіди.Методи тестування та анкетування теж займають особливе місце у діяльності вчителя.--[[Користувач:Семенченко Світлана Михайлівна|Семенченко Світлана Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Семенченко Світлана Михайлівна|обговорення]]) 09:46, 13 червня 2017 (EEST)
 
''9. На Вашу думку, чи враховуються зони актуального та найближчого розвитку учнів при організації навчально-виховного процесу на сучасному етапі розвитку освіти (коротко обґрунтуйте свою відповідь) [14, с. 29]?''  
 
''9. На Вашу думку, чи враховуються зони актуального та найближчого розвитку учнів при організації навчально-виховного процесу на сучасному етапі розвитку освіти (коротко обґрунтуйте свою відповідь) [14, с. 29]?''  
 
+
“Зоною найближчого розвитку” є відстань між актуальним рівнем розвитку (наявними можливостями дитини) та потенційним, коли дитина справляється з поставленими завданнями під керівництвом дорослих. Своєчасне виявлення цієї "зони" дозволяє визначити наскільки дитина готова перейти до наступного рівня навчання, оскільки кожна дитина має свої особливості відносно цього.--[[Користувач:Семенченко Світлана Михайлівна|Семенченко Світлана Михайлівна]] ([[Обговорення користувача:Семенченко Світлана Михайлівна|обговорення]]) 09:46, 13 червня 2017 (EEST)
 
'''''Дякую за відповіді!'''''
 
'''''Дякую за відповіді!'''''
  

Версія за 09:50, 13 червня 2017

Інтерактивні практичні заняття


Доброго дня, шановні колеги!

Рада Вас вітати у вікі-просторі на першому занятті з психології!

Ми приступаємо до вивчення теми "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня", яка буде розглянута на інтерактивних практичних заняттях протягом 8 навчальних годин (4 заняття, одне заняття – два-три питання).

Сьогодні – перше заняття. Текст до питань та рекомендована література розташовані на моїй сторінці обговорення. Відповіді ви розташовуєте на своїй сторінці обговорення (не забувайте за свій підпис під ними).


Дайте, будь ласка, лаконічні відповіді на перші три питання.

1. Виокремте поняття, які на різних етапах онтогенезу (загалом, до народження, після народження, у процесі соціалізації), визначають людину, як представника людського роду [14, с. 18-19].

В сучасній науці вживаються поняття "людина", "індивід", "індивідуальність" і "особистість", які за своїм обсягом співпадають, бо означають одну і ту саму істоту Homo sapiens, тобто людину. Поняття "індивід" підкреслює, що мова йде про одиницю, яка належить певному цілому (в даному випадку людському родові). В по­нятті "особистість" відображено те, що ця одиниця (індивід) має властивості, які набуваються в суспільстві, в процесі сумісної діяльності із собі подібним.--Семенченко Світлана Михайлівна (обговорення) 09:46, 13 червня 2017 (EEST)

2. Своїми словами сформулюйте визначення поняття «особистість» [14, с. 19]. "Особистість" це ха­рактеристика людини з боку тих рис, які формуються під впливом соціального оточення. Особистістю не на­роджуються, а нею стають в процесі життєдіяльності завдяки вход­женню людини в суспільство, тобто в процесі соціалізації.--Семенченко Світлана Михайлівна (обговорення) 09:46, 13 червня 2017 (EEST) 3. Як ви вважаєте, чому саме спадковість та уродженість обумовлюють задатки людини [14, с. 21]?--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:31, 25 квітня 2017 (EET) Спадковість — здатність організму відтворювати потомство, передавати свої ознаки наступним поколінням, відновлення у нащадків біологічної подібності. За спадковістю передаються: тип нервової системи, конституція тіла, зовнішні ознаки (колір волосся, очей, шкіри) та власне людські задатки (високоорганізований мозок, здатність розмовляти, ходити у вертикальному положенні, займатись певними видами діяльності та ін.). -За свідченням психологів, вродженими у людини є не готові здібності, а тільки потенційні можливості для їх розвитку — задатки. Задатки — природні особливості людини, які є передумовою для розвитку індивіда. Вони впливають на швидкість виникнення умовних рефлексів, вироблення навичок, форм поведінки, становлення темпераменту, але самі по собі не зумовлюють особливостей особистості. Якщо немає сприятливих суспільних умов, чи людина не займається відповідною діяльністю, вони взагалі можуть не виявлятися. Спадково передаються інтелектуальні здібності — основа розвитку розумових і пізнавальних сил. Генетики довели, що люди здатні до необмеженого духовного розвитку завдяки можливостям мозку. Проте інтелектуальний розвиток відбувається лише за активної розумової діяльності. Тому важливо якомога раніше виявляти задатки до різних видів діяльності й створювати відповідні умови для їх розвитку.---Семенченко Світлана Михайлівна (обговорення) 09:46, 13 червня 2017 (EEST)--

Продовжуємо працювати за темою "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповіді на наступні два питання.

4. На Вашу думку, чому саме стихійний шлях, має найбільший вплив на формування особистості дитини, визначте у цьому процесі роль референтної особи [14, с. 25, 28]? У формуванні особистості важливу роль відіграє наслідування дитиною дорослих. Діти наслідують як позитивне, так і негативне, оскільки у них ще не вистачає досвіду й немає критичного ставлення до дій, вчинків дорослих. Наслідування особливо яскраво виявляється у дітей дошкільного віку. Діти цього віку не виявляють самостійності у ставленні до вчинків, поведінки, думок, висловлювань дорослих і механічно повторюють їх. Із розвитком особистості у підлітковому та юнацькому віці, зі зростанням її інтелекту і самостійності діти критично оцінюють вчинки та поведінку дорослих, запозичують краще, а гірше заперечують і відкидають. Проте і в старшому віці вони можуть переймати від дорослих негативне, якщо позитивний досвід навколишньої дійсності не стане домінуючим в їхньому житті та не сформується морально-етичне ставлення до вчинків інших і самовладання.--Семенченко Світлана Михайлівна (обговорення) 09:46, 13 червня 2017 (EEST) 5. Назвіть критерії вікової періодизації розвитку особистості та визначте декілька психологічних новоутворень, характерних для підліткового віку [14, с. 28-29].--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:38, 03 травня 2017 (EET) Віковий психічний розвиток прийнято поділяти на періоди з метою виявлення його закономірностей та специфіки. Існують різні підходи до періодизації психічного розвитку залежно від уявлень учених про зміст періодів, їх часові межі, важливі сторони розвитку. Згідно з періодизацією психічного розвитку, визначеною Л. С. Виготським, можна виокремити три групи періодизацій: за зовнішнім критерієм, за одною чи кількома ознаками дитячого розвитку, на підставі кількох істотних особливостей цього розвитку.


Підлітковий вік характеризується такими специфічними новоутвореннями, як почуття дорослості, потреба у самоствердженні.--Семенченко Світлана Михайлівна (обговорення) 09:46, 13 червня 2017 (EEST)

Сьогодні, протягом заняття, розглянемо ще два питання:

6. Дайте короткий опис людини, для якої характерний комплекс «змішування ролей» [14, с. 30-31]. Комплекс "змішування ролей" характерний для підліткового періоду розвитку. Людина виконує різні соціальні ролі (учня, сина (доньки),сестри(брата), товарища тощо), розвиває почуття особистої визначеності характерні тільки для неї, а при несприятливих умовах губиться у ситуаціях рольової поведінки,не знаходить свого місця у соціальному оточенні.--Семенченко Світлана Михайлівна (обговорення) 09:46, 13 червня 2017 (EEST) 7. Які особистісні тести Ви знаєте (достатньо одного прикладу: назва та що діагностує) [14, с. 76-93]? До тестів дії (цільових особистісних тестів) зараховують: "Тест пам'яті Мейлі" - оцінювання зорової, слухової пам'яті (Мейлі, 1969); "Шкала оцінки Озерецького" - оцінювання рухових умінь і окремих компонентів моторики (М. Озерецький, 1923); тест "Спіраль" - оцінювання рухових функцій; тест "Линеограмми" - оцінювання перемикання уваги, пластичності розумових функцій; "Складна реакція з вибором" (СРВ) - оцінювання уваги, короткочасної пам'яті, комбінаторних здібностей; що визначає здатність до абстрагування; тест "Комбінаторні здібності"; тест "Кількісні відношення" - оцінювання логіко-математичних здібностей; тест "Встановлення закономірностей" - оцінювання уваги, пам'яті, логічного мислення; тест "Узори" - оцінювання уяви; тест "Фігури" - оцінювання образної пам'яті; тест "Червоно-чорні таблиці" - оцінювання переключення уваги; тест "Переплутані лінії" - оцінювання стійкості уваги; тест "Сенсорно-моторна координація"; тест "Інформаційний пошук" - оцінювання короткочасної пам'яті, уваги; тест "Слухомовна пам'ять"; тест "Словник" - дослідження індивідуального тезауруса, кругозору досліджуваних; тест "Умовиводи" - оцінювання логічного мислення; тест "Компаси" - оцінювання просторової уяви.--Семенченко Світлана Михайлівна (обговорення) 09:46, 13 червня 2017 (EEST) --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 11:05, 10 травня 2017 (EET)


Закінчуємо розгляд теми "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповіді на останні два питання.

8. Як учитель засобом свого предмету чи організовуючи виховну діяльність може здійснити діагностику відносно соціопсихофізіологічного портрету особистості учня (на прикладі однієї особистісної характеристики) [14, с. 43-44, 47-60, 76-93]? Соціопсихологічний портрет особистості учня допоможе створити комплекс методик психолого-педагогічного моніторингу:індивідуально-типологічні властивості нервової системи; позиція особистості;особливості психічних процесів; стиль міжособистісних відносин; професійна спрямованість. Учитель усвідомлює,що зараз тільки через виховання особистості учня можна по-справжньому вирішити завдання навчння.Упрвляти особистістю учня можна за допомогою діагностичних ситуацій: методи спостереження та експерименти.Ефективними є також методи запитань, методи інтерв'ю та бесіди.Методи тестування та анкетування теж займають особливе місце у діяльності вчителя.--Семенченко Світлана Михайлівна (обговорення) 09:46, 13 червня 2017 (EEST) 9. На Вашу думку, чи враховуються зони актуального та найближчого розвитку учнів при організації навчально-виховного процесу на сучасному етапі розвитку освіти (коротко обґрунтуйте свою відповідь) [14, с. 29]? “Зоною найближчого розвитку” є відстань між актуальним рівнем розвитку (наявними можливостями дитини) та потенційним, коли дитина справляється з поставленими завданнями під керівництвом дорослих. Своєчасне виявлення цієї "зони" дозволяє визначити наскільки дитина готова перейти до наступного рівня навчання, оскільки кожна дитина має свої особливості відносно цього.--Семенченко Світлана Михайлівна (обговорення) 09:46, 13 червня 2017 (EEST) Дякую за відповіді!

Дякую за співпрацю!

--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 11:07, 17 травня 2017 (EET)

Індивідуальні заняття


Доброго дня, шановні колеги!

Продовжуємо роботу. Індивідуальне заняття присвячене темі: «Психологічні аспекти гендерної освіти». За одним з напрямків (можете обрати із запропонованих нижче), опишіть гендерні відмінності учнів, що спостерігаються у навчально-виховному процесі та які педагогу потрібно враховувати у своїй професійній діяльності. Визначте умови, які потрібно при цьому створити для хлопчиків та дівчаток. Результати роздумів занесіть до наведеного нижче алгоритму (дуже коротко). Ознайомтесь із матеріалами розташованими на моїй сторінці обговорення, можете користуватись розглянутими на лекції дидактичними матеріалами та рекомендованою літературою.

Напрямки (сфери) прояву гендерних особливостей: фізіологічні процеси, фізичний розвиток, розвиток особистості, активність поведінки, діяльність, адаптація до школи, мовлення, мислення, сприйняття, увага, уява, емоції, вихованість, ставлення до оцінки, відношення до правил.

Гендерні особливості учнів

Сфера:

Хлопчики

Опис:

Умови:

Дівчатка

Опис:

Умови: --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 11:14, 24 травня 2017 (EEST)


Консультації

Шановні колеги!

Згідно навчально-тематичного плану Ви маєте можливість отримати консультацію з навчальної дисципліни «Психологія» відносно теми «Тестування як психолого-педагогічний засіб оцінювання якості навчальних досягнень учнів». Готова надати її Вам за телефоном чи на сторінках обговорення. Попередньо прошу ознайомитись із матеріалами розташованими на моїй сторінці обговорення та інформацією, дидактичними матеріалами розглянутими на лекційних заняттях. У мене буде можливість дати відповідь кожному з Вас на одне питання. Телефонуйте чи залишайте Ваше запитання на цій сторінці.

Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)

Проведення та перевірка модульного контролю