Відмінності між версіями «Психологія Дяченко Л.І.»
(→Інтерактивні практичні заняття) |
(→Інтерактивні практичні заняття) |
||
Рядок 29: | Рядок 29: | ||
----4.Стихійний шлях розвитку особистості має найбільший вплив на її формування. Це закономірний процес, який треба враховувати педагогу. Ми повинні займатися цілеспрямованим формуванням особистості. Дитина перебуває у соціумі, поряд з нею є різнобічні особистості, психологію яких вона може наслідувати. Дитина перебуває в садку, школі, вузі. Важливо. щоб поряд був фахівець, який направить її у правильному руслі. Найбільш значимі референтні особи, бо вони мають авторитет для дитини. Для дошкільнят - це батьки, для початківців - вчитель, для підлітків - однолітки, для юнацтва - своя думка. І тоді наші діти не піддадуться впливу інтернетзалежності, наркоманії, алкоголю. | ----4.Стихійний шлях розвитку особистості має найбільший вплив на її формування. Це закономірний процес, який треба враховувати педагогу. Ми повинні займатися цілеспрямованим формуванням особистості. Дитина перебуває у соціумі, поряд з нею є різнобічні особистості, психологію яких вона може наслідувати. Дитина перебуває в садку, школі, вузі. Важливо. щоб поряд був фахівець, який направить її у правильному руслі. Найбільш значимі референтні особи, бо вони мають авторитет для дитини. Для дошкільнят - це батьки, для початківців - вчитель, для підлітків - однолітки, для юнацтва - своя думка. І тоді наші діти не піддадуться впливу інтернетзалежності, наркоманії, алкоголю. | ||
--[[Користувач:Дяченко Людмила Іванівна|Дяченко Людмила Іванівна]] ([[Обговорення користувача:Дяченко Людмила Іванівна|обговорення]]) 23:21, 12 червня 2017 (EEST) | --[[Користувач:Дяченко Людмила Іванівна|Дяченко Людмила Іванівна]] ([[Обговорення користувача:Дяченко Людмила Іванівна|обговорення]]) 23:21, 12 червня 2017 (EEST) | ||
− | 5. | + | 5.Рушійними силами розвитку особистості є суперечності, які виникають на кожному етапі розвитку. Вони зумовлюються виникненням у індивіда нових потреб, змінами взаємин з оточуючими, появою нового статусу. Є така класифікація становлення: |
− | період становлення ( від народження до 20 років), молода людина (20 40 років), людина у | + | період становлення ( від народження до 20 років), молода людина (20 - 40 років), людина у розквіті сил (40 - 60 років), старий і згасаючий вік (60 - 80 років). Сучасна вікова періодизація спирається на інтеграцію кількох критеріїв соціального статусу індивіда й проявів його активності. Беруться також зміни соматичні, зумовлені законами біологічного розвитку людського організму. Для підліткового віку характерні такі новоутворення: почуття дорослості, потреба у самоствердженні. |
--[[Користувач:Дяченко Людмила Іванівна|Дяченко Людмила Іванівна]] ([[Обговорення користувача:Дяченко Людмила Іванівна|обговорення]]) 00:12, 13 червня 2017 (EEST) | --[[Користувач:Дяченко Людмила Іванівна|Дяченко Людмила Іванівна]] ([[Обговорення користувача:Дяченко Людмила Іванівна|обговорення]]) 00:12, 13 червня 2017 (EEST) | ||
Сьогодні, протягом заняття, розглянемо ще два питання: | Сьогодні, протягом заняття, розглянемо ще два питання: |
Версія за 00:27, 13 червня 2017
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Доброго дня, шановні колеги!
Рада Вас вітати у вікі-просторі на першому занятті з психології!
Ми приступаємо до вивчення теми "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня", яка буде розглянута на інтерактивних практичних заняттях протягом 8 навчальних годин (4 заняття, одне заняття – два-три питання).
Сьогодні – перше заняття. Текст до питань та рекомендована література розташовані на моїй сторінці обговорення. Відповіді ви розташовуєте на своїй сторінці обговорення (не забувайте за свій підпис під ними).
Дайте, будь ласка, лаконічні відповіді на перші три питання.
1. Виокремте поняття, які на різних етапах онтогенезу (загалом, до народження, після народження, у процесі соціалізації), визначають людину, як представника людського роду [14, с. 18-19].
2. Своїми словами сформулюйте визначення поняття «особистість» [14, с. 19].
3. Як ви вважаєте, чому саме спадковість та уродженість обумовлюють задатки людини [14, с. 21]?--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:34, 27 лютого 2017 (EET)
1.Психологічна наука, вивчаючи людину, називає її по-різному, у залежності від цілей та аспектів цього вивчення. На різних етапах онтогенезу є різні поняття, які визначають людину, як представника людського роду. Людина є організмом, бо існує на біологічному рівні. Вона є індивідом, бо належить до людського роду незалежно від її якостей і особливостей. Вона є особистістю бо виокремлює себе серед оточення, самостверджує своє неповторне, особливе "Я".--Дяченко Людмила Іванівна (обговорення) 22:11, 12 червня 2017 (EEST)
2.Особистість - це людина, яка має певні соціальні функції:свідомість, займається активно суспільно - корисною діяльністю, креативна у роботі, приміняє набуті знання на практиці творчо. Це людина, яка неповторна, оригінальна, чимось унікальна. Має свій характер, темперамент, увагу, мслення...--Дяченко Людмила Іванівна (обговорення) 22:11, 12 червня 2017 (EEST) 3.Спадковість та уродженість обумовлюють задатки людини. Спадковість те, що існує та розвивається в особистості на основі генного фонду її предків. Якщо наші предки мали талант до малювання, співу чи були гарними математиками то певний відсоток, що це передасться дітям. Але тут ще треба враховувати уродженість. Бо розглядаються умови внутрішньоутробного життя, наслідки родової діяльності матері. Ці два терміни повязані з поняттям задатки. Я вважаю, що дитину треба любити і розвивати такою якою вона є від народження. Діти - аутисти, "сонячні діти" досягають достатнього розвитку, щоб жити у соціумі при належному вихованні і навчанні.--Дяченко Людмила Іванівна (обговорення) 22:11, 12 червня 2017 (EEST) Продовжуємо працювати за темою "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповіді на наступні два питання.
4. На Вашу думку, чому саме стихійний шлях, має найбільший вплив на формування особистості дитини, визначте у цьому процесі роль референтної особи [14, с. 25, 28]?
5. Назвіть критерії вікової періодизації розвитку особистості та визначте декілька психологічних новоутворень, характерних для підліткового віку [14, с. 28-29].--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:53, 28 лютого 2017 (EET)
4.Стихійний шлях розвитку особистості має найбільший вплив на її формування. Це закономірний процес, який треба враховувати педагогу. Ми повинні займатися цілеспрямованим формуванням особистості. Дитина перебуває у соціумі, поряд з нею є різнобічні особистості, психологію яких вона може наслідувати. Дитина перебуває в садку, школі, вузі. Важливо. щоб поряд був фахівець, який направить її у правильному руслі. Найбільш значимі референтні особи, бо вони мають авторитет для дитини. Для дошкільнят - це батьки, для початківців - вчитель, для підлітків - однолітки, для юнацтва - своя думка. І тоді наші діти не піддадуться впливу інтернетзалежності, наркоманії, алкоголю.
--Дяченко Людмила Іванівна (обговорення) 23:21, 12 червня 2017 (EEST) 5.Рушійними силами розвитку особистості є суперечності, які виникають на кожному етапі розвитку. Вони зумовлюються виникненням у індивіда нових потреб, змінами взаємин з оточуючими, появою нового статусу. Є така класифікація становлення: період становлення ( від народження до 20 років), молода людина (20 - 40 років), людина у розквіті сил (40 - 60 років), старий і згасаючий вік (60 - 80 років). Сучасна вікова періодизація спирається на інтеграцію кількох критеріїв соціального статусу індивіда й проявів його активності. Беруться також зміни соматичні, зумовлені законами біологічного розвитку людського організму. Для підліткового віку характерні такі новоутворення: почуття дорослості, потреба у самоствердженні. --Дяченко Людмила Іванівна (обговорення) 00:12, 13 червня 2017 (EEST) Сьогодні, протягом заняття, розглянемо ще два питання:
6. Дайте короткий опис людини, для якої характерний комплекс «змішування ролей» [14, с. 30-31].
7. Які особистісні тести Ви знаєте (достатньо одного прикладу: назва та що діагностує) [14, с. 76-93]?
--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 11:17, 17 березня 2017 (EET)
Закінчуємо розгляд теми "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповіді на останні два питання.
8. Як учитель засобом свого предмету чи організовуючи виховну діяльність може здійснити діагностику відносно соціопсихофізіологічного портрету особистості учня (на прикладі однієї особистісної характеристики) [14, с. 43-44, 47-60, 76-93]?
9. На Вашу думку, чи враховуються зони актуального та найближчого розвитку учнів при організації навчально-виховного процесу на сучасному етапі розвитку освіти (коротко обґрунтуйте свою відповідь) [14, с. 29]?
Дякую за відповіді!
Дякую за співпрацю!
До зустрічі на наступних заняттях у вікі-просторі.--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:34, 21 березня 2017 (EEST)
Індивідуальні заняття
Доброго дня, шановні колеги!
Продовжуємо роботу. Індивідуальне заняття присвячене темі: «Психологічні аспекти гендерної освіти». За одним з напрямків (можете обрати із запропонованих нижче), опишіть гендерні відмінності учнів, що спостерігаються у навчально-виховному процесі та які педагогу потрібно враховувати у своїй професійній діяльності. Визначте умови, які потрібно при цьому створити для хлопчиків та дівчаток. Результати роздумів занесіть до наведеного нижче алгоритму (дуже коротко). Ознайомтесь із матеріалами розташованими на моїй сторінці обговорення, можете користуватись розглянутими на лекції дидактичними матеріалами та рекомендованою літературою.
Напрямки (сфери) прояву гендерних особливостей: фізіологічні процеси, фізичний розвиток, розвиток особистості, активність поведінки, діяльність, адаптація до школи, мовлення, мислення, сприйняття, увага, уява, емоції, вихованість, ставлення до оцінки, відношення до правил.
Гендерні особливості учнів
Сфера:
Хлопчики
Опис:
Умови:
Дівчатка
Опис:
Умови:
--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:38, 5 квітня 2017 (EEST)
Консультації
Шановні колеги!
Згідно навчально-тематичного плану Ви маєте можливість отримати консультацію з навчальної дисципліни «Психологія» відносно теми «Тестування як психолого-педагогічний засіб оцінювання якості навчальних досягнень учнів». Готова надати її Вам за телефоном чи на сторінках обговорення. Попередньо прошу ознайомитись із матеріалами розташованими на моїй сторінці обговорення та інформацією, дидактичними матеріалами розглянутими на лекційних заняттях. У мене буде можливість дати відповідь кожному з Вас на одне питання. Телефонуйте чи залишайте Ваше запитання на цій сторінці. --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 14:05, 03 травня 2017 (EEST)
Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)
Доброго дня, колеги!
Запрошую Вас розглянути тему "Психологічні аспекти роботи з обдарованими дітьми".
Вивчаємо джерела
Пропоную звернутись до інформації та літературних джерел запропонованих до розгляду при вивченні даної теми на моїй сторінці обговорення, можете користуватись рекомендованою літературою та розглянутими на лекції дидактичними матеріалами.
Обговорюємо
Пропоную винести на дискусію обговорення характеристик (якостей, рис тощо) обдарованих учнів. Прошу кожного з Вас запропонувати по 1-2 характеристики, що визначає обдарованість до навчального предмету «історія». Таким чином, наприкінці дискусії ми сформулюємо алгоритм вияву обдарованих учнів. --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:52, 7 квітня 2017 (EEST)
Проведення та перевірка модульного контролю
Доброго дня, шановні колеги!
Модульний контроль з психології буде здійснюватися на основі узагальнення інформації про методи, які доцільно використовувати в професійній діяльності при організації навчально-виховного процесу при вивченні та формуванні педагогами особистості учня, розвитку його обдарованості та здатності до навчання, урахуванні гендерних особливостей, використанні методу тестування (таким чином відбудеться закріплення інформацію, до якої зверталися на попередніх заняттях).
Дайте лаконічне психолого-педагогічне обґрунтування одній техніці проведення тренінгового заняття за таким алгоритмом: назва інтерактивного метода, опис, аналіз доцільності його використання за зазначеними вище напрямками (1-2 речення). Текст до завдання та рекомендована література розташовані на моїй сторінці обговорення, можете користуватись інформацією та дидактичними матеріалами розглянутими на лекційних заняттях. Відповіді Ви розташовуєте на своїй сторінці обговорення (не забувайте за свій підпис під ними). --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:35, 12 квітня 2017 (EEST)