Шкільна кімната Бойової Слави
Зміст
Назва музею
Шкільний музей Бойової Слави
Адреса музею
Комунальна установа Глухівська загальноосвітня школа I-III ступенів №3, м.Глухів ,вул.Києво-Московська ,буд.45.
Керівник музею
Голуб Людмила Миколаївна
Профіль музею
Краєзнавчий
Напрямки роботи музею
Напрямки діяльності:
- дослідження історії школи,
- пошукова діяльність,
- екскурсійна діяльність,
- організація зустрічей з ветеранами Великої Вітчизняної війни,
- учасниками бойових дій на території інших держав,
- презентація діяльності музею.
Характеристика музею
СТАТУТ МУЗЕЮ БОЙОВОЇ СЛАВИ ГЛУХІВСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ СТУПЕНІВ №3
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ 1. Музей при школі є осередком освіти і виховання, який сприяє формуванню у молодого покоління національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, забезпеченню духовної єдності поколінь і призначений для вивчення, збереження та використання пам'яток природи, матеріальної і духовної культури. 2. Музей у своїй діяльності керується Законом України "Про музеї та музейну справу", нормативними документами Міністерства освіти України, Міністерства культури і мистецтва України, цим положенням та власним положенням про музеї.
МЕТА, ГОЛОВНІ ЗАВДАННЯ ТА ЗМІСТ РОБОТИ МУЗЕЮ. І.Мета діяльності музею полягає у залученні молодого покоління до вивчення та збереження історико-культурної спадщини свого народу, у формуванні освіченої творчої особистості та сприяння відродженню і розбудові національної системи освіти як найважливішої ланки виховання свідомих громадян Української держави. 2. Головним завданням в роботі музею є : -сприяння удосконаленню навчально-виховного процесу школи, розширення і поглиблення загальноосвітньої та професійної підготовки учнівської молоді засобами позакласної, позашкільної роботи, розвиток її творчих інтересів до пошукової роботи, краєзнавчої, художньо-естетичної роботи. -допомога педагогічному колективу у впровадженні нових нетрадиційних форм роботи за інтересами. -вивчення, охорона і пропаганда пам'яток історії , культури і природи рідного краю. 3. Музей проводить таку роботу: -організовує дослідницьку діяльність згідно з тематикою музею. -систематично поповнює фонди музею шляхом проведення експедицій, походів, екскурсій, а також використовує інші шляхи комплектування. -організовує облік музейних предметів , забезпечує їх збереження. -створює і поповнює стаціонарні експозиції та виставки. -проводить освітню виховну роботу серед учнів. -надає можливість використання матеріалів музею в навчально-виховному процесі.
СТВОРЕННЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ МУЗЕЮ. 1.Профіль музею визначається колективом педагогів, учнів, характером наявних колекцій пам’яток історії, культури і природи. 2.Рішення про створення музею приймається його засновником. 3.Наказ про відкриття музею видається директором школи після оформлення відповідної музейної експозиції . 4.Легалізація музею здійснюється шляхом реєстрації, яка проводиться за поданням школи відповідно до Положення про відомчу реєстрацію та перереєстрації музеїв при закладах освіти. 5.Діяльність музею припиняється за рішенням його засновника, яке погоджується з відповідною комісією, що проводить реєстрацію на місцях. Наказ про закриття музею видається директором школи.
КЕРІВНИЦТВО РОБОТОЮ МУЗЕЮ. 1.За роботу музею відповідає директор школи. Директор школи: -призначає педагога, який здійснює керівництво роботою музею. -вирішує питання дислокації музею та режиму його роботи. -сприяє організації та проведенню навчальних, виховних, методичних та інших заходів на базі музею. 2.Робота музею організовується на основі самоврядування, вищим керівним органом якого є рада музею, яка обирається на зборах учнівського активу музею та складається з учнів, педагогічних працівників. Її кількісний склад визначається характером і обсягом роботи музею.
РАДА МУЗЕЮ: -обирає голову і розповідає обов’язки між членами ради, вирішує питання включення до фондів музею пам’яток історії, культури і природи , які надійшли в процесі комплектування. -обговорює та затверджує плани роботи. -заслуховує звіти про пошукову, дослідницьку роботу -організовує підготовку громадських екскурсоводів -встановлює зв’язки з пошуковими загонами, гуртками, клубами та іншими об’єднаннями -веде документацію музею (інвентарну книгу, книгу обліку проведення екскурсій, навчальних занять, масових заходів, акти прийому та видачі експонатів, плани роботи) -вирішує інші питання, пов’язані з діяльністю музею.
ОБЛІК І ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗБЕРЕЖЕННЯ ФОНДІВ 1.Облік пам’яток історії та культури, які зберігаються в музеях, проводиться в порядку, визначеному в нормативних документах Міністерства культури і мистецтва України. 2.Безпосередня відповідальність за збереження музейних зібрань покладається на директора та керівника музею. 3.Особи, винні у порушенні законодавства України про музеї та музейну справу, несуть відповідальність згідно з чинним законодавством.
ФІНАНСУВАННЯ Витрати, пов’язані з пошуковою роботою, придбанням інвентаря, обладнання, технічних засобів та оформлення музею, проводяться за рахунок коштів школи
Історія створення музею
Шкільний музей Бойової слави—центр військово-патріотичного виховання. Створений у 1962 році. Ще в 60-і роки ініціатором створення кімнати Бойової Слави була вчителька історії Діна Кирилівна Акуліна. Продовжили цю добру справу, спершу вчителька історії, Іда Григорівна Давидова, а потім її донька, вчителька англійської мови, Зінаїда Йосипівна Давидова, та дочка учасника бойового рейду партизан від Путивля до Карпат Йосипа Емануіловича Давидова. Останні роки керівником музею була вчитель історії Дубина Олександра Михайлівна.Зараз керівником музею є Голуб Людмила Миколаївна. У 1987 році кімната Бойової Слави реорганізована в музей Бойової слави