Використання електронних таблиць в управлінні школою

Матеріал з HistoryPedia
Версія від 12:57, 25 лютого 2015, створена Кляп Павло Мигалевич (обговореннявнесок) (Щоденний облік енергоносіїв)

Перейти до: навігація, пошук

Актуалізація проблеми

Невпинне збільшення управлінської інформації, зростання соціальної ролі особистості та інтелектуалізація її праці, швидка зміна техніки і технологій потребують постійного розвитку, модернізації освіти, приведення її стану і можливостей у відповідність із соціально-економічними потребами суспільства, що розвивається, з індивідуальними потребами людини, що бажає отримати освіту. Одним із головних напрямів у цій виключно важливій загальнодержавній справі є вдосконалення системи галузевого управління на основі широкого впровадження в процеси управління освітою на всіх її організаційних рівнях інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ). У свою чергу, це передбачає розвиток методів, засобів, технологій формування і використання інформаційного забезпечення процесів галузевого планування та управління, робить не¬обхідним створення такої будови галузевої інформаційної бази, яка була б зорієнтована на максимально можливе і продуктивне застосування ІКТ. Не можна сказати, що з використанням нових інформаційних технологій управління школою стало простішим, що ІКТ якось звільняють директора від цієї праці. Але, використовуючи їх, я почуваю себе більш впевнено, бо необхідні рішення приймаю на основі оперативної, достовірної і різноманітної інформації. В цілому інформаційна система школи відповідає приблизно такій схемі:

Рис.1.jpg

Безпосередньо хочу продемонструвати ефективність використання саме електронних таблиць в процесі управління навчальним закладом. Для початку потрібно відмітити, що електронні таблиці - це не тільки звичний для багатьох додаток Excel з пакету Microsoft Office, а й відповідні програмні продукти з безкоштовних офісів Libre Office, Open Office та інших. Робота в усіх них досить схожа, тому практично неважливо про який офіс ітиме далі мова. Головне, що електронні таблиці – це досить потужний інструмент. І в умілих руках дає досить добрий результат. За відсутності достатнього фінансування на придбання готових програмних продуктів саме електронні таблиці дають можливість досить професійно обробляти величезні потоки різноманітної інформації, створювати своєрідні бази даних, проводити аналізи результатів, відображати їх графічним способом. Та все по порядку.

Складання розкладу уроків

У своїй роботі я досить часто використовую електронні таблиці. Так при складанні розкладу уроків та занять вони дають можливість відстежувати динаміку навантаження протягом дня та тижня.

Рис.2.png
Рис.3.png

Таблиці самостійно перебудовують криві навантаження в залежності від уроків. Всі розрахунки проводяться на аркуші «Лист1». На сторінці «пояснення» є певний коментар щодо правильного набору назв предметів, оскільки від цього залежить правильність побудови кривих навантаження. Ознайомитись із демонстраційним файлом: посилання.

Щоденний облік енергоносіїв

Для щоденного відслідковування споживання енергоносіїв та контролю дотримання лімітів їх споживання також використовую електронні таблиці. В них достатньо щоденно заносити поточні показники газових та електролічильників і завдяки умовному форматуванню можна відслідковувати відхилення в сторону економії чи перевитрат газу та електроенергії.
Рис.4.png
Кожен аркуш розраховано на свій місяць. На першому аркуші вказано помісячні ліміти споживання та їх виконання.
Рис.5.png
Ознайомитись із демонстраційним файлом: посилання.

Тарифікація педпрацівників та штатний розпис

Використання таблиць в обліку харчування дітей