Психологія Стешенко В.І.
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Доброго дня, шановні колеги!
Рада Вас вітати у вікі-просторі на першому занятті з психології!
Ми приступаємо до вивчення теми "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня", яка буде розглянута на інтерактивних практичних заняттях протягом 8 навчальних годин (4 заняття, одне заняття – два-три питання).
Сьогодні – перше заняття. Текст до питань та рекомендована література розташовані на моїй сторінці обговорення. Відповіді ви розташовуєте на своїй сторінці обговорення (не забувайте за свій підпис під ними).
Дайте, будь ласка, лаконічні відповіді на перші три питання.
1. Виокремте поняття, які на різних етапах онтогенезу (загалом, до народження, після народження, у процесі соціалізації), визначають людину, як представника людського роду [10, с. 18-19]. Доброго дня, Ірино Валеріївно! Відповідь на перше запитання буде - індивід - будь-яка людина незалежно від її якостей та особливостей.
2. Своїми словами сформулюйте визначення поняття «особистість» [10, с. 19]. Особистість - це індивід із особливою соціальною якістю, яка набута предметною діяльністю і спілкуванням І ПРОЯВЛЯЄТЬСЯ У СУСПІЛЬСТВІ В ПРОЦЕСІ ЗАСВОЄННЯ СУСПІЛЬНИХ ВІДНОСИН
3. Як ви вважаєте, чому саме спадковість та уродженість обумовлюють задатки людини [10, с. 21]? Тому що задатки - це уроджені, обумовлені іноді генним фондом, а іноді пренатальними умовами потенційні можливості розвитку більшості анатомічних, ряду фізіологічних та деяких психічних властивостей людини.
--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:44, 24 березня 2015 (EET)
--Стешенко Валентина Іванівна (обговорення) 19:38, 26 березня 2015 (EET)
Дякую за швидке включення у діяльність, за правильні відповіді на питання №2,3 та частково правильну відповідь №1! Питання №1 - Ви назвали людину після народження, а як її називають до народження та у процесі соціалізації? Трішки поправила Вам розташування тексту відповідей.
Доброго дня, Ірино Валеріївно! До народження людину називають організм, а в процесі соціалізації - особистісь.
Продовжуємо працювати за темою "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповіді на наступні два питання.
4. На Вашу думку, чому саме стихійний шлях, має найбільший вплив на формування особистості дитини, визначте у цьому процесі роль референтної особи [10, с. 25, 28]?
Найбільший вплив на формування особистості належить стихійному шляху, бо це об'єктивний, закономірний процес, який потрібно враховувати. Роль референтної особи має значний вплив для розвитку дитини на кожноиу етапі, бо і вчителі, і батьки, й однолітки мають вплив на формування особистості дитини
5. Назвіть критерії вікової періодизації розвитку особистості та визначте декілька психологічних новоутворень, характерних для підліткового віку [10, с. 28-29]. Критерії вікової періодизації розвитку особистості: 1. Соціальна ситуація розвитку - визначається соціальною позицією, місцем, яке займає дитина у системі відносин 2. Провідний вид діяльності на конкретному віковому етапі обумовлює головні, найважливіші зміни у поведінці індивіда 3. Психологічні новоутворення - якісні зміни, придбання у психологічному розвитку людини, що відбуваються у кінці вікового періоду. для пыдлыткового выку характерны такы психологычны новоутворення: наполягання на власный думці, прагнення до самостійності, самоствердження.
--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 21:00, 30 березня 2015 (EEST)
Сьогодні, протягом двох пар, ми закінчимо розгляд теми "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня" (2 заняття - 4 год, одне заняття - два питання). Дайте, будь ласка, відповіді на останні чотири питання.
6. Дайте короткий опис людини, для якої характерний комплекс «змішування ролей» [10, с. 30-31].
Це може бути у підлітковому віці (11-20 років). У цей пкріод підліток, виконуючи різні соціальні ролі (учня, сина(доньки), сестри(брата), товариша), розвиває почуття особистої визначеності, характерної тільки для нього. При несприятливих умовах підліток губиться у ситуаціях рольової поведінки, не знаходить свого місця у соціальному оточенні.
7. Які особистісні тести Ви знаєте (достатньо одного прикладу: назва та що діагностує) [10, с. 76-93]? Дослідження вольової саморегуляціїї - діагностує рівень розвитку вольової саморегуляції дитини.
8. Як учитель засобом свого предмету чи організовуючи виховну діяльність може здійснити діагностику відносно соціопсихофізіологічного портрету особистості учня (на прикладі однієї особистісної характеристики) [10, с. 43-44, 47-60, 76-93]?
Учитель може здійснювати діагностику методом спостереження за діяльністю учня, поступово накопичуючи дані про конкретного учня - про його інтереси, методи поведінки, рішення, вчинки, коло друзів, відношення до навчання, методом моніторингу навчальних навчальних досягнень, методом проектування діяльності учня
9. На Вашу думку, чи враховуються зони актуального та найближчого розвитку учнів при організації навчально-виховного процесу на сучасному етапі розвитку освіти (коротко обґрунтуйте свою відповідь) [10, с. 29]?
Звичайно враховуються. Навчання повинно орієнтуватися не на вчорашній, а на завтрашній день розвитку учня, тобто на те, що ще формується під впливом такого навчання. --Стешенко Валентина Іванівна (обговорення) 10:56, 22 квітня 2015 (EEST)
Дякую за відповіді!
Дякую за співпрацю!
До зустрічі на наступних заняттях у вікі-просторі. --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 09:37, 17 квітня 2015 (EEST)
Індивідуальні заняття
Консультації
Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)
Доброго дня, колеги!
Запрошую Вас розглянути тему "Психологічні аспекти роботи з обдарованими дітьми".
Вивчаємо джерела
Пропоную звернутись до інформації та літературних джерел запропонованих до розгляду при вивченні даної теми на моїй сторінці обговорення, можете користуватись рекомендованою літературою та розглянутими на лекції дидактичними матеріалами.
Обговорюємо
Пропоную винести на дискусію обговорення характеристик (якостей, рис тощо) обдарованих учнів. Прошу кожного з Вас запропонувати по 1-2 характеристики, що визначає обдарованість до навчального предмету «історія». Таким чином, наприкінці дискусії ми сформулюємо алгоритм вияву обдарованих учнів.
--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:34, 7 травня 2015 (EEST)