Психологія Цибаба Ю.В.
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Доброго дня, шановні колеги!
Рада Вас вітати у вікі-просторі на першому занятті з психології!
Ми приступаємо до вивчення теми "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня", яка буде розглянута на інтерактивних практичних заняттях протягом 8 навчальних годин (4 заняття, одне заняття – два-три питання).
Сьогодні – перше заняття. Текст до питань та рекомендована література розташовані на моїй сторінці обговорення. Відповіді ви розташовуєте на своїй сторінці обговорення (не забувайте за свій підпис під ними).
Дайте, будь ласка, лаконічні відповіді на перші три питання.
1. Виокремте поняття, які на різних етапах онтогенезу (загалом, до народження, після народження, у процесі соціалізації), визначають людину, як представника людського роду [10, с. 18-19].
2. Своїми словами сформулюйте визначення поняття «особистість» [10, с. 19].
3. Як ви вважаєте, чому саме спадковість та уродженість обумовлюють задатки людини [10, с. 21]?
--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:45, 24 березня 2015 (EET)
1. Організм,індивід, особистість. 2. Особистість - комплекс соціаальних якостей, які набув індивід у процесі предметної діяльності та спілкування, я також рівень і якість представленості суспільних відносин у індивиді. 3. Тому що спадковість - це те, що існує та розвивається на основі генного фонду предків, а уроженість пов'зана із умовами внутрішньоутробного життя, наслідками родової діяльності матері--Цибата Юлія Вікторівна (обговорення) 11:44, 17 травня 2015 (EEST)
Продовжуємо працювати за темою "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня". Дайте, будь ласка, відповіді на наступні два пит 4. На Вашу думку, чому саме стихійний шлях, має найбільший вплив на формування особистості дитини, визначте у цьому процесі роль референтної особи [10, с. 25, 28]?
5. Назвіть критерії вікової періодизації розвитку особистості та визначте декілька психологічних новоутворень, характерних для підліткового віку [10, с. 28-29].
--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 21:04, 30 березня 2015 (EEST)
4. Тому, що стихійне формування - це об'єктивний та закономірний процес розвитку під впливом стихійних зовнішніх факторів. Сильно впливає на цей процес референтна особа, бо вона користується з боку дитини повагою та довірою. 5. ССР, ПВД, ПНУ.Спілкування з однолітками, рольова поведінка.--Цибата Юлія Вікторівна (обговорення) 12:13, 17 травня 2015 (EEST)
Сьогодні, протягом двох пар, ми закінчимо розгляд теми "Психологія особистості: управління процесом розвитку та формування особистості учня" (2 заняття - 4 год, одне заняття - два питання). Дайте, будь ласка, відповіді на останні чотири питання.
6. Дайте короткий опис людини, для якої характерний комплекс «змішування ролей» [10, с. 30-31].
7. Які особистісні тести Ви знаєте (достатньо одного прикладу: назва та що діагностує) [10, с. 76-93]?
8. Як учитель засобом свого предмету чи організовуючи виховну діяльність може здійснити діагностику відносно соціопсихофізіологічного портрету особистості учня (на прикладі однієї особистісної характеристики) [10, с. 43-44, 47-60, 76-93]?
9. На Вашу думку, чи враховуються зони актуального та найближчого розвитку учнів при організації навчально-виховного процесу на сучасному етапі розвитку освіти (коротко обґрунтуйте свою відповідь) [10, с. 29]?
Дякую за відповіді!
Дякую за співпрацю!
До зустрічі на наступних заняттях у вікі-просторі. --З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 09:38, 17 квітня 2015 (EEST)
6. Людина, яка виконує різні соціальні ролі, розвиває почуття особистої визначеностів. 7. Дослідження вольової саморегуляції. Діагностує рівень розвитку вольової саморегуляції. 8. Можна використати моніторинг, як систему оцінювання стану освітньої системи з конкретного предмету. Особистісна характеристика - слабка нервова система, висока рухливість, неурівноважена особистість - висока активність, цілеспрямована, не ініціативна особистість - емоційна врівноважена, під час стресу - паніка - образне мислення, зорова пам'ять, особливості сприймання, мови, уяви,уваги для даного віку характеризуються середнім рівнем. - міжособистісні відносини основані на емоційній поведінці - професійна спрямованість на низькому рівні. 9. Я вважаю, що враховуються зони актуального і найблищого розвитку при організації навчально-виховного процесу на сучасному етапі розвитку освіти. Потрібно пам'ятати
, що кожна дитина має свої психологічні та фізіологічні особливості. З урахуванням цього застосовується індивідуальний та диференційований підхід. Здійснюючи ці підходи
учитель враховує зони актуального і найблищого розвитку.--Цибата Юлія Вікторівна (обговорення) 13:08, 17 травня 2015 (EEST)
Індивідуальні заняття
Консультації
Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)
Доброго дня, колеги!
Запрошую Вас розглянути тему "Психологічні аспекти роботи з обдарованими дітьми".
Вивчаємо джерела
Пропоную звернутись до інформації та літературних джерел запропонованих до розгляду при вивченні даної теми на моїй сторінці обговорення, можете користуватись рекомендованою літературою та розглянутими на лекції дидактичними матеріалами.
Обговорюємо
Пропоную винести на дискусію обговорення характеристик (якостей, рис тощо) обдарованих учнів. Прошу кожного з Вас запропонувати по 1-2 характеристики, що визначає обдарованість до навчального предмету «історія». Таким чином, наприкінці дискусії ми сформулюємо алгоритм вияву обдарованих учнів.
--З повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна (обговорення) 12:32, 7 травня 2015 (EEST)
1. Нестандартне історичне мислення 2. Пізнавальна активність у історико-пошуковій діяльності учня 3. Висока працездатність 4. Творчість, продуктивна діяльність. 5. Психомоторні здібності.--Цибата Юлія Вікторівна (обговорення) 13:42, 17 травня 2015 (EEST)