Шосткинська ЗОШ І-ІІІ ст. №5 Шосткинської міської ради
Зміст
Повна назва навчального закладу
КОМУНАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ (УСТАНОВА, ЗАКЛАД)«ШОСТКИНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 5 ШОСТКИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ»
Адреса навчального закладу
41100, Сумська область, м.Шостка, вул.Марата 24а
Історія навчального закладу
Заснування навчального закладу, зміни у статусі, основні події
Рік створення закладу – 1939. З 1935 року учні школи навчалися у пристосованому для школярів будинку центральної перукарні по вулиці Карла Маркса (нині перукарня «Мрія»). Будівництво нового приміщення почалося у 1936 році на ділянці робітника заводу «Зірка» Олексія Савича Єрмака. Керував зведенням будівлі прораб А. І. Малолєтов. Після двох років сумлінної праці будівництво закінчилося. У 1938 році на вулиці Невського постала нова будівля, але до 1 вересня її підготувати не встигли. Учні у стінах нової школи почали навчання тільки з грудня 1939 року. У роки війни навчання відновилося лише на початку вересня 1942 року. Парасковія Йосипівна ходила по дворах і збирала учнів класу, але діти отримали змогу вчитися лише протягом вересня. Знову вийшов наказ німців звільнити приміщення. Цього разу школу № 5 було перетворено на елітні конюшні для коней офіцерського складу. З сумом діти бачили, як в стіни рідної школи вбивали костилі, щоби прив’язувати елітних німецьких коней. Для навчання ж радянських дітей там місця не було. Після звільнення міста від німців з 2 вересня 1943 року було остаточно відновлене навчання. Війна стала причиною деяких нововведень у школі. З лютого 1944 року на базі класів створювалися воєнізовані формування. В післявоєнний період з 1944-45 по 1955 навчальний рік школа № 5 отримала статус середньої російської жіночої (навчалися дівчата, хлопців було дуже мало). Із 1955 - 1956 навчального року школа № 5 стає середньою загальноосвітньою трудовою політехнічною. У 1960 році школа стала змішаною восьмирічною, розміщувалася у другому старому приміщенні. Із 1964 – 1985 рр. школа стала неповною восьмирічною. Починаючи з 1983 року, на території школи розгорнулося будівництво нового приміщення, яке зводив трест «Шостхімбуд». Будівництво було завершене в серпні 1985 року. Відкриття новобудови школи 1 вересня 1985 року було без перебільшення загальноміським святом.
Директори
- 1939 рік - директор Іван Леонтійович Красноштан
- 1943 рік - директор Олена Митрофанівна Прохоренко
- 1945 рік - функції директора школи виконує Юлія Олександрівна Касаткіна
- 1955 рік - директор Микола Григорович Большаков
- 1958 рік - директор М.П. Плешаков
- 1964 рік - директор Павло Павлович Бібік
- 1971 рік - директор Павло Іванович Шестаков
- 1985 рік - директор Віктор Михайлович Петренко
- 1989 рік - директор Володимир Іванович Коваленко
- 2013 рік - директор Микола Миколайович Михайленко
Кращі вчителі
- військова справа - Юдицький Павло Самсонович
- початкові класи - Богун Парасковія Йосипівна, Лавренюк Л. І., Литвиненко Р. І. Герасименко М. А., Семенова Л.П., Точило В.М., Хабарова С.О.
- математика - Головко В. П., Щасна А. І., Матошина М.І.,Михайленко Н.В., Михайленко М.М.
- українська мова - Казановська З. М., Доля З.Б., Рогоза Н.М. (заступник директора з НВР з 1989 року)
- трудове навчання - Матошин О. Ф., Кибенко М.
- фізкультура - Мезько М. Л., Рибакова С.П.
- історія - Полончук О.І. (заступник директора з виховної роботи з 1982 по 2013 рік)
Відомі випускники
Коваленко В. І. - директор школи (1989-2013), Мисько О. П. – генеральний директор виробництва «Фотомаш» Стоянов В. І. – полковник, міський військовий комісар, Гайтина В. В. – начальник служби у справах неповнолітніх міськвиконкому, Осовських С. О. – головний інженер заводу «Імпульс», Щигло О. І. – кандидат технічних наук, Махатков О. – капітан Збірної команди хокею на траві, майстер спорту міжнародного класу. Скрипка І. В. – працівник адміністрації президента, Бондаренко Д. М. – чемпіон Європи з карате, на базі школи веде секцію з цього виду спорту.
Навчальний заклад сьогодні
Діяльність навчального закладу спрямована на:
- забезпечення базової та повної загальної середньої освіти;
- створення навчального та виховуючого середовища для розвитку інноваційної особистості, здатної до саморозвитку та самореалізації в новому динамічному суспільстві;
- створення неперервної системи освіти: дошкільний навчальний заклад – початкова ланка – основна школа.
Колектив навчального закладу працює над: Методичною проблемою «Особистісно орієнтовний підхід до розвитку, виховання й навчання учнів через упровадження інноваційних технологій» Виховною проблемою «Формування життєвих компетентностей учнів шляхом реалізації Програми Міністерства освіти і науки України». Пріоритетний напрямок виховної роботи «Формування національної свідомості і людської гідності, любові до рідної землі, родини, свого народу, бажання працювати задля розвитку держави, готовності її захищати»
Наші досягнення:
- 26 переможців учнівських олімпіад всіх рівнів;
- 5 переможців МАН;
- 74 учні – «Колосок» (результат: 12 «золотих», 54 «срібних»);
- 86 учнів – «Кенгуру» (результат: 1 «відмінний», 16 «добрих»);
- 56 учнів – «Левеня» (результат: 1 «відмінний», 16 «добрих»);
- 39 учнів – «Бобер» (результат: 5 «відмінних», 19 «добрих»);
- 15 учнів – «Геліантус» (результат: 5 «відмінних», 19 «добрих»);
- 43 учні – «Грінвіч» (результат: 12 «добрих»);
- 16 учнів - «Соняшник» (результат: 4 дипломів І ступеня Всеукраїнського рівня, 4 дипломів ІІ ступеня Всеукраїнського рівня, 1 диплом ІІІ ступеня Всеукраїнського рівня, 1 диплом І ступеня Регіонального рівня, 1 диплом ІІІ ступеня Регіонального рівня).
У 2013-2014 навчальному році шкільні команди юних фізиків, біологів, істориків брали участь у міських інтелектуальних турнірах. Призерами стали юні історики (ІІІ місце). Учні 5-7 класів брали участь у роботі очно-заочної школи для здібних та обдарованих дітей «Олімпійський резерв» за такими напрямками: українська мова та література, російська мова та світова література, англійська мова, математика, історія, біологія, географія. Маємо 13 переможців із 27 учасників (48%).
Педагогічному колективу притаманні:
- високий рівень професіоналізму, ініціативи, творчості, володіння інтерактивними формами і методами організації навчально-виховного процесу та забезпечення високої результативності;
- ефективна реалізація стратегій навчання та виховання.
У школі працюють учителі, які мають кваліфікаційні категорії:
- «Спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії» – 28
- «Спеціаліст І кваліфікаційної категорії» – 9
- «Спеціаліст ІІ кваліфікаційної категорії» – 4
- «Спеціаліст» – 9.
Мають педагогічні звання:
- «Старший вчитель» –14
- «Вчитель-методист» – 2.
- Нагороджені знаком «Відмінник освіти України» – 6.
Навчально-методична та оздоровча база:
- 39 навчальних класів та 4майстерні;
- 2 спортивні зали;
- 5 адміністративних кабінетів;
- 1 учительська кімната;
- 1 методичний кабінет;
- 1 медичний кабінет;
- 1 кабінет психолога;
- 1 кабінет логопеда;
- 1 кабінет педагога-організатора;
- 1 шкільна їдальня;
- 1 бібліотека з читальним залом;
- 1 музей історії школи.
Справжнє щастя для батьків та учнів, коли школа єднає, здружує, дає путівку у доросле життя. Роки навчання роблять навчальний заклад дорогим та близьким. А всі вчителі стають однією сім’єю. Для кожного педагога найвища винагорода — це успіхи його учнів. Для їх творчого злету учитель віддає частинку своєї душі. Наша школа має славні традиції, які передаються з покоління в покоління. Але головне — любов і повага до кожного учня, його всебічна підтримка, єднання вчителів та учнів.