Шосткинська ЗОШ І-ІІІ ст. №5 Шосткинської міської ради

Матеріал з HistoryPedia
Перейти до: навігація, пошук

Повна назва навчального закладу

КОМУНАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ (УСТАНОВА, ЗАКЛАД)«ШОСТКИНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 5 ШОСТКИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ»

Адреса навчального закладу

41100, Сумська область, м.Шостка, вул.Марата 24а

Історія навчального закладу

Заснування навчального закладу, зміни у статусі, основні події

Рік створення закладу – 1939. З 1935 року учні школи навчалися у пристосованому для школярів будинку центральної перукарні по вулиці Карла Маркса (нині перукарня «Мрія»). Будівництво нового приміщення почалося у 1936 році на ділянці робітника заводу «Зірка» Олексія Савича Єрмака. Керував зведенням будівлі прораб А. І. Малолєтов. Після двох років сумлінної праці будівництво закінчилося. У 1938 році на вулиці Невського постала нова будівля, але до 1 вересня її підготувати не встигли. Учні у стінах нової школи почали навчання тільки з грудня 1939 року. У роки війни навчання відновилося лише на початку вересня 1942 року. Парасковія Йосипівна ходила по дворах і збирала учнів класу, але діти отримали змогу вчитися лише протягом вересня. Знову вийшов наказ німців звільнити приміщення. Цього разу школу № 5 було перетворено на елітні конюшні для коней офіцерського складу. З сумом діти бачили, як в стіни рідної школи вбивали костилі, щоби прив’язувати елітних німецьких коней. Для навчання ж радянських дітей там місця не було. Після звільнення міста від німців з 2 вересня 1943 року було остаточно відновлене навчання. Війна стала причиною деяких нововведень у школі. З лютого 1944 року на базі класів створювалися воєнізовані формування. В післявоєнний період з 1944-45 по 1955 навчальний рік школа № 5 отримала статус середньої російської жіночої (навчалися дівчата, хлопців було дуже мало). Із 1955 - 1956 навчального року школа № 5 стає середньою загальноосвітньою трудовою політехнічною. У 1960 році школа стала змішаною восьмирічною, розміщувалася у другому старому приміщенні. Із 1964 – 1985 рр. школа стала неповною восьмирічною. Починаючи з 1983 року, на території школи розгорнулося будівництво нового приміщення, яке зводив трест «Шостхімбуд». Будівництво було завершене в серпні 1985 року. Відкриття новобудови школи 1 вересня 1985 року було без перебільшення загальноміським святом.

Директори

  • 1939 рік - директор Іван Леонтійович Красноштан
  • 1943 рік - директор Олена Митрофанівна Прохоренко
  • 1945 рік - функції директора школи виконує Юлія Олександрівна Касаткіна
  • 1955 рік - директор Микола Григорович Большаков
  • 1958 рік - директор М.П. Плешаков
  • 1964 рік - директор Павло Павлович Бібік
  • 1971 рік - директор Павло Іванович Шестаков
  • 1985 рік - директор Віктор Михайлович Петренко
  • 1989 рік - директор Володимир Іванович Коваленко
  • 2013 рік - директор Микола Миколайович Михайленко

Кращі вчителі

  • військова справа - Юдицький Павло Самсонович
  • початкові класи - Богун Парасковія Йосипівна, Лавренюк Л. І., Литвиненко Р. І. Герасименко М. А., Семенова Л.П., Точило В.М., Хабарова С.О.
  • математика - Головко В. П., Щасна А. І., Матошина М.І.,Михайленко Н.В., Михайленко М.М.
  • українська мова - Казановська З. М., Доля З.Б., Рогоза Н.М. (заступник директора з НВР з 1989 року)
  • трудове навчання - Матошин О. Ф., Кибенко М.
  • фізкультура - Мезько М. Л., Рибакова С.П.
  • історія - Полончук О.І. (заступник директора з виховної роботи з 1982 по 2013 рік)

Відомі випускники

Коваленко В. І. - директор школи (1989-2013), Мисько О. П. – генеральний директор виробництва «Фотомаш» Стоянов В. І. – полковник, міський військовий комісар, Гайтина В. В. – начальник служби у справах неповнолітніх міськвиконкому, Осовських С. О. – головний інженер заводу «Імпульс», Щигло О. І. – кандидат технічних наук, Махатков О. – капітан Збірної команди хокею на траві, майстер спорту міжнародного класу. Скрипка І. В. – працівник адміністрації президента, Бондаренко Д. М. – чемпіон Європи з карате, на базі школи веде секцію з цього виду спорту.

Навчальний заклад сьогодні

Діяльність навчального закладу спрямована на:

  • забезпечення базової та повної загальної середньої освіти;
  • створення навчального та виховуючого середовища для розвитку інноваційної особистості, здатної до саморозвитку та самореалізації в новому динамічному суспільстві;
  • створення неперервної системи освіти: дошкільний навчальний заклад – початкова ланка – основна школа.

Колектив навчального закладу працює над: Методичною проблемою «Особистісно орієнтовний підхід до розвитку, виховання й навчання учнів через упровадження інноваційних технологій» Виховною проблемою «Формування життєвих компетентностей учнів шляхом реалізації Програми Міністерства освіти і науки України». Пріоритетний напрямок виховної роботи «Формування національної свідомості і людської гідності, любові до рідної землі, родини, свого народу, бажання працювати задля розвитку держави, готовності її захищати»

Наші досягнення:

  • 26 переможців учнівських олімпіад всіх рівнів;
  • 5 переможців МАН;
  • 74 учні – «Колосок» (результат: 12 «золотих», 54 «срібних»);
  • 86 учнів – «Кенгуру» (результат: 1 «відмінний», 16 «добрих»);
  • 56 учнів – «Левеня» (результат: 1 «відмінний», 16 «добрих»);
  • 39 учнів – «Бобер» (результат: 5 «відмінних», 19 «добрих»);
  • 15 учнів – «Геліантус» (результат: 5 «відмінних», 19 «добрих»);
  • 43 учні – «Грінвіч» (результат: 12 «добрих»);
  • 16 учнів - «Соняшник» (результат: 4 дипломів І ступеня Всеукраїнського рівня, 4 дипломів ІІ ступеня Всеукраїнського рівня, 1 диплом ІІІ ступеня Всеукраїнського рівня, 1 диплом І ступеня Регіонального рівня, 1 диплом ІІІ ступеня Регіонального рівня).

У 2013-2014 навчальному році шкільні команди юних фізиків, біологів, істориків брали участь у міських інтелектуальних турнірах. Призерами стали юні історики (ІІІ місце). Учні 5-7 класів брали участь у роботі очно-заочної школи для здібних та обдарованих дітей «Олімпійський резерв» за такими напрямками: українська мова та література, російська мова та світова література, англійська мова, математика, історія, біологія, географія. Маємо 13 переможців із 27 учасників (48%).

Педагогічному колективу притаманні:

  • високий рівень професіоналізму, ініціативи, творчості, володіння інтерактивними формами і методами організації навчально-виховного процесу та забезпечення високої результативності;
  • ефективна реалізація стратегій навчання та виховання.

У школі працюють учителі, які мають кваліфікаційні категорії:

  • «Спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії» – 28
  • «Спеціаліст І кваліфікаційної категорії» – 9
  • «Спеціаліст ІІ кваліфікаційної категорії» – 4
  • «Спеціаліст» – 9.

Мають педагогічні звання:

  • «Старший вчитель» –14
  • «Вчитель-методист» – 2.
  • Нагороджені знаком «Відмінник освіти України» – 6.

Навчально-методична та оздоровча база:

  • 39 навчальних класів та 4майстерні;
  • 2 спортивні зали;
  • 5 адміністративних кабінетів;
  • 1 учительська кімната;
  • 1 методичний кабінет;
  • 1 медичний кабінет;
  • 1 кабінет психолога;
  • 1 кабінет логопеда;
  • 1 кабінет педагога-організатора;
  • 1 шкільна їдальня;
  • 1 бібліотека з читальним залом;
  • 1 музей історії школи.

Справжнє щастя для батьків та учнів, коли школа єднає, здружує, дає путівку у доросле життя. Роки навчання роблять навчальний заклад дорогим та близьким. А всі вчителі стають однією сім’єю. Для кожного педагога найвища винагорода — це успіхи його учнів. Для їх творчого злету учитель віддає частинку своєї душі. Наша школа має славні традиції, які передаються з покоління в покоління. Але головне — любов і повага до кожного учня, його всебічна підтримка, єднання вчителів та учнів.

Автор статті(http://maiklmyx.blogspot.com )

Михайленко Микола Миколайович