Викладання історії в 5-6 класах в умовах впровадження нового Державного стандарту
Зміст
Соціально-гуманітарний модуль
Вивчаємо джерела
Обговорюємо
Підводимо підсумки
Методика викладання історії
Вивчаємо джерела
- ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ базової і повної загальної середньої освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392 // [Електронний ресурс] Доступ до матеріалу:http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-%D0%BF#n241
- Навчальні програми для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів за Новим Державним стандартом // [Електронний ресурс] Доступ до матеріалу: http://www.mon.gov.ua/ua/activity/education/56/692/educational_programs/1349869429/
- Про організацію навчально-виховного процесу у 5-х класах загальноосвітніх навчальних закладів і вивчення базових дисциплін в основній школі. ЛИСТ МОНУ від 24.05 2013 № 1/9-368 // [Електронний ресурс] Доступ до матеріалу: https://docs.google.com/viewer?url=http://mon.gov.ua/files/normative/2013-05-27/1592/lmon_1_9-368.doc&embedded=false
- Десятов Д.Л. Нова навчальна програма з історії: стратегічні перспективи та вимоги до організації уроку історії // [Електронний ресурс] Доступ до матеріалу:http://historymoippo.blogspot.com/2013/04/blog-post.html
- http://www.bohdan-books.com/userfiles/file/books/lib_file_1980304043.pdf Гісем О.В. Вступ до історії України. 5 клас: конспекти уроків /О.В. Гісем, О.О. Мартинюк. — Тернопіль : Навчальна книга — Богдан, 2013. — 152 с. — (Бібліотека вчителя). ФРАГМЕНТ
- Практичні заняття з історії у 5 класі: Методичні поради до проведення практичних занять з історії України у 5 класі / Упорядник Н.М.Степанова. – Черкаси: Видавництво Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради, 2013. – 68 с. // [Електронний ресурс] Доступ до матеріалу:[1]
- 5 клас. Історія України розробки занять // [Електронний ресурс] Доступ до матеріалу: http://www.schoollife.org.ua/category/fajly/usi-uroky-istoriji/5classhistoryukr/
- Конспекти уроків за новим Державним стандартом. Історія України 5 клас // [Електронний ресурс] Доступ до матеріалу: http://notatka.com.ua/publ/konspekti_urokiv_za_novim_derzhavnim_standartom/istorija_ukrajini_5_klas/119
Обговорюємо
Підводимо підсумки
ІКТ у викладанні предметів
Вивчаємо джерела
Обговорюємо
Підводимо підсумки
Педагогічна інноватика
Вивчаємо джерела
- Дичківська І.М.Інноваційні педагогічні технології. Підручник/І.М.Дичківська.-2-ге вид., доповн.-К.,2012.-С.17-56.
- Методичний порадник:форми і методи навчання/ Автор-укладач Б.О.Житник.-Х.:Вид.група "Основа",2005.-128с.
Обговорюємо
Ми переконуємось,що використання сучасних прийомів, методів, технологій в умовах впровадження нового Держ.стандарту на уроках історії дозволяє максимально підвищити ефективність навчально – виховного процесу , дає можливість створити такі умови ,коли всі учні залучаються до активної , творчої навчальної діяльності , процесу самонавчання , самореалізації , вчаться спілкуватись ,співпрацювати , критично мислити , відстоювати свою позицію. Підготовтесь до дискусії:"Чи може вітчизняна система освіти вийти з кризи, запозичивши якусь цілісну ефективну освітню систему, яку можна було б взяти за звірець?" --З повагою Матковська Марина Вікторівна 13:25, 10 червня 2014 (EEST)
Підводимо підсумки
Психологія
Вивчаємо джерела
Пропоную звернутись до літературних джерел запропонованих до розгляду у модулі дискусії «Методика викладання історії» та при вивченні навчальної дисципліни «Психологія», розташованих на моїй сторінці обговорення (ми до них зверталися, працюючи на інтерактивних практичних заняттях за темою «Формування особистості учня» [12, с.42-60]).
--з повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна 12:34, 3 червня 2014 (EEST)
Обговорюємо
Доброго дня, колеги!
У рамках запропонованої до Вашої уваги теми дискусії розглянемо питання психолого-педагогічних аспектів організації особистісно зорієнтованого підходу у навчально-виховному процесі, про важливість якого зазначено у загальній частині Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти: «п.15) особистісно зорієнтований підхід - спрямованість навчально-виховного процесу на взаємодію і плідний розвиток особистості педагога та його учнів на основі рівності у спілкуванні та партнерства у навчанні».
При визначенні розділу III. Освітня галузь «Суспільствознавство», зазначається, що метою освітньої галузі «Суспільствознавство», яка складається з історичного та суспільствознавчого компонентів, є забезпечення розвитку учня як особистості, що керується гуманістичними нормами і цінностями, усвідомлює себе громадянином України та успішно самореалізується в сучасному українському суспільстві.
При розгляді «Суспільствознавчого компоненту» говориться, що метою навчання суспільствознавства є створення умов для розвитку особистості компетентного, активного, відповідального громадянина України, члена європейської і світової спільноти, що здатний сприймати та ефективно відповідати на сучасні індивідуальні та суспільні виклики і загрози. Завданнями освітньої галузі є: забезпечення реалізації можливостей розвитку учня як вільної особистості, здатної за допомогою набутих ключових та галузевих компетентностей ефективно самореалізовуватися в сучасному багатоманітному глобалізованому світі та брати участь у житті демократичної, соціальної, правової держави і громадянського суспільства, вчитися протягом усього життя.
Пропоную винести на дискусію обговорення умов, принципів, методів, механізмів тощо, які дозволяють у навчально виховному процесі вивчати особистість учня середньої ланки засобами свого предмету і як результат впливати на його становлення. Прошу кожного з Вас запропонувати по одному чиннику (у лаконічній формі), який допомагає педагогу в організації даної діяльності. Таким чином, наприкінці дискусії завдяки Вашим думкам ми зможемо визначитись із загальним баченням питання в рамках організованої дискусії.
--з повагою, Сидоренко Ірина Валеріївна 12:46, 3 червня 2014 (EEST)