Теорія та методика фахової дисципліни Киричок О.П.
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Міжпредметні зв'язки на уроках історії та суспільних дисциплін Така цікава і благодатна тема! Друзі, запрошую переглянути теоретичний матеріал за цим посиланням і виконати наступні завдання:
- Як Ви розумієте поняття "міжпредметні зв'язки"?
«Міжпредметні зв’язки» - це зв’язок між навчальними програмами різних дисциплін на рівні навчальних занять (уроків, факультативів тощо), який зумовлений спільною дидактичною метою.
- Наведіть приклади з досвіду Вашої роботи часткової та повної інтеграції міжпредметних зв'язків
Найбільш розповсюдженими для інтеграції на уроках історії у 8 – 9 класах є такі дисципліни: українська література, світова література, географія, художня культура, музичне мистецтво. До цього списку долучаємо і внутрішньопредметні зв’язки «історія України» – «всесвітня історія». . Наприклад:Історична основа сюжету роману «Чорна рада». Показ протистояння сил державотворення і руїнництва (українська література, 9 клас) – Правобережна та Лівобережна Гетьманщини в 60—80-х рр. XVII ст. (історія України, 8 клас); «Хатина дядька Тома» – доля негрів у романі, проблема ліквідації рабства (світова література, 6 клас) – Громадянська війна в США 1861 – 1865 років (всесвітня історія, 9 клас) Прикладом Частковою інтеграцією може слугувати урок з всесвітньої історії на тему «Індія», що вивчається у 8 класі. На уроці можна використати такі міжпредметні зв’язки як: «Давня Індія». Поділ індійського суспільства на касти і варни. (6 клас. Всесвітня історія) «Індія». Утворення Делійського султанату. (7 клас. Всесвітня історія) «Відкриття європейців». Відкриття морського шляху до Індії. (8 клас. Всесвітня історія) «Індія». Географічне положення держави. (10 клас. Географія) --Киричок Ольга Петрівна (обговорення) 23:04, 19 квітня 2015 (EEST)
Дякую і бажаю натхнення! --Адміністратор (обговорення) 08:50, 19 березня 2015 (EET)